LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Alice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Inge66

Problemen met Alice

Ongelezen bericht door Inge66 »

Ik wilde overstappen naar Alice. Heb gezorgd dat ik een maand overlap met mijn ode provider had zodat ik niet zonder verbinding (telefoon+internet) zu zitten.

Eind november vorig jaar zou de verbinding via Alice gaan werken.
Per 1 december was mijn abonnement bij de oude provider stopgezet.

Het zou dus helemaal geweldig zijn als alles het deed......Helaas!!!

Ik heb tig keer gebeld met Alice om het probleem van geen verbinding op te lossen. Ik moest tijdens het gesprek zelf draadjes verwisselen. Bijna alle combinaties heb ik gedaan, echter geen verbinding. Steeds aan het lijntje gehouden dat de verbinding binnen een dag of 3-5 tot stand zou komen. Helaas. Een monteur kwam (na 1 week). Zowel telefoon als internet deed het excaxt 4 uurtjes daarna wederom geen verbinding. Weer gebeld. Het zou aan hun centrale liggen en ze waren ermee bezig om het probleem op te lossen. Dagen later weer gebeld. Ik moest geduld hebben, zij konden me niet verder helpen. Ze begrepen mijn probleem dat ik gezien mijn situatie (scheiding) veel moest bellen en echt afhankelijk was van telefoon en internet en dt dit zsm moest gaan werken. Weer gebeld, ze stuurden me een nieuw modem toe. Dagen later ontvangen echter nog geen verbinding. Weer gebeld, maar nu heel pissig. Ik wilde iemand spreken die me wel kon zeggen wanneer ik verbinding zou krijgen. Ze konden me niet doorverbinden met een meerdere. Op mij vraag of die meerdere dan even naar de telefoon wilde komen kreeg ik als antwoord dat dit niet kon. Ik was zo kwaad dat ik vroeg of die persoon soms geen benen had. Daarop werd mij bevestigd dat die persoon geen benen had...Ik wilde mijn abonnement opzeggen en uiteraard ook geen kosten betalen voor een dienst die ik niet heb kunnen gebruiken door hun probleem. Toen werd ik netjes doorverbonden met de afdeling opzeggingen!

Inmiddels heb ik het abonnement beeindigd, de abonnementskosten gestorneerd, een selectieve incassoblokkade op hun rekening laten zetten, de modems teruggestuurd.

Gisteren ontving ik mijn afrekening van Vodafone. Ik heb de hele maand december met mijn mobiel moeten bellen en sms'en.
Ik schrok me wezenloos!! Een rekening van 260 euro waaarvan alleen al 60 euro aan belkosten met de klantenservice van Alice.

Ik heb via mail mijn ongenoegen geuit en verzocht tot vergoeding van de belkosten.

Ik kreeg een mail van hun terug dat ik deze klacht schriftelijk moet versturen en de mededeling erbij dat ze me nu al kunnen zeggen dat de belkosten niet vergoed zullen worden....????

Het probleem lag aan hun zijde. Is het dan niet zo dat zij de belkosten (of een deel daarvan) moeten vergoeden?

Ik baal hier echt van.

Groetjes, Inge

D1RK

Re: Problemen met Alice

Ongelezen bericht door D1RK »

Vooraf had U hier kunnen zien hoe veel problemen deze provider heeft.

Verder weet U vooraf wat elke minuut extra koste dus niet klagen.

U kunt wel ontbinden en een betere zoeken.

Heeft U al een andere provider?
Anders kunt U uw postcode naar Envelopje sturen want soms is een goedkopere betere leverbaar....

Inge66

Ongelezen bericht door Inge66 »

Ik had Radar nog niet ontdekt en heb eerlijkheidshalve geen huiswerk van tevoren gedaan welke provider nu wel of minder problemen geeft.

Ik ben idd overgestapt naar een andere provider waarbij ik gelijk gebruik kon maken van internet. Niet zo goedkoop als Alice maar de service is meteen al vel malen beter. Daar betaal je dan blijkbaar ook voor...

lammi

Ongelezen bericht door lammi »

tja, goedkoop is duurkoop, blijkt maar weer.

Gesloten