LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Youfone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Deniesi

Slechte ervaring met Youfone

Ongelezen bericht door Deniesi »

Sinds april 2016 ben ik klant bij Youfone (SIM-Only). Alles ging goed, tot vorige week: Ik zat door mijn belminuten heen en ook het dataplafond was bereikt, dan kun je niet meer bellen. Hoewel het dataplafond is ingesteld op 10 euro, waren de buiten bundel kosten intussen ruim 14 euro. Dit was niet het grootste probleem: normaal bel ik nooit, maar nu had ik per direct meer minuten nodig om met spoed enkele dingen te regelen. Het liefst niet tegen het buitensporige buiten bundel tarief van 30 cent per minuut. Dus heb ik contact opgenomen met Youfone.

Na enkele dagen kreeg ik een mail terug:
"Je kunt daar via de groene knop "deze gegevens aanpassen" naar beneden scrollen en dan "Belplafond wijzigen (aan)" klikken. Daar kun je een betaling doen. De blokkade is dan opgeheven. Daarna kun je een bundel kopen voor de resterende maand."

Mooi! Dus online een tientje overmaken en daarna een bundel kopen voor de resterende maand. Niet dus.
Na overmaken van 10 euro, kon ik nergens vinden waar ik die bundel kon kopen.

Dus ik weer mailen waar ik die bundel dan kan kopen. Bericht van Youfone:
"Bedankt voor je bericht. Ik heb het voor je nagekeken en ik ben helaas foutief geïnformeerd. Je kunt wel nieuwe belminuten kopen maar deze zijn pas per 01-08-2017 bruikbaar. Vanaf volgende maand kun je, door het instellen van het belplafond, wel extra belminuten bijkopen die meteen te gebruiken zijn. Excuus voor de foutieve informatie."

Dus na 10 euro te hebben overgemaakt, blijk ik geen minuten bij te kunnen kopen! En voor die 10 euro heb ik met het tarief van 30 cent per minuut maar 33 buiten-bundel belminuten! Foutje kan gebeuren, Youfone zal dit vast recht zetten en zijn klanten niet in de kou laten staan, toch? Niet dus.

Na nog enkele mails heen en weer is de conclusie: Youfone geeft foutieve informatie, laat de klant betalen, komt beloftes niet na en weigert enige vorm van compensatie of restitutie. Volgens de definitie in het Wetboek van Strafrecht heet dit: oplichting. Die awards voor beste klantenservice mogen ze wat mij betreft gauw weer inleveren.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2017 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

sylvesterb

Re: Slechte ervaring met Youfone

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Deniesi schreef:Sinds april 2016 ben ik klant bij Youfone (SIM-Only). Alles ging goed, tot vorige week: Ik zat door mijn belminuten heen en ook het dataplafond was bereikt, dan kun je niet meer bellen. Hoewel het dataplafond is ingesteld op 10 euro, waren de buiten bundel kosten intussen ruim 14 euro. Dit was niet het grootste probleem: normaal bel ik nooit, maar nu had ik per direct meer minuten nodig om met spoed enkele dingen te regelen. Het liefst niet tegen het buitensporige buiten bundel tarief van 30 cent per minuut. Dus heb ik contact opgenomen met Youfone.

Na enkele dagen kreeg ik een mail terug:
"Je kunt daar via de groene knop "deze gegevens aanpassen" naar beneden scrollen en dan "Belplafond wijzigen (aan)" klikken. Daar kun je een betaling doen. De blokkade is dan opgeheven. Daarna kun je een bundel kopen voor de resterende maand."

Mooi! Dus online een tientje overmaken en daarna een bundel kopen voor de resterende maand. Niet dus.
Na overmaken van 10 euro, kon ik nergens vinden waar ik die bundel kon kopen.

Dus ik weer mailen waar ik die bundel dan kan kopen. Bericht van Youfone:
"Bedankt voor je bericht. Ik heb het voor je nagekeken en ik ben helaas foutief geïnformeerd. Je kunt wel nieuwe belminuten kopen maar deze zijn pas per 01-08-2017 bruikbaar. Vanaf volgende maand kun je, door het instellen van het belplafond, wel extra belminuten bijkopen die meteen te gebruiken zijn. Excuus voor de foutieve informatie."

Dus na 10 euro te hebben overgemaakt, blijk ik geen minuten bij te kunnen kopen! En voor die 10 euro heb ik met het tarief van 30 cent per minuut maar 33 buiten-bundel belminuten! Foutje kan gebeuren, Youfone zal dit vast recht zetten en zijn klanten niet in de kou laten staan, toch? Niet dus.

Na nog enkele mails heen en weer is de conclusie: Youfone geeft foutieve informatie, laat de klant betalen, komt beloftes niet na en weigert enige vorm van compensatie of restitutie. Volgens de definitie in het Wetboek van Strafrecht heet dit: oplichting. Die awards voor beste klantenservice mogen ze wat mij betreft gauw weer inleveren.
Volgens de definitie van het wetboek van strafrecht heet dit een foutje. Oplichting moet bewust gebeuren en daar is hier geen sprake van. Ik snap ook niet waarom je compensatie wilt er is toch geen schade? Sinds wanneer is een excuus dat ze per abuis je de verkeerde informatie hebben gegeven niet voldoende?

Gesloten