LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

Beste Mensen,

Ik heb zins 2,5 week simpel maar heb der nu al genoeg van.
Ik heb afgelopen vrijdag heb ik 1 keer een 0900 nummer moeten bellen na kpn toe alleen direct daarna is me blokkade ingegaan omdat ik een belplafond heb vna 12,50 maar dat is het abbonements tarief al.
Maar nu is die dus geblokeerd maar mag niet eens me belminuten en smsjes opmaken is dit normaal ?
Moet namelijk wel betalen voor het bellen naar 0900 nummer + abbonement kosten, en je mag je belminuten en smsjes dan niet gebruiken meer.
Heb ze nu ook 2x een mail gestuurd met hoe het zit en hun komen steeds aan zetten dat ik op me persoonlijke pagina me limiet kan aanpassen maar 2x geef ik aan dat dit niet kan omdat ik het niet kan wijzigen.
En telefonisch kom ik helemaal niet met ze aan de lijn.

Hier onder de ontvangen berichten van Simpel op mijn vragen :
Ontvangen op 12 maart :

Wij hebben je vraag met betrekking tot je belplafond in goede orde ontvangen.

Per maand betaal je een standaardbedrag van € 12,50 voor jouw bel- en SMS- en Databundel. Daarbij heb je het Simpel belplafond ingesteld op € 12,50. Dit betekent dat je direct wordt geblokkeerd op het moment dat je kosten verbruikt buiten je bundel.

Uit je gegevens blijkt dat je € 6,- hebt verbruikt buiten je bundel. Dit resulteert dat je belplafond blokkade tijdig is ingeschakeld.

Let op: je kunt boven je belplafond uitkomen: Voornamelijk in het geval van premium diensten (betaalde entertainment diensten) en gebruik van je telefoon in het buitenland worden je verbruiksgegevens met vertraging aangeleverd.

Je kunt je belplafond, ten alle tijden, kosteloos verhogen of verwijderen via je persoonlijke pagina op onze website www.simpel.nl. Als je ingelogd bent op jouw persoonlijke pagina, kun je jouw belplafond instellen door de "sim gegevens" te wijzigen. Hier kun je het belplafond instellen vanaf het totaalbedrag van je abonnementskosten welke je maandelijks betaald. Dit bedrag moet minimaal €12,50 zijn.

Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website http://www.simpel.nl/faq.aspx.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Ontvangen op 10 maart :
Wij hebben je vraag met betrekking tot je blokkade in goede orde ontvangen.

In ons systeem zien wij dat je momenteel bent geblokkeerd vanwege je belplafond. Dit betekent dat je niet kunt bellen en SMS'en, maar ook geen SMS-jes kunt ontvangen. Je kunt je belplafond verhogen of verwijderen op de persoonlijke pagina. Als je ingelogd bent op jouw persoonlijke pagina, kun je jouw belplafond instellen door de "sim gegevens" te wijzigen. Het belplafond wordt de eerste van de volgende maand automatisch verwijderd.

Per maand betaal je een standaardbedrag van €12.50 voor jouw bel- en SMS-bundel. Daarbij heb je het Simpel belplafond ingesteld op €12.50. Dit betekent dat wanneer een van je bundels opraakt of wanneer je belt naar een informatienummer/buitenlands nummer, je simkaart eblokkeerd wordt.

Uit je gegevens blijkt dat je hebt gebeld naar naar een informatienummer voor €6,-. Je belplafond is dus tijdig ingeschakeld.

Op je persoonlijke pagina kun je bekijken hoeveel belminuten en SMS-jes je in een maand hebt verbruikt.
Raadpleeg hiervoor de optie ''Belspecificatie''. Vul vervolgens bij ''Van'' de datum in van de eerste dag van de maand die je wilt bekijken. Bij ''Tot'' vul je de laatste dag van de betreffende maand in.

Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website http://www.simpel.nl/faq.aspx.


Zoals jullie kunnen zien krijg ik gewoon 2 identieke berichten terug terwijl ik tot 2x toe meld dat ik wel graag me belminuten en smsjes in de bundel wil leeg maken maar mag niet. Kan zelfs niet gesmst worden ook belachelijk.
En heb ze 2x gemeld dat ik het zelf niet kan wijzigen en reageren ze niet op.

Wat kan ik nu het beste tegen ze doen ?
Heb er nu al genoeg van als het zo begint en heb nog 2 jarig contract waar ik totaal niet blij mee ben.

Hopelijk kunnen jullie me advies geven dat ik er van af kan.
Hun klantenservice is niet te bereiken en op emails reageren dan sturen ze alleen maar standaard mailtjes.

Met vriendelijke groet,
Danny vd P.

MAXIEM

Re: Simpel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

DvdP1984

Het enige wat simpel is aan simpel, is, dat simpel niet simpel is!

Maxiem.

miran1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:13

Re: Simpel

Ongelezen bericht door miran1985 »

Hoi ik ken dit probleem in november ben ik afgesloten door simpel omdat er een rekening niet betaald was.
Na meerdere mailtjes van ik heb op geen enkele manier herinerring gekregen kreeg ik een staard mailtje terug.
Toevallig pluis ik van de week voor de verandering met bankafschriften na en wat blijkt tot mijn verbazing er gaan steeds betaling naar simpel en dat terwijl ik niks meer kan ik kan zelfs geen sms ontvangen.

Ik heb ze net gebeld en wat blijkt dat zijn administratiefe kosten en ze melden me ook even dat ze me contract maar even een jaar eerder stop zetten omdat ik 1maand niet betaald heb het slaat echt nergens op en een klantvriendelijke mensen zeg dat bij klantenservice niet dus.

O ja en als je simpel dat wilt bellen kost het je 0.35 per minuut

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

Miran mag ik vragen hoe je uit eindelijk iemand aan de lijn krijgt ?

Dat is me nog niet gelukt weet niet welke keuze ik moet kiezen is zo onduidelijk.
Kom iedere keer bij zon ingesproken boodschap.

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

MAXIEM schreef:DvdP1984

Het enige wat simpel is aan simpel, is, dat simpel niet simpel is!

Maxiem.
Dat is het zeker niet.

Ik wil hier echt graag van af nu.
Had ze ook gemaild wat voor praktijken ze uitvoeren maar krijg geen reactie op alleen standaard mailtjes bovenstaande berichten heb ik net weer gehad op de vraag kan niet wijzigen.

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

We hebben je vraag met betrekking tot het belplafond in goede orde ontvangen.

Je kunt je belplafond instellen op je persoonlijke pagina. Als je ingelogd bent op jouw persoonlijke pagina, kun je jouw belplafond instellen door de "sim gegevens" te wijzigen. Hier kun je het belplafond instellen vanaf het totaalbedrag van je abonnementskosten welke je maandelijks betaald. Dit bedrag moet minimaal €10,- zijn.

Bijvoorbeeld: Als je maandelijks een belbundel hebt van €2,50 en een smsbundel van €2,50 kom je uit op een totaalbedrag van €5,- per maand. Je kunt dan het belplafond instellen vanaf €10,-. Heb je een belbundel van €10,- en een smsbundel van €7,50 dan kom je uit op een totaalbedrag van €17,50. Je kunt het belplafond instellen vanaf €17,50.

Let op:
Met het instellen van een belplafond heb je controle over je belgedrag. Het garandeert echter niet dat je geen rekening kunt krijgen voor minuten die je boven het belplafond gebeld hebt. Simpel is namelijk afhankelijk voor het aanleveren van belgegevens van andere aanbieders. Indien deze gegevens later aangeleverd worden kan het voorkomen dat het ingestelde belplafond overschreden wordt.

Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website http://www.simpel.nl/faq.aspx.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Is het normaal om 3 keer dezelfde soort mail toe gestuurd te krijgen ?
Ze blijven zeggen dat ik bij Sim wijzigen moet doen maar kan het niet wijzigen zeg ik steeds maar blijven dit herhalen en me telefoon is nog steeds geblokt omdat die sukkels niet normaal op de mails reageren.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Simpel

Ongelezen bericht door Mousy »

Heb ff gezocht misschien heb je hier wat aan:

Alternatief voor Simpel.nl - 0900 2221114 (€ 0.35 per gesprek) gevonden

Het 0900-Alternatief voor Simpel.nl is 06 24001480.

Adres van Simpel.nl
Johannes Verhulststraat 62
1071 NG Amsterdam

Website: http://www.simpel.nl
Fax: Geen fax bekend
Twitter: Geen Twitter adres bekend.
Opmerkingen
Geen opmerkingen voor Simpel.nl.

bron: http://www.0900alternatieven.nl/

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

Mousy heel erg bedankt hier voor.

Dit heeft zeker geholpen over 2 uur kan ik hem weer gebruiken gelukkig.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Simpel

Ongelezen bericht door Mousy »

Graag gedaan ik ben blij dat het voor jouw opgelost is.
Ik had het vanmorgen nl met tele 2 de klantenservice wou me niet goed helpen en hingen zelfs op.
Mn man toen ook een alternatief nummer gedraaid en kreeg daar een trouble shooter te pakken en ook ons probleem werd nu wel opgelost

K.Erdhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2012 15:27

Re: Simpel

Ongelezen bericht door K.Erdhuizen »

Opzeggen bij SIMPEL is niet SIMPEL!!!!

Volgens de website moet je het contactformulier invullen met de bij hun bekende gegevens.
Hierop ontvang je een bevestiginsmail en ticketnummer.
Echter is dit automatisch en zal er nog niks gebeuren!!!


Opzegging
Bedankt voor je e-mail. Om je snel van dienst te kunnen zijn, ontvang je van ons dit automatisch verzonden bericht. Waarschijnlijk is je vraag hiermee beantwoord.
Is je vraag misschien: Hoe lang is de opzegtermijn van mijn contract en hoe kan ik opzeggen?
Een abonnement bij Simpel heeft een looptijd van twee jaar. Je kunt je abonnement één maand voor afloop opzeggen door een e-mail te versturen via het contactformulier via het e-mailadres waarmee je bij Simpel geregistreerd staat.
Heb jij je aangemeld als klant van Simpel en wil je annuleren? Je kunt tot maximaal 2 weken na je bestelling je abonnement annuleren. Als je eerste rekening is afgeschreven krijg je het bedrag maximaal 4 weken na je annulering op je bankrekening teruggestort.

Is je vraag hiermee niet beantwoord, klik dan hier. Je vraag wordt alsnog beantwoord door een van onze medewerkers. Dit kan 5 tot 10 dagen duren.
Wist je dat je op onze website ook antwoorden kunt vinden op veel gestelde vragen?
Ga hiervoor naar http://www.simpel.nl/faq.aspx.
Met vriendelijke groet,
Simpel Klantenservice


Als je niet op HIER klik gaat men er van uit dat je vraag is beantwoord van het contact formulier!!! :!: en zal het dus nooit aankomen bij Simpel en dus je contract ook niet opgezegd!!!!!

Voor mensen die een helpdeskmedewerker willen spreken dat kan onder 5x 1 en dan 2 (iets met factureren) a 35ct per minuut!!

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Simpel

Ongelezen bericht door elnuar »

[flauw]ah nu wordt die actie van bel-je-schor met simpel duidelijk... van frustratie over hun beleid en helpdesk ga je zo hard schreeuwen dat je vanzelf wel schor wordt... [/flauw]

maar erg leuk die tarieven en zeker als je met een bel-plafond zit... loop je leeg alleen al met het bellen van hun eigen helpdesk....

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Simpel

Ongelezen bericht door Mousy »

elnuar schreef:[flauw]ah nu wordt die actie van bel-je-schor met simpel duidelijk... van frustratie over hun beleid en helpdesk ga je zo hard schreeuwen dat je vanzelf wel schor wordt... [/flauw]

maar erg leuk die tarieven en zeker als je met een bel-plafond zit... loop je leeg alleen al met het bellen van hun eigen helpdesk....
Dan bel je toch het alternatieve nummer heb het hierboven genoemd.
Ik zelf doe dit nu ook en gisteren heeft t mij wel geholpen alleen was dat dan bij tele2

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

Ik dacht dat het bij mij afgehandeld was.

Vandaag weer gebeld bleek nog blok op smsjes zitten was niet goed gegaan zeiden dat het nu er af was.
Maar blijkt nu dat het niet zo is en klantenservice is dicht pfff..

Simpel nooit meer!!

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Simpel

Ongelezen bericht door Mousy »

Zucht daar word je toch moe van. Ik hoop dat ze het zo snel mogelijk oplossen voor je.

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

Het irritante is nog dat ik nu ook geen smsjes kan ontvangen.

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

Heb net gebeld hun zeggen dat het in hun systeem goed staat van het smsen.
Dat het fout in het netwerk ergens zit en dat ze er niks aan kunnen doen nu dat het paar dagen kan duren voor dat ik weer kan smsen.
Dus ik vroeg nu ook de smsjes die over hou van me tegoed of ik die mee krijg naar nieuwe maand maar nee krijg ik niet terwijl het hun fout is dat ik ze niet kan opmaken.
Iemand ideeen wat ik nu kan doen ?

Ik heb niet alleen abbo om alleen maar te kunnen bellen maar wil ook kunnen smsen.

DvdP1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:08

Re: Simpel

Ongelezen bericht door DvdP1984 »

Je hebt aangegeven dat je problemen hebt met het versturen van sms-berichten.
Er zijn een aantal manieren om de bereikbaarheid te verhogen, namelijk:

- Je netwerk handmatig instellen op T-Mobile
- De telefoon minstens 1 keer per dag uit en weer aan zetten.
- De simkaart testen in een ander merk toestel
- Het volgende doorschakelnummer bellen: ##002#
- Het nummer van de SMS centrale instellen in je toestel. Het nummer moet zijn +31624000000. Indien het nummer van de SMS centrale juist is, wijzig dit dan in een fictief ander nummer. Sla de nieuwe instelling op. Zet het toestel uit en aan. Wijzig het nummer van de SMS centrale weer naar het correcte nummer en sla dit op. Zet het toestel nogmaals uit en aan en probeer opnieuw sms berichten te ontvangen en te verzenden.
- De in- en uitpostvakken legen.

Mocht het probleem hierna aanhouden vragen we je vriendelijk de volgende stappen te doorlopen en deze door te geven aan de klantenservice. Hierna zullen deze gegevens doorgezet worden naar de technische dienst. Zij kunnen aan de hand van deze gegevens het probleem voor je achterhalen.

- Heb je jouw sim-kaart in een ander toestel uitgeprobeerd? Noteer minimaal twee type toestellen.
- Staat je toestel handmatig op het T-Mobile netwerk ingesteld? Schakel hierna het toestel uit en aan.
- Heb je voldoende bereik met je toestel (hoeveel streepjes op je beeldscherm)?
- Sinds wanneer heb je dit probleem en hoe vaak? (Altijd of incidenteel?)
- Probleemomschrijving: welke melding krijg je als je probeert te smsen?
- Voor welk bestemmingsnummer en provider geldt het probleem? Probeer drie keer te smsen naar verschillende nummers en noteer de gegevens van deze verbinding. (nummer, tijd en data, provider van de ontvanger, postcode waar vandaan je probeert te bellen). Deze voorbeelden mogen maximaal 24 uur oud zijn.


Ze komen nu met deze mail aan zetten dat ik dit moet proberen.
Waarom moet je voor zoiets eigenlijk je oude smsjes verwijderen ? Ik heb geen zin om me smsjes voor zoiets te verwijderen omdat er belangrijke berichten in staan zie niet wat het helpt..

figadora
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2011 15:39

Re: Simpel

Ongelezen bericht door figadora »

Ik raad nooit,maar dan ook echt nooit meer iemand aan om over te stappen naar simpel!!!!!!!!!!
Het woord simpel heeft voor mij een andere betekenis gekregen...Negatief dan.

MAXIEM

Re: Simpel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

figadora

Hoeveel simpel wil je hebben?

Maxiem.

g.v.campenhout
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 nov 2010 19:23

Re: Simpel

Ongelezen bericht door g.v.campenhout »

Ik heb wegens mijn leeftijd en voor mijn veiligheid een mobieltje plus abonnement aangeschaft. Deze moet dus voor mij altijd werken> Niet bij Simpel dus.
Allereerst, het bereik van telefonie en internet ontvangst is belabberd slecht heb ik ervaren.
Vandaag 25 maart hebben ze mijn nummer ook nog tot 1 april geblokkeerd wegens bereiken van het belplafond, zeggen ze.
De realiteit is, dat ik van de 90 belminuten er nog geen 10 gebruikt heb en van de 300 MB internet slechts de helft dus 150 MB.
Toen ik voor het laatst probeerde te bellen kreeg ik de mededeling dat dit niet toegestaan was en dat ik de klantenservice moest bellen.> Dat zal moeilijk gaan als ik geblokkeerd ben> SUKKELS!
Toen maar een ander toestel gebruikt om contact te maken met Simpel.
Maar dat gaat bij Simpel nooit lukken.Eindeloos door een gesprokenmenu gestuurd en kosten gemaakt, uiteindelijk zonder iemand gesproken te hebben maar weer opgehangen. Naar mijn mening moet dit bedrijf stoppen, zij leveren nl. niet waar ik voor betaald heb.
Ik zit verdomme van de 24 maanden nog 22 maanden aan hun contract vast.

Gesloten