| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rekening v telfort,en niet gebeld
-
witsj
rekening v telfort,en niet gebeld
Ik heb een 2jarig contract met Telfort,daar ik in dit dorp haast of geen bereik heb,heb ik in september opgezegd.
Kreeg een brief waarin stond dat het volgend jaar september beëindigt zou zijn.
In september ben ik over gegaan naar Debitel,dit bereik is een stuk beter.
Nu krijg ik van Telfort natuurlijk ook nog die rekeningen voor iets waar ik dus geen gebruik van maak.
Maar tot mijn verbazing staat er ook op dat ik gebeld heb,terwijl die sim-kaart van Telfort niet in mn telefoon zit.Al ruim 3 maanden niet.
Ik zou op 11 en 12 november gebeld hebben naar een gsm nummer dat ook van mij is.Ik ga toch zeker niet naar mezelf bellen en zeker niet op mijn verjaardag met visite in huis.
Hier onder wat er gemaild is :
Onlangs heeft u een mail gestuurd aan onze klantenservice.
Hieronder vindt u onze reactie.
Onderwerp
---------------------------------------------------------------
rekening niet correct
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Merlijn) - 29/11/2004 09:03 PM
Beste mevrouw Mijnten,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Volgens onze gegeven heeft u op 11 november 2004 om 15:59 uur en op 12 november 2004 om 20:53 gebeld naar nummer 06236094888 en deze kosten zijn op uw factuur in rekening gebracht. Wij vinden het vervelend voor u dat u last heeft van slechte dekking. Volgens onze gegevens heeft u in uw postcode gebied goede dekking op straatniveau en in de auto. U heeft een contract voor een 2 jarig abonnement getekend en daardoor tot 20 september 2005 uw abonnementskosten moeten betalen. Wij kunnen u ook de mogelijkheid bieden om uw contract af te kopen. U kunt hiervoor een schriftelijk verzoek in dienen op het onderstaande adres bij de afdeling contract beheer.
Telfort B.V.
t.a.v. afdeling contract beheer
Antwoordnummer 574
1100VD AMSTERDAM
Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u vragen en/of suggesties, mail die dan gerust naar Telfort.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Afdeling Klantenservice
Er staat dat volgens de postcode de dekking goed is,ja wij vallen onder Leidschendam en daar is het bereik ook goed,maar hier in Stompwijk waar ik woon dus niet en de postcodes zijn het zelfde.
Mijn vraag is kan ik onder dat contract uit,ze leveren immers geen bereik hier,en hoe kan ik aan tonen dat ik niet gebeld heb.
Ik snap er niks van ,(die rekening.)
Ik heb ze ondertussen dit allemaal ook gemaild over de postcodes en mijn verjaardag dat ik dan niet gaat bellen,maar tot op heden geen bericht terug.
belachelijk gewoon,ben blij als ik er van af ben en dan maar gewoon een preypaid kaart,maar niet van Telfort.
-
??
Re: rekening v telfort,en niet gebeld
Voordat je een contract afsluit met een provider hoor je te informeren of je dekking hebt op de plekken waar je veel bent (informatieplicht consumenten). Daarnaast lijkt Telfort gewoon dekking te leveren op straat- en autoniveau (m.a.w.: het signaal is niet sterk genoeg om binnen te komen, maar er is dekking).
Ik vrees dus dat je geen poot hebt om op te staan.
Over de al dan niet gevoerde gesprekken: je kunt overwegen een brief (dus op echt papier
) te versturen naar Telfort. Als je dat snel doet kunnen ze wellicht eea nog even grondig controleren.
Ik vrees dus dat je geen poot hebt om op te staan.
Over de al dan niet gevoerde gesprekken: je kunt overwegen een brief (dus op echt papier
-
telefoon
ik had 5 jaar geleden een telfort abo dat gaf alleen maar ellende,dubbele rekeningen,ik zou gebeld hebben terwijl ik niet gebeld had!etc etc en de klantenservice van telfort was grotendeels onbereikbaar.ik kreeg deurwaarders brieven uit Amsterdam deze deurwaarder hadden ze goed uitgezocht want deze was ook niet bereikbaar!maar ik moest wel betalen! daarna ging het ook slecht met telfort meer mensen hadden geklaagd en TELFORT had zijn zaakjes niet op orde toen werd telfort overgenomen door een ander.vanaf toen heb ik gezegd nooit meer telfort ook niet bij een doorstart en dit heb ik ook andere mensen gezegd en gewaarschuwd.en volgens mij en ook vele anderen hebben ze het nog steeds niet goed voorelkaar.
-
Gast
@ Telefoon,
Helaas ben je niet goed op de hoogte! Je praat over vijf jaar geleden!!! In die tijd kan er een hoop veranderen. Niet alleen bij de klantenservice, maar ook in de administratie en in het bereik. Zo zijn er een hoop zendmasten bijgeplaatst en dergelijke. Jij baseert jou mening met argumenten die niet meer actueel zijn.
Het Telfort van vijf jaar geleden, was nog onder andere iegenaren en dergelijke, toen het door O2 is overgenomen, is het in der daad geweldig slecht gegaan met de service en dergelijke... Daar ben ik het met je eens.
Maar O2 is nu overgenomen door Greenfield Cap. Partners en wat totaal los staat van het verleden. Er is een nieuwe campagne gestart, met een ander motto en een optimalisering van de service, de administratie en het bereik.
Kortom... Je geeft geen helder en duidelijk actueel beeld van Telfort.
Helaas ben je niet goed op de hoogte! Je praat over vijf jaar geleden!!! In die tijd kan er een hoop veranderen. Niet alleen bij de klantenservice, maar ook in de administratie en in het bereik. Zo zijn er een hoop zendmasten bijgeplaatst en dergelijke. Jij baseert jou mening met argumenten die niet meer actueel zijn.
Het Telfort van vijf jaar geleden, was nog onder andere iegenaren en dergelijke, toen het door O2 is overgenomen, is het in der daad geweldig slecht gegaan met de service en dergelijke... Daar ben ik het met je eens.
Maar O2 is nu overgenomen door Greenfield Cap. Partners en wat totaal los staat van het verleden. Er is een nieuwe campagne gestart, met een ander motto en een optimalisering van de service, de administratie en het bereik.
Kortom... Je geeft geen helder en duidelijk actueel beeld van Telfort.
-
pinokkia
Ik zit al vanaf augustus 1999 al bij telfort. En ja het klopt. In het begin was het ook een zooitje. Maar tegenwoordig hebben ze het goed op rails. (mijn mening dan)
-
Alphons
hallo witsj
Als dit idd het nummer is waar het omgaat
06236094888 is er een mogelijke verklaring voor! het is namelijk een nummer van 11 cijfers want waarschijnlijk refereert naar jou voicemail nummer. de voicemail heeft een los nummer waar je telefoon direct naar doorgeschakkelt wordt als hij op de voicemail springt. de kosten zijn misschien gemaakt op het moment dat je op buitenlands netwerk zat en er naar je mob tel gebeld is. het is in iedergeval niet een gewoon mob nr.
Als dit idd het nummer is waar het omgaat
06236094888 is er een mogelijke verklaring voor! het is namelijk een nummer van 11 cijfers want waarschijnlijk refereert naar jou voicemail nummer. de voicemail heeft een los nummer waar je telefoon direct naar doorgeschakkelt wordt als hij op de voicemail springt. de kosten zijn misschien gemaakt op het moment dat je op buitenlands netwerk zat en er naar je mob tel gebeld is. het is in iedergeval niet een gewoon mob nr.
-
Gast
ook de voicemail bestaat uit tien cijfers als het goed is er een cijfer anders met het nummer waarmee gebeld wordt. een uitzondering is het wanneer er nummerbehoud heeft plaats gevonden. Dan is het nummer op de kaart met een cijfer verschil de voicemail.
-
Gast
Het voicemailnummer bij telfort is 1000 hoger dan je eigen nummer.
Dus bij een (fictief) mobiel nummer van 06-12345678 wordt het voicemailnummer 06-12346678
Dus bij een (fictief) mobiel nummer van 06-12345678 wordt het voicemailnummer 06-12346678
-
Telfort
Beste allemaal,
Inderdaad het is inderdaad geen voicemail nummer.
Het zou eventueel te maken kunnen hebben dat u op vakantie was of bij een grens zat, en u uw mobiel op "zoek netwerk" had staan, mocht u telefoon uit staan dan springt hij automatisch naar een dichtbij zijnde netwerk, en daar betaald u immers dan ook voor (onder vermedling van uw eigen nummer). Of visa versa dat iemand u belt en hij of zij in het buitenland zit, en dus uw voicemail krijgt.
Tip: Mochten er meer mensen zijn met rekeningen n.a.v. buitenlandse gesprekken op factuur of voicemail kosten, Zet uw netwerk op het netwerk van Telfort (dus niet zoek netwerk) zo weet u zeker dathij niet zal overspringen wanneer u aan de grens zit. En zet uw deactiveer uw voicemail wanneer uw geen gebruik van deze dienst wil maken, Het is een gratis service, tenzij u gebruik maakt van een buitenlandse netwerk. Telfort zal toch de buitenlandse provider moeten vergoeden en zullen dit toch aan u terug vragen, lijkt mij rieel ook.
Over het bereik valt niet te twisten, immers DEBITEL gebruikt zelfs de zend masten van Telfort
Misschien lag het toch aan uw toestel. Aangezien u waarschijnlijk nu gebruik maakt van een ander toestel van DEBITEL (of derden) wat u gekregen heeft bij hetafsluiten van een nieuw abbo? heeft u nu wel goed bereik. Jammer dat u twijfelt aan onze netwerk, maar ik begrijp uw reactie.
Mocht u nog verdere vragen hebben met betrekking tot uw factuur, dan wil ik u graag verwijzen naar het nummer 0800 0230867 of de klantenservice 0800-4444444 -> oude mob. nummer invoeren -> Optie 1 -> Optie 4
Succes!
Met vriendelijke groet,
Een Telfort medewerker
Inderdaad het is inderdaad geen voicemail nummer.
Het zou eventueel te maken kunnen hebben dat u op vakantie was of bij een grens zat, en u uw mobiel op "zoek netwerk" had staan, mocht u telefoon uit staan dan springt hij automatisch naar een dichtbij zijnde netwerk, en daar betaald u immers dan ook voor (onder vermedling van uw eigen nummer). Of visa versa dat iemand u belt en hij of zij in het buitenland zit, en dus uw voicemail krijgt.
Tip: Mochten er meer mensen zijn met rekeningen n.a.v. buitenlandse gesprekken op factuur of voicemail kosten, Zet uw netwerk op het netwerk van Telfort (dus niet zoek netwerk) zo weet u zeker dathij niet zal overspringen wanneer u aan de grens zit. En zet uw deactiveer uw voicemail wanneer uw geen gebruik van deze dienst wil maken, Het is een gratis service, tenzij u gebruik maakt van een buitenlandse netwerk. Telfort zal toch de buitenlandse provider moeten vergoeden en zullen dit toch aan u terug vragen, lijkt mij rieel ook.
Over het bereik valt niet te twisten, immers DEBITEL gebruikt zelfs de zend masten van Telfort
Mocht u nog verdere vragen hebben met betrekking tot uw factuur, dan wil ik u graag verwijzen naar het nummer 0800 0230867 of de klantenservice 0800-4444444 -> oude mob. nummer invoeren -> Optie 1 -> Optie 4
Succes!
Met vriendelijke groet,
Een Telfort medewerker
-
Telfort
Het is tegenwoordig
0800-0230867
optie 1 daarna--> optie 3
om de klantenservice te bereiken.
m.v.g.
Een Telfort medewerker