LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simyo en 0909 nummers
Simyo en 0909 nummers
Ik maak niet vaak gebruik van 0900 en 0909 nummer, maar recentelijk wilde ik via mijn Simyo abonnement (dus geen prepaid) gebruik maken van een 0909 nummer. Dat bleek niet mogelijk te zijn, ondanks dat ik op mijn.simyo.nl het gebruik van servicenummers heb aanstaan. Bij navraag bij Simyo kreeg ik de reactie dat de "service" voor het gebruik van 0909 nummers niet geboden wordt. Dit voelt voor mij als een soort van censuur.
Vraag me af of het normaal is dat een telecomaanbieder voor de klanten bepaald welke nummers ze wel of niet mogen bellen en of andere telecom providers er ook dit soort rare praktijken op nou houden.
Vraag me af of het normaal is dat een telecomaanbieder voor de klanten bepaald welke nummers ze wel of niet mogen bellen en of andere telecom providers er ook dit soort rare praktijken op nou houden.
Re: Simyo en 0909 nummers
op hun forum staat:
0909 en 0906 nummer zijn bij Simyo voor iedereen geblokkeerd. 0900 nummers daarentegen zijn standaard geblokkeerd, maar via Mijn Simyo te deblokkeren.
Volgens mij mag dit niet. De telecom provider is doorgever en de enige die nummers mag blokkeren is de toezichthouder.RicxNL schreef:Ik maak niet vaak gebruik van 0900 en 0909 nummer, maar recentelijk wilde ik via mijn Simyo abonnement (dus geen prepaid) gebruik maken van een 0909 nummer. Dat bleek niet mogelijk te zijn, ondanks dat ik op mijn.simyo.nl het gebruik van servicenummers heb aanstaan. Bij navraag bij Simyo kreeg ik de reactie dat de "service" voor het gebruik van 0909 nummers niet geboden wordt. Dit voelt voor mij als een soort van censuur.
Aan TS: ja, dit is normaal. Zie link: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... baar-maken
Volgens mij mag het blokkeren van alle nummers binnen een bepaalde cijferreeks niet.Oepsie schreef:Aan TS: ja, dit is normaal. Zie link: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... baar-maken
Maar volgens de Nederlandse Overheid wel. Eerst even je huiswerk maken Olafolaf79 schreef: Volgens mij mag het blokkeren van alle nummers binnen een bepaalde cijferreeks niet.
Sommige informatienummers (0800-, 0900-, 0906-, 0909- en 18-nummers)
Misschien kunt u sommige informatienummers niet bellen. Dat komt omdat telefoonaanbieders deze nummers niet beschikbaar hoeven te maken voor klanten.
Ik heb hierover een klacht. Wat kan ik doen?
U kunt bij uw telefoonaanbieder een klacht indienen. Vraag waarom u de informatienummers niet kunt bellen. Het kan zijn dat het bedrijf van het informatienummer niet aan de telefoonaanbieder heeft gevraagd om het nummer beschikbaar te maken.
Heeft de telefoonaanbieder zelf besloten dat hij het nummer niet beschikbaar wil maken? Neem dan contact op met de aanbieder van het informatienummer. En zeg dat uw telefoonaanbieder het informatienummer niet beschikbaar heeft gemaakt.
CS- en CPS-nummers
KPN is verplicht om ervoor te zorgen dat u CPS-nummers (CarrierPre Select) en CS-nummers (Carrier Select) kunt bellen. Heeft u een andere telefoonaanbieder? Dan kan het zijn dat u met uw vaste telefoon geen CPS- en CS-nummers kunt bellen. Andere aanbieders zijn namelijk niet verplicht om dat mogelijk te maken.
Het gaat hier niet om bepaalde nummers, maar om de hele reeks 0909 en 0906. Bij de vraag aan simyo waarom ze deze nummers niet toelaten wordt kort afgedaan met "deze service ondersteunen we niet", zonder verdere uitleg. Ik vind het belachelijk.encore schreef:Maar volgens de Nederlandse Overheid wel. Eerst even je huiswerk maken Olafolaf79 schreef: Volgens mij mag het blokkeren van alle nummers binnen een bepaalde cijferreeks niet.Sommige informatienummers (0800-, 0900-, 0906-, 0909- en 18-nummers)
Misschien kunt u sommige informatienummers niet bellen. Dat komt omdat telefoonaanbieders deze nummers niet beschikbaar hoeven te maken voor klanten.
Ik heb hierover een klacht. Wat kan ik doen?
U kunt bij uw telefoonaanbieder een klacht indienen. Vraag waarom u de informatienummers niet kunt bellen. Het kan zijn dat het bedrijf van het informatienummer niet aan de telefoonaanbieder heeft gevraagd om het nummer beschikbaar te maken.
Heeft de telefoonaanbieder zelf besloten dat hij het nummer niet beschikbaar wil maken? Neem dan contact op met de aanbieder van het informatienummer. En zeg dat uw telefoonaanbieder het informatienummer niet beschikbaar heeft gemaakt.
CS- en CPS-nummers
KPN is verplicht om ervoor te zorgen dat u CPS-nummers (CarrierPre Select) en CS-nummers (Carrier Select) kunt bellen. Heeft u een andere telefoonaanbieder? Dan kan het zijn dat u met uw vaste telefoon geen CPS- en CS-nummers kunt bellen. Andere aanbieders zijn namelijk niet verplicht om dat mogelijk te maken.
Nogmaals, volgens mij is het verboden alle nummers binnen een reeks te blokkeren. Individuele nummers (bijvoorbeeld omdat de aanbieder niet betaald of overlast veroorzaakt) mogen geblokkeerd worden.encore schreef:Maar volgens de Nederlandse Overheid wel. Eerst even je huiswerk maken Olafolaf79 schreef: Volgens mij mag het blokkeren van alle nummers binnen een bepaalde cijferreeks niet.
Dit mag inderdaad niet: als iedereen dat zou doen waar moeten Nederlanders dan weer over gaan zaniken en zeuren? Dan kunnen ze niemand meer de schuld geven als ze in de financieele problemen zijn gekomen door het bellen van ranzige telefoonnummers.olaf79 schreef:Volgens mij mag dit niet. De telecom provider is doorgever en de enige die nummers mag blokkeren is de toezichthouder.
In de tijd dat ik bij een telecom-provider werkte hadden we weleens leuke wedstrijdjes. Wie de klant kon vinden met de hoogste telefoonrekening, bijvoorbeeld. Ik won helaas nooit, maar zag wel rekeningen voorbij komen van 20.000 euro en meer. Allemaal 0906/9 nummers èn dergelijke nummers uit het buitenland. Die mensen hebben dat stuk voor stuk "nooit gedaan" en er is inderdaad een speciale afdeling voor. Scheelt een boel interne kosten als dus 0906/9 gewoon afsluit.RicxNL schreef:Het gaat hier niet om bepaalde nummers, maar om de hele reeks 0909 en 0906. Bij de vraag aan simyo waarom ze deze nummers niet toelaten wordt kort afgedaan met "deze service ondersteunen we niet", zonder verdere uitleg. Ik vind het belachelijk.
In mijn geval gaat het om een 0909 nummer dat maar 35 cent per gesprek kost, dus niet om dure betaalbare nummers. Door alle 0909 nummers te blokkeren ontzegt simyo tot dat soort goedkopere nummers. Tijd dus om naar een andere telecom provider te gaan die niet aan dit soort censuur doet.encore schreef:In de tijd dat ik bij een telecom-provider werkte hadden we weleens leuke wedstrijdjes. Wie de klant kon vinden met de hoogste telefoonrekening, bijvoorbeeld. Ik won helaas nooit, maar zag wel rekeningen voorbij komen van 20.000 euro en meer. Allemaal 0906/9 nummers èn dergelijke nummers uit het buitenland. Die mensen hebben dat stuk voor stuk "nooit gedaan" en er is inderdaad een speciale afdeling voor. Scheelt een boel interne kosten als dus 0906/9 gewoon afsluit.RicxNL schreef:Het gaat hier niet om bepaalde nummers, maar om de hele reeks 0909 en 0906. Bij de vraag aan simyo waarom ze deze nummers niet toelaten wordt kort afgedaan met "deze service ondersteunen we niet", zonder verdere uitleg. Ik vind het belachelijk.
En het topic kan daarmee dicht.RicxNL schreef:... Tijd dus om naar een andere telecom provider te gaan die niet aan dit soort censuur doet.