Kreeg ik vandaag een brief van UPC met als melding op uw verzoek hebben we de diensten die u van UPC afnam, beeindigd. Wij herinneren u eraan dat u ons nog een bedrag schuldig bent van 194,91 euro. Als u niet betaald wordt het uit handen gegeven aan een incassobureau bla bla.
Ik meteen gebeld naar UPC aangezien ik tegenwoordig geen UPC meer heb. Bleek het volgens hen te gaan om een betalingsachterstand in het jaar 2001. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik toen een betalingsachterstand had. De administratie afdeling zal mij hierover nog terugbellen.
Nu staat er ook in de brief dat ik nog apparatuur van UPC in mijn bezit heb, terwijl dat helemaal niet klopt. Toen ik in 2001 mijn abonnement had opgezegd, had een monteur de modem allang opgehaald. Die gasten bij UPC zijn echt niet wijs.
Wat moet ik doen?? Heb namelijk geen ervaringen met zulke dingen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rare rekening ontvangen van UPC
Re: Rare rekening ontvangen van UPC
Hoi Appeltjee,
Je hebt dus een rekening ontvangen uit het jaar 2001 van 194,91. Deze rekening hoef je niet te betalen. Wettelijk is vastgesteld dat als een bedrijf niet elke maand van zich laten horen dat er nog een openstaande rekening is. En je ontvangt na 5 jaar een betalingsherrinnering, hoef je deze niet te betalen.
Je hebt dus een rekening ontvangen uit het jaar 2001 van 194,91. Deze rekening hoef je niet te betalen. Wettelijk is vastgesteld dat als een bedrijf niet elke maand van zich laten horen dat er nog een openstaande rekening is. En je ontvangt na 5 jaar een betalingsherrinnering, hoef je deze niet te betalen.