LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel B.V. - Sluit niets bij ze af!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
IDWR
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:10
Locatie: Amersfoort

Simpel B.V. - Sluit niets bij ze af!!!

Ongelezen bericht door IDWR »

Sim-only! €2,50 voor 100 minuten. Een koopje! Het voorschot voor het contract is 24 maanden maal die 2,50. 75€ dus. Prima, als je dan goedkoop kunt bellen toch?

Alleen bij de eerste facturatie wordt het al leuk. Gaat je abonnement op de eerste dag van de maand in, dan krijg je gewoon 100 belminuten. Die van mij ging op 26 april in, dus kreeg ik voor april maar 12 minuten, terwijl heel april wordt berekend!!

Als dat alles was, vond ik het flauw maar zou ik niet zeuren voor die prijs...maar er is meer...

Dit sim-only abonnement berekent, naast de maandelijkse kosten van €2,50 nog eens 2,5 cent per minuut, mits die minuten binnen je bundel zijn. Je eerste 100 minuten kosten dus 2,50 zoals ze suggereren, maar €2,50 abonnement en €2,50 gesprekskosten: €5,00 dus! Helemaal niet zo goedkoop....
Vanaf het moment dat je boven je bundel komt, betaal je zelfs 25 cent per minuut extra.

De klantenservice is onbereikbaar. Niet zo gek als je leest dat ze maar 30 medewerkers hebben...

Aangezien ik gelijk over mijn bundel heen zat, ging ik mijn abonnement maar upgraden, want op deze manier werd het toch een duur grapje. Geen probleem, zo welwillend als ze zijn bij Simpel B.V. Iedere upgrade kost alleen wel €5,-

Een de factuur kun je makkelijk inzien, maar een specificatie ervan kost je wel....inderdaad: €2,50

Oh, en 0900 nummer die onder het lokale tarief vallen, worden niet binnen je bundel berekend, maar als nummer buiten je bundel: 25 cent per minuut dus.

En hun klantenservice? Nog altijd niet bereikbaar. Gelukkig kost hun klantenservice maar 10 cent per minuut. Oh nee!!!! en de 25 cent per minuut, omdat hij buiten je bundel valt.

35 cent per minuut voor een klantenservice.

Simpel is het zeker, maar minstens zo misleidend.

Wat een oplichters.

Tijd voor Radar om ze eens goed in het zonnetje te zetten in hun programma.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Simpel B.V. - Sluit niets bij ze af!!!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Dit sim-only abonnement berekent, naast de maandelijkse kosten van €2,50 nog eens 2,5 cent per minuut, mits die minuten binnen je bundel zijn. Je eerste 100 minuten kosten dus 2,50 zoals ze suggereren, maar €2,50 abonnement en €2,50 gesprekskosten: €5,00 dus! Helemaal niet zo goedkoop....
Volgens mij trek je de verkeerde conclusie, de gesprekken binnen de bundel kosten 0,025, dat klopt ja, 100 x 0.025 = 2,50 en dat is het bedrag wat je al betaalt hebt, dat komt er niet nog eens bij.

Ik ben nu 2 jaar en 1 maand klant bij Simpel, heb nooit meer betaald dan 2,50 per maand omdat ik niet boven de 100 minuten ben geweest (alleen een keer na de vakantie met buitenland bellen)
Na de 2 jaar die vooraf in 1 keer betaald waren is er nu voor de eerste keer gewoon 2,50 afgeschreven en kan ik nu per maand opzeggen.
Een de factuur kun je makkelijk inzien, maar een specificatie ervan kost je wel....inderdaad: €2,50
Op "mijn Simpel" kun je onder "lopende kosten" precies zien wat je verbeld (of ge-sms't) hebt. Ik kijk er nu naar en omdat alles binnen de bundel valt zie ik alleen gebelde minuten en sms-jes met 0,00 er achter :)
Gespecificeerde faktuur heb je dus niet nodig.



Over de rest van je verhaal betreffende bereikbaarheid kan ik niet oordelen, ik heb ze nog nooit nodig gehad.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Simpel B.V. - Sluit niets bij ze af!!!

Ongelezen bericht door henk51 »

En hun klantenservice? Nog altijd niet bereikbaar. Gelukkig kost hun klantenservice maar 10 cent per minuut. Oh nee!!!! en de 25 cent per minuut, omdat hij buiten je bundel valt.

35 cent per minuut voor een klantenservice.

Simpel is het zeker, maar minstens zo misleidend.

Wat een oplichters.

Tijd voor Radar om ze eens goed in het zonnetje te zetten in hun programma.
Waarom moet Radar daar aandacht aan geven,alle kosten had je vooraf kunnen lezen. Nu ga je achteraf het bedrijf afkraken.En weer wordt onterecht het woord oplichter gebruikt.
Het is het een of het ander,goedkoop met uitgeklede service of duur met uitgebreide service.
Wil je een beter bezette klantenservice, gratis bellen naar klantenservice e.d. moet je gewoon hetzelfde abonnement bij een andere provider nemen maar daar betaal je wel zo'n 15 euro meer voor per maand. Ik heb een goedkoop sim only abonnement bij vodafone nml vodafone scherp die is zo'n 5 euro goedkoper dan een gewone sim only bij Vodafone alleen is de klantenservice niet gratis en nog meer diensten daar kies ik dan bewust voor.Jij koopt een Lada maar wil het comfort van een Mercedes.


gr Henk

digibeet1951
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:34

Re: Simpel B.V. - Sluit niets bij ze af!!!

Ongelezen bericht door digibeet1951 »

Simpel is een vreselijk arrogant bedrijf.

Als je via de Selfcare (mijn Simpel) een internetbundel aanvraag, in te gaan de volgende maand, blijkt achteraf de het oude - gunstige - bel- en sms-abonnement, ineens is veranderd in iets waar je niets aan heb. Dit alles gebeurt zonder enige schriftelijke mededeling, zelfs geen e-mail o.i.d.
Voorbeeld.
Oude abonnement € 10 voor 240 belminuten en 240 sms'jes. Na aanvraag internetbundel ad 2,50 blijkt dat het oude abonnement is omgezet in vooral bellen 400 minuten + 0 sms'jes voor € 10. Van deze wijziging wordt je niet via de e-mail of brief op de hoogte gesteld. Alleen dat feit is reeds in strijd met Art. 5.7 van de eigen Algemene Voorwaarden. Ook is dit handelen in strijd met de Europese richtlijn m.b.t. koop op afstand. Nu de dienst - ongevraagd en onbedoeld - niet direct ingaat, maar per de 1ste dag van de volgende maand, dient de klant schriftelijk - evt. per email - op duidelijke wijze de hoogte te worden gesteld van de nieuwe aangevraagde dienst. Daarbij dient de klant te worden gewezen op de 7 dagen bedenktijd. Ondanks art. 16.1 van haar eigen Alg. Voorwaarden lapt Simpel dit alles lapt gewoon aan zijn laars. Brieven en e-mailtjes worden of niet beantwoord, of veel te laat, maar dan niet inhoudelijk beantwoord. Als al een keer in een brief wordt erkent dat e.e.a. vervelend is, schrijft Simpel vervolgens doodleuk dat het om technische redenen niet kan worden hersteld. Simpeler kunnen ze het niet maken. Schandaliger, arroganter ook niet.
Welgemeend advies: sluit nooit iets bij Simpel af. Als er wat misgaat kunnen ze het kennelijk nooit oplossen.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Simpel B.V. - Sluit niets bij ze af!!!

Ongelezen bericht door Tassadar »

digibeet1951, ik zou een klacht indienen bij de OPTA: Dat kan via deze pagina. Als genoeg mensen dit doen, dan kan de OPTA dit soort praktijken aanpakken.

Om in je eigen geval je recht te halen, kun je naar de Geschillencommissie.

digibeet1951
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:34

Re: Simpel B.V. - Sluit niets bij ze af!!!

Ongelezen bericht door digibeet1951 »

Tassadar,

Ik heb inmiddels mijn klachten bij de Geschillencommissie Telecom aangemeld.
Indien Simpel deze week (18 mei 2010) nog niets van zich laat horen, zal deze klacht worden doorgezet. Ik hou de diverse forums/fora, waaronder deze van Radar, op de hoogte.
Indien Simpel zich blijft gedragen als een arrogant, klantonvriendelijk bedrijf, zeg maar een boef, zal ik ze ook bestrijden op de manier zoals dat bij boeven past.
Tot binnenkort.

Gesloten