LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Telfort - Advies gevraagd hoe aan te pakken.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
schie1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2010 14:10

Probleem met Telfort - Advies gevraagd hoe aan te pakken.

Ongelezen bericht door schie1985 »

Goedemiddag,

Ik ben sinds 2006 lid van telfort, altijd een 300 minuten contract gehad dat per seconde afrekende.

Nu heb ik mijn contract laten verlengen op 27-12-2009 , hierbij is men heel sneaky overgestapt van afrekenen per seconde naar minuut. Als ik dit had geweten had ik natuurlijk niet meer bij Telfort gezeten onderhand.

Ondanks dat er maar 2 maanden aan factuurdata online staat heb ik gelukkig wat facturen weten te vinden van de periode tot aan 17-12-2009 (vlak voor de verlenging van mijn abbo inging).

Hierop is te zien dat ik nog steeds netjes per seconde betaalde, ik wist niet eens dat telfort een per minuten systeem ingevoerd had (aangezien dit niet naar mij gecommuniceerd is via brief , mail en niet via de verkoper in de telfort winkel)

Sinds mijn abbo verlengd zijn ze dus ineens veranderd naar betalen per minuut .

Nu heb ik contact opgenomen met het telfort helpdeskteam (aangezien ik geen reactie kreeg op mijn mail)

Van hun kreeg ik te horen dat ik een compensatie van 15 HELE euros ! kon krijgen. Nou die mogen ze houden van me.

Als ik kijk naar mijn abbo vorm staat er ook nog Telfort Belbundel 2008 (van de eerste verlenging waarbij ik ook nog per seconde betaalde) .

Nu ben ik telfort eigenlijk helemaal zat en zou ik graag naar een andere provider willen, Mijn vraag aan u allen is eigenlijk :

Hoe zeg ik dit op zonder dat telfort gaat proberen nog maanden erna geld te incasseren voor hun maffiapraktijken ?

Het lijkt mij dat ik mijn abbo zo zou kunnen opzeggen ivm contractbreuk van hun kant :

A) het niet informeren (nooit een brief ontvangen) over dat ik per minuut zou gaan betalen.
B) mijn abbo is verlengd dus normalite neem je dan de informatie mee van het voorgaande abbonement.
C) op mijn contract staat nergens dat ik per minuut betaal , ook nergens een indicatie dat het veranderd is. Er word nog wel aangegeven dat ik een belbundel heb uit 2008.

Dus wat zijn mijn volgende stappen ?

moet ik jurist inschakelen en dan gewoon overstappen naar nieuwe provider en telfort laten blokkeren door mijn bank ?

ik hoop dat julie mij hier verder kunnen helpen.

mvg,

D. van Schie

MAXIEM

Re: Probleem met Telfort - Advies gevraagd hoe aan te pakken.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

schie1985

Probeer eerst deze kwestie op te lossen door kontakt op te nemen met...........

TELFORT KLACHTENCOMMISSIE

Indien Contractant een klacht heeft omdat zijn schriftelijke klacht niet tijdig wordt behandeld, of indien Contractant bezwaar wil aantekenen tegen een beslissing van Telfort op zijn klacht, dan kan contractant een formele klacht indienen door een brief te sturen naar
Telfort KlachtenCommissie
Postbus 512
2400 AM Alphen aan de Rijn
Deze afdeling zal binnen een redelijke termijn op het bezwaar inhoudelijk reageren.
------------------------------------------------------------------------------------

Je kunt daar gewoon jouw eis neerleggen, dat er weer per seconde moet worden afgerekend omdat je een oude overeenkomst hebt (andere providers hebben wél zo'n regeling). Schrijf ook dat als zij afwijzend beschikken, je de overeenkomst alsnog per de genoemde datum van 27/12/2009 met terugwerkende kracht opzegt wegens kontraktbreuk hunnerzijds.

Sukses, Maxiem.

schie1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2010 14:10

Re: Probleem met Telfort - Advies gevraagd hoe aan te pakken.

Ongelezen bericht door schie1985 »

fantastisch voor je snelle antwoord maxiem ! en daar heb ik ook wat aan :) moet zeggen dit werkt beter dan de 15 minutes of agony wat ik net met de helpdesk daar had .

zometeen even de brief schrijven en die gaat vandaag de deur uit . (als iemand wilt kan ik hem hier posten dan hebben julie ook een voorbeeld).

Opieaj
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 17:09

Re: Probleem met Telfort - Advies gevraagd hoe aan te pakken.

Ongelezen bericht door Opieaj »

Hallo

ik zou graag de brief van je overnemen ,ik heb de zelfde problemen en zou ook 15Euro krijgen heb dat geweigerd en hoor vervolgens niets meer

Groet opieaj

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Probleem met Telfort - Advies gevraagd hoe aan te pakken.

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Telfort rekend al af op hele minuten sinds okt 2008. Wel krijgt je meer min voor hetzelfde geld voorheen 60 min nu 100 min voor 9,95. De meeste providers leveren het product per min. Als straks de seconde afrekening verplicht wordt gesteld zullen de abonementsprijzen weer automatisch stijgen. Ikzelf blijf binnen mijn bundel en zal dus niet blij wezen als mijn maandelijkse kosten weer omhoog gaan. De verkoper in de telfortwinkel had mij wel verteld over de min afronding en dat ik daarom beter een 200 min bundel kon nemen dan een 100 min. Deze prijs is overigens nog lager dan 100 min in de oude voorwaarden.

Gesloten