LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yv

Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Yv »

Hoi allemaal,

Ik heb in mei 2003 een Samsung s300 gekocht bij The Phone House. Heb sinds juni 2003 keer op keer problemen met het toestel. Problemen die te maken hebben met de gebruikte software. Mijn toestel is nu al voor de derde keer ter reparatie opgestuurd. Zijn er meer mensen die problemen hebben met dit toestel van Samsung?
Bij The Phone House krijg ik niet echt de service die ik verwacht had met de hoogste verzekering en een duur abonnement (T-Mobile). Ik krijg steeds andere verhalen te horen. Op de website van TPH staat dat ze na drie reparaties met hetzelfde probleem een nieuw toestel geven. Maar in de winkel zeggen ze dat ik eerst vier keer dezelfde klacht moet hebben gehad. Een vriendin die haar telefoon (Samsung) had gekocht bij de belcompany mocht na drie keer een nieuw toestel uitzoeken, ook van een ander merk. Een andere vriendin die haar telefoon (Samsung) had gekocht bij Orange kreeg meteen een nieuwe Samsung, die ging weer kapot en nu heeft ze een ander toestel uitgezocht (een Nokia).
Waarom zijn er zoveel verschillen tussen de winkels en waarom zijn er zoveel klachten over Samsungs?
Ik betaal altijd op tijd, blijf altijd vriendelijk, want ik weet ook wel dat de medewerkers er niks aan kunnen doen dat mijn telefoon niet goed functioneert, maar waarom krijg ik niet gewoon een nieuw toestel? T-Mobile en TPH hebben een slecht product geleverd (Samsung). Dat die telefoon niet binnen 7 dagen kapot is gegaan is voor hun dus een geluk, want nu kan ik hem pas na nóg een reparatie omruilen. En die reparaties duren iedere keer meer dan 20 werkdagen, ik val natuurlijk net buiten die gelukkige groep die hun toestel wél binnen veertien dagen terug krijgt... (staat op de site van TPH bij garanties...)
Ben toch wel benieuwd of ik ook echt na de vierde reparatie een nieuw toestel mag uitzoeken....

gr. Yv

Reactie1

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Reactie1 »

Wat klets je nou uit je nek ? T-Mobile heeft hier dus niks mee te maken. Het gaat om een door de dealer geleverd toestel en die zijn verqantwoordelijk voor de afhandeling. T-mobile levert alleen je abo. en dat doet het prima, want daar lees ik geen klachten over in je verhaal

Gast

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is toch echt heel moeilijk voor mensen te begrijpen dat de provider niks met het toestel te maken heeft.Bekijk het zo: Als je auto (zeg maar, de telefoon) kapot gaat, ga je toch ook niet bij de regering die de wegen maakt (zeg maar je provider) zeuren omdat je nu je wegenbelasting voor nop betaalt.
Ik werk zelf op de klantenservice van Vodafone en wat je daar soms te horen krijgt....
Anyways, het klopt wel dat er heel veel problemen zijn met de samsung, en dan vooral de a300, maar dat is dan toch echt het probleem van samsung en de winkel...

H...

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door H... »

Ook ik heb een telefoon, de samsung sgh s300m.
En heb er ook maar pech mee.
Nu is ie weer stuk. ik kan hem niet meer aanzetten.
En als ie wel aangaat, gaat hij altijd snel weer uit.
Wie weet wat ik eraan doen kan ???

Flierp

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Flierp »

volgens mij is NA 3 x en DE 4e keer precies hetzelfde...

Phone House stuurt de samsung naar een door samsung aangewezen repair center en die bepalen (voor of met samsung) wanneer er een nieuwe telefoon geleverd gaat worden. en meestal is dit na 3x of de 4e keer ;)

Gert K.

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Gert K. »

Wat klets je nou uit je nek ? T-Mobile heeft hier dus niks mee te maken. Het gaat om een door de dealer geleverd toestel en die zijn verqantwoordelijk voor de afhandeling. T-mobile levert alleen je abo. en dat doet het prima, want daar lees ik geen klachten over in je verhaal
Beste Yv

Normaal is, dat men na drie maal reparatie van dezelfde klacht, over moet gaan om een 'nieuw' toestel te verschaffen of wel vervangen.
Deze regel geldt zeker, wanneer het toestel niet aan een redelijke kwaliteit voldoet en defectloos gebruik mag toch een voorwaarde zijn.
Wanneer je een conflict krijgt of wel het afschuiven van de 'service', kun je ook de provider aanspreken, dit omdat het gaat om een combi aanbieding (toestel en abbo).
Laat je verder niet afschepen door T-mobile (lees topics over dit probleem ééns door en ga er maar even goed voor zitten).
Het is een bekend verschijnsel, de provider verwijst je naar de shop en de shop vervolgens weer naar de provider (het kastje muur verhaal).
Zorg dat je bonnen krijgt van de reparatie!

Veel succes.

joris

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door joris »

let wel een beetje op met wat je zegt.
Want niemand MOET iets als er iemand al iets moet is dat Samsung het is hun product en hun moeten hem omruilen. Als tfh dit zou doen is dat hun service maar ze MOETEN dat niet doen het zou wel netjes zijn. Bij BelCompany bv ruilen ze hem wel na 3 rep. maar dan moet Bc wel nog met Samsung om de tafel om het geld voor het aan jou verstrekte toestel terug te claimen hier heb jij geen last van maar Bc wel. Dus het gaat gewoon om service die je bij de tfh niet krijgt en bv bij een BC wel. Dit wil nog steeds niet zeggen dat tfh jou een nieuw toestel MOET geven want dat is niet wettelijk bepaald dus je hebt weinig te eisen.

Greetings joris

Gast

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Gast »

GEWELDIG TOESTEL DIE SAMSUNG S300!

Gast

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry reactie 1 en en een paar andere personen, jullie zitten helaas fout met de conclusie dat de leverancier en niet T-mobile verantwoordelijk is voor een juiste afhandeling van de reparatie.

De winkel, groothandel, etc waar je een product koopt is verantwoordelijk met uitzondering van onsite garanties.

Wanneer je rechtstreeks een telefoon bij t-mobile koopt dan kan je ook in de algemene voorwaarden lezen van t-mobile de verantwoordelijke is voor deze telefoon. Wanneer je een prepaid dan wel abonnement bij bijv. de dixons aanschaft dan is niet dixons de verantwoordelijke maar t-mobile omdat hier sprake is van een onsite garantie. Ook dit is in de voorwaarden te lezen.

Dit is echter een uitzondering op de algemene regel. Wanneer je een senseo apparaat koopt bij de blokker dan is blokker de verantwoordelijke en niet philips. Wanneer je een televisie bij de harendse smit koopt dan is deze verantwoordelijk en niet bijv. samsung. Dit alles met uizondering van computers en mobiele telefoons waarbij een contract wordt afgesloten.

Omdat er een contract wordt afgesloten is niet langer de winkel maar de aanbieder van het contract, in dit geval t-mobile, de verantwoordelijke.

Dus ben de volgende keer niet te snel met jullie conclusies. Lees eerst eens de voorwaarden goed door!

p.s let wel op: wanneer je een mobiele telefoon via een tussenhandel koopt zoals het internet, dan is niet t-mobile de verantwoordelijke. Dan moet je je wenden tot de eigenaar van de site. Deze koopt immers series op en verkoopt ze weer door. Je sluit dan ook geen contract met t-mobile af zoals in een erkende detailhandel maar met de aanbieder op internet.

Flierp

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Flierp »

Dan kan een tph/belco/t4t/ of nokia/SE/Samsung/etc dus altijd lekker makkelijk zeggen als een telefoon kapot gaat: mwahh, lekker interresant maar hier moet je voor bij t-mobile/voda/kpn/orange/ zijn... Het enige waar ik me dit verhaal bij kan voorstellen is in het geval van een provider(gesimlocked)pakket...

??

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door ?? »

*zucht*

Laat ik het even heel duidelijk uitleggen.

Als je een toestel met abo aanschaft, koop je 2 aparte dingen. Een toestel en een abonnement. Dit staat geheel los van elkaar. De provider is NIET verantwoordelijk voor je toestel, dat is de WINKEL. De WINKEL, op haar beurt, is NIET verantwoordelijk voor het netwerk en de netwerkdiensten, dat is de PROVIDER.

Als je een klacht hebt over je toestel ga je dus naar de winkel en leg je daar je klacht voor. Een provider heeft daar niets mee te maken. Als je een klacht hebt over het netwerk, je factuur, de geleverde netwerkdiensten, etcetera ga je naar de provider en niet naar de winkel.

D'r zijn twee grijze gebieden. De eerste zijn (prepaid) toestellen die van een netwerk af komen. Hiervoor kun je meestal bij beide bedrijven terecht voor je garantieclaim (zowel het netwerk als de winkel). Het tweede grijze gebied is een combinatie tussen toestel en netwerk dat problemen veroorzaakt. Dit komt sporadisch voor en is moeilijker op te lossen.

Flierp

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Flierp »

yupz

Gast

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi ??,


Ik zal maar niet te hard zuchten als ik jou was. Want je zit dit keer geheel fout. Misschien verstandig om de voorwaarden van T-mobile is te lezen. Wanneer je een toestel in combinatie met een abonnement koopt dan is t-mobile verantwoordelijk voor zowel het abonnement als het toestel. Dit staat ook gewoon in de voorwaarden die je bij je telefoon krijgt.

Het klinkt misschien niet logisch maar bij dergelijke producten/diensten is de garantie helaas anders geregeld dan dat sommige personen hier denken.

Ik zit zelf in de branche, dus tegenspreken heeft hier geen zin. Maar indien personen dit verhaal niet geloven... ik zou zeggen lees de algemene voorwaarden en je koopcontract eens door, of neem anders contact op met t-mobile. Die kunnen dit verhaal bevestigen.

Gast

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Gast »

Let wel bovenstaand verhaald geldt natuurlijk alleen wanneer je een pakket hebt gekocht. Dus een abonnement met toestel. Of een prepaid pakket. Wanneer je een losse telefoon koopt en daarop een abonnement afsluiit, dan is natuurlijk de winkel de verantwoordelijke. maar dit is naar mijn inziens niet het geval bij Yv.

??

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door ?? »

De S300 van Samsung heeft nooit in een T-Mobile pakket gezeten. Derhalve is het dus GEEN pakket maar een los toestel en een los abo. Dus ligt de verantwoordelijkheid bij The Phone House en niet bij T-Mobile. Zij hebben het toestel immers niet geleverd....

??

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door ?? »

De voorwaarden van T-Mobile spreken overigens alleen in artikel 20 van een toestel (abovoorwaarden). Artikel 20.1 stelt zeer duidelijk dat art. 20 alleen van toepassing is indien het toestel rechtstreeks door T-Mobile geleverd is.

In dit geval is het toestel afkomstig van The Phone House. Daar heeft T-Mobile dus helemaal *niets* mee te maken.

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hallo,

In jou geval gaat het om een toestel geleverd door The Fhone House, en bij mij gaat het om een SAMSUNG S 500 geleverd door T-MOBILE.

Ook ik val buiten de garantie, omdat het volgens hun waterschade is, wat niet het geval is!

Maar voor dat mijn toestel kapot was, deed mijn GSM het al niet goed op het netwerk van T-MOBILE is door hun bevestigd en heb dat zwart op wit!
Had daar maanden over geklaagd om voor een oplossing te zorgen, hun antwoord:
"helaas word aan gewerkt aan het netwerk probleem''
dat was hun antwoord terwijl het al maanden aan de gang was.
Ik deed hun een voorstel om een ander toestel, desnoods 2ehands of een ander goedkopere toestel te ruilen met mijn Samsung.

Ook toen kreeg ik geen ander toestel van T-MOBILE.
Hoe verklaren jullie dat????????????

Kort gezegd T-MOBILE slechte service!!!!!!!

Mensen lees hier ook op het forum mijn probleem met
''T-MOBILE - Samsung S 500!!!''

Mvg,

Andre de Wit

sk8board

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door sk8board »

Hallo, :D

hier ff 1 reactie, heb sinds 1½ jaar een SGH S300M en nog nooit problemen mee gehad(misschien geluk gehad)

trouwens ook bij phone house gekocht ne met een T-Mobile abbo van 150 bel min/20 smsjes.
Dus ik vermoet dat je gewoon een slecht toestel heb gekregen!!! :cry:

henkjan

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door henkjan »

als een toestel voor de 3e keer voor dezelfde klacht ,dus bv dat de display het niet doet,en het probleem is na 3 reparaties nog niet opgelost ,zullen tph en BC over het algemeen een andere toestel aanbieden,echter als dit de 3 reparaties niet in korte periode achtervolgend zijn of de klacht zijn divers.dan zal men niet zomaar ruilen. Want vergelijk het met je auto ,als je een nieuwe auto koopt en na 1 jaar heb je 2x startproblemen en een maand later is je versnellingsbak stuk,krijg je ook geen nieuwe auto.

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: Samsung SGH-300/ TPH/ T-Mobile

Ongelezen bericht door Gert K »

De voorwaarden van T-Mobile spreken overigens alleen in artikel 20 van een toestel (abovoorwaarden). Artikel 20.1 stelt zeer duidelijk dat art. 20 alleen van toepassing is indien het toestel rechtstreeks door T-Mobile geleverd is.

In dit geval is het toestel afkomstig van The Phone House. Daar heeft T-Mobile dus helemaal *niets* mee te maken.
@??

Bij welk geschil kun je T-mobile dan wel aanspreken, nergens voor toch!.
Deze provider verdient alleen maar geld en heeft duidelijk 'heel veel' lak aan de problemen die de gebruiker heeft.
Het minste wat T-mobile kan doen is iemand bij te staan om het probleem op te lossen, maar zelfs dat doen ze nog niet.

Gesloten