LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scarlet one stilzwijgende verlenging en beeindiging contract

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

scarlet one stilzwijgende verlenging en beeindiging contract

Ongelezen bericht door jetje31 »

voor een ieder die een abbonement wil nemen bij scarlet denk er eerst goed over na, mijn ervaring is dat je met 1 telefoonje je aan kunt melden.
Maar om van het contract af te komen is wat lastiger gezien men werkt met een stilzwijgende verlenging bij ieder ander maatschappij kun je daar vanaf afzien waarom dat bij scarlet niet kan is voor mijn de vraag.

Na langer dan een jaar klant te zijn bij scarlet one, en te zien dat de kosten veel duurder zijn dan menig andere providers ben ik overgestapt. toen ik dit deed kon scarlet one me vertellen dat ik nog 5 maanden kon betalen voor een dienst waarvan ik niet meer geniet omdat dit in hun voorwaarden staan.

Ik persoonlijk vind het gewoon een boeven streek, want als je al langer dan een jaar van hun diensten heb genoten moet je kunnen zeggen dat je overstapt zonder enige problemen eraan te ondervinden en ik bedoel het is een gezeur dat bedrijven stilzwijgend contracten mogen verlengen zeker niet als je al een jaar bij ze zit, dan zou je bij ieder contract dat je bij een bedrijf aangaat moeten bijhouden wanneer wel of niet af te kunnen zeggen ik vind dat het verboden moet worden.

dus mijn raad als je ziet dat ze aan stilzwijgende verlenging doen hoe mooi de aanbieding ook mag lijken gewoon niet doen. want je zit er zonder dat jij zelf nog wilt er aan vast wanneer je van ze af moet.

ik ben ook echt heel erg boos op scarlet one heb ook echt spijt dat ik me ooit bij hun aangemeld heb, want ze zijn ten eerste niks goedkoper en oja als je van ze afwilt bij mijn is het zo dat mijn contract maart 2008 afloop ik kan dat wel 5 maanden in 1x betalen dan ben ik er ook vanaf ben zo moe van het eenrichtings verkeer in nederland. waar zijn onze rechten verdorie....!! voor mijn kunnen ze die stilzwijgende verlenging steken waar de zon niet schijnt want hoe je het draait of keert het is gewoon mensen oplichten klaar.

ilonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2007 02:02

Re: scarlet one stilzwijgende verlenging en beeindiging contract

Ongelezen bericht door ilonk »

Ik wil even reageren op het onderstaande bericht over scarlet, ik zit helaas ook in hetzelfde schuitje.

Ik ben drie maanden geleden gaan samenwonen. En wou dus scarlet opzeggen, nou nee dus. Ik zit er nog aan vast tot volgend jaar april, omdat het stil zwijgend is verlengt. En ze hebben niets te maken of je nou gaat samen wonen, of over wil stappen het maakt niet uit. Het enigste wanneer je van het abonnement afkomt is als je komt te overlijden of het wel op tijd op zegt.

Het is echt te zot voor woorden, zo kan ik ook wel rijk worden over de rug van een ander.
Ik heb het op allerlei manier geprobeerd om mijn contract te beeindigen maar helaas.

Ik zal niemand maar dan ook niemand adviseren om scarlet te nemen en ik hoop dat er nog iemand komt met de gouden tip om wel van ons contract af te komen.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: scarlet one stilzwijgende verlenging en beeindiging contract

Ongelezen bericht door 16again »

Dat je er steeds voor een jaar aan vast zit is inderdaad niet zo klantvriendelijk, maar had je wel in de kleine lettertjes kunnen lezen.
Scarlet is overigens niet de enige die dat doet, recent ondervond ik bij Planet vergelijkbare regels.....

plymouth
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2007 16:07

Re: scarlet one stilzwijgende verlenging en beeindiging contract

Ongelezen bericht door plymouth »

Volgens mij is dit vrij normaal.
...bij een leesmap (ik noem zo maar eens wat) moet je ook 3 maanden van te voren opzeggen, doe je dit niet zit je er ook nog een jaar aan vast.

De ANWB precies hetzelfde.


En zo zijn er zo veel meer bedrijven.
Het is vervelend als je er van af moet maar zoals 16 again je had het kunnen lezen!

Gesloten