LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simlock vrij maken
Simlock vrij maken
M,n p heeft een prepaid sim kaart van T-Mobile, ikzelf heb een Nokia e75 over die zij wil gebruiken,de simkaart overzetten en de pincode invoeren lukt goed, verder doet de E75 niets.
Vlg T-Mobile moet ik bij Nokia zijn voor het simlock vrij maken, de leverancier van de E 75 is Vodafone die ook niets kunnen doen. Wat nu ?????
Vlg T-Mobile moet ik bij Nokia zijn voor het simlock vrij maken, de leverancier van de E 75 is Vodafone die ook niets kunnen doen. Wat nu ?????
-
- Contacteer:
Re: Simlock vrij maken
Als gsm bij abo hoorde behoor je na 12 mnd de codes te krijgen om te unlocken.
Als 12 mnd niet voor bij zijn op de markt voor +- 5 euri laten unlocken
Als 12 mnd niet voor bij zijn op de markt voor +- 5 euri laten unlocken
Hoezo kan Vodafone niks doen? Als jij de benodigde gegevens doormailt, zou je de unlockinstructies moeten krijgen.
Het toestel is 28 mnd oud.Jolijn schreef:Hoezo kan Vodafone niks doen? Als jij de benodigde gegevens doormailt, zou je de unlockinstructies moeten krijgen.
Vodafone verwijst me naar Nokia om te onlocken,terwijl het toestel bij via club Vodafone gekocht is,voorstaande werd me telefonisch via 1200 en 12 min gratis wachttijd verteld door de klantenservice.
Inmiddels een mailtje gestuurt naar Vodafone
Nokia heeft diverse service punten door heel het land. Gewoon even naar Nokia gaan lijkt mij de beste oplossing..
Op de markt zou ik niet doen, daar er ook toestellen kapot vandaan komen na het illegale unlocken..
Op de markt zou ik niet doen, daar er ook toestellen kapot vandaan komen na het illegale unlocken..
Onderstaand werd mij vorig jaar door Vf gemaild (toestel 1 jaar oud) nadat ik per mail om unlocken heb gevraagd.Har06 schreef:Het toestel is 28 mnd oud.Jolijn schreef:Hoezo kan Vodafone niks doen? Als jij de benodigde gegevens doormailt, zou je de unlockinstructies moeten krijgen.
Vodafone verwijst me naar Nokia om te onlocken,terwijl het toestel bij via club Vodafone gekocht is,voorstaande werd me telefonisch via 1200 en 12 min gratis wachttijd verteld door de klantenservice.
Inmiddels een mailtje gestuurt naar Vodafone
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan de unlockcode voor uw toestel te willen ontvangen.
Het toestel wordt niet automatisch simlockvrij gemaakt. U dient inderdaad de unlockcode op te vragen.
Ik heb de unlockcode opgevraagd bij de toestelfabrikant omdat wij niet in het bezit zijn van uw unlockcode. U dient er wel rekening mee te houden dat het tot 3 weken kan duren voordat wij de unlockcode ontvangen. Wij zullen deze dan direct aan u doorsturen. Ik wil u daarom vragen een reactie van mij of mijn collega's af te wachten.
Na wat omwegen (Vodafone werkte netjes mee) is het uiteindelijk goed gekomen.
thx Jolijn, hoe werkt het unlocken?, toestel aanzetten met pincode en dan ?Jolijn schreef:[
Onderstaand werd mij vorig jaar door Vf gemaild (toestel 1 jaar oud) nadat ik per mail om unlocken heb gevraagd.
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan de unlockcode voor uw toestel te willen ontvangen.
Het toestel wordt niet automatisch simlockvrij gemaakt. U dient inderdaad de unlockcode op te vragen.
Ik heb de unlockcode opgevraagd bij de toestelfabrikant omdat wij niet in het bezit zijn van uw unlockcode. U dient er wel rekening mee te houden dat het tot 3 weken kan duren voordat wij de unlockcode ontvangen. Wij zullen deze dan direct aan u doorsturen. Ik wil u daarom vragen een reactie van mij of mijn collega's af te wachten.
Na wat omwegen (Vodafone werkte netjes mee) is het uiteindelijk goed gekomen.
Als het goed is, staat dat ook in de mail die je krijgt.
Zo ongeveer:
De unlockcodes voor uw Samsung S5230 Star zijn:
Code 1: 40508240
Code 2: 16272642
U dient de unlockcodes op de volgende manier in te voeren:
• Haal de simkaart uit het toestel
• Zet het toestel aan
• De melding 'SIM-kaart plaatsen' kan genegeerd worden
• Voer vanuit het beginscherm het volgende in: #7465625*638*eerste unlockcode#
• Toets vervolgens: #7465625*77*tweede unlockcode#
• Het toestel is nu simlockvrij
Mocht het unlocken toch niet gelukt zijn dan wil ik u vragen om onderstaande vragen te beantwoorden. Op deze manier kan ik het probleem beter voor u onderzoeken.
- Wat is de exacte melding die u ontvangt en bij welke stap?
- Wat voor melding ontvangt u op het moment dat er een niet-Vodafone simkaart in het toestel geplaatst word?
Ook als het niet lukt (zoals bij mij), wordt je verder geholpen.
Zo ongeveer:
• Zet het toestel aan
Mocht het unlocken toch niet gelukt zijn dan wil ik u vragen om onderstaande vragen te beantwoorden. Op deze manier kan ik het probleem beter voor u onderzoeken.
- Wat voor melding ontvangt u op het moment dat er een niet-Vodafone simkaart in het toestel geplaatst word?
-
- Contacteer:
Nicky_The schreef:Op de markt zou ik niet doen, daar er ook toestellen kapot vandaan komen na het illegale unlocken..
Oh nee, heb het jaren gedaan en nog nooit of te nimmer problemen gehad. Daarbij is unlocken niet illegaal.
door Har06 » 29 aug 2012 16:43
M,n p heeft een prepaid sim kaart van T-Mobile, ikzelf heb een Nokia e75 over die zij wil gebruiken,de simkaart overzetten en de pincode invoeren lukt goed, verder doet de E75 niets.
--------
Ga naar de markt, en zoek een man/vrouw op die telefoon hoesjes etc verkoopt.
voor 10 euro maakt meneer/mevrouw hem simlock vrij...
in iederen geval hier dan....
--------
Ga naar de markt, en zoek een man/vrouw op die telefoon hoesjes etc verkoopt.
voor 10 euro maakt meneer/mevrouw hem simlock vrij...
in iederen geval hier dan....
Het simlockvrij maken is zeker niet illegaal. De manier waarop het op de markt gebeurt is alleen niet de manier die de fabrikant voorschrijft.Teunbosseman schreef:Nicky_The schreef:Op de markt zou ik niet doen, daar er ook toestellen kapot vandaan komen na het illegale unlocken..
Oh nee, heb het jaren gedaan en nog nooit of te nimmer problemen gehad. Daarbij is unlocken niet illegaal.
-
- Contacteer:
berndv schreef:Het simlockvrij maken is zeker niet illegaal. De manier waarop het op de markt gebeurt is alleen niet de manier die de fabrikant voorschrijft.Teunbosseman schreef:Nicky_The schreef:Op de markt zou ik niet doen, daar er ook toestellen kapot vandaan komen na het illegale unlocken..
Wel vele malen sneller
Unlocken is verre van illegaal. Sterker nog de wet verplicht de leverancier van de telefoon de unlock codes binnen redelijke termijn te verstrekken. Indien dat binnen 1 jaar gebeurd na aanschaf mogen ze hiervoor een vergoeding vragen. Na 1 jaar is het volledig gratis.Nicky_The schreef:Nokia heeft diverse service punten door heel het land. Gewoon even naar Nokia gaan lijkt mij de beste oplossing..
Niks illegaals aan dus.
-
- Contacteer:
olaf79 schreef:Unlocken is verre van illegaal. Sterker nog de wet verplicht de leverancier van de telefoon de unlock codes binnen redelijke termijn te verstrekken. Indien dat binnen 1 jaar gebeurd na aanschaf mogen ze hiervoor een vergoeding vragen. Na 1 jaar is het volledig gratis.Nicky_The schreef:Nokia heeft diverse service punten door heel het land. Gewoon even naar Nokia gaan lijkt mij de beste oplossing..
Niks illegaals aan dus.
En welke wet is dat ? Ben benieuwd.
Bij mij bekend en ervaring is dat vanaf 12 maanden de provider je de codes geeft om te unlocken en voor 12 maanden niet, ook niet tegen een vergoeding.
Vandaar dat vele ruim voor die tijd de gsm laten unlocken ( voornamelijk prepaid gsm's )
En dus is het illegaalberndv schreef:Het simlockvrij maken is zeker niet illegaal. De manier waarop het op de markt gebeurt is alleen niet de manier die de fabrikant voorschrijft.Teunbosseman schreef:Nicky_The schreef:Op de markt zou ik niet doen, daar er ook toestellen kapot vandaan komen na het illegale unlocken..
Ik beweerde ook niet dat al het simlocken illegaal is. Ik beweerde dat hoe ze dat op de markt doen, illegaal is
-
- Contacteer:
Nicky_The schreef: En dus is het illegaal
Ik beweerde ook niet dat al het simlocken illegaal is. Ik beweerde dat hoe ze dat op de markt doen, illegaal is
Ook op de markt is het niet illegaal. Waarop baseer je dat?
Maakt niet uit hoe je unlockt, internet, datakabel, winkel, markt of wat dan ook........anders zouden de standjes op de markt wel worden opgedoekt, denk je niet.
Bedankt Jolijn, dat zal wel gaan lukkenJolijn schreef:Als het goed is, staat dat ook in de mail die je krijgt.
Zo ongeveer:
• Zet het toestel aan
Teunbosseman schreef:Nicky_The schreef: En dus is het illegaal
Maakt niet uit hoe je unlockt, internet, datakabel, winkel, markt of wat dan ook........anders zouden de standjes op de markt wel worden opgedoekt, denk je niet.
Laat het mij maar doen zoals Vodafone het me gaat aangeven, zie voorbeeld mail van Jolijn
-
- Contacteer:
Har06 schreef:Teunbosseman schreef:Nicky_The schreef: En dus is het illegaal
Laat het mij maar doen zoals Vodafone het me gaat aangeven, zie voorbeeld mail van Jolijn
Ieder zijn wens. Hoop dat je niet nog 12 maanden met wachten op de codes.
Maakt niet uit hoe je unlockt, internet, datakabel, winkel, markt of wat dan ook........anders zouden de standjes op de markt wel worden opgedoekt, denk je niet[/b].[/quote]
Laat het mij maar doen zoals Vodafone het me gaat aangeven, zie voorbeeld mail van Jolijn [/quote]
Ieder zijn wens. Hoop dat je niet nog 12 maanden met wachten op de codes.[/quote]
bedankt voor de tip, we zien wel, op de markt moet je wegblijven met de phones
ps: inmiddels een mail van Vodafone ontvangen: het duurt nog even voor het antwoord van Nokia komt ?
Laat het mij maar doen zoals Vodafone het me gaat aangeven, zie voorbeeld mail van Jolijn [/quote]
Ieder zijn wens. Hoop dat je niet nog 12 maanden met wachten op de codes.[/quote]
bedankt voor de tip, we zien wel, op de markt moet je wegblijven met de phones
ps: inmiddels een mail van Vodafone ontvangen: het duurt nog even voor het antwoord van Nokia komt ?
Laatst gewijzigd door Har06 op 31 aug 2012 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.