LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung Galaxy Ace
Samsung Galaxy Ace
Wie heeft er ervaring met de werkzame tijd van een accu/batterij in de Galaxy Ace, de gemiddelde werkzame tijd is zo,n 2 uur na wat internetten mailen etc, kun je onderdelen uitzetten cq bestaat er een charger zoals bij de I Phone ? bvd Har
Re: Samsung Galaxy Ace
De enige manier om effectief langer dan 1 dag met een moderne smarthone te kunnen doen is door deze niet te gebruiken. WiFi en vooral het beeldscherm zijn de stroomslurpers bij die dingen. Met een 1.350mAh accu en een 3,5"scherm is 2 uur vol gebruiken genoeg om hem goed leeg te krijgen.
Ook helpt hem om het aantal syncende programma's zoveel mogelijk te beperken. (instellingen-->accounts/synchronisatie)
Ultieme stap is hem rooten en er een custom-rom opzetten, en dan eentje gericht op accu-besparing, maar dat is nog relatief complex, je vergooit je garantie er 9 v/d 10 mee, en als het mis gaat, is je smartphone enkel nog een glanzende presse-papier..
Ook helpt hem om het aantal syncende programma's zoveel mogelijk te beperken. (instellingen-->accounts/synchronisatie)
Ultieme stap is hem rooten en er een custom-rom opzetten, en dan eentje gericht op accu-besparing, maar dat is nog relatief complex, je vergooit je garantie er 9 v/d 10 mee, en als het mis gaat, is je smartphone enkel nog een glanzende presse-papier..
Ik heb nogal wat functies uitgezet, batterij is zo leeg, een 2* batterij helpt,maar om telkens van batterij te wisselen is ook een hoop geklungel.
Bestaat er geen accucharger waarop de Ace phone geklipt kan worden ?
-
zonenepaneel op je pet met een stekkertje naar je telefoon dan is hij altijd volHar06 schreef:Ik heb nogal wat functies uitgezet, batterij is zo leeg, een 2* batterij helpt,maar om telkens van batterij te wisselen is ook een hoop geklungel.
mvg soldaatje
-
@har
samsung staat er wel om bekent dat de accu's snel leeg zijn.
ik kreeg bij mijn 3s een extra batterij en nu niet nodig ding staat altijd aan,zit van alles op aan aps en ?gaat 3 dagen mee...
maar het is irritant,ze weten het probleem...maar ja schiet jij niks mee op!
De ontwikkelingen in accutechnologie gaat helaas niet zo snel als de overige technologie die gebruikt wordt in smartphones. Schermen moeten groter, met hogere resolutie en de cpu's moeten steeds meer cores krijgen. Daar verkoop je telefoons mee, niet met efficient energieverbruik...
Misschien heb je last van het lazy battery syndroom (dit is geen grap, maar echt waar). Zit zo, als een batterij te vaak en te lang wordt opgeladen wordt hij lui, en geeft hij geen volledige capaciteit meer. Eigenlijk denk jij dan dat de batterij volledig is opgeladen maar dat is niet zo. Daardoor is de bat. sneller leeg dan normaal. Je kunt het volgende proberen±Har06 schreef:Ik heb nogal wat functies uitgezet, batterij is zo leeg, een 2* batterij helpt,maar om telkens van batterij te wisselen is ook een hoop geklungel.
- laat je toestel bijna helemaal leeg lopen, tot ongeveer nog 7-8% over is (volgens indicatie van de telefoon zelf). Zorg dat je niet onder die 7% komt, dat is namelijk slecht voor de batterij.
- verwijder simkaart, eventueel geheugenkaart en hang de telefoon terwijl hij UIT staat aan de lader. Laat de telefoon een nachtje opladen, totdat hij helemaal vol is.
Je hebt nu mogelijk een flink langere batterij duur
Batterijduur kan tot een dag of anderhalf als je er zuinig mee omgaat. Als je de telefoon nog niet hebt, dan raad ik je absoluut af om hem te kopen. Zie mijn review (van xynnie) op kieskeurig als je wilt weten waarom.