LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo Prepaid != Prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
guynorton
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2013 15:18

Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door guynorton »

Ik wil graag de meningen van andere hebben over het volgende incident:
Inhoud van email naar Simyo:-----
Op 27 December heb ik ingelogd op de Simyo website om het beltegoed van mijn zoon op te waarderen.
Ik kreeg het melding dat zijn account 52.67 euro in het rood stond.
Omdat dit een prepaid account is kon ik eerst niet begrijpen hoe dit had kunnen gebeuren.
Ik belde de klantenservice van Simyo en werd gewezen op Artikel 1:8.3

Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Prepay Tegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Prepay Tegoed is een schuld van U aan Simyo.

Hieronder zijn twee stukken uit wikipedia.

> Prepaid is de benaming die wordt gegeven aan diensten die verleend worden waarvoor reeds vooruit een bedrag betaald is.

> Hoewel het bellen per minuut meer kost dan bij een mobiel abonnement, is het voordelig voor klanten die zelf weinig bellen en voornamelijk bereikbaar willen zijn, of die niet achteraf met hoge rekeningen geconfronteerd willen worden. Ook is het populair bij ouders van (jonge) kinderen omdat hun kind zo niet meer kan verbruiken dan het tegoed.
Ik heb het volgende te zeggen:

1) Omdat de manier waarop u prepaid service werkt niet overeen komt met de definities en begrippen die bij prepaid horen, moet deze informatie niet in de algemene voorwaarden te lezen zijn maar op een prominente plaats op de informatie/bestel pagina.

2) MBT ‘met een vertraging worden uitgevoerd’. Ik heb ervaring als database programmeur. Dat jullie systeem met vertraging werkt onnacceptabel is. Met de huidige technologie van hardware en software hoeft dit helemaal niet zo te zijn. Dat jullie voor een ‘vertraagd’ systeem gekozen hebben, om een prepaid dienst te managen is onaanvaardbaar.
------

Naar 4 weken heeft Simyo eindelijk op deze email gereageerd. Hun antwoord was de helft van de kosten te annuleren, zonder op de inhoud van mijn email in te gaan!

Zijn er andere die denken dat hun prepaid service niet voldoet aan de definities en begrippen die bij zo een service horen?

Hoogachtend, Guy Norton
Laatst gewijzigd door guynorton op 13 mar 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door grun »

guynorton schreef:Dat jullie voor een ‘vertraagd’ systeem gekozen hebben, om een prepaid dienst te managen is onaanvaardbaar.
Dat doen ze juist expres, bij wijze van service, zodat de klant niet midden in een gesprek afgebroken wordt als het tegoed op 0,0 staat.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat is het antwoord wat Simyo altijd geeft, maar schulden maken is natuurlijk geen service. :lol: :evil:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

guynorton schreef:Ik wil graag de meningen van andere hebben over het volgende incident:
Inhoud van email naar Simyo:-----
Op 27 December heb ik ingelogd op de Simyo website om het beltegoed van mijn zoon op te waarderen.
Ik kreeg het melding dat zijn account 52.67 euro in het rood stond.
Omdat dit een prepaid account is kon ik eerst niet begrijpen hoe dit had kunnen gebeuren.
Ik belde de klantenservice van Simyo en werd gewezen op Artikel 1:8.3

Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Prepay Tegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Prepay Tegoed is een schuld van U aan Simyo.

Hieronder zijn twee stukken uit wikipedia.

> Prepaid is de benaming die wordt gegeven aan diensten die verleend worden waarvoor reeds vooruit een bedrag betaald is.

> Hoewel het bellen per minuut meer kost dan bij een mobiel abonnement, is het voordelig voor klanten die zelf weinig bellen en voornamelijk bereikbaar willen zijn, of die niet achteraf met hoge rekeningen geconfronteerd willen worden. Ook is het populair bij ouders van (jonge) kinderen omdat hun kind zo niet meer kan verbruiken dan het tegoed.
Ik heb het volgende te zeggen:

1) Omdat de manier waarop u prepaid service werkt niet overeen komt met de definities en begrippen die bij prepaid horen, moet deze informatie niet in de algemene voorwaarden te lezen zijn maar op een prominente plaats op de informatie/bestel pagina.

2) MBT ‘met een vertraging worden uitgevoerd’. Ik heb ervaring als database programmeur. Dat jullie systeem met vertraging werkt onnacceptabel is. Met de huidige technologie van hardware en software hoeft dit helemaal niet zo te zijn. Dat jullie voor een ‘vertraagd’ systeem gekozen hebben, om een prepaid dienst te managen is onaanvaardbaar.
------

Naar 4 weken heeft Simyo eindelijk op deze email gereageerd. Hun antwoord was de helft van de kosten te annuleren, zonder op de inhoud van mijn email in te gaan!

Zijn er andere die denken dat hun prepaid service niet voldoet aan de definities en begrippen die bij zo een service horen?

Hoogachtend, Guy Norton

Je aanhef is - internetgebruik - zijn de kosten nu bel of internetkosten ?
Staat internet aan of uit in je instellingen van Simyo ?

Ook nooit een melding geweest ( sms ) dat saldo te laag was ? Kan namelijk ook automatisch worden opgewaardeerd.

Ik switch al enkele jaren tussen abo en Simyo en heb op 1 raar probleempje verder nooit problemen gehad.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door berend12 »

Toch gek he? Die verhalen hoor je nooit over prepaid van KPN maar enkel over Simyo (ook van KPN).

guynorton
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2013 15:18

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door guynorton »

De abonnement is van mijn zoon. De kosten zijn voor zijn internet gebruik. Ik had de dag ervoor een email gekregen die me liet weten dat het tegoed onder 2 euro was gekomen. (Ik wist niet dat internet automatisch aanstond en dat mijn zoon bezig was met Youtube) Toen ik de email kreeg dacht ik, ok morgen gaan wij WIFI inschakelen. Ik maakte me geen zorgen want ik wist niet dat het abb. in het rood mocht gaan omdat ik voor prepaid had gekozen.

Ik kan me voorstellen dat sommige klanten het op prijs stellen dat ze niet automatisch afgebroken worden tijdens een telefonisch gesprek. Maar ook hier moet er een limiet zijn, paar eurotjes misschien. Internet gebruik is zeker anders want er kan geen sprake van noodgeval enz. zijn met dataverkeer. 'Op' moet 'op' betekenen! Dit is namelijk de 'power van prepaid'. Dat Simyo zich niet hieraan houdt kan je alleen maar met cynisme bekijken.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

guynorton schreef:De abonnement is van mijn zoon. De kosten zijn voor zijn internet gebruik. Ik had de dag ervoor een email gekregen die me liet weten dat het tegoed onder 2 euro was gekomen. (Ik wist niet dat internet automatisch aanstond en dat mijn zoon bezig was met Youtube) Toen ik de email kreeg dacht ik, ok morgen gaan wij WIFI inschakelen. Ik maakte me geen zorgen want ik wist niet dat het abb. in het rood mocht gaan omdat ik voor prepaid had gekozen.

Ik kan me voorstellen dat sommige klanten het op prijs stellen dat ze niet automatisch afgebroken worden tijdens een telefonisch gesprek. Maar ook hier moet er een limiet zijn, paar eurotjes misschien. Internet gebruik is zeker anders want er kan geen sprake van noodgeval enz. zijn met dataverkeer. 'Op' moet 'op' betekenen! Dit is namelijk de 'power van prepaid'. Dat Simyo zich niet hieraan houdt kan je alleen maar met cynisme bekijken.

Wil niet l**llig overkomen maar je had inderdaad internet uit moeten zetten VOORDAT de simcard gebruikt werd.
Dat is ook met de reguliere abo;s zo. Je krijgt de telefoon en simcard en ivm nummerbehoud oid gaat het daadwerkelijke contract enige tijd later in, als je dan wel gebruikt maakt van de simcard tsja....dan betaal je.

Je had je dus ietwat beter moeten verdiepen in deze instellingen.

Simyo heeft een echt abo en een geregistreerd simonly, soort verkapt abo zeg maar.

Zie het maar als leergeld helaas.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:Wil niet l**llig overkomen maar je had inderdaad internet uit moeten zetten VOORDAT de simcard gebruikt werd.
Dat is ook met de reguliere abo;s zo. Je krijgt de telefoon en simcard en ivm nummerbehoud oid gaat het daadwerkelijke contract enige tijd later in, als je dan wel gebruikt maakt van de simcard tsja....dan betaal je.

Je had je dus ietwat beter moeten verdiepen in deze instellingen.

Simyo heeft een echt abo en een geregistreerd simonly, soort verkapt abo zeg maar.

Zie het maar als leergeld helaas.
Allemaal mooi en aardig, maar TS heeft een verdomd goed punt. Prepaid is bedoelt om geen kosten achteraf te hebben. Het feit dat dit bij simyo anders werkt is misleidend en ik vermoed dat TS bij de rechter een goed punt heeft. Prepaid is prepaid, en niet een beetje postpaid erbij. Zo werkt het niet.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:Wil niet l**llig overkomen maar je had inderdaad internet uit moeten zetten VOORDAT de simcard gebruikt werd.
Dat is ook met de reguliere abo;s zo. Je krijgt de telefoon en simcard en ivm nummerbehoud oid gaat het daadwerkelijke contract enige tijd later in, als je dan wel gebruikt maakt van de simcard tsja....dan betaal je.

Je had je dus ietwat beter moeten verdiepen in deze instellingen.

Simyo heeft een echt abo en een geregistreerd simonly, soort verkapt abo zeg maar.

Zie het maar als leergeld helaas.
Allemaal mooi en aardig, maar TS heeft een verdomd goed punt. Prepaid is bedoelt om geen kosten achteraf te hebben. Het feit dat dit bij simyo anders werkt is misleidend en ik vermoed dat TS bij de rechter een goed punt heeft. Prepaid is prepaid, en niet een beetje postpaid erbij. Zo werkt het niet.

Er zijn meerdere vormen van prepaid. Als je geen automatische opwaardering wilt of andere zaken zoals moet je je niet bij Simyo aanmelden maar een andere provider.
Ik switch al enige jaren tussen abo van een provider en Simyo en heb vantevoren eerst een en ander gecontroleerd bij Simyo.

Hun concept is anders ja, maar misleidend vindt ik absoluut niet. TS had gewoonweg de instellingen moeten aanpassen.

Daarbij zijn de kosten ontstaan door internetgebruik, de kosten hiervan staan op de site vermeld voor zowel met abo als zonder, met bundel als zonder.

Ik denk dat de rechter zal zeggen dat TS zich meer in de mogelijkheden had moeten verdiepen.
Maar das gissen wat wij beider doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:
olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:Wil niet l**llig overkomen maar je had inderdaad internet uit moeten zetten VOORDAT de simcard gebruikt werd.
Dat is ook met de reguliere abo;s zo. Je krijgt de telefoon en simcard en ivm nummerbehoud oid gaat het daadwerkelijke contract enige tijd later in, als je dan wel gebruikt maakt van de simcard tsja....dan betaal je.

Je had je dus ietwat beter moeten verdiepen in deze instellingen.

Simyo heeft een echt abo en een geregistreerd simonly, soort verkapt abo zeg maar.

Zie het maar als leergeld helaas.
Allemaal mooi en aardig, maar TS heeft een verdomd goed punt. Prepaid is bedoelt om geen kosten achteraf te hebben. Het feit dat dit bij simyo anders werkt is misleidend en ik vermoed dat TS bij de rechter een goed punt heeft. Prepaid is prepaid, en niet een beetje postpaid erbij. Zo werkt het niet.

Er zijn meerdere vormen van prepaid. Als je geen automatische opwaardering wilt of andere zaken zoals moet je je niet bij Simyo aanmelden maar een andere provider.
Ik switch al enige jaren tussen abo van een provider en Simyo en heb vantevoren eerst een en ander gecontroleerd bij Simyo.

Hun concept is anders ja, maar misleidend vindt ik absoluut niet. TS had gewoonweg de instellingen moeten aanpassen.

Daarbij zijn de kosten ontstaan door internetgebruik, de kosten hiervan staan op de site vermeld voor zowel met abo als zonder, met bundel als zonder.

Ik denk dat de rechter zal zeggen dat TS zich meer in de mogelijkheden had moeten verdiepen.
Maar das gissen wat wij beider doen.
TS betwist niet dat hij de instellingen beter had moeten doen. TS stelt dat prepaid betekend dat je vooraf een tegoed koopt en betaald en daarna als het tegoed op opnieuw moet kopen. Daar ben ik het mee eens, want dat is wat pre paid betekend (van te voren betaald). Dat simyo dat anders ziet is hun probleem. Rood staan op je prepaid tegoed zou dus niet moeten kunnen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:TS betwist niet dat hij de instellingen beter had moeten doen. TS stelt dat prepaid betekend dat je vooraf een tegoed koopt en betaald en daarna als het tegoed op opnieuw moet kopen. Daar ben ik het mee eens, want dat is wat pre paid betekend (van te voren betaald). Dat simyo dat anders ziet is hun probleem. Rood staan op je prepaid tegoed zou dus niet moeten kunnen.

Heb het ff ingekort, teveel auteursrecht....

Ik ben het gedeeltelijk eens.
Prepaid is prepaid ja maar opdat Simyo duidelijk aangeeft middels de instellingen en FAQ dat er zowel automatisch opgewaardeerd kan worden ( middels registreren van je persoonlijke gegevens zoal naw en bankgegevens en automatische incasso ) en dat je een negatief beltegoed kan creeeren en ng zoveel meer mogelijkheden kies je dus bewust dat het rood staan wel mogelijk is.

Simyo ziet het niet anders, tis een andere vorm van prepaid met meer mogelijkheden.
Maar deze kosten zijn niet ontstaan doordat het beltegoed op was, dan zal waarschijnlijk enkele euri´s zjn geweest, maar door het internetten waarvor geen databundel was aangeschaft.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door berend12 »

Teunbosseman schreef: Simyo ziet het niet anders, tis een andere vorm van prepaid met meer mogelijkheden.
Dat is wel een hele bijzondere redenatie. Geven ze dat op de website duidelijk aan? Staat er: wij noemen het bellen d.m.v. vooruitbetalen maar de kans bestaat dat U achteraf moet bijbetalen? :lol:
Je moet je rekeningnummer geven omdat je geen beltegoed voor Simyo in de winkel kunt kopen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berend12 schreef:
Teunbosseman schreef: Simyo ziet het niet anders, tis een andere vorm van prepaid met meer mogelijkheden.
Dat is wel een hele bijzondere redenatie. Geven ze dat op de website duidelijk aan? Staat er: wij noemen het bellen d.m.v. vooruitbetalen maar de kans bestaat dat U achteraf moet bijbetalen? :lol:
Je moet je rekeningnummer geven omdat je geen beltegoed voor Simyo in de winkel kunt kopen.

Hoeze bijzonder ? Zo bijzonder is toch niet. Gewoon lezen wat er op de site staat ( is trouwens vernieuwd ) en de FAQ lezen.
Dan zie je jouw vragen / opmerkingen staan uiteraard niet met jouw bewoordingen.

Ja natuurlijk moet je je rekeing nummer opgeven als je gebruik gaat maken van automatisch opwaarderen, lees eerst ff de FAQ;s heb ze erbij gezet zodat je kan lezen dat er meer mogelijkheden zijn om beltegoed / datategoed te kopen waaronder ideal, creditcard, eenmalige machtiging.
daarbij heeft Simyo geen winkels, alles gaat via het net, ook te vinden op de site.

http://www.simyo.nl/klantenservice/veel ... _beltegoed


Ik zie het probleem niet hoor, switch al jaren en ik lees eerst of een en ander voldoet aan mijn wensen.

Maar nogmaals, het bedrag van TS is NIET ontstaan door het bellen maar door het internetten.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door berend12 »

guynorton schreef: Ik kreeg het melding dat zijn account 52.67 euro in het rood stond.
Omdat dit een prepaid account is kon ik eerst niet begrijpen hoe dit had kunnen gebeuren.
Kijk, daar draait het toch om. Prepaid=prepaid. Je maakt gebruik van de diensten van de aanbieder tot het beltegoed op is en daarna koop je nieuw beltegoed. Maakt niet uit of je belt of internet of smst, op=op en geen kosten achteraf.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berend12 schreef:
guynorton schreef: Ik kreeg het melding dat zijn account 52.67 euro in het rood stond.
Omdat dit een prepaid account is kon ik eerst niet begrijpen hoe dit had kunnen gebeuren.
Kijk, daar draait het toch om. Prepaid=prepaid. Je maakt gebruik van de diensten van de aanbieder tot het beltegoed op is en daarna koop je nieuw beltegoed. Maakt niet uit of je belt of internet of smst, op=op en geen kosten achteraf.
Beltegoed ja.......maar dit is datagebruik en daar was geen prepaid voor ingekocht terwijl de instelling bij Simyo standaard hiervoor aanstaat.
Dat vindt ik niet goed, ik vindt dat de instellingen hiervoor door de gebruiker moet worden ingesteld.
Met bellen kun je je gesprek afmaken en daardoor een negatief beltegoed creeeren, als je meer internet dan je bundel creeer je ook een negatief bedrag.

Als je dit alles niet wilt, dan is Simyo geen goede keus voor je. Ik wil soms wel soms niet, soms minder soms meer en voor mij is Simyo weer een uitkomst.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door berend12 »

Noem het dan geen prepaid maar combipaid.
Persoonlijk vind ik het jammer want ik zou ook Simyo nemen als het een echte prepaid aanbieder was zonder die mogelijkheid van negatief tegoed. Blijf het toch een beetje vreemd vinden aangezien (zover ik weet, ik heb ook meerdere providers geprobeerd) Simyo de enige is die deze werkwijze gebruikt.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berend12 schreef:Noem het dan geen prepaid maar combipaid.
Persoonlijk vind ik het jammer want ik zou ook Simyo nemen als het een echte prepaid aanbieder was zonder die mogelijkheid van negatief tegoed. Blijf het toch een beetje vreemd vinden aangezien (zover ik weet, ik heb ook meerdere providers geprobeerd) Simyo de enige is die deze werkwijze gebruikt.
Mwah, daar is wat voor te zeggen. Maar ik vindt wel dat veel mensen niet of te weinig moeite nemen om een en ander eerst door te lezen voordat besteld wordt.

Ik weet niet of andere providers soorgelijke werkwijze hebben, wel dat Simyo hiermee perfect in mijn plaatje pastte.

Het negatieve tegoed kun je voorkomen door de data mogelijkheid uit te zetten. Dan is dat vast gedekt.
Qua gesprekken is dat inderdaad lastiger maar denk zolang je niet naar een duur nummer belt het negatieve tegoed niet te hoog zou moeten worden.
Maar neem toch aan dat er een max aan zit ?

Zal eens op hun forum neuzen of ik dat tegenkom.

guynorton
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2013 15:18

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door guynorton »

Hi Teunbosseman:

re: Wil niet l**llig overkomen maar je had inderdaad internet uit moeten zetten VOORDAT de simcard gebruikt werd.

Dit is niet mijn klacht, mijn klacht gaat over het feit dat de prepaid abbonnement van Simyo niet
voldoet aan de begrippen die bij prepaid horen.

re: Er zijn meerdere vormen van prepaid. Als je geen automatische opwaardering wilt of andere zaken
zoals moet je je niet bij Simyo aanmelden maar een andere provider.


Automatisch opwaardering was al vanaf het begin uitgezet. IAW Simyo liet mij in het rood gaan!

--------

Prepaid van Simyo is niet prepaid met een draai. Alles heeft te maken met het manier waarop Simyo je tegoed controleerd. Algemene voorwaarden:
Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwegedeze vertraging is het mogelijk dat uw Prepay Tegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Prepay Tegoed is een schuld van U aan Simyo.
Als ik een prepaid simkaart bij de kassa van de AH koop is het anders. Zodra je tegoed op is, mag je
niet meer bellen of internetten. Simyo heeft bewust gekozen voor een systeem die met vertraging werkt en dit is een systeem die helemaal niet hoort bij een prepaid dienst.

De vraag is waarom ze hiervoor gekozen hebben. Dat ik dit met cynisme bekijk is terecht.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

guynorton schreef:Hi Teunbosseman:

re: Wil niet l**llig overkomen maar je had inderdaad internet uit moeten zetten VOORDAT de simcard gebruikt werd.

Dit is niet mijn klacht, mijn klacht gaat over het feit dat de prepaid abbonnement van Simyo niet
voldoet aan de begrippen die bij prepaid horen.

re: Er zijn meerdere vormen van prepaid. Als je geen automatische opwaardering wilt of andere zaken
zoals moet je je niet bij Simyo aanmelden maar een andere provider.


Automatisch opwaardering was al vanaf het begin uitgezet. IAW Simyo liet mij in het rood gaan!

--------

Prepaid van Simyo is niet prepaid met een draai. Alles heeft te maken met het manier waarop Simyo je tegoed controleerd. Algemene voorwaarden:
Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwegedeze vertraging is het mogelijk dat uw Prepay Tegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Prepay Tegoed is een schuld van U aan Simyo.
Als ik een prepaid simkaart bij de kassa van de AH koop is het anders. Zodra je tegoed op is, mag je
niet meer bellen of internetten. Simyo heeft bewust gekozen voor een systeem die met vertraging werkt en dit is een systeem die helemaal niet hoort bij een prepaid dienst.

De vraag is waarom ze hiervoor gekozen hebben. Dat ik dit met cynisme bekijk is terecht.

Zoals ik reeds in vorige bijdrage had gemeld, ben het gedeeltelijk eens. Ja wellicht had de bewoording ietwat anders gemoeten voor eender of geender maar jouw klacht is wel een gevolg van.
Ik zal dermate gewend zijn aan het Simyo systeem dat ik bij hun weet hoe het zit.

Simyo liet jou niet in het rood gaan vanwege het bellen maar vanwege internetgebruik zonder bundel toch ?

Prepaid van Simyo gewoonweg een andere opzet dan jij gewend bent, ik heb dit destijds gecontroleerd hoe en wat en pastte precies in mijn plaatje.
Ja, Simyo werkt met een vertraging maar dat had je toch allemaal van te voren kunnen lezen op de site ? Ook staat er vermeld dat hierdoor een negatief beltegoed ontstaat.

Sorry maar ik vindt dat je zelf ook wel een en ander had kunnen nakijken. Ik heb dit ook gedaan en ik ben niks meer ofzo.

Waarom Simyo hiervoor heeft gekozen weet ik niet, ik maak reeds enkele jaren gebruik ervan en weet niet beter.

Maar kijk anders op hun forum......daar zitten ook Simyo medewerkers.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door berend12 »

Teunbosseman schreef: Maar neem toch aan dat er een max aan zit ?
Dat weet ik niet.
Las wel een paar keer op het forum van Simyo dat er meer klanten zijn die schrikken net als Guynorton. Het antwoord van de klantenservice kwam neer op: ja dat werkt zo bij ons, foutje bedankt, U moet toch betalen. Dat verwacht je niet als je prepaid neemt van een merk van een gerenommeerd bedrijf als KPN.

Gesloten