LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ringtones

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
patrick71
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:46

Ringtones

Ongelezen bericht door patrick71 »

In september 2007 heb ik in Arnhem via een telefoniewinkel een twee jarig contract afgesloten bij Vodafone Libertel B.V. Contractueel heb ik een Bel&SMS tegoed van 22,50 en betaal ik 18,91 euro(excl.btw) abonnementskosten per maand.

Afgelopen augustus kreeg ik mijn maandelijkse rekening met 31,32 euro extra kosten naast de normale kosten. Ik was in juli op vakantie geweest en heb naar Nederland gebeld dus ik dacht dat het wel in orde was. Ik heb eigenlijk ook niet verder naar de rekening gekeken. Tot mijn grote verbazing ontving ik in september een rekening van 80 euro en na bestudering bleek dat ik gebruik zou hebben gemaakt van ringtones met mijn toestel. De kosten waren 31,32 voor de ringtones. Ik heb gebeld met Vodafone en volgens een medewerker van klantenservice zou ik een abonnement hebben genomen op ringtones. De datum waarop ik dat gedaan had was overigens tijdens mijn vakantie (juli 2007) in het buitenland. De medewerker van Vodafone had echter een aanbod die ik direct geaccepteerd heb. Ze konden deze "ringtonesservice" stopzetten en dat zou in oktober gefactureerd worden (een bedrag van 20 euro).

Vandaag 13 november ontving ik de maandelijkse rekening en was mijn rekening 71,33 euro waarvan 40,32 euro aan ringtoneskosten. Ik heb wederom contact opgenomen met Vodafone. Degene die ik aan de telefoon kreeg had echter nog nooit van deze service gehoord om de ringtones sms'jes stop te zetten. Na vele malen doorverbonden te zijn bleek dat ze het telefoneren naar 0900-nummers hadden geblokkeerd. Uiteindelijk heb ik mevrouw Hamwijk van klantenservice aan de telefoon die mij kon vertellen dat ik in juli jl. een smsbericht heb ontvangen van "Telefuture" en tevens een contract ben aangegaan met "Telefuture" bij het openen van het smsbericht (waarin volgens haar ook de algemene voorwaarden zouden hebben gestaan)Daarnaastzou ik ook met grote regelmaat vanaf juli/augustus 2007 ringtones sms'jes ontvangen van "Telefuture", maar ik ontvang helemaal geen ringtones sms'jes !!! (a 1,50 euro per sms)

Het enige wat ik nu nog kan doen volgens Vodafone is een bezwaarschrift indienen bij Vodafone, zij zouden dan contact opnemen met "Telefuture" waarbij de kans heel klein is dat ik mijn recht sta! Wat kan ik doen om dit stop te zetten?

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: Ringtones

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Hallo Patrick,

ik heb je klacht over SMS dienst van Telefuture gelezen.
Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Als je dat wilt, kun je je mobiele nummer mailen naar het mailadres dat in mijn profiel staat.

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations

dynna
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2007 10:59

Re: Ringtones

Ongelezen bericht door dynna »

Hoi Patrick,

Ik had precies hetzelfde probleen as jij. Ik ben daar zelfs vandaag achtergekomen.
Het stopzetten moet jezelf doen. Ik had een mailtje gestuurd naar telefutere via hun website met daarin het verhaal en de eis dat ze dit zouden oplossen. Ik ontving binnen het half uur een sms dat ik afgemeld was voor de diensten.
Nu moet ik alleen nog achter het geld aan, maar ik weet niet hoe.

Gesloten