LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Note 4 defect binnen 3 maanden na aankoop

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fiona5

Samsung Note 4 defect binnen 3 maanden na aankoop

Ongelezen bericht door Fiona5 »

Hallo,

Ik heb op 9 februari een Note 4 gekocht zonder abonnement.
Nu heeft mijn toestel gistermorgen de geest gegeven.
Toestel deed niet anders dan zichzelf opnieuw opstarten en uitschakelen, liep continu vast en de batterij was ook gloeiend heet.
Nu ben altijd zeer zuinig op mijn toestellen, laat ze nooit vallen, heb er een beschermhoes omheen, dus daar kan het niet aan liggen.

Nu ben ik gistermiddag dus direct naar de KPN vestiging gegaan waar ik het toestel heb gekocht.
Bij binnenkomst kwam direct al een medewerker op me af of hij iets voor me kon betekenen. Ik zei ja, mijn toestel van nog geen 3 maanden is kapot.
Volgens de medewerker moest het toestel dan maar opgestuurd worden naar Samsung, maar ik heb toen aangegeven dat ik dan wel een hele tijd niet bereikbaar kon zijn en dat dit lastig werd i.v.m mijn werk. Toen werd er tegen me gezegd dat dat niet ''zijn probleem'' was en dat ik maar een verzekering had moeten afsluiten. Een Behoorlijk snarrigge arrogante opmerking dus.
Nou, allemaal erg leuk en aardig, maar ten eerste is mij bij aankoop nooit een verzekering aangeboden en bovendien heb je gewoon garantie op een toestel.

Aangezien mijn toestel dus nog vrij nieuw is, heb je dan niet gewoon recht op een nieuw toestel?
Of repareren ze het toestel?
Ik heb hier zelf namelijk geen ervaring mee, maar heb wel eens van vrienden gehoord dat het met reparaties niet altijd even opschiet en dat het euvel ( heel vaak ) niet eens verholpen wordt.

Baal er wel van want het was een behoorlijk prijzig toestel.

Barre Barry

Re: Samsung Note 4 defect binnen 3 maanden na aankoop

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Fiona5 schreef:Hallo,

Ik heb op 9 februari een Note 4 gekocht zonder abonnement.
Nu heeft mijn toestel gistermorgen de geest gegeven.
Toestel deed niet anders dan zichzelf opnieuw opstarten en uitschakelen, liep continu vast en de batterij was ook gloeiend heet.
Nu ben altijd zeer zuinig op mijn toestellen, laat ze nooit vallen, heb er een beschermhoes omheen, dus daar kan het niet aan liggen.

Nu ben ik gistermiddag dus direct naar de KPN vestiging gegaan waar ik het toestel heb gekocht.
Bij binnenkomst kwam direct al een medewerker op me af of hij iets voor me kon betekenen. Ik zei ja, mijn toestel van nog geen 3 maanden is kapot.
Volgens de medewerker moest het toestel dan maar opgestuurd worden naar Samsung, maar ik heb toen aangegeven dat ik dan wel een hele tijd niet bereikbaar kon zijn en dat dit lastig werd i.v.m mijn werk. Toen werd er tegen me gezegd dat dat niet ''zijn probleem'' was en dat ik maar een verzekering had moeten afsluiten. Een Behoorlijk snarrigge arrogante opmerking dus.
Nou, allemaal erg leuk en aardig, maar ten eerste is mij bij aankoop nooit een verzekering aangeboden en bovendien heb je gewoon garantie op een toestel.

Aangezien mijn toestel dus nog vrij nieuw is, heb je dan niet gewoon recht op een nieuw toestel?
Of repareren ze het toestel?
Ik heb hier zelf namelijk geen ervaring mee, maar heb wel eens van vrienden gehoord dat het met reparaties niet altijd even opschiet en dat het euvel ( heel vaak ) niet eens verholpen wordt.

Baal er wel van want het was een behoorlijk prijzig toestel.
Hij heeft gelijk. Het is niet zijn probleem dat jij niet bereikbaar bent. Daar moet je zelf voor zorgen. Jij wil toch bereikbaar zijn?

Het is aan de verkoper of hij wil laten repareren, of een nieuw toestel meegeven.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fiona5 schreef:Aangezien mijn toestel dus nog vrij nieuw is, heb je dan niet gewoon recht op een nieuw toestel?
Ja. In de wet staat dat consumenten mogen kiezen tussen herstel of vervanging, wanneer het product ondeugdelijk is, tenzij dit buiten verhouding zou zijn op een ander recht. Bijvoorbeeld als herstel echt heel veel goedkoper zou zijn. De wet maakt hierbij geen onderscheid in de leeftijd van apparaten. Het is wel zo dat de bewijslast bij de KPN ligt, nu u het gebrek onbetwistbaar heeft ontdekt binnen zes maanden na de aflevering. Als u vervanging eist (en krijgt) dan begint de wettelijke garantie opnieuw te lopen. Dit zou voor mij een reden zijn om voor vervanging te gaan.

Fiona5

Hallo,

Oke bedankt, handig om te weten. Dan zou ik zelf ook voor vervanging kiezen.

Fiona5

maar hoe kan ik nu die vervanging eisen dan? Het toestel wordt maandag door KPN verstuurd naar Samsung. Moet ik dan weer contact opnemen? of nemen zij contact op?

Fiona5

Als er in de wet staat dat de klant ook kan kiezen voor vervanging, ben ik benieuwd binnen wat voor termijn dit is??
KPN geeft te weten dat dit alleen binnen 2 weken mogelijk is, en dat de klant na dit termijn alleen maar kan laten repareren.
Nou, knap waardeloos. en dat voor een giga duur toestel, alsof je een emmer leeg gooit.

Via de repair site van teleplan staat er in de status dat het toestel vandaag is ontvangen in het servicecentrum, dus het zal wel opgelapt worden. mag hopen dat het goed komt, aangezien dit bedrijf zéér slecht aangeschreven staat......

alfatrion

Daar is geen termijn aan gekoppeld. Je kunt vervangen mondeling of schriftelijk eisen bij de verkoper. Voorkeur gaat uit naar schriftelijk.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... 08-05-2015
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... 08-05-2015

alfatrion

MichielFRL schreef:(...) maar wettelijk bepaald de leverancier zoals je zelf ook in het middelste stuk schrijft.
Dat schrijf ik niet en is wettelijk ook niet zo bepaald. Het wettelijke regiem brengt met zich mee dat de koper kan kiezen uit de rechten die hem toekomen.

In sommige situaties heeft de koper recht op zowel herstel als vervanging. En in andere situaties heeft de koper alleen recht op een van beiden. In het eerste geval kan de koper kiezen en in het laatste geval niet. Alhoewel de koper er dan nog altijd voor kan kiezen om geen beroep te doen op het recht.

Bij een consumentenkoop is de hoofdregel dat deze recht heeft op zowel herstel als vervanging. Hierop zijn twee uitzonderingen. De eerste is als het recht onmogelijk is. En de tweede is als dit niet verlangt kan worden van de verkoper gelet op de kosten, waarde van een conform product, mate van overeenkoming en de mate van overlast die de koper ervaart bij het uitoefenen van een andere vordering.

In deze casus gaat het om een consumentenkoop. En er is niet gesteld noch gebleken dat een van de uitzonderingen op gaan.

Fiona5

Heb vanmiddag een poging gedaan contact op te nemen met Teleplan maar die zijn moeilijk te bereiken.
Daarna weer contact opgenomen met KPN en zij hebben voor mij dus gebeld met Teleplan.
Teleplan gaf aan het toestel nog niet gerepareerd te hebben en dat de status op de site onduidelijk is zou komen door een storing. Nou die storing hebben ze dan vast al jaren, want lees niet anders dan dat.

Fiona5

Volgens de medewerker van KPN zou ik recht op een nieuw toestel hebben, pas wanneer Teleplan aan zou geven dat hij niet gerepareerd kan worden, óf als mijn toestel na 3 reparaties weer defect raakt.
Nou laten we het laatste niet hopen.

Ze hebben ook duidelijk in het systeem gezet dat ik mijn toestel krasvrij heb ingeleverd, aangezien ik nogal veel nare verhalen heb gelezen.

alfatrion

Fiona5 schreef:Volgens de medewerker van KPN zou ik recht op een nieuw toestel hebben, pas wanneer Teleplan aan zou geven dat hij niet gerepareerd kan worden, óf als mijn toestel na 3 reparaties weer defect raakt.
De informatie van die medewerker is onjuist.

Fiona5

Oke. Welke stappen kan ik nu ondernemen dan?

Volgens KPN gaat Teleplan volgende week maandag pas naar mijn toestel kijken.
Woensdag 13 mei zou ik volgens de medewerker van KPN weer contact met KPN zelf op moeten nemen over de status.

alfatrion

Fiona5 schreef:Oke. Welke stappen kan ik nu ondernemen dan?
Heb je al in een brief aangegeven dat je vervanging eist. Hier heb je een voorbeeldbrief van de ConsuWijzer. Je moet de eis op "herstel of vervanging" aanpassen naar "vervanging".

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... na-aankoop

Als KPN doorzet dan kun je naar de rechter of eventueel de geschillencommissie.

Fiona5

snuffel1 schreef:Bericht 8 mei door Fiona geplaatst.
Fiona5 schreef:Als er in de wet staat dat de klant ook kan kiezen voor vervanging, ben ik benieuwd binnen wat voor termijn dit is??
KPN geeft te weten dat dit alleen binnen 2 weken mogelijk is, en dat de klant na dit termijn alleen maar kan laten repareren.
Nou, knap waardeloos. en dat voor een giga duur toestel, alsof je een emmer leeg gooit.

Via de repair site van teleplan staat er in de status dat het toestel vandaag is ontvangen in het servicecentrum, dus het zal wel opgelapt worden. mag hopen dat het goed komt, aangezien dit bedrijf zéér slecht aangeschreven staat......
En dan verwacht u dat u de enige klant bent. Het is verdorie vrijdag moet het reparatiecentrum speciaal voor u het weekend doorwerken!!!.
Met excuus maar als uw sociale leven van een smartfone afhangt bent u verkeerd bezig.
Het weekend? We zijn inmiddels een week verder en er is nog geen eens een blik op geworpen.

Kamerplant

Ongelezen bericht door Kamerplant »

Soort gelijke ervaring:
November 2014 heb ik een nieuwe Samsung S5 mini gekocht bij de Telfort winkel. Zonder abonnement. Niet dat Telfort er iets aan kan doen, maar de Samsung S5 mini stopte er 3 weken geleden mee. Het scherm werd zwart en kon hem niet meer aan krijgen. De telfort winkelmanager heeft de telefoon ter reparatie opgestuurd, terwijl ik eigenlijk een nieuwe telefoon wilde of mijn geld terug. Reden;
Ik had nl. al eerder een Samsung telefoon gekocht incl. abonnement. Die heb ik 3 keer naar de reparatie laten sturen met het zelfde probleem. Telkens als ik hem terug kreeg werkte hij een paar weken en dan gebeurde er weer precies het zelfde; een zwart scherm. De telefoon heb ik nog en werkt nog steeds niet. Hij heeft dus nooit gewerkt terwijl ik wel mijn abonnement/telefoon door moest blijven betalen. Nu dat ik de telefoon los heb gekocht heb ik daar i.i.g. geen last meer van.
Eergisteren dus mijn nieuwe Samsung S5 mini weer gerepareerd en wel teruggestuurd gekregen. Gisteren druk bezig geweest alle apps en telefoonnummers enz. weer in te laden. Zelfs een keer gebeld!!!!!
Vandaag was het scherm echter weer zwart. Heerlijk weer naar de reparatie zeker???
Kan ik nu mijn geld terug eisen?

Gesloten