LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen vodafone: verbinding

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anne*
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2009 23:22

Problemen vodafone: verbinding

Ongelezen bericht door anne* »

Ik heb sinds januari dit jaar een abonnement bij Vodafone. Mijn eerste rekening was exorbitant hoog, maar het leek mij te liggen aan de overstap (andere provider, slechte inschatting van kosten dus). Het wekte echter wel wat wantrouwen tov Vodafone.

Zo'n vier weken geleden kreeg ik ineens problemen met sms-en en bellen. In eerste instantie kwamen mijn smsjes niet meer aan: ze werden niet verzonden, later kon ik ook niet meer bellen (werd meteen doorgeschakeld naar de voicemail bij iedereen die ik probeerde). Wanneer ik mijn sim-kaart in een ander toestel deed, bleef hetzelfde probleem zich voordoen.

Ik heb toen meteen een mail gestuurd naar de klantenservice en die werd vrijwel meteen beantwoord. Ik moest toen allerlei specificaties doorgeven (welk toestel, welke provider ontvanger, welk nr ontvanger, etc.). Dat keurig gedaan, maar in iedere mail ook gevraagd om een termijn: hoelang gaat het nog duren voordat het opgelost wordt? Dit kon niemand mij zeggen. Na veel mailcontact kreeg ik zelfs het idee dat er niets met mijn klacht gedaan werd: het zou doorgestuurd worden naar een andere afdeling, maar heb hier nooit meer iets over gehoord. Toen het drie weken duurde, werd ik een beetje ongeduldig (logisch, lijkt mij) en ben ik gaan bellen naar de klantenservice. Daar werd mij 'brutaal' medegedeeld dat ik allang had moeten weten dat ik een nieuwe sim-kaart op zou kunnen halen bij een Vodafone-winkel, want dat was mij gemaild. Ik heb mijn mailtjes nog maar eens nauwkeurig nagelezen, maar nérgens stond dat vermeld. Toen op naar de Vodafone-winkel, waar ik drie kwartier heb staan wachten en niemand mij te woord heeft gestaan.

Nu is ineens, sinds een paar dagen, het probleem verholpen. Ik ben echter erg wantrouwig tegenover Vodafone, ik vind dit geen manier van omgaan met je klanten, en wil eigenlijk mijn contract laten ontbinden. Heb ik hier recht op - zij zijn immers de overeenkomst niet nagekomen? En mag ik ook de kosten die ik gemaakt heb, doordat ik niet heb kunnen smsen, op hen verhalen? Ik heb een bundel waarmee ik onbeperkt kan smsen, maar daar heb je niet echt iets aan als je smsjes niet verzonden worden.

Een lang verhaal, maar ik hoop dat er iemand is die mij hier advies over kan geven. Alvast bedankt,

Anne.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Problemen vodafone: verbinding

Ongelezen bericht door Yme »

Je contract ontbinden om deze reden is denk ik kansloos. Wat je wel kan doen is vragen om een compensatie, je hebt immers een maand niet fatsoenlijk gebruik kunnen maken van hun diensten. Lukt dit niet telefonisch dan zou ik het schriftelijk doen. Check wel even bij de klantenservice of de website waar je deze brief naar toe moet sturen en aan welke afdeling deze gericht moet worden.

TijgerNoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2009 20:20

Re: Problemen vodafone: verbinding

Ongelezen bericht door TijgerNoot »

Ben je met nummerbehoud overgestapt? Vaak is de "routering" dan nog niet goed, dit kan tot gemiddeld 14 dagen na overstap duren. Dit houdt simpelweg in dat andere providers nog niet weten dat jij overgestapt bent naar een ander netwerk, dus zij routeren alles nog naar je oude provider. Het komt 1 op de 10 x voor dus wellicht dat het daaraan heeft gelegen...
Dit had de klantenservice als allereeste voor je moeten checken...

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Problemen vodafone: verbinding

Ongelezen bericht door Moose »

zelfs dit kan vodafone niet op een normale manier oplossen

Gesloten