LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie binnen garantietermijn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Z. Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2011 16:05

Reparatie binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door Z. Bos »

Mijn HTC HD2 drie weken geleden ter reparatie weggebracht, omdat de USB-connector, om op te laden, lam is. Mijn telefoon is 1,5 jaar oud, nooit laten vallen, er zit zelfs geen krasje op. Dus was ik in de verwachting dat deze reparatie onder de garantie viel. Tot mijn schrik kreeg ik gisteren te horen dat mijn telefoon niet gemaakt wordt. De reden voor het niet inwilligen van de garantie werd niet gegeven. Tevens werd er gesteld dat de reparatiekosten
€ 211,- kosten. Met een volle batterij werkte mijn toestel nog uitstekend. Tevens zijn de kosten bij een telefoonreparatiebedrijf € 52,50 voor het vervangen van de USB-connector. Zou "Telfort Webcare" mij kunnen vertellen waarom ik zo slecht behandeld wordt? Voor mij zeker een reden om na 10 jaar Telfort uit te gaan zien naar een andere aanbieder.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Reparatie binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Waarschijnlijk valt het niet onder garantie omdat de usb connector niet uit zich zelf lam wordt, maar door verkeerd gebruik (ruw in en uit halen) HTC rekent deze woeker prijzen, niet telfort. Dus had je een abo bij vodafone en had het toestel ter reparatie opgestuurd moeten worden had het ook 211 euries gekost. Een ander reparatie bedrijf maakt waarschijnlijk geen gebruik van originele onderdelen, vandaar veel goedkoper. Laat je toestel on gerepareerd retour komen en breng hem naar die onafhankelijke reparateur. Ben je nog steeds goedkoper uit.

Gesloten