LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met aansluiten sim-kaart bij BEN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RamonvdB

Slechte ervaring met aansluiten sim-kaart bij BEN

Ongelezen bericht door RamonvdB »

BEN Telecom heeft er moeite mee om mijn nieuwe SIM-kaart werkend te krijgen en de klant-support afdeling weet helaas ook niet hoe ze me kunnen helpen en leveren daarmee in mijn ogen geen goede service.

Wat is het verhaal?
De bestelling van een nieuwe Samsung mobiele telefoon met nieuwe simkaart ging goed. Bestelling is op een vrijdag geleverd. Op dinsdag erna kreeg ik pas een bevestiging e-mail dat de de sim-kaart actief was, dit was echter niet waar. Mijn abonnement is wel al gaan lopen op die datum als ik inlog op Mijn Ben maar de SIM-kaart werkte helaas nog niet.

Aanwezig op Twitter
De klantensupport team twitterde blij dat in de e-mail een aansluitingsdatum stond van aankomende vrijdag. Dit is echter niet het geval, de SIM-kaart zou je volgens de e-mail gelijk kunnen gaan gebruiken. Dus klantenservice weet zelf niet welke e-mails ze uitsturen (hierna gaven ze aan dat ze verkeerd hadden gekeken).

Na een week nog geen aansluiting
We zijn inmiddels een week verder sinds telefoon en sim-kaart zijn geleverd en de kaart is nog steeds niet geactiveerd. Sterker nog, er kan niet eens worden verteld wanneer de kaart wordt aangesloten. Nu vragen ze via Twitter (waar ze wel snel reageren, maar ook geen oplossing kunnen bieden) een ordernummer zodat ze me kunnen helpen. Blijkbaar hebben ze me dus niet eerder kunnen/willen helpen want het is de eerste keer dat er een ordernummer gevraagd wordt.

Mijn conclusie?

1. Het BEN Support/Service team heeft blijkbaar geen toegang tot de juiste informatie. Ze kunnen je daar gewoon niet helpen en moeten het afdoen met:
- "Zodra er duidelijkheid is hoor je dat."
- "Ik doe mijn best het op te lossen."
- "Er wordt aan gewerkt".

2. Ik hoop echt van harte dat ik een uitzondering BEN. Een telecom organisatie moet vooral SIM-kaarten kunnen aansluiten en als dat al niet vlekkeloos kan gaan - en het service team kan niet bij de juiste informatie - dan is ze geen lang leven beschoren.

Iemand anders vergelijkbare ervaringen met BEN? Hoor het graag!

renewouters

Re: Slechte ervaring met aansluiten sim-kaart bij BEN

Ongelezen bericht door renewouters »

Al het personeel in Nederland is onbeschoft en incompetent. Alleen wij zijn goed.

Caroline182

Ongelezen bericht door Caroline182 »

Ook wij hebben slechte ervaringen met BEN. Voor onze dochter hadden we een sim-only afgesloten. We wonen over de grens. Volgens BEN zou ze de eerste 2 maanden wel gebeld kunnen worden in het buitenland, maar niet bellen. Vonden we niet erg. We hebben tenslotte nog een vaste lijn.
Helaas, ze bleek vanaf dag 1 wel te kunnen bellen maar gebeld worden en sms ontvangen lukte niet. Na bijna 3 maanden van mailen en bellen, gaan we het abonnement opzeggen. gelukkig hebben we geen jaarcontract genomen. Nu maar hopen dat opzeggen wel goed gaat.

Khaled

Ongelezen bericht door Khaled »

Toen ik klant bij ben was hebben ze een nieuwe simkaart gestuurd, omdat mijn sim versleten was. Ik moest bellen om het te activeren.

Ik heb 3 weken lang excuses gehoord varierend van storing in het systeem tot betreffende collega die niet aanwezig is. Ze reageren traag en hebben een attidude van je moet niet zo zeuren. Om het af te maken kreeg ik een afwijzing op het verzoek die 3 weken dat ik niet bereikbaar was te crediteren.

Ik denk wel steeds vaker dat wij de consument hier zelf voor gezorgd hebben. Iedereen wil goedkoop en bedrijven besparen op oa service om het te leveren. Ik moet echter zeggen dat de dure providers net zo slechte klantervaringen leveren....het is echt een verkeerde instelling wat heerst bij medewerkers die service moeten leveren....klantenservice is voor hun een naam, geen mindset

Gesloten