LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie door Dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cce2002

Reparatie door Dynafix

Ongelezen bericht door cce2002 »

Beste,

Heb mijn Samsung Galaxy S6 ter reparatie gestuurd.
Problemen: batterij raakt snel leeg en als ik de camera opstart, is deze druk bezig met stabilisatie, waardoor er veel geluid uitkomt en je niet direct scherpe foto's kunt schieten.
Dynafix is de telefoon op komen halen.
1 Dag later krijg ik ineens een offerte opgestuurd, omdat mijn scherm een barst heeft onderaan rechts in de hoek.
Dit dient gerepareerd te worden. Indien niet akkoord, dien ik €60,- te betalen. Indien wel akkoord €394!

Heb aangegeven, dat het scherm repareren niet het probleem zal verhelpen en dat ik dan mijn telefoon terug wil en niet akkoord ga met enige kosten. Heb namelijk niet gevraagd om mijn scherm te laten repareren, maar om de aangegeven problemen op te lossen.
Geen reactie van Dynafix.
Na contact met Samsung via Facebook, geeft de medewerker genaamd Sayo, dat zij niet aan deelreparatie doen en dus in zijn geheel gerepareerd dient te worden. Ik kan anders er ook voor kiezen om een nieuw toestel te nemen tegen een gerdecueerd tarief.

Weer aangegeven dat ik niet mijn scherm gerepareerd wil hebben, waarop Sayo aangeeft dat het niet mogelijk is om alleen de camera en batterij te laten maken Dit staat volgens hem duidelijk vermeld in de garantievoorwaarden. Hij geeft dan ook aan dat de problemen komen door val/stootschade.

Heb hierna de mail gestuurd van Radar om mijn toestel ongerepareerd retour te sturen, waarna Sayo aangeeft dat dit wel op de website terug te lezen is, "voor reparaties buiten de garantievoorwaarden".

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik vvind het zeer frustrerend, dat ik een toestel met bepaalde problemen opstuur en dat er nu beweert wordt dat het door en ander probleem komt.

NeoDutchio

Re: Reparatie door Dynafix

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik lees nergens dat ze beweren dat het een andere oorzaak zou hebben, ze geven aan geen deelreparatie te doen. Dit als reden dat er een telefoon retour komt die in alle opzichten goed is. Nu zou u bv achteraf kunnen zeggen dat het probleem met het scherm er nog niet was voordat de telefoon voor reparatie weg ging. Dus puur ter voorkoming van discussies wordt alles gerepareerd, of niet.

Leihcim321

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Hoeveel is de toestelprijs tegen gereduceerd tarief?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

cce2002 schreef: Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik vvind het zeer frustrerend, dat ik een toestel met bepaalde problemen opstuur en dat er nu beweert wordt dat het door en ander probleem komt.
Dynafix heeft vastgesteld dat de genoemde problemen door valschade zijn veroorzaakt en gezien de barst in je scherm is het toestel gevallen. Los daarvan is de kans bij demonteren van het toestel erg groot dat het complete scherm breekt en dan had je hier een topic aangemaakt om daarover te aan klagen. Het beleid is heel simpel ze doen geen deel reparaties, wat compleet logische is.

cce2002

Zo kun je het natuurlijk ook zien.
Ik bedank jou dan ook voor jouw mening.

cce2002

Heb ervoor gekozen om mijn toestel ongerepareerd terug te laten sturen voor €60,-.
Heb contact opgenomen met mijn verzekering (dat ik hier niet eerder aan dacht) en ben hier verzekerd voor om hem gratis door een aangesloten bedrijf bij hen te laten repareren.
Iedereen bedankt voor jullie mening en reacties.
@Leihcim321: €600,- maar als je naar mobiel.nl gaat en indien je een Vodafone abonnement hebt, kost het toestel je €551 als je een 1 jarig abonnement neemt icm onbeperkt bellen + 10GB internet. Omdat ik ook nog Ziggo klant ben, wordt het verdubbeld naar 20GB en krijg ik nog 's 5euro extra korting.
Voor het toestel betaal ik nu gelijk €317,-(verzendkosten+thuiskopieheffing) Ik betaal dan €20p.m. voor mijn toestel en €24,- voor mijn abonnement.

Deze topic mag gesloten worden

Gesloten