LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet One!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Is er hier al iemand die gebruik maakt van Scarlet One? Hoe bevalt dat?
Wat vinden jullie trouwens van Scarlet One? (ook mensen die er geen gebruik van maken).

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen die reclame al, nee ik wacht nog wel even een half jaartje af..

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op: 05 Feb 2005 00:16 Onderwerp: Scarlet One!



Is er hier al iemand die gebruik maakt van Scarlet One? Hoe bevalt dat?
Wat vinden jullie trouwens van Scarlet One? (ook mensen die er geen gebruik van maken).
Ik wacht het ook nog even af, want straks sta ik ook in mijn onderbroek!

:wink:

joop(ko)

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door joop(ko) »

Bij een bedrijf dat zich moet bedienen van dit soort penetrante onderbroekenlol reclame, moet je maar één ding doen: ver uit de buurt blijven! Tenzij je graag uitgekleed wil worden...

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Maar we worden nu juist uitgekleed!

"We betalen te veel voor ADSL. We betalen schandalig te veel voor de telefoon. We worden uitgekleed!", aldus de reclame.

lucida

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door lucida »

Ja, en slecht

bernardustukker

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door bernardustukker »

Ik gebruik het al sinds augustus. Nog ver voor die onderbroekenlol :wink: .
Maar zonder gekheid: bij mij werkt het prima. Hoefde zelf niets te doen (behalve koffie zetten voor de monteur). Heb nooit problemen bij het internetten en het bellen gaat net zo goed als voorheen. Ik kan niet anders zeggen dan dat die cowboy in z'n hema-onderbroek gelijk heeft.

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Het feit dat het in eigenlijk om koppelverkoop gaat is nog niemand opgevallen?! Want je MOET ook een mobiel abonnement erbij nemen en voor zover ik weet is dat koppelverkoop wat helemaal niet mag in Nederland.
En ook al zou het mogen, dan nog: Wie word er daardoor uitgekleed?! Juist, de winst die je maakt op je vaste gesprekjes word ruimschoots teniet gedaan door de duurdere mobiele gesprekken.
Scarlet heeft destijds Onetel overgenomen en toen de oude Onetel klanten die niet opletten heel lang veel te veel laten betalen.
Die advertentie is dus duidelijk een geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart zien.
Scarlet: Daar zien ze mij niet meer bij terug.

Mischa Dekker

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Mischa Dekker »

Ik had tot vorige maand UPC Telefonie en Chello internet. Met UPC heel veel uitval gehad met Chello, constant foutieve rekeningen en problemen met VoiceMail. Maar vooral hoge rekeningen: voor internet EURO 50 (Chello Classic) en 19 EURO voor telefonie, inclusief Nummerweergave en Driegesprek met EURO 9 voor gesprekskosten binnen Nederland is totaal: EURO 78! Sinds vorige maand overgestapt op Scarlet One en betaal nu voor een totaal pakket: EURO 39. Dat is wel even bijna EURO 40 minder! Mijn internetsnelheid voldoet nog steeds naar mijn wens en is absoluut stabieler en sneller te noemen als mijn vroegere Chello snelheid. Ik kende Scarlet al van 16XX service en heeft mij nooit slecht bevallen, vandaar dat ik de overstap heb gewaagd en bevalt tot nu toe prima. Ben ONTZETTEND blij om de stap om UPC te verlaten heb gemaakt, dit voelt ZO goed! Ik betaal alleen nog maar voor TV bij UPC, die in de loop der jaren zoveel netten heeft agesprokkeld en met een besparing van bijna EURO 500 per jaar ben ik toch heel erg blij. Ik heb mijn vriendenkring allemaal aangeraden op Scarlet One over te gaan en bijna allemaal hebben zij hier veel interesse in.

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Scarlet vind ik nou niet echt betrouwbaar, kwam laats een paar van die guppies tegen in het winkelcentrum.

Wij garanderen u dat u 20% voordeliger uit bent met scarlet ?
OH
Weten ze wannneer ik bel?
Weten ze waar ik naar toe bel?
Weten ze hoe lang ik bel?
Weten ze of ik belplus oid gebruik?
Weten ze of ik voordeelnummers gebruik?

Wisten ze de tarieven van Scarlet eigenlijk wel?
Waarmee vergelijken jullie dat dan?
Zet het op het contract en ik teken gelijk !!!

Nee, op mijn vragen geen antwoord

Maar hun opdrachtgever SCARLET garandeerd het ?

En wat als het niet zo is?
Dan kunt u een klacht indienen

nou bedankt, ik blijf bij KPN, m iscjien wat duurder maar geen verassingen.

ericj

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door ericj »

Bij mij bevalt Scarlet prima. Heb het nu een maand en nog geen enkele storing gehad met telefonie en ADSL. Het ADSL werkt ook snel....

Had wel wat problemen voordat het uiteindelijk werkte (lag ook aan KPN maar ook aan de niet al te slimme installateurs van het bedrijf wat voor Scarlet de installatie verzorgt maar de 40 euro instapkosten heeft Scarlet op eigen initiatief niet in rekening gebracht, dus dat vind ik wel top van hun.

Vaste telefonie werkt ook goed en is daarbij ook nog eens inclusief gratis bellen. En, ook niet onbelangrijk, KPN eindelijk weg.

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn overstap naar Scarlet en hoop dat dat lang zo blijft!

??

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door ?? »

@Gast: Lees de Scarlet site er eens op na. Je bent niet verplicht een mobiel abo af te sluiten bij Scarlet One.

Als je het niet doet bespaar je iets van EUR 2,50 per maand. Aldus de website van Scarlet.....

Gertje

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gertje »

Wat een heerlijke Oud-Hollandsche reacties weer hier! Er is een nieuw product, met een reclame die niet iedereen aanstaat en meteen zijn er al de meningen van mensen die het product niet eens kennen. Ik hecht wat dat betreft meer waarde aan de opmerkingen van de mensen die het wel gebruiken en die lijken over het algemeen redelijk tot zeer tevreden te zijn. Heb net de site bekeken van Scarlet en moet eerlijk zeggen dat het er zeker aantrekkelijk uitziet. Ga me nog even verder verdiepen in de materie, maar als blijkt dat ik iedere maand 20 euro of meer kan besparen, stap ik zeker over.

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Er zitten wel wat nadelen aan. Nummerweergave werkt niet meer en het gratis bellen geldt maar voor maximum 500 minuten per maand (kwartier per dag ongeveer). Vooral het feit dat nummerweergave niet meer werkt vind ik vervelend.

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Scarlet zegt ook:
Zijn kosten verbonden aan het verhuizen van mijn Scarlet One aansluiting?



Antwoord


Ja, Scarlet rekent eenmalig € 180,- exclusief btw (€ 214,20 incl) voor de verhuiskosten.

Indien u uw jaarcontract hebt volgemaakt; kunt u bij een verhuizing ook kiezen voor het afsluiten van uw oude contract en een nieuw contract aangaan. U betaalt dan slechts € 47,55 voor een nieuwe aansluiting.

Dat is wel een FORS minpunt!

Neptunus

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Neptunus »

Beste Lezers,

We wordenh beduvelt, waar u zelf bijstaat. Komen ze dat tegen de KPN zeggen, terwijl ze het zelf doen. Wat een klungelbedrijf. Het begint als eerste bij de aanvraag. Je wilt alleen ene mobiel abonnement. Je hebt die aanvraag gedaan; na twee dagen bellen ze je op voor een bandopname te maken om de overeenkomst te maken. Vervolgens zeggen ze je doodleuk, dat je over een paar dagen je klantnummer en alles hebt en de simkaart over niet 2 weken, maar een `paar' weken wat voor hen een ander begrip is. Dat is namelijk heel wat langer. Goed; na een paar dagen denkt je de papieren binnen te krijgen, maar twee dagen daarna later belt er weer zo'n huppelk.u.t.j.e. op dat de bandopname opnieuw moet en dat er wat fout is gegaan met de opname van de band. Goed weer een keer gedaan; en ze beloofden weer dat binnen 2 dagen de papieren er lagen en dat ze hun uiterste best zullen doen om de papieren binnen twee werkdagen de papieren binnen te krijgen. Drie dagen later word er weer naar me gebeld en ze verweten mij dat de bandopname niet goed was gegaan en dat er nog een keer een bandopname voor dse overeenkomst gemaakt moest worden. Goed; met heel hoop tegenzin van mijn kant wilde ze als eerste mij de fout in de schoenen schuiven en daarna zeiden ze dat het aan het computersysteem lag. Dus niet; het ligt gewoon aan hunzelf. Goed weer twee dagen gewacht totdat ze voor de vierde keer me belde en weer met hetzelfde verwijt naar me toekwamen dat de bandopname weer niet gelukt is. Ik werd een beetje erg woest, wanmt hoe ze dan met je gegevens omghaan is dan niet normaal. Goed, weer de bandopname gedaan door de heer G.J. de Jong en hij beloofde me heel plechtig dat ik de papieren inclusief de simkaart binnen 7 werkdagen in de bus ligt. Dat was inmiddels alweer 10 dagen geleden. Afgelopen woensdag 23-05-2005 heb ik weer gebeld naar de klantenservice en na een wchttijd van 90 minuten kreeg ik een mevrouw aan de lijn, die me zei dat ze het meteen in orde gaan maken en dat ik vrijdag 25-02-2005 de simkaart in de bus heb liggen met de klantgegevens enzovoort. Vrijdag gekeken; niets in de brievenbus te vinden. Ik heb maandag 28-02-2005 die mevrouw opgebeld, die me dat beloofd had en ze ze met een uiterst arrogante toon dat mijn gegevens nog niet in de computer stonden. Vreemd dacht ik en dat de bandopname die die Meneer de Jong deed ook niet was gelukt en nog een keer moest. Voor de vijfde keer. Dus moet ik nu maar weer een `paar' weken wachten voor de simkaart en dat ze me er weer van verweten dat ik de bandopname niet goed zou hebben gedaan terwoijl zei die bandopname gestart moest hebben enzovoort. Nu is het dinsdag en ik ben net zo ver als bij het begin dat ik mijn aanvraag gedaan had. Ze zijn hele slordig met de persoonlijke gegevens, want dat hebben ze gewoon op ene kladblaadje geschreven; vervolgens geven ze de mensen al zoveel ergenis voordat ze klant zijn, dat ik topen gezegd heb: Wanneer u vandaag, dinsdag 1 - 3- 2005 nog niet iets van zich hebben laten horen dat ik dan helemaal niet bij zo'n prutbedrijf in zee ga, omdat ze gewoon uiterst onbetrouwbaar zijn. Want hoe ze met je omgaan is echt bij de beesten af. En hoe meer fouten ze maken hoe arroganter ze worden en het ligt NOOIT aan hun. Doe er dus nooit aan mee.

Scarlet One is Scarlet None. De klant vraagt, maar ze geven niets, maar ze hebben al je gegevens waar ze zo de maandelijkse termijnn al; van je rekening hebben afgehaald ook nog.

Scarlet One zijn oplichters. Doe geen zaken met hen. Wat ze je alleen kunnen geven is een hoop ergenis en je word nooit klant van hun.

Ik hoop dat ik zo op die wijze iedereen kan waarschuwen. Zo erg heb ik het bij geen één bedrijf meegemaakt. Ik zit in de business en ik kan je vertellen, dat ze gewoon een stelletje praatjesmakers zijn en niets doen, maar onmdertussen wel geld van je bankrekening kunnen afhalen. Ik heb het daarom ook maar meteen gestoneerd. Oh ja, er was ook een bedrag van 100,= afgeschreven vanwege het `nog te maken telefoonkosten', terwijl ik nog niets van hun in huis heb gehad, omdat ze hun toezeggingen gewoon niet nakomen. Ik heb die meteen laten stoneren. Dan noemen ze zichzelf nog een transparant bedrijf ook nog. Het zijn de smerigste oplichters binnen de internet en telefoniemarkt. DOE DUS GEEN ZAKEN MET ZE!!

Groet,

Jan Prins.

Neptunus

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Neptunus »

Beste Micha,

Wanneer je nu even verder gekeken had dan je neus lang was zag je op de site van UPC, dat je ook een Digital Freetime Abonnement kan nemen. Daar zijn al die diensten gratis en met een gecombineerde nota is het met een Classic Abonnement van Chello 1,= meer dan met het basic abonnement van hun. Dus geen 57,=, maar 58,=.

Verder werkt UPC bij mij heel erg goed en het internet werkt zeer uitstekend en UPC gaat nog veel verder in hun verbetering. Ze zijn nu klantvroendelijk geworden en zeer attend en allert ten behoeve van de klant. Nee, UPC gaat goed. Wil je dat verruilen met een telecompany bedrijf waar bij je bij de anavraag al zoveel narigheid krijgt en bovendien opgelicht word en dat je moet toezien dat ze ook nog eens ongevraagd 150,= van je rekening afschrijven voor: `Nog te maken telefoonkosten' met de maandelijkse vaste termijnbedrag van 2,50 daar bovenop terwijl de simkaart nog steeds moet komen? Dan verander je in een goed bedrijf naar een stel oplichters, wat Scarlet One werkelijk is.

Ik heb daarom ook nu aangifte gedaan bij de Gemeentepolitie te Amsterdam, wegens diefstal en oplichting. Verder zorg ik via de deurwaarderskantoor Flandrijn en van Eck te Rotterdam dat die 150,= weer netjes (met rente en kosten van de deurwaarder) weer terugkomt. Zijn ze helemaal van de pot gerukt.

Je ziet toch die Beau van Erven Dorens staan in zijn Hema onderbroekje met twee `gelaarsde kat' laarzen aan. Nou, je word door hun uitgekleed en niet door KPN en zeker niet door UPC. Zeggen ze zelf ook trouwens. Wat een stelletje rotzakken. Ik moet de simkaart nu nog krijgen en ze hebben me al voor 152,50 euro lichter gemaakt en ze zeiden tegen mij dat ze me gegevens niet hadden. Doe niet dom en verander nou eens alleen de kleine abonnement in de grote bij UPC en het kost maar aan vast bedrag per maand meer van 1,= en dan is alles gratis.

Laat je eens goed voorlichten en ga dan eens stappen ondernemen. L:aat je niet oplichten bij Scarlet.

Groet,

Jan Prins.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Scarlet One? Je bent niet goedkoper uit. Ga maar narekenen en wat je krijgt is alleen maar oplichterij. Laat je eerst eens goed informeren. UPC krijgt van mij nu een dikke 10!!

wouter jongepier

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door wouter jongepier »

Onze ervaring:
Eerst grote verwarring over ISDN of analoge aansluiting, waardoor we na opzeggen bij KPN 10 dagen zonder telefoon zaten.
Toen een analoge modem gekregen en een maand ongestoorde service, wel altijd een echo op de lijn. Maar de overgang op ISDN wilde maar niet lukken.

Vervolgens is op 2 maart in de middag de hele telefoonservice uitgevallen. Nu nog niet hersteld, 48 uur later. Wij begrijpen dat dit niet een specifiek probleem voor ons is, maar voor alle klanten van Scarlet.

Elke poging om de klantenservice te bereiken gaat als volgt:
- minstens 3 keer doorverbinden en 20 minuten wachten
- met een beetje geluk bevestigt de derde persoon dat er inderdaad een algemene storing is, maar men heeft geen idee hoe lang die nog gaat duren
- men belooft mobiel terug te bellen (dit gebeurt nooit)

Mijn advies: niet aan Scarlet One beginnen - ze kunnen absoluut niet waarmaken wat ze beloven.

Ik was een tevreden carrier select klant van Scarlet, de ADSL werkt prima, maar telefonie is duidelijk een brug te ver voor hen.

Ben de overstap terug naar KPN met grote tegenzin aan het voorbereiden.

Vervolgens zal ik een claim indienen, waarschijnlijk via de consumentenbond. Mede slachtoffers laat je horen!

Eddy Schreuders

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Eddy Schreuders »

In januari 2005 heb ik mijn Scarlet One aansluiting mogen ontvangen. Vanaf dat moment kon ik internetten en tot 500 belminuten gratis bellen over het netwerk van Scarlet. Medio februari kreeg ik mijn eerste factuur en daar stond tot mijn ergernis 20 euro aan belkosten in rekening gebracht en alvast de abonnementskosten voor de aankomende maand. Ik dus bellen met Scarlet…..aan uw factuur mankeert niks, het is normaal dat voor de eerste 4 weken de belkosten in rekening wordt gebracht en dat u vooraf betaald voor uw abonnement, de voorwaarden hiervoor staan op internet, als u zich voelt uitgekleed en u wil niet meer doorgaan met Scarlet dan is dat u keuze, prettige dag nog …..Ik dus opzoek naar de voorwaarden voor Scarlet One op internet, tot op de dag van vandaag niet kunnen vinden.

Oké, ik zal wel niet goed hebben gekeken, de kwaliteit van het internetten en bellen is goed, op de lange termijn zal ik uiteindelijk goedkoper zijn dan bij UPC (hoop ik). Met tegenzin kijk ik uit naar mijn tweede factuur.

Gesloten