LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SAMSUNG (D500)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mwijnen
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2006 19:13

SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door mwijnen »

Graag wil ik het volgende onder uw aandacht brengen: Ik heb in maart 2005 een Samsung D 500 gekocht. Enkele weken geleden begon het toestel mankementen te vertonen, t.w. beelscherm viel uit, geen trilfunctie meer en bluetooth functioneerde niet meer. Ik ben met het toestel teruggegaan naar de winkel,
t for telecom te Venlo. Zij zouden het toestel opsturen. Na enige tijd kreeg ik van de winkel een reactie en wel:
Het toestel zal wel gevallen zijn, nat zijn e.d. Het toestel was wel te maken maar daar moest ik stevig voor betalen. Garantie kwam helemaal niet ter sprake. Kosten voor het maken (alleen voor de trilfunctie) Euro 277,00.
ik vind dit een rare zaak, temeer er niets ondeuglijks met het toestel is gebeurd. Van de garantie maar niet te spreken. De winkelier verschuilt zich achter het reparatiecentrum en laat mij als consument in de kou staan. Ik verwacht dan ook van Samsung een passende oplossing.

p.s
Het reparatiecentrum gaf ook nog de optie om het toestel te vernietigen.
Als ik mijn toestel terug wil ontvangen van het reparatiecentrum wordt er Euro 35,00 in rekening gebracht voor onderzoekskosten !!!???? Als ik akkoord ga met vernietiging hoef ik daarintegen GEEN kosten te betalen. Een rare zaak.
Wel werd mij door de winkelier gevraagd een formulier te ondertekenen waar de verschillende opties op staan vermeldt

Dit is de eerste Email die ik heb verzonden naar samsung met het vertrouwen erop dat hun het netjes afhandelen.VERVOLGENS KREEG IK EEN EMAIL 2 MAANDEN LATER TERUG! met de mededeling:
Ik heb uw informatie doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling en we gaan het voor u uitzoeken. Zodra we meerweten, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u nog vragenhebben dan verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

DIT IS TOCH BELACHELIJK!!! dat is alles wat hun laten weten na 2 maanden. VERVOLGENS:

Ging het per telefoon verder via het nummer 09002020088 10cent per minuut!!! voor je iemand aan de telefooon hebt ben je al weer 5 min verder en dan weer wordt je verder verbonden naar iemand! samen zijn we 10min verder! dan moet je weer alles uitleggen hoe en wat er is.

Nu heb ik alles uitgelegd en zeggen ze dat ze erachter aangaan, NOT!!!, 3weken bel ik zelf maar weer eens om te vragen hoe de stand van zaken zijn! Nu nog weten ze niks en beloven ze mij"door in mijn dossier te zetten naar de desbetrefenden persoon SPOED!" SPOeD SPOED!! 2 weken later bel ik maar weer zelf weer 10min verder, zegt mevrouw:"de meneer die er over gaat is in gesprek telefonisch, zal ik u terug bellen als we meer weten"! ZEGT ze nog een met nadruk ALS WE MEER WETEN!! Nu heb ik een KWARTIER LATER EEN EMAIL GEKREGEN met het volgende:

Geachte heer Wijnen,


In principe biedt Samsung voor mobiele telefoons een jaar garantie, waarbij
de aansprakelijkheid van Samsung Electronics (of het door Samsung erkend
reparatiecentrum) is beperkt tot reparatie en/of vervanging van het product
onder garantie. Onder de Samsung garantie vallen fabricage fouten gedurende
één jaar vanaf de aankoopdatum, onder voorwaarde dat u een bewijs van
aankoop kunt overleggen. Houdt er rekening mee dat onderdelen onderhevig
aan slijtage, zoals batterijen, opladers of de antenne hier niet onder
vallen.

De garantie vervalt wanneer het defect is veroorzaakt, op welke wijze dan
ook, door: oneigenlijk gebruik, verwaarlozing, moedwillige beschadiging of
onjuiste instellingen. De garantie vervalt tevens in een van de volgende
gevallen:
- indien er verandering of reparaties worden verricht door een niet erkende
reparateur;
- indien het serienummer van een onderdeel dat gerepareerd moet worden
verwijder is;
- indien problemen of schade wordt veroorzaakt door randapparatuur of
accessoires die niet worden geleverd door Samsung of door Samsung aanbevolen
worden;
indien onderhoudsinstructies uit de handleiding incorrect worden opgevolgd
met als gevolg bijvoorbeeld vloeistofschade of drukschade.

Bij uw SGH-D600 met IMEI nummer : 355058004139092, is helaas geconstateerd
dat het defect komt van gevolgen van externe factoren.
De underfilling is namelijk beschadigd geraakt, dit kan alleen veroorzaakt
zijn door val of stootschade.

Hierdoor komt zoals overeengekomen in de algemene voorwaarden de garantie
te vervallen.

Met vriendelijke groet,

Dhr. P.Orth
Samsung Electronics Benelux BV

APPART HE!!!


OPEENS GAAT HET BINNEN EEN KWARTIER WEL OPEENS!
Nu heb ik een van samsung zijn medewerkers aan de telefoon en wel als volgt!;

ik vraag of ik bewijs mag hebben van de schade die er is. JA meneer dat kan die gaan wij opvragen bij het reparatiecentrum en sturen hem dan op naar u email adres. maar licht die medewerker nog even toe, het lijkt mij sterk dat het reparatiecentrum zich vergist want ze hebben hier toch geen baad bij, OFTEWEL IK LIEG!
Zeg ik nog even tegen die medewerker dat ik al zeer veel klachten heb gelezen op het internet en vrijwel allemaal de zelfde klachten, zeg hij!; ja meneer het is niet samsung zijn fout want anders mogen hun niet eens de telefoon op de markt brengen, doen ze het wel dan krijgen zijn een boete! OFTeWEL DE CONSUMENT gaat niet goed met zijn spullen om! WIJ LIEGEN WEER! EN over die boete!! WIJ MOETEN BOETE!!

Sorry dames en heren voor de vele berichten :oops:

Nu heb ik vandaag 2 feb een bericht gekregen van samsung en luid als volgt;
Geachte heer Wijnen,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw Samsung D500 Telefoon.


U heeft het volgende aangegeven:
Het reparatiecentrum heeft aangegeven, dat het om "val- en stootschade" gaat.


-Vochtschade:
Zoals in de Samsung garantievoorwaarde staat vermeld, vervalt de garantie van uw mobiele telefoon indien "val- en stootschade" wordt geconstateerd.

Bij constatering van "val-en stootschade" wordt het toestel niet gerepareerd en vervalt de garantie. Dit is tevens het geval indien een defect indirect verbonden is met de geconstateerde "val- en stootschade". Ieder toestel dat ter reparatie wordt aangeboden, wordt volledig getest en gecontroleerd. Deze procedure is opgezet om verborgen gebreken op te sporen, aangezien Samsung drie maanden garantie op reparatie werkzaamheden verleent. Aangezien "val-en stootschade" op termijn verdere schade kan veroorzaken, kan Samsung niet garanderen dat een toestel vrij van defecten zal functioneren nadat "val-en stooschade" is opgetreden. Er zullen derhalve geen reparaties aan een toestel worden uitgevoerd.


-Second opinion:
Het is mogelijk om een “second opinion” te vragen.

Wanneer u ons aangeeft aan welk reparatiecentrum uw dealer uw Samsung Telefoon heeft gezonden, dan kunnen wij u de contactgegevens van een van de andere reparatie centra toezenden.


Onderstaand vindt u algemene informatie betreffende onderzoek/reparatie:


Het beste kunt u contact opnemen met één van onze Reparatie Centra.


Mocht uw eigen dealer u geen oplossing kunnen bieden oflost u het probleem liever zonder tussenkomst van uw dealer op, dan is het ook mogelijk om zelf langs te gaan bij één van onze reparatie centra:

Het valt aan te bevelen in ieder geval uw aankoopbewijs mee te nemen en van tevoren te bellen voor een afspraak.

Mocht u de mobiele telefoon op willen sturen, voegt u dan een duidelijke omschrijving van de klacht en een kopie van het aankoopbewijs toe aan de verzending.


-Garantievoorwaarden:
In hoeverre eventuele problemen met of schade aan uw mobiele telefoon binnen de garantie voorwaarden vallen, worden bepaald door ons reparatiecentrum.


Hiermee hoop ik u van dienst te zijn geweest. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Esther,
Samsung Electronics

ook dit is wettelijk allemaal onzin, Nu heb ik dus een reachtie van kassa gekregen (sorry radar) en als volgt;

Bij garantie gaat het als volgt:



- De winkelier mag de consument bij een klacht niet afschepen door naar de fabrikant door te verwijzen, de winkelier is te allen tijde het aanspreekpunt.

- Standaard 1 jaar garantie klopt niet. Het gaat om de economische levensduur (afschrijvingsperiode) van een product. De consument heeft niets te maken met fabrieksgarantie en garantie bijkopen is dus onnodig (maar kan het wel vergemakkelijken). Uiteraard wordt uitgegaan van normaal gebruik van het product door de consument. Naarmate de economische levensduur verstrijkt, betaalt de consument mee aan de reparatie(- en onderzoeks)kosten. Ik schat dat de economisch levensduur van een magnetron ongeveer 5 jaar zal zijn.

- Als een defect binnen 6 maanden optreedt, is het aannemelijk dat het om een fabrieksfout gaat. De consument hoeft niet te bewijzen dat het artikel normaal gebruikt is (dat heet `een wettelijk vermoeden`). De winkelier moet het kosteloos repareren of vervangen voor een ander exemplaar en als dat niet mogelijk is geld teruggeven.

- Als een apparaat na 2x repareren weer kapotgaat mag er een gelijkwaardig vervangend apparaat worden geeist van de verkoper en als dat niet geleverd kan worden moet de consument geld terugkrijgen.

- Zonder bon geen garantie is onzin. De consument kan ook op andere manieren aantonen dat het artikel in een bepaalde winkel is gekocht, bijvoorbeeld door middel van een bankafschrift of een getuige. Een ondeugdelijk product moet ook zonder de originele verpakking door de winkelier kosteloos worden gerepareerd (max. 2 keer) of worden vervangen.

Als u een geschil heeft m.b.t. garantie kunt u het beste een aangetekende brief sturen aan de winkelier waanrin u aangeeft wat er aan de hand is, wat er niet klopt en hoe het volgens u moet worden opgelost. Alleen verschuilen telefoonwinkels zich bijna altjid achter water- en valschade wat buiten de garantie valt en het is zeer lastig voor de consument om aan te tonen dat dat niet het geval is. Mocht de winkelier onwillig zijn/blijven, dat zal u uiteindelijk naar de kantonrechter moeten om uw gelijk te halen.

Het vervolg hierop volgt, en wel op deze pagina :roll: :wink:
Laatst gewijzigd door mwijnen op 02 feb 2006 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door maybe »

moet je nu echt zoveel verschillende topics achter elkaar aanmaken. Je kunt ook gewoon alles in 1 topic gooien en dan aparte reacties postten. Zo wordt het een heel onduidelijk geheel.

mwijnen
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2006 19:13

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door mwijnen »

Sorry, ik heb dit bericht ook gepost bij kassa, en daar kon het niet in een, toen ben ik er maar vanuit gegaan dat het hier ook niet kon.
:oops:

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door RobbieP »

moet je nu echt zoveel verschillende topics achter elkaar aanmaken. Je kunt ook gewoon alles in 1 topic gooien en dan aparte reacties postten. Zo wordt het een heel onduidelijk geheel.
dit is toch al een hele verbetering? Het is wel een lang verhaal maar wel in één topic

mwijnen
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2006 19:13

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door mwijnen »

ja een lang verhaal, maar GEK, lees jij eigenlijk deze forum voor intresse of om te kijken wat e allemaal nieuw komt ofzo

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door maybe »

als ik het hele verhaal goed begrijp, heb je nu een defecte telefoon waarvan het reparatiebedrijf aangeeft dat deze schade ontstaan is door val of stoot schade.

als een reparatiebedrijf dit aangeeft doen ze dit niet zomaar, je kunt sowieso een foto opvragen van het deel met de schade.

Dat val en stoot schade niet onder fabrieksgarantie valt mogen duidelijk zijn. Het blijft heel vervelend, maar de volgende keer voor een paar centen een verzekering afsluiten en dan was er helemaal niks aan de hand geweest en had ie wel gewoon gerepareerd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door ?? »

Je kunt inderdaad een foto opvragen van de schade. Als het inderdaad val- of stootschade is (en deze posting geeft mij het sterke vermoeden dat dat inderdaad het geval is) dan kun je hoog en laag springen, maar dan heb je uiteraard geen enkel recht meer op een garantiereparatie. Je kunt een winkel of fabrikant niet aansprakelijk stellen voor fouten die je zelf hebt veroorzaakt. Vervelend, maar het is niet anders.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door Mickey D »

Met vriendelijke groet,

Dhr. P.Orth
Samsung Electronics Benelux BV
Ik ken hem, die Patrick Orth! Mij is hij normaal te woord gaan staan vanaf het moment dat ik zijn leidinggevende, Irene Schier, gesproken heb. Hij is wel ineens vergeten hoe hij vrolijk meegedaan heeft aan het spelletje lummelen met mij in het midden, heen en weer gestuurd van Samsung naar reparatiebedrijf Solid Vision en hoe hij keer op keer zijn belofte terug te bellen niet is nagekomen. Sterkte met de 'escalatiemanager'!

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door 0059099 »

Verschuilen achter val en stoot schade gebreurd zoals boven vermeld vaker. Het gaat om normaal gebruik, voor normaal gebruik van een mobiel apparaat kan niet verwacht worden dat je hem in een fluwelen kistje meeneemt. Daarintegen moet je hem ook niet van de trap laten vallen. Maar wat omschreven wordt als "stootschade" kan ook veroorzaakt worden door het dragen van je mobieltje in je broekzak, wat normaal gebruik is. Daarnaast moet de leverancier aantonen dat er oneigenlijk gebruik is geweest, niet andersom. Als je het aanvecht ben ik erg benieuwd naar de uitkomst!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door ?? »

Stootschade komt vooral omdat mensen ergens hard tegenaan stoten. Dat valt per definitie buiten normaal gebruik, tenzij je het natuurlijk normaal vind om overal tegenaan te lopen :wink: .

Het is geen verschuilen. Reparatiebedrijven krijgen van de fabrikant betaald per reparatie - en als ze een toestel niet (kunnen) repareren kost ze dat dus winst (ze kunnen immers geen lucratieve reparatie in rekening brengen, tenzij de klant de kosten draagt. Dat is echter nagenoeg nooit rendabel en dus gebeurt het ook bijna niet). Als een dergelijke schade (val-, stoot- of vochtschade) wordt geconstateerd dan klopt die diagnose nagenoeg altijd, tenzij de reparateur een fout heeft gemaakt.

Val- stoot- of waterschade is per definitie bewijs van oneigenlijk gebruik. Ik ben niet op de hoogte van het bestaan van kabouters die toestellen slopen, waardoor er maar één conclusie overblijft: het defect is veroorzaakt door de klant.

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door 0059099 »

ik werk toevallig samen met iemand die de logistiek leidt van een groot reparatiecentrum van een Amerikaanse fabrikant na draagbare apparaten. Als zij teveel apparaten vervangen of te hoge kosten aan reparaties hebben, worden zijn hiervoor (soms indirect) "gestraft". Een reparatiecentrum heeft er dus wel degelijk belang bij dat de kosten laag blijven. Daarnaast weet hij bv. dat de Nederlandse garantiewet met voeten wordt getreden, alleen alle klanten accepteren het en nog niemand heeft het aangevochten. (is ook moeilijk want je gaat tegen een bedrijf vechten met een giga juridische afdeling)

Ter aanvulling: Het reparatiecentrum in kwestie beslist dus ook niet zelf wat ze wel of niet repareren, maar volgen daarin gewoon de voorwaarden van het Amerikaanse bedrijf.

Daarnaast lag je je soms dood, over het begeleidende schrijven van sommige electronica ketens en sommige "reparaties" (batterij opladen bv.)

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door mobiwizard »

ik werk toevallig samen met iemand die de logistiek leidt van een groot reparatiecentrum van een Amerikaanse fabrikant na draagbare apparaten.
Daar heb je dan ook vast een naam van???? Teleplan, Dynafix, etc.....

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: SAMSUNG (D500)

Ongelezen bericht door 0059099 »

ja, maar die ga ik hier om overduidelijke redenen natuurlijk niet plaatsen.

Gesloten