LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie Siemens telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
angelawessels

Reparatie Siemens telefoon

Ongelezen bericht door angelawessels »

Ik heb in februari 2006 een siemens Sl75 gekocht via internet. Eind oktober 2006 bleek dat mijn telefoon niet meer oplaadde. Ik belde naar de klantenservice om een reparatienummer aan te vragen. Vervolgens hem ik hem aangetekend opgestuurd en 15 november is hij ontvangen bij siemens. Half december had ik nog niets gehoord ik belde weer om te vragen wat de vorderingen waren. Het bleek dat een dochteronderneming financiele problemen had en dat daardoor de reparaties stil kwamen te liggen ik moest afwachten. Half januari bleek dat ze de reparaties net weer hadden opgepakt dus ik nog even moest wachten. Eind februari wisten ze nog steeds niets ze adviseerde mij dus om een klachtenbrief te schrijven. OP 10 maart heb ik dat gedaan maar nog steeds niets van ze vernomen. In mei weer gebeld met het verzoek dat ze toch echt wat moesten gaan ondernemen, maar ik kreeg bot te horen dat ik gewoon moest wachten. Inmiddels ben iik bijna 8 maanden mijn telefoon kwijt. Heeft iemand tips voor mij?! wat kan ik doen om te zorgen dat ze wel actie ondernemen of heeft iemand misschien tips?!
Laatst gewijzigd door angelawessels op 12 jun 2007 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

kiddykick1

Re: Reparatie Siemens telefoon

Ongelezen bericht door kiddykick1 »

wie was de verkoper van je siemens,een internetshop ? normaal gesproken moet je reparaties via je verkooppunt regelen,omdat je het zelf verstuurd hebt rechtstreeks heb je nu dit soort excessen ,normaliter zou een verkooppunt allang een andere oplossing aangedragen. ik zou naar een rechtswinkel gaan voor advies over deze situatie,gaat nergens meer over... succes

angelawessels

Ik heb hem inderdaard via internet gekocht, belzaak.nl en zij verwezen mij door naar de klantenservice van siemens. Vervolgens moest ik hem opsturen naar teleplan repair b.v.

kiddykick1

kijk in principe moet jij tot de verkoper wenden bij reparatie,mail anders je verhaal naar belzaak aangezien zij eigenlijk je aanspreekpunt zijn

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

kijk in principe moet jij tot de verkoper wenden bij reparatie,mail anders je verhaal naar belzaak aangezien zij eigenlijk je aanspreekpunt zijn
Klopt niet helemaal.

Als je bij problemen gelijk naar de winkelier bent gegaan en die heeft het toestel doorgestuurd naar de fabrikant, dan is de winkelier het aanspreekpunt.
Is er schade, dan is de winkelier het aanspreekpunt.

Echter als je zonder medeweten van de winkelier rechtstreeks naar de fabrikant gaat en er komen problemen, dan kun je niet meer terugvallen op de winkelier.

Dus wat jij zegt klopt niet.

Want jij zegt dat de winkelier dan maar de schade moet vergoeden of in ieder geval het probleem op te lossen, omdat hij de verkopende partij is.

En dat klopt in dit geval dus niet.

In het geval van de Ts waarbij ik nu aanneem dat de TS rechtstreeks zonder medenweten van de winkelier zelf rechtstreeks naar de fabrikant is gegaan, kan de TS dus niet meer op de winkelier terugvallen.

Helaas.

ikbenik

Ik heb hem inderdaard via internet gekocht, belzaak.nl en zij verwezen mij door naar de klantenservice van siemens. Vervolgens moest ik hem opsturen naar teleplan repair b.v.
In het geval van de Ts waarbij ik nu aanneem dat de TS rechtstreeks zonder medenweten van de winkelier zelf rechtstreeks naar de fabrikant is gegaan, kan de TS dus niet meer op de winkelier terugvallen.
Het blijkt dus dat de TS wel degelijk met medeweten van de winkelier zelf naar de fabrikant is gegaan.

Als het te lang duurt, dan kan de winkelier de TS een nieuw toestel geven en de schade claimen bij de fabrikant.

angelawessels

Ik heb inderdaad eerst contact opgenomen met Belzaak toen mijn telefoon kapot was. Zij zeiden tegen mij dat ik vervolgens de klantenservice moest bellen van Siemens en dat die mij een reparatienummer zouden geven. Heb ondertussen al contact gehad met Belzaak. Zij hebben regelmatig contact met teleplan en hebben ook geprobeerd om het via een andere reparateur te doen maar dat is niet gelukt.
En Teleplan behandeld nu de repartaties als first in first out. Dus degene die nu hun telefoon opsturen worden eerst gemaakt en de telefoons die er all langer liggen worden langzaam aan gerpareerd. Erg raar allemaal :S

kiddykick1

beter lezen ikbenik ,je suggereerd antwoorden die ik niet heb verteld ,als je een telefoon koopt via internet ,moet je bij een defect altijd wenden tot de verkopende partij ,als mevrouw dus bij de internetshop haar klacht heeft gemeld en die haar vervolgens doorverwijst naar een derde die vervolgens 8maanden bezig ,zou ik me wenden tot deze verkoper en vragen waarom hij dit advies heeft gegeven.

ikbenik

als je een telefoon koopt via internet ,moet je bij een defect altijd wenden tot de verkopende partij
Je vraagt je inderdaad af waarom ik die opmerking maakte.

En dat heb ik niet zonder reden gedaan.

Ik zal het uitleggen.

Je koopt een product bij een winkelier of via internet.
Als je problemen krijgt (wat altijd gebeuren kan) dan dien je als koper van dat product ten aller tijden eerst contact te leggen met de verkopende partij. Of die verkopende partij een winkel is of een webwinkel, maakt totaal niet uit.

Het kan zijn dat de verkopende partij het probleem zelf niet kan oplossen en dus schakeld de verkopende partij de fabrikant in (waar totaal niets mis mee is).
Veel fabrikanten handelen de problemen rechtstreeks met de koper af.
Dit is ook weer niet zonder reden.
Het voordeel van dit systeem is dat de klachten normaal gesproken veel sneller afgehandeld kunnen worden, dan dat alles via de winkelier zou lopen. Want die winkelier zou het met zijn voorschakels het af moeten handelen, wat het ongemakstijd voor de koper niet ten goede komt.
Dus in dit geval is de winkelier het aanspreekpunt (is ook zo bij de wet geregeld.)

Wat helaas echter ook heel vaak gebeurd is dat de koper zonder medeweten van de winkelier zelf contact opneemt met de fabrikant. In deze situatie hoeft de fabrikant zich niet aan de consumentenbescherming te houden, wat soms heel veel narigheid kan betekenen.
En als er dan veel schade is, wordt er geroepen dat de koper zich tot de verkopende partij moet richten en dat de verkopende partij dan maar alle schade moet vergoeden, omdat hij de verkoper is en dat de consument niets met de fabrikant te maken heeft.
En dat kan dus niet.

Het is eigenlijk heel simpel:

Als je bij problemen gelijk contact opneemt met de verkopende partij dan kun je bij problemen altijd terugvallen op de verkopende partij.

Als je bij problemen geen contact opneemt met de verkopende partij en er komen problemen, dan kun je nooit terugvallen op de verkopende partij.

ikbenik

De situatie van de TS is zeer vervelend en in deze staat de verkopende partij ook machteloos.

Het product is teruggestuurd naar de dochteronderneming van de fabrikant.
Door financiële problemen zijn alle reparaties stilgelegd.

Zelf denk ik dat die dochterondernemer in staat van faillissement is en dan wordt op alle producten en goederen in dat bedrijf beslag gelegd.

De reparaties zijn wel hervat, maar er zijn dan nog heel veel problemen.

Dit is een situatie waaraan de verkopende partij ook helemaal niets aan kan doen.

Nu zijn er twee mogelijkheden:
- De TS krijgt een nieuw toestel. Dit is voor de verkopende partij een flinke verliespost. Of hij dit dan via de fabrikant vergoedt kan krijgen, weet ik niet (ik belicht ook de situatie van de verkopende partij).
Het kan ook zo zijn dat de fabrikant zich hier dan van een goede kant laat zien. Maar dat is afwachten.
De TS krijgt dan in ieder geval dan een vervangende toestel. Het eigen toestel van de TS krijgt de TS dan niet meer terug.

- Wilt de TS perse het eigen toestel terughebben, dan zit er inderdaad niets anders op dan wachten.
In deze situatie kan de verkopende partij ook helemaal niets betekenen.

Niels23

Ongelezen bericht door Niels23 »

Hey Angela, ik heb vandaag zo een zelfde telefoon (via webshop ook) binnen gekregen als jij voor reparatie weg hebt gestuurd.
De camera doet het al gelijk niet :( . Hij zegt bij mij ''fout opgetreden!'') Ik denk ook wel dat het aan de telefoon ligt, want ik zie een hoop klachten over deze telefoon. Nu wil ik em weer terug sturen, maar als ik zo de verhalen lees over webshops en terugsturen twijfel ik daar aan.

Ik heb zeker hiervan geleerd, ik koop niks meer via een webshop en al helemaal geen Siemens telefoons. :cry:

Ik wens je heel veel sterkte met de afhandeling van je reparatie.
gr.Niels.

angelawessels

He Niels,

Nee zou hem zeker niet terug sturen. Want de kans is groot dat je net als ik lang zit te wachten op je telefoon.
Ik heb hier ook van geleerd, nooit meer een Siemens en nooit meer via een webshop.
Jij ook succes :)

angelawessels

Maar even voor de duidelijkheid:

Ik hoef niet perse deze telefoon. En heb al contact gehad met Belzaak en zij zeggen dat ik moet afwachten..
Maar ik sta dus in mijn recht als ik eis dat ik een vervangende telefoon wil van Belzaak?

kiddykick1

de meeste telecomzaken ,zouden in dit soort zaken de klant een nieuwe toestel geven,ik weet zeker dat ketens zoals belcompany ,TPH of de tfortelecom klanten bij excessen qua reparatieduur een nieuwe toestel verschaffen anders zouden er meer verhalen te lezen zijn op dit forum

belzaak.nl

Ongelezen bericht door belzaak.nl »

Beste Angela,

U heeft bij ons het toestel gekocht en normaal gesproken overleggen wij in overleg met de klant dat de klant het toestel voor reparatie direct opstuurd naar het reparatie bedrijf. Helaas is het bij Siemens zo dat hun de garantie afhandeling zelf regelen met de klant door een RMA nummer aan te vragen.

U heeft in dit geval dan ook het traject doorgelopen zoals dit volgens de normale door Siemens aangewezen procedure. Helaas is Siemens Mobile eind vorig jaar failliet verklaard en alle reparaties zijn hierdoor ongelovelijk vertraagd of kunnen niet uitgevoerd worden omdat er onderdelen ontbreken.

Ik begrijp ook goed dat u heel veel last heeft met onderstaande situatie en wil u dan ook een passende oplossing aanbieden, u kunt hiervoor een email sturen naar [email protected]. Ik hoop dat wij u alsnog tevreden kunnen stellen gezien de vervelende situatie.

angelawessels

Nou om jullie weer even op de hoogte te houden:

Heb gelijk na het bericht van Belzaak contact met ze opgenomen. Ik heb echter nog niets terug, dus begin te twijfelen of Belzaak wel echt dat berichtje heeft geplaatst. Ze hadden me vorige week namelijk nog verteld dat ik niets kon doen....
Kom ik vandaag thuis wat ligt daar?? mijn telefoon. Met een brief erbij dat ze hem niet hebben kunnen repareren omdat ik mijn IMEInr ern iet heb bij gedaan! ik heb dit echter wel gedaan en het staat zelfs op de brief die ze mij terug sturen :shock:
Ook staat er vermeld dat ze de onderdelen niet hebben om mijn telefoon te maken.
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nu een telefoon (na 8 maanden) die alsnog niet werkt. En wie betaald straks de verzenkosten weer, juist ja IK! en dan kan ik vervolgens zeker weer 8 maanden gaan wachten!!!!!

Om moe van te worden

kiddykick1

hulde aan belzaak.nl ,super goed en scherp om dit forum te blijven raadplegen !!!

Gesloten