LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie dynafix #fail!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kyra58
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:09

Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door kyra58 »

Nieuwe telefoon (ontvangen op 11 augustus!) voor de tweede keer ter reparatie aangetekend opgestuurd naar Dynafix. Track&Trace van TNT geeft aan dat de telefoon op 6 september om 9.30 uur is afgeleverd. Ik krijg géén ontvangstmail van Dynafix dus ga maar weer eens bellen (a 45 cent per minuut!!) - antwoord Dynafix: we kunnen niet zien dat uw telefoon is afgeleverd sorry!
Dus nu? Telefoon spoorloos verdwenen? Wat een ellende daar zeg!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door boef530 »

Hallo, de gsm is op 6 september bij dynafix ontvangen, die zit nog in de route. Denkt u werkelijk dat u de enige bent die een gsm ter reparatie aanbiedt?. Geduld is een schone zaak.

Daniellekroet
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2012 13:44

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door Daniellekroet »

Hallo ik heb het zelfde probleem.mijn samsung galaxy s3 ging ineens niet meer aan nadat ik fotos gemaakt had dus ik bracht hem naar de vodafone shop en die stuurde hem naar dynafix toen kreeg ik een email met daarin hij is geroot en ik moet 100 euro betalen dus waardoor ik kwaad werd en naar de vodafone shop ging en die me uitlegde dat geroot betekend gehackt.ik wordt er dus van beschuldigd me telefoon gehackt te hebben terwijl k niet eens weet hoe dat gaat.en ik vind het heel knap dat ze zoiets kunnen zeggen aangezien mijn telefoon niet eens meer aan ging.dus als hun hem aan krijgen is die gemaakt toch?en nu weken later heb ik nog steeds geen bericht over waar mijn telefoon is en of ik hem wel teryg krijg want ja krijg niemand te pakken!!maandag maar weer even bellen en kijken of het lukt.voel me opgelicht en zwaar belazerd door dynafix want hoe kan ik een telefoon kraken of hacken of wat dan ook???

mmasselink
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2012 18:05

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door mmasselink »

Dynafix!!! ook ik heb mijn telefoon ter reparatie bij dynafix.....bij aflevering bij de vodafone winkel deed hij niets meer..klacht: vastgelopen gaat niet meer aan of uit doet dus totaal niets meer......krijg je bericht van dynafix met de rekening van 239 euro het toestel zat een barst in..wat dus totaal niet zo was . ze sturen fotos op wat niet klopt, leek wel een oude telefoon terwijl die van mij er nog als nieuw uitziet!! ik heb gezegd via dat ik de servicebon van hoe ik de telefoon afgeleverd is hen toe wou sturen nee was niet nodig en had geen nut want wat zij daar op papier hadden was waar ik werd voor leugennaar neergezet!!! heb vervolgens de klacht bij mijn provider vodafone neergelegd en zei hadden er dus ook al meerdere klachten over gehad en gaan het tot op de bodem uitzoeken. wordt vervolg!!

St3fan
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 sep 2012 22:24
Contacteer:

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door St3fan »

Daniellekroet schreef:Hallo ik heb het zelfde probleem.mijn samsung galaxy s3 ging ineens niet meer aan nadat ik fotos gemaakt had dus ik bracht hem naar de vodafone shop en die stuurde hem naar dynafix toen kreeg ik een email met daarin hij is geroot en ik moet 100 euro betalen dus waardoor ik kwaad werd en naar de vodafone shop ging en die me uitlegde dat geroot betekend gehackt.ik wordt er dus van beschuldigd me telefoon gehackt te hebben terwijl k niet eens weet hoe dat gaat.en ik vind het heel knap dat ze zoiets kunnen zeggen aangezien mijn telefoon niet eens meer aan ging.dus als hun hem aan krijgen is die gemaakt toch?en nu weken later heb ik nog steeds geen bericht over waar mijn telefoon is en of ik hem wel teryg krijg want ja krijg niemand te pakken!!maandag maar weer even bellen en kijken of het lukt.voel me opgelicht en zwaar belazerd door dynafix want hoe kan ik een telefoon kraken of hacken of wat dan ook???
Danielle, Dit is werkelijk waar ongelofelijk. Ik heb exact, exact hetzelfde probleem. Betaal het absoluut NIET! Bij mij werd een bedrag gevraagd van 259 euro. Mijn S3 ging ook niet meer aan en werd ook de schuld gegeven aan rooten. Ik ben zelf al ruim drie jaar werkzaam in de telecomwereld en geloofde het hele verhaal niet. Ze hebben mij screenshots gestuurd van het programma Odin. Navraag bij mijn betrouwbare connecties heeft geleerd dat hierin niet is af te lezen, of het toestel geroot is ja of nee, hierin faalt Dynafix al ten eerste, want Dynafix stelt dat dit hierin wel te lezen is.

Ik heb nog meer bewijsmateriaal opgevraagd want ik wilde weten waar ze dat rooten dan vandaan haalde. Ze hebben me toen een foto gestuurd met daarin de mededeling dat het toestel geroot zou zijn. Bij dezelfde betrouwbare bron heb ik vervolgens deze foto gestuurd, en de foto blijkt zelfs vervalst te zijn. Ik ben er helemaal klaar mee, en wanneer het uiteindelijk helemaal is opgelost, gaan er naar verschillende consumentenautoriteiten brieven... dit kan zo niet langer.

Nogmaals: betaal het niet, en blijf volhouden. Mocht je hulp nodig hebben, schakel dan desnoods Bureau Rechtshulp in of een andere instantie. Ik laat het hier in ieder geval niet bij zitten...., ook ik zit nog steeds te wachten op mijn Galaxy S3.

Succes.

Groetjes,
Stefan

Har45
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door Har45 »

Goedeavond allen,

Niet tegeloven maar mijn zoon heeft precies de zelfde ervaring met dit bedrijf en ze willen 275 euro hebben. Ook onze provider is vodafone.
Misschien dat we de klachten kunnen bundelen want dit is pure oplichting.

thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door thazia »

Ze 'verzinnen nogal wat! Hou op schei uit over dat dynafix!!! Heb mijn sony xperia 10 erheen verzonden op advies van algebeld. Uit de reparatiestatus maak ik op dat het toestel is gerepareerd:
Servicehandeling: Toestel extern gerepareerd

Staat de postbode voor de deur of ik € 115,43 wil betalen, ja daaaggggg. Dus toestel naar een postkantoorpunt gebracht en daar ligt het nu nog. Dynafix gebeld en gevraagd naar uitleg. Ik had geen prijsopgave ontvangen, iets wat ze wel zouden moeten doen en dan krijg je 3 keuzes. Niet dus! Na veel telefoontjes blijkt nu dat ik de onderzoekskosten moet betalen omdat het toestel niet is gerepareerd, heeft val/stootschade????

Kijk net bij mijn reparatiestatus, staan er ineens 2 foto's bij, maar ik zie niet wat hun zien hoor! Algebeld, gemaild, sony gemaild, dynafix gemaild. Algebeld mailt mij netjes terug en heeft de klacht ook bij dynafix gelegd. Sony zegt niet met dynafix te werken en vervolgens hoor ik niks meer. Dynafix heeft algebeld gemaild dat ze tegemoet willen komen in de kosten. Welke kosten en voor hoeveel dat laten ze niet weten. Het toestel was 1 jaar en 5 maanden oud toen hij niet meer op wilde starten. Wat kan ik nu nog? Heb officieel een klacht ingediend, maar het lijkt of dynafix daar maling aan heeft. Heb in de mail geschreven dat ik uiterlijk het eind van de week een antwoord wilde, nou het eind van de week is voorbij. Ben inmiddels al in totaal 30 minuten aan bellen á 0,45 pm kwijt.

Nou komt het mooie, nu zie ik dat de foto's gemaakt zijn 20-09, terwijl de postbode al op 17-09 bij mij voor de deur stond. Heb overigens ook contact gehad met vodafone, omdat ik daar mijn abonnement heb. En ik moet zeggen, heel netjes wat ze daar deden, ik hoef in ieder geval deze maand mij abonnement niet te betalen omdat ik het niet gebruik.

Hieronder mijn reparatiestatus:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 31-8-2012 15:35:47
Order - Bevestigd 31-8-2012 15:35:50
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 31-8-2012 15:35:50
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 31-8-2012 15:36:09
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 31-8-2012 15:36:10
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 3-9-2012 12:47:26
Reparatie repair center - In behandeling 3-9-2012 14:33:57
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 3-9-2012 15:25:10
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 3-9-2012 15:25:10
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 4-9-2012 14:25:58
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 4-9-2012 14:25:59
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 5-9-2012 7:42:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 6-9-2012 21:08:34
Reparatie ETD - In behandeling 7-9-2012 21:07:25
Logistiek - Product klaar voor retourzending 14-9-2012 9:20:14
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 14-9-2012 9:21:39
Reparatie ETD - Reparatie gereed 16-9-2012 21:32:07
Servicehandeling: Toestel extern gerepareerd

St3fan
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 sep 2012 22:24
Contacteer:

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door St3fan »

Har45 schreef:Goedeavond allen,

Niet tegeloven maar mijn zoon heeft precies de zelfde ervaring met dit bedrijf en ze willen 275 euro hebben. Ook onze provider is vodafone.
Misschien dat we de klachten kunnen bundelen want dit is pure oplichting.
Heel goed idee. Ik heb zelf dan wel T-Mobile en lig nu overhoop met The Phone House. Heb vandaag een klachtenbrief hierover opgesteld naar de TPH toe, want ik mag hun manier van werken echt niet. En dan maakt het mij even niet uit waar de schuld nou ligt.

Om welk toestel gaat het in jouw geval? OOk geroot volgens Dynafix?


Misschien interessant: Bij Kassa was Dynafix op 'visite' gisteren, en daar was de directeur op bezoek:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... e/speel/1/

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door oktober64 »

gisteren bij de vara was dit geweldige ( niet heus) reparatiebedrijf aan de orde samen met directeuren t mobile en vodafone samen beschermden ze mekaar blijkt dat ze gewoon samenspannen.
dynafix zegt bij elke mobiel wat binnen komt dat het vochtschade is

uitzending is vast wel terug te zien bij uitzending gemist

St3fan
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 sep 2012 22:24
Contacteer:

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door St3fan »

@oktober64 : zie mijn vorige bericht, daarin staat een link naar het filmpje.

Peet1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2012 13:49

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door Peet1971 »

Nou bij jullie blijkt er nog wat te gebeuren. Bij mij is het al lange tijd stil:
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 28-8-2012 17:22:55
Order - Bevestigd 28-8-2012 17:23:00
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 29-8-2012 11:46:31
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 30-8-2012 4:42:19
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 30-8-2012 14:36:26
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 31-8-2012 8:28:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 4-9-2012 21:06:39
Reparatie ETD - In behandeling 5-9-2012 21:09:56

Ze zijn nu bijna een maand bezig met repareren. Ik zeg: er zit garantie op, laat Sony (Ericsson) maar een nieuw toestel leveren als het zo lang moet duren om 'm te repareren. Probleem is nml dat m'n SE Arc S niet meer op wil laden en als ie wel op wil laden dan wil ie niet meer aan. Zpo moeilijk lijkt dat me niet: duidelijk geval van elektronica die niet doet wat het moet doen.

Har45
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door Har45 »

Update:

Vandaag een mail van Vodafone ontvangen, en Vodafone neemt de kosten op zich :D
Vodafone heeft contact gehad met de winkel waar de telefoon was ingeleverd en deze hebben bevestigd dat de telefoon geen schade had op moment van inname.
Nu afwachten wanneer de telefoon daadwerkelijk weer in het bezit is van mijn zoon.

ThomasLubbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2012 11:59

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door ThomasLubbers »

Wow,

Wat een bekende verhalen. Ik heb via The Phone House een verzekering voor mijn iPhone. Deze is al 3 keer met problemen naar Dynafix geweest, elke keer een factuur van €249,-. Gelukkig is het toestel verzekerd en kost het mij een stuk minder. De afgelope keer heeft dynafix het helaas wel heel erg bont gemaakt, na 3 weken kreeg ik de telefoon terug en was er NIETS aan gedaan, ze hadden het probleem niet kunnen vinden. Beetje vreemd als het glas van het beeldscherm verdwenen is. Maargoed, na de reparatie heb je 2 weken garantie dus toestel na ontvangst weer direct teruggegeven aan de verkoper voor reparatie binnen garantietermijn(ik had alvooreens wel alvast mijn eigen risico moeten betalen van €55,-). Telefoon dus weer 3 weken kwijt. Bij het ophalen waren de problemen wel verholpen maar was er vochtschade geconstateerd, dit zou ik zelf gedaan hebben (hoe?), netjes uitgeled dat ik het toestel na de eerste reparatie niet langer dan 5 minuten in mijn bezit heb gehad, helaas kon ik wel weer het eigen risico betalen.

De praktijken van Dynafix zijn niet fris.

Momenteel is het toestel weer in reparatie, wat voor problemen zullen er dit keer weer zijn?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door berndv »

ThomasLubbers schreef:ze hadden het probleem niet kunnen vinden. Beetje vreemd als het glas van het beeldscherm verdwenen is.
tja, hoe graag wil je als bedrijf serieus genomen worden :D

chrisja58
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2013 18:36

Re: Reparatie dynafix #fail!

Ongelezen bericht door chrisja58 »

Het is echt een schande dat dit bedrijf zo met alles weg komt! Heb het filmpje ook gezien van Dynafix!

Gesloten