LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
_es_
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:40

Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door _es_ »

ik heb begin november een nieuwe telefoon gekocht, een Samsung SGH E730. geweldig toestel, alles erop en eraan, mp3speler, camera erin, radio, mms, wapfunctie, ik vond het allemaal helemaal geweldig, en was er ook erg blij mee. het toestel kost ongeveer €390, maar in combinatie met een hi abonement van 25euro per maand was ie gratis.

laatste week maart, deed het toestel opeens helemaal niets meer. zelfs als je m in de oplader stak, bleef het scherm effen zwart. ik had hem gekocht bij de phonehouse, dus ik ging er mee terug, waarbij het toestel weggestuurd werd voor reparatie. er werd nog gevraagt: mevrouw is het toestel nat geworden of gevallen? maar omdat dit niet het geval was, werd het toestel gewoon opgestuurd. na een dag of 5 werd ik gebelt dat ik mijn toestel weer kon komen ophalen. ik probeerde hem in de winkel aan te zetten, maar hij deed nog steeds helemaal niets. dus ik zei: hij doet het nog steeds niet, waarop de verkoper zij: "sorry mevrouw, het is waterschade ik snapte er niets van! mijn toestel was NIET nat geworden, ik paste er heel erg goed op. :o
toen ging ik wat surfen op internet en blijkt dat ongeloooofelijk veel mensen last hebben van waterschade op hun samsung telefoon.
ik heb dit toestel nog maar een maand of 5, en er zit een jaar garantie op, MAAR NIET OP WATERSCHADE. :shock:
ik ga morgen de rechtsbijstandverzekering opbellen, want ik heb op andere forums al gelezen dat hun het wel voor elkaar krijgen om OF je telefoon gerepareerd te krijgen, OF geld terug.
mijn vraag: wiens schuld is het nou eigenlijk?
- samsung vanwege het slechte, NIET waterdichte materiaal
- the phone house, dat die niet gerepareerde toestellen weer in ontvangst nemen
hoe dan ook, ik blijf volhouden tot ik of een nieuwe , gelijkwaardige telefoon heb, of mijn geld terug.
:roll:

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Aangezien het (als het klopt) binnen 6 maanden is, moet de verkoper/leverancier bewijzen dat het defecte toestel niet onder de garantie valt(maw geen ondeugelijk product was). Vraag dus om een foto van de vochtschade.

Als die er is, geen rechtsbijstand die je kan helpen.....Is die er niet, of geloof je het niet, stuur het dan rechtstreeks naar samsung. Als die het ook vinden, helaas.

*Even nog iets over Waterschade, beter gezegd vochtschade. Dit kan door veel dingen onstaan. Overmatig zweten, een regenbuitje met het toestel in je broekzak, plaatsen waar veel vocht in de lucht hangt, etc.

Ik had een jaar of wat een klant bij mijn vorige werk die het raar vond dat ze toestel niet moest meenemen naar de badkamer als ze ging douchen.
Als ze dan gebeld werd moest ze toch kunnen opnemen!?

Mensen staan er vaak niet bij stil. Vandaar dat het een van de grootse oorzaken van schade is.

JanWouter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:13

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door JanWouter »

Ik, of liever mijn vrouw, heeft precies dezelfde problemen met een Samsung ladyphone. Leuk dat ze vochtschade constateren, maar de fabrikant zegt zelf dat spraakvocht de ellende al kan veroorzaken.
Lijkt me toch een gevolg van normaal gebruik, ofwel de Samsung toestellen zijn niet bestand tegen normaal gebruik.
Ik lig hierover momenteel in de clinch met zowel Samsung als Tell-me uit Dronten waar de mobiel is aangeschaft.
Opdat iedereen dit verhaal kan volgen ben ik een website aan het maken die te vinden is op http://tell-me.moetweg.nl of http://ladyphone.moetweg.nl

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door AnnePanne »

whahaha janwouter...

je voelt jezelf wel heel zielig he??
ik heb al bijna een jaar die ladyphone en hij doet het nog steeds hoor!!!

werk zelf in een telecom winkel en krijg ze amper terug dus het zijn wel degelijk goede toestellen!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door AnnePanne »

daarbij komt dat de ladyphone een ouder toestel is die binnenkort uit het assortiment gaat dus KUNNEN ze niet meer verkocht worden dus die ene website van je kan je vast opdoeken!!!

JanWouter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:13

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door JanWouter »

Kijk en zo reageren de mensen uit de telcom winkels dus. Leg de fout maar bij de koper, was je handen in onschuld en geef niet toe dat er een fout in het toestel zat.
Dit houding van belachelijk maken zie je wel vaker bij mensen die wat onzeker in hun schoenen staan.
Als het zo'n goed toestel is, waarom is hij dan stuk?

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door AnnePanne »

en kijk zo reageren dus veel klanten die ergens niet mee eens zijn en zielig gaan doen om iets toch voor elkaar te krijgen!!!

leg je er nou maar gewoon bij neer dat het je eigen fout is!!!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door Jonjo »

Jan Wouter P. van Aarle?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door ?? »

Met alle respect, maar als de conclusie 'vochtschade' is, kun je een foto van de schade opvragen. Die foto is glashard bewijs. Zelfs met een website kun je je daar niet onderuit liegen.

Toolboy

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door Toolboy »

Jammer dat er sommige reacties verwijdert worden door de tros.
Eerder had ik al gepost dat vochtschade meestal naar voren wordt gebracht door de verkopende partijen.
Vaak is dit onterecht.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die staat staat er nog. Dit is een andere draad.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43321

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door ehltech »

jan wouter waarom schuif je het af op de winkel iedere andere winkel of keten zal met de zelfde conclusie komen ,dus niet alleen tellme dronten,ga anders na de belco ofzo en vraag of ze je toestel willen nakijken ,alle samsungs gaan naar geautoriseerde reparateurs. verzeker je telefoon gewoon de volgende keer.heb je deze ellende niet.

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: Samsung E730 na 5 maanden al kapot

Ongelezen bericht door djenie »

Als je nou een waterbestendige telefoon zoekt dan is de Nokia 6230 je telefoon. Ik had m in mn borstzakje en na het grondig reinigen van het toilet met veeel bleekwater keek ik voor een laatste inspectie en toen donderde mn telefoon het toilet in :oops: Paniek, telefoon uit elkaar gehaald en laten drogen, na een dag weer in elkaar gezet en hij doet het nog steeds (8 maanden geleden). Ik wil thans een nieuwe daar mn abonnement bijna verlopen is maar als ik die verhalen hoor over samsung dan wordt de volgende toch weer een nokia.

Gesloten