LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
shaar
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2006 20:21

Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door shaar »

Wij zijn van plan om Scarlet One te nemen, omdat het aanzienlijk scheelt ten opzichte van KPN.

Echter, nu ik hier een tijdje heb gesurfd, weet ik niet of dit een slim idee is.. Berichten over slechte service, slechte diensten (niet kunnen bellen etc) en wat nog meer..

De berichten zijn allemaal van vorig jaar en nu we weer een maand verder zijn, vraag ik me af of daarmee de problemen ook weg zijn?

Is Scarlet nu wel betrouwbaar, zijn er mensen met positivieve ervaringen met Scarlet of raden jullie het me af en kan ik beter bij Kpn blijven? Wil graag Scarlet One nemen (internetten en vaste telefonie voor 40euro).

Alvast bedankt!!

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door skippy »

kpn heeft nu ook internet en bellen voor een vast tarief en tiscali is de laatste tijd ook behoorlijk in opkomst deze paketten liggen zo rond de
35 euro allen bij tiscali kan men ook overdag gratis naar vaste tel nummers bellen.

Mischa0320
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

Met ScarletOne is niets mis. Het is een produkt wat heel gewilt is en door ondercapaciteit deden zich er "kleine" problemen voor.

Deze zijn echter opgelost. De verbinding is aanmerkelijk beter dan KPN haar internetplusbellen en ook goedkoper.

Je krijgt bij ScarletOne hetzelfde voor 39 euro, waarbij je bij KPN 43 euro zo betalen + 10 euro pm ook dag en nacht gratis te kunnen bellen.

Ik ken zeker 8 mensen die bellen via Scarlet en zij zijn allemaal tevreden. Ik hoor hun ook storingvrij en ruisloos.

john Hilberding
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:39

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door john Hilberding »

Wij zijn vanaf 29 mei 2005 al bezig om een aansluiting te krijgen van Scarlet.
Sinds 16 augustus 2005 hebben we geen telefoon meer (alleen via het tijdelijke scarlet nummer) op 7 februari 2006 hebben we onze rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Bezit eer ge begint is hier op zijn plaats. KPN heeft nu ook voordeel bellen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door queenfan »

Bij Scarlet is het nog steeds een zooitje en je bent nog steeds niet van KPN af dus laat je niet uitkleden en laat Scarlet links liggen.

Tiscali, KPN en Wanadoo zijn een betere oplossing.

Internetplusbellen van KPN b.v. kost rond de 34 euro hier bel je 's weekends en 's nacht gratis naar alle vaste nummers, doe je er 2,95 euro p.m. extra er bij bel je ook 's avonds gratis naar alle vaste nummers.

Die 10 euro extra dan bel je altijd gratis naar alle vaste nummers.

Er zijn nog steeds enorm veel problemen met Scarlet, je wordt zelf uitgekleed dus mijn advies niet doen

Jose_m
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2006 16:13

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Jose_m »

Wij zijn een tijdje geleden overgestapt op Scarlet One. Sinds die tijd zit er een enorme echo op de telefoonlijn. Verschillende keren konden we niet bellen maar wel gebeld worden, en nu is dit de derde week dat ik niet gebeld kan worden.
Ik heb hier een bedrijfje aan huis waar ik veel gebeld wordt door poteniele klanten. Voor hun ben ik nu totaal onbereikbaar, dat is ondanks dagelijks bellen naar Scarlet geen reden om sneller aan het probleem te werken om het te verhelpen.
Ik kan dus niet zeggen dat ik echt tevreden ben over Scarlet.

john Hilberding
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:39

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door john Hilberding »

Ik raad je aan om een rechtbijstandsverzekering raad te plegen.
Zolang Scarlet niets doet aan je probleem blijven ze in gebreke en kun je opzeggen. Zij hebben de plicht te zorgen voor en goede verbinding!
Kappen dus met Scarlet. Doen wij ook. En Versatel is ook niet alles. Gewoon bij KPN terug is misschien iets duurder maar je bent zeker van een goede lijn. Zolang de ADSL techniek nog niet in de vingers zit niet over gaan.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Lahan »

scarslet, wanadont, versahel gewoon niet doen maar kiezen voor ckerheid...

ipv van goed koop uit te zijn, ben je een dief van je eigen portomonai...

jamjam
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2006 20:11

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door jamjam »

een bijna gelukkig iemand die helaas weer de rare streken van scarlet krijgt. Na 4 maanden krijg ik een brief van een onbekend incassobureau dat ik mijn openstaande rekening binnen 2 dagen moet betalen. Na 6 maanden nog steeds geen reactie gekregen op mijn aangetekende brieven.

weet waar je aan gaat beginnen als je bij scarlet komt

Frank&Mirjam
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2006 20:51

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Frank&Mirjam »

Ik lees net het berichtje van degene die al aangetekende brieven naar scarlet heeft gestuurd i.v.m. een incassobureau - en het werkt niet. Hij raadt mensen aan om niet bij scarlet te gaan.
Nou, wij zijn NOOIT bij scarlet geweest en krijgen nu rekeningen en incassobureau - 4 jaar na verhuizing - voor ons oud telefoonnummer!!!! Heeft kpn onwettelijk onze gegevens, inclusief automatisch incasso, doorgegeven, ofschoon wij het nummer hebben opgezegd???? Wij hebben ook al naar scarlet gebeld, gemaild, een brief gestuurd (en de rekening geblokkeerd) - het zet geen zoden aan de dijk... We hebben zelfs degene met ons oude nummer al gebeld en de situatie uitgelegd, dat zou scarlet toch ook kunnen doen? Momenteel weten we niet hoe we duidelijk kunnen maken dat wij niet meer op het oude adres wonen en niet met het oude telefoonnummer bellen... Het is erg bizar en onbegrijpelijk.

ansje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2006 13:15

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door ansje1 »

het enige advies wat ik kan geven is niet op scarlet over te stappen.
Na maandenlange ellende ben ik er nu gelukkig vanaf.
Telefoneren was geen probleem, gelijk geregeld maar internet is bij ons nooit gerealiseerd, maandenlang gebeld, gefaxt, e-mails gestuurd maar daar word niet op gereageerd totdat je aangeeft dat je het zat bent en het contract wil verbreken dan gaan ze ineens reageren want een contract verbreken dat kan dus niet volgens Scarlet(ook al blijven zij in gebreke.)
Ik had het geluk dat mijn klachten op een gegeven moment door 2 verschillende personen behandeld werd die beiden een ander antwoord gaven en er op een gegeven moment zelf niet meer uitkwamen en waarschijnlijk om hun eigen fouten te verbergen maar snel het contract verbroken hebben.
Niet doen dus!!!

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Gerarda »

Ook ik kan maar één advies geven. Niet naar Scarlet gaan. Wat een ellende ik al de afgelopen 8 maanden met dit bedrijf heb gehad. Op advies van Tros Radar en de ombudsman heb ik inmiddels al 7 brieven gestuurd. Nog steeds is mijn telefoonnummer niet geporteerd en ontvang ik ook nog rekeningen van de KPN. Scarlet heeft al 4 keer beweerd dat zij opdracht aan de KPN hebben gegeven om mijn nummer te porteren en KPN zegt geen verzoek van Scarlet te hebben ontvangen. Scarlet reageert alleen maar dat ik mijn verplichtingen na moet komen, moet betalen en mijn abonnement niet op kan zeggen. Verder gaan zij niet in op het feit dat zij mij een onvolledig produkt hebben geleverd. De betalingen heb ik opgeschort en vandaag ontving ik een brief van het incassobureau factium bv. Binnen 5 dagen betalen + meteen al administratiekosten. Zelfs de rekening van febr/mrt zat al bij dit bedrag in, terwijl ik daar nog geen rekening van heb ontvangen. Ik weet het eerlijk gezegd nu ook niet meer. Heeft iemand een advies voor mij? Kan ik maar beter wel betalen en het jaar uitzingen met Scarlet? Heeft iemand ervaring met het inschakelen van een rechtsbijstandverzekering?
Het juridisch loket kan helaas ook geen hulp of advies bieden, al wordt dit wel door radar aangeraden.
Ik zou graag willen dat radar er nog eens aandacht aan zou besteden, want dit bedrijf leert er niet veel van en heeft nog even veel macht als een jaar geleden.

l.verwiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2006 09:42

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door l.verwiel »

ook ik kan geen goed woord over hebben over scarlet


heb het sinds 1 aug 2005
en heb er echt hele veel spijt van
probeer er onderuit te komen
ook heb ik geweigert te betalen
brieven gestuurd
gemailt gebeld noem maar op
mijn klachten zijn telefoonlijn werkt niet zoals het moet
internet is trager dan wat werd beloofd
zou in okt een nieuwe modum krijgen
want daar was volgens een monteur iets mee mis
moet nog komen die modum
heb er niets mee bereikt
ja dat me telefoonlijn is afgesloten
en het nu bij een incassoburo loopt :(
internet zal vast niet lang laten wachten
en zowel als met hun als met het incassoburo valt niet te praten
iemand tips voor mijn toevallig???
voor de andere heb ik maar 1 tip

doe het niet

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door queenfan »

Denk dat het antwoord wel duidelijk is, niet doen dus.

pauli
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2005 07:28

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door pauli »

hallo ,niet doen niet naar scarlet gaan .
je krijgt er alleen maar problemen mee , we hadden in september ook ons aan gemeld . van louzie 39,95 per maand , maar 3 mnden wachten geen scarlet . we belden al met scarlet . maar mobiel heb je geen bereik . wij hebben de stappen plan gedaan van de consumenten bond en we konden weer naar de kpn terug , we belden al een gedeeltelijk met de kpn . en met scarlet . binnen 10 dgn niks op gelost .
ze hadden ons gewoon geblokeert . waarom weet ik ook niet , denk je eindelijk over en uit weer bij de kpn te zitten .
krijg ik rekeningen binnen van scarlet dat ik moet betalen , over en heen gebelt . jaah klopt mevrouw ? u belt niet meer met ons ?
vorige week krijg ik een dreig brief binnen , als u niet binnen 5 dgn betaalt ? krijgt u een incasso buruea op de stoep . weer bellen nee we zijn niet bereikbaar , ons syteem is niet in orde .
weer bellen , klopt mevrouw ? u hoeft niet te betalen . maar waarom krijg ik een dreig brief ? ooohhh nu zie ik het ook ?
jaah maar dat gaat automatische ?
daar hoeft u niet opt reageren ? af pers bedrijf scarlet one !!! :evil:

doe het niet doe het niet , je krijgt er alleen gedonder mee .
ik woon in noord-oost brabant . en het bereik is zo slecht .
ik wil je alleen maar waarschuwen , wat een ander er van denkt of zegt .
moet ie zelf weten . maar nooit komt dat rot bedrijf weer bij me binnen . :twisted:

succes , groetjes pauli

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Gerarda »

Daar ben ik nog een keer. Vandaag heb ik opnieuw contact gehad met het Juridisch loket en mijn problemen nog een keer voorgelegd. Mij werd aangeraden nogmaals een brief naar Scarlet te sturen en te vertellen dat mijn modum moet worden afgesloten en dat ik nogmaals verwijs naar mijn brief waarin ik het contract heb opgezegd (al in oktober 2005). Dan gebruik ik geen produkt meer van hun en kan mij geen rekening voor ADSL worden gestuurd. Zolang je gebruik blijft maken van een van de produkten, kan Scarlet daar een rekening voor sturen. Wel heb ik voor wat betreft mijn mobiele telefoon nooit gebruik gemaakt van het simkaartje dat mij werd toegestuurd.
Het incassobureau ook gebeld en in de computer laten opnemen dat ik zowel naar hun als naar Scarlet een brief zal sturen met mijn reactie op de vordering van het incassobureau. Het incassobureau vertelde mij dat de vordering wel gewoon doorloopt. Trouwens een vervelend mens aan de telefoon. Vroeg meteen mijn klantnummer en ik vroeg een paar keer om haar naam. Die wilde zij in eerste instantie gewoon niet noemen. Zeer onbeschofd.
Het incassobureau moet 3 keer een aanmaning sturen en daarna komt het voor de rechter. Ik ga de gok nemen en wil wel eens kijken hoever Scarlet wil gaan. Wanneer ik in het ongelijk gesteld wordt, gaat de vordering naar de gerechtsdeurwaarder en in het ergste geval wordt er loonbeslag gelegd.Eigenlijk zou iedereen de vordering van het incassobureau moeten weigeren te betalen. Eens kijken of Scarlet het zo leuk vindt om steeds naar de rechter te gaan. Om die reden bewaar ik al deze reacties. Dus kom maar op. Hoe meer klachten, hoe sterker we staan. Het moet maar eens afgelopen zijn met dit soort praktijken.
Toen ik vanavond thuis kwam zag ik een mailtje van Scarlet. Op 20 februari jl. deed mijn vaste telefoon het niet voor de zoveelste keer. Vandaag op 3 maart reageert Scarlet met de boodschap dat de diensten tijdelijk worden geblokkeerd in verband met mijn betalingsachterstand. Ik ben benieuwd of ik het weekend nog door kan komen met Internet!

sandraz
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:36

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door sandraz »

hallo
ik zit ook jammer genoeg bij scarlet
met nu het incasso buro achter me aan
en ik ben afgesloten heb een paar weken geleden
al een brief gestuurd dat ik mijn betalingen opschort
en ik gelooof al 100 emails
ik zit al 6 maanden dan weer zonder telefoon en echo
of niet gebeld kunnen worden
en als ik dan bel zijn ze er zogenaamd mee bezig
maar er gebeurd niks
wie is al een stap verder en wat doen jullie met het incasso buro?

Bolognese
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2006 11:07

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Bolognese »

In mei 2005 meldde ik me aan voor Scarlet One. Dat leek mij op dat moment een gunstige keuze in het nog prille alles-in-één land. Zelf ben ik werkzaam voor KPN, maar die wilden nog even niet de markt op voor men een deugdelijk produkt kon aanbieden, dus even opletten en 3 maanden vantevoren opzeggen was het devies.
Op 3 juni ontving ik de aanvraagbevestiging.
Mobiel werkte al een tijdje, maar op 8 juli kwam de monteur ook internet aansluiten en de telefoon. Wanneer ik dus 3 maanden voor 8 juli 2006 zou opzeggen zou het contract zonder problemen ontbonden kunnen worden en ik dus naar een andere aanbieder kunnen overstappen.
Op 8 februari j.l. deed ik de aangetekende brief de deur uit. Dat zijn 5 maanden voor de monteur het produkt kwam installeren. Scarlet wil mij echter pas m.i.v. 3 oktober 2006 "laten gaan". De reden? Men is pas vanaf oktober 2005 "internet" gaan incasseren! Jammer voor hun, daar heb ik toch niet om gevraagd? Ik moest tijdens het inspreken in mei 2005 accoord gaan met het afschrijven van verschuldigde bedragen en het is toch hun eigen schuld dat dat niet op tijd gebeurd is? Bovendien, de actuele aanbieding van KPN - 3Mbit/s - is vergeleken bij die van Scarlet - 512Kbit/s - vele malen beter. Ik voel me in mijn hemd gezet door Scarlet.

JanineA.
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:27

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door JanineA. »

Beau van Erven Dorens zou zich moeten schamen, Scarlet One is de HEL. Wat een malafide bedrijf! Ik had al driekwart jaar Scarlet (langzaam internet, blikkerige telefoonverbinding met echo) toen ik ging verhuizen naar een klein dorp. Daar was Scarlet niet beschikbaar (tot mijn grote opluchting) en ik wilde mijn contract opzeggen. Met als gevolg een maandenlang durend drama van opzegbrieven, e-mails, telefoontjes, uiteindelijk heb ik zelfs kopieeen van het koopcontract van mijn nieuwe huis moeten opsturen!! Dit om te bewijzen dat ik echt was verhuisd. Toch kreeg ik vorige week (dit alles speelde zich af halverwege 2005) weer een factuur. Alsof er niks aan de hand was. En dat terwijl ik al een half jaar geen gebruik maak van de diensten van Scarlet. Om gillend gek van te worden. Het is een slecht georganiseerd rotbedrijf, wars van enige vorm van service of logica. In zee gaan met Scarlet is zoiets als je ziel verkopen aan de duivel. DOE HET NIET!!

sandraz
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:36

Re: Scarlet One nu wel te vertrouwen?

Ongelezen bericht door sandraz »

hoi
nu weer een brief van scarlet dat ze niet akkoord gaan met het opschorten van de betalingen ze zeiden ze hadden me drie maanden gratis telefoon aangeboden wanneer ik al drie maanden niet bereikbaar was daar ga ik niet mee akkoord
weer een brief gestuurd met alle kopieen dat ik al twee maanden eerder te kennen heb gegeven dat ik niet betaal maar daar hoor je ze niet over
maar ja zit wel zonder telefoon en zal eerdaags ook wel van internet afgegooid worden
ik word gek van scarlet
nu maar weer die brief afwachten
iemand nog tips of iemand die met het zelfde zit???

Gesloten