LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie aan beschadigde telefoonkabel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Arie Beumer

Reparatie aan beschadigde telefoonkabel

Ongelezen bericht door Arie Beumer »

:?
Tijdens het paasweekeinde was ik bezig in de tuin. In de hoek van het huis en de schutting moest een struikje verplaatst worden. Ik heb het struikje mbv een spade losgestoken. Helaas bleek achteraf dat ik niet alleen de wortels had geraakt, maar ook een kabel. Het bleek de kabel van de KPN te zijn die door mijn tuin naar de buren loopt.
De kabel was helemaal doormidden en de buren konden niet meer telefoneren. Omdat het weekeinde was, heb ik de KPN storingsdienst niet gebeld, maar zelf de kabel provisorisch hersteld.
Ik was verbaasd dat de kabel maar 23 cm (on)diep in de grond lag, waardoor ik de kabel heb kunnen beschadigen met de spade.
Inmiddels heeft de KPN de kabel herstelt en tot mijn ontsteltenis worden de reparatiekosten in rekening gebracht (87,96 euro). Deze kosten worden automatisch van de rekening afgeschreven samen met de reguliere 2 maandelijkse rekening.
Kan dit zomaar? Zijn er regels over hoe diep een dergelijke kabel behoort te liggen? Is de KPN zelf destijds fout geweest met het aanleggen van de kabel? Wie kan mij hierover meer vertellen?

Gast

Re: Reparatie aan beschadigde telefoonkabel

Ongelezen bericht door Gast »

die kabel hoort helemaal niet in uw tuin te leggen !! Als u een eigen huis heeft zeer zeker niet.

gerritenesther

Ongelezen bericht door gerritenesther »

Normaal moet U eerst informatie aanvragen voor U bijv. gaat graven in uw tuin.
U kunt dan tekeningen krijgen over waar de leidingen liggen.
Kabels en leidingen van naast gelegen percelen kunnen door Uw grond lopen.
Wilt U meer informatie of wilt U opvragen waar de kabels en leidingen lopen gan naar [url=http://www.klic.nl/]

Gast

Die kabel hoort daar wel degelijk te liggen hoor, telefoon etc moet toch echt op een of andere manier het huis binnen komen

De plicht om informatie op te vragen klopt inderdaad ook
MAAR, het verwijderen van een struikje is geen graafwerk.
Die kabel heeft gewoon niet diep genoeg gelegen

arnold88

Ongelezen bericht door arnold88 »

tja ,,spijtig maar wees blij dat de schade beperkt is gebleven ,je buurman kan je ook aanklagen voor schadeloosstelling

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Jij vernield de kabel, jij betaald de kosten. Lijkt me een vrij simpele zaak.

Gast

Heb je rechtsbijstands verzekering kaart het daar dan in ieder geval aan.
Zonder toestemming is het niet toegestaan dat iemand kabels in je tuin legt als die niet voor jou bestemd zijn, behave als op een andere manier niet mogelijk is.
Ook moeten de kabels dan wel op een bepaalde diepte liggen, dacht iets van minimaal 60 of 80 cm.

Gast

Niet betalen, kabels horen tussen de 60/80cm diep te liggen.
Loop maar even naar de wetswinkel die kan je het haarfijn uitleggen.

Gast

Wie het kapot maakt betaalt...............hoe ondiep hij ook ligt.

Arie Beumer

Ongelezen bericht door Arie Beumer »

Als consument moet je je weer in alle bochten wringen om je gelijk te halen. Is het niet erg onverschillig van de KPN? Zij hebben toch ook waargenomen dat de kabel veel te ondiep ligt?
Zij doen gewoon alsof hun neus bloedt en brengen het zonder blikken of blozen in rekening.
Als er een kabel vernield wordt die op de voorgeschreven diepte ligt, dan is er geen discussie nodig. Gewoon betalen. Maar voor een kabel die onjuist door de KPN is aangelegd en als gevolg daarvan beschadigd heeft kunnen raken behoeft de consument toch niet te betalen.

Gesloten