LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simlock vrij maken
Re: Simlock vrij maken
@har06 het kan inderdaad zo zijn dat de codes niet werken. In dat geval zal je e toestel inderdaad moeten opsturen zodat zij hem met de computer kunnen verbinden en unlocken met officiele nokia software. Op de markt doen ze zo'n zelfde iets maar dan met gekraakte software.
Natuurlijk is de markt een stuk sneller maar die kosten zal je provider niet vergoeden (misschien wel in een officiele nokia store?). Het aangetekend opsturen is te begrijpen maar ik vind dat je provider die kosten wel moet vergoeden. Dat zal denk ik ook geen probleem zijn maar de vraag is natuurlijk of zo'n lange omslachtige procedure wenselijk is.
Als je op je strepen gaat staan heb jij natuurlijk het voordeel aangezien de provider verplicht is het toestel simlockvrij te maken. Er zal helaas wel wat tijd overheen gaan.
Natuurlijk is de markt een stuk sneller maar die kosten zal je provider niet vergoeden (misschien wel in een officiele nokia store?). Het aangetekend opsturen is te begrijpen maar ik vind dat je provider die kosten wel moet vergoeden. Dat zal denk ik ook geen probleem zijn maar de vraag is natuurlijk of zo'n lange omslachtige procedure wenselijk is.
Als je op je strepen gaat staan heb jij natuurlijk het voordeel aangezien de provider verplicht is het toestel simlockvrij te maken. Er zal helaas wel wat tijd overheen gaan.
Inmiddels heeft Vodafone ons een ander voorstel gedaan:
een tijdelijke Vodafone simkaart met nummer en na registratie als klant een prepaid bel tegoed met een duo simkaart met E 20,- en nummerbehoud als welkomsgebaar, de Vodafone simkaart zou het unlocken overbodig maken.
We proberen het eerst uit of het laatste zo is
een tijdelijke Vodafone simkaart met nummer en na registratie als klant een prepaid bel tegoed met een duo simkaart met E 20,- en nummerbehoud als welkomsgebaar, de Vodafone simkaart zou het unlocken overbodig maken.
Inmiddels heeft Vodafone ons een ander voorstel gedaan:
Jaja....en zo heb je toch weer Vodafone....Har06 schreef:Inmiddels heeft Vodafone ons een ander voorstel gedaan:
Chocomelk schreef:Jaja....en zo heb je toch weer Vodafone....Har06 schreef:Inmiddels heeft Vodafone ons een ander voorstel gedaan:
Maar wel prepaid,
-
- Contacteer:
Har06 schreef:Inmiddels heeft Vodafone ons een ander voorstel gedaan:
Dat laatste is zo opdat je bij dezelfde provider blijft.
Snel verdient zo.....als je voor de rest tevreden bent met de provider.
Teunbosseman schreef:Har06 schreef:Inmiddels heeft Vodafone ons een ander voorstel gedaan:
Wat heet tevreden zijn over een provider ?, het is misschien handig dat een paar dezelfde provider heeft, de dekking van Vodafone in het buitenland is prima vergeleken oa met Tele 2 T-Mobile cs. m,n eigen abo loopt ook nog 1,5 jaar door
-
- Contacteer:
Har06 schreef:Teunbosseman schreef:Har06 schreef:Inmiddels heeft Vodafone ons een ander voorstel gedaan:
Wat heet tevreden zijn over een provider ?, het is misschien handig dat een paar dezelfde provider heeft, de dekking van Vodafone in het buitenland is prima vergeleken oa met Tele 2 T-Mobile cs. m,n eigen abo loopt ook nog 1,5 jaar door
Tevreden dat je rekeningen kloppen, dekking goed is etc etc etc dat maakt voor mij een provider goed.
Zie het voordeel niet als beide partners bij zelfde provider zitten, hooguit met afsluiten dat je een extra voordeel eruit kan halen.
Als je doelt op buitenland ( roaming ) dit staat los van de provider in NL.
Heb verschillende providers gehad en nooit echt problemen in buitenland, zowel binnen EU als daarbuiten.
De rekeningen bij Vodafone kloppen meestal, bij correctie ontvang je een credit nota,welke wordt verrekend met de daarop volgende factuur,bij mij zelf loopt nog een afrekening over 1 jaar ivm een te hoog verrekende data factuur in het buitenland.
Wij komen elk jaar in Tsjechie,Turkije en om de 2 jaar in Canada of de VS, je merkt dat Vodafone automatisch een provider zoekt ter vervanging, bij Tele2 moet jezelf een zoektocht opzetten die per provincie weer gewijzigd moet worden.
Voor Roaming in het buitenland heb ik een abo voor E 2,00 p/dag bij gebruik ervan.
M,n partner wil graag switschen, dan doen we dat toch
Wij komen elk jaar in Tsjechie,Turkije en om de 2 jaar in Canada of de VS, je merkt dat Vodafone automatisch een provider zoekt ter vervanging, bij Tele2 moet jezelf een zoektocht opzetten die per provincie weer gewijzigd moet worden.
Voor Roaming in het buitenland heb ik een abo voor E 2,00 p/dag bij gebruik ervan.
M,n partner wil graag switschen, dan doen we dat toch
Laatst gewijzigd door Har06 op 07 sep 2012 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
@Har
waarom zijn je quotes niet volledig?
Vorig lijntje is aangepast zonder quote, de moderator staat vlg mij niet meer dan 2 quotes toe? sorrynevermind schreef:@Har
Inmiddels een prepaid kaartje incl 10+10 euro bel tegoed ontvangen van Vodafone met een tijdelijk nummer, deze simkaart werkt na activatie wel op de Nokia e75 van Vodafone zonder sim unlock, tot m,n verbazing werkt het T-Mobile sim kaartje er ook op,ik snap er niet veel meer van.
Nu nog nummerbehoud zien te regelen
Nu nog nummerbehoud zien te regelen
Dat heb ik ook , bij mij kan de sim kaart van T-mobile ook in het kpn toestel.tot m,n verbazing werkt het T-Mobile sim kaartje er ook op,ik snap er niet veel meer van.
Tegenwoordig simlocken ze heel veel toestellen niet meer.
-
- Contacteer:
Veelal alleen de duurdere zogenaamde high end models zijn sim en provider locked.bprosman schreef:Tegenwoordig simlocken ze heel veel toestellen niet meer.
Ik heb maar een simpele smartphone Nokia E 75 van Vodafone,(deze heeft wel een goede batterij dit in tegenstelling tot de Samsung Galaxy Ace--knap waardeloos).
Mijn 1 * poging om de simkaart van T-Mobile erin te zetten lukte/werkte niet, unlockern lukte ook niet..
Daarna een Vodafone prepaidkaartje met een tijdelijk nummer erin en laten activeren,daarna de 2* poging om de simkaart van T-Mobile erin te zetten lukte zonder te unlocken,ikzelf snap voorstaande niet maar ala het eea werkt
Mijn 1 * poging om de simkaart van T-Mobile erin te zetten lukte/werkte niet, unlockern lukte ook niet..
Daarna een Vodafone prepaidkaartje met een tijdelijk nummer erin en laten activeren,daarna de 2* poging om de simkaart van T-Mobile erin te zetten lukte zonder te unlocken,ikzelf snap voorstaande niet maar ala het eea werkt