LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring Orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ORANGE- HATER

Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door ORANGE- HATER »

altijd hetzelfde gezeik met orange... teveel van je rekening halen, geen bereik.
Was laatst mijn telefoon kwijt, klantenservice gebeld: die vrouw zei dat ik hem kon laten blokkeren. Gevraagd of ik hem zonder problemen kon laten deblokkeren. Geen probleem zeiden ze. Oke, nog gevraagd of er extra kosten bij kwamen. NEEE zei die vrouw. ff later had ik mijn telefoon teruggevonden belde alsnog naar orange. Was een hele onbeschofte medewerken van orange, een man en nee ik moest maar ff 39 euro ophoesten om hem te laten deblokkeren. BELACHELIJK!!!!!

En laten we het dan ook is hebben over hoeveel je per minuut betaald voor bellen en smsen! Als mijn abbonement is afgelopen weet ik zeker dat ik NOOIT meer bij ORange terug kom!

MdeB

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door MdeB »

Heractiveringskosten bedragen 25 euro .Als ik dit forum bekijk dan zinkt me de moed in de schoenen. Ik werk zelf bij de klantenservice en merk vaak dat klanten niet luisteren als ik iets wil uitleggen. Tevens stelt men tegenwoordig alleen maar eisen: "ik wil..., jij moet voor mij, etc...
Dat klanten zelf op tijd moeten betalen etc. , ach dat neemt men niet zo nauw.. Dan is een provider lastig/oneerlijk etc.

Denk eens aan uw omgangsvormen, hetgeen u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

JantjeBeton

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door JantjeBeton »

MdeB:

Ikzelf heb Orange, doordat mn huur te vroeg werd afgeschreven stond ik in februari rood waardoor er een rekening niet betaald heeft kunnen worden.
Ik ben logischerwijs afgesloten. Echter op 25-2 j.l is de rekening alsnog afgeschrven en een bellletje naar de ks van Orange leerde mij dat ik binnen 4 dagen weer zou worden ehraangesloten.
Het is nu fokking 10 maart en mijn aansluiting ligt er nog steeds uit.
Steeds als ik bel krijg ik "nee sorry, vergissing aan onze kant, u wordt later vandaag weer hraangesloten" Ja ammehoela!
Wat voor randdebielen werken daar bij Orange?

The future is bright, without any service!

arnold88

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door arnold88 »

heb je liggen slapen toen je een orange contract tekende ?

moetsie

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door moetsie »

Wij hebben juist een hele goede ervaring met orange.
Tijdens onze vakantie is alles weggespoeld Bij thuiskomst gelijk gebeld na 4 dagen hadden we een nieuwe telefoon En er is in 3 jaar tijd nog nooit teveel afgehouden :lol:

Patries

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door Patries »

Vorig jaar heb ik bij de Philips personeelswinkel een mobieltje gekocht met een prepaid kaart van Orange. Voor de aanschaf heb ik bij de Orange winkel in het centrum dmv mijn postcode/adres nalaten kijken of ik daadwerkelijk bereik had. "Geen probleem" werd mij verteld.
Eenmaal thuis bij het aanmelden en telefonisch opvragen van mijn mobielnr. begon het al. Constant viel de verbinding weg. Het was zo erg dat de medewerker van Orange vroeg of hij me op mijn vaste nummer kon bellen, zodat we de aanmelding konden afronden. Toen ik vroeg hoe het kon dat ik toch geen/zeer slecht bereik had, zei hij dat er misschien onweer in de lucht zat :?: :roll: In de weken daarna werd het niet beter. Na een aantal keren klagen en vragen bij de helpdesk kreeg ik een dame aan de lijn die mijn exacte adres vroeg en mij vertelde dat in mijn plaats een aantal straten geen bereik haden. Je raadt het al, waaronder mijn straat. :!: Als ik zou willen bellen met goed bereik, dan moest ik zo'n 3 straten verderop gaan staan. De straling van de mast komt maar tot zover. Ik had dus eigenlijk pech gehad en ze kon niets voor me doen. :?
Ik heb direct het automatisch maandelijks opwaarderen afgezegd en mijn telefoon op de markt simlock-vrij laten maken. Nu bel ik weer met HI en geen problemen meer. :D Voor mij geen Orange meer.

Orange lover!

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door Orange lover! »

Nog nooooit problemen gehad! Al vier jaar klant bij de firma Orange! Ook een afgesloten geweest omdat mijn telefoon kwijt was en moets helaas ook €25 betalen dus hoe je aan dat bedrag komt weet ik ook niet? Mensen van de klantenservice altijd uiterst vriendelijk en meedenkend.

Zat een keer krap bij kas en heb toen gevraagd om uitstel van betaling en dat kon gewoon geen probleem! Werd ook niet afgesloten omdat ik daarvoor altijd netjes had betaald! Echt topservice prima bereik en goede diensten!

Orange petje af!

juffie

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door juffie »

Ik heb zelf twee abonnementen bij Orange. Heb nooit problemen gehad!!! Ik denk dat mensen beter moeten nadenken voordat ze ergens aan beginnen. 9 van de 10 mensen weet niet eens wat hij of zijn aanschaft, men gaat alleen af op het mooiste toestel, en waar deze het goedkoopst of zelfs gratis is... Ik denk dat wanneer mensen zich eerst eens zouden verdiepen in wat ze aanschaffen, er een heleboel gezeik en gezeur voorkomen kan worden. Mijn tip dus aan iedereen: Lees ook eens de algemene voorwaarden van tevoren door!!!

:wink:

Gast

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb precies hetzelfde probleem met orange.. teveel van je rekening halen, zoals telefoontjes in het buitenland??

mijn contract loopt over 4 maanden af en dan stap ik ook over naar een andere provider. Voor mij ook geen orange meer!
En ik ben het helemaal eens hele onbeschofte medewerkers, en dan kan je zeggen van dan moet je netjes luisteren naar die mensen. Ik heb ze netjes laten uitpraten maar nog word er onbeschoft gereageerd als ik vraag hoe die telefoontjes erop staan naar het buitenland..

mrknowitall
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2005 22:41

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door mrknowitall »

okee,

ben al 4 jaar orange, nog nooit klachten gehad. ook toen mijn hond mijn telefoon op had gegeten of toen de telefoon in de spoelbak was gevallen. abbo verlengen, en t was weer geregeld. Ik ben dus vol lof. heb ook nog een KPN mobiel abbonement (zakelijk) en heb daar net zo min problemen mee.

misschien heb ik wel geluk gehad?

Ben t trouwens helemaal eens met de medewerker (MdeB) van de klantenseverice. Ik ben er altijd correct geholpen, zelfs door een medewerkster met haar eigen telefoontje gesmst om een probleem uit de wereld te helpen. misschien dat de vraagstelling in zulke gevallen scheelt? 'Mijn telefoon doet het niet' klinkt anders als wanneer ik een sms verstuur naar een willekeurig mobiel nummer komt deze niet aan en ik krijg geen foutmelding.
PS: ik had mijn berichtenprofiel gewijzigd in fax :lol:
(was even nodig geweest om een fax te testen)

sje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:11

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door sje »

Zit ook al jaren bij Orange, heb tot nu toe goede ervaringen ermee gehad. Zelfs toen ik iets verkeerds had ingesteld, ben toen naar de orange vestiging gegaan, die hebben me daar goed geholpen. Ook het verlengen van het abonnement ieder jaar, gaat vlekkeloos.

Arend-Jan

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door Arend-Jan »

Jah Orange werkt goed, ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad, maar nu gebeurd het.
Na 2 maanden een Samsung s300 te hebben valt de telefoon en is hij kapot ik kreeg netjes een nieuwe toegestuurd...dat was heel netjes.
Nu heb ik nog 3 maanden een contract en wat gebeurd er, de telefoon begint kuren te krijgen, ga je naar de orangewinkel, sorry maar u heeft geen garatie meer, en word er ook nog bijgezegd: " is niet zo gek, gebeurd vaker na die tijd'" Wat moet je hier nou mee?

Graag reactie per e-mail

mvg,

AJP

TesG

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door TesG »

Ikzelf was tot vandaag ook jaren een zeer tevreden klant van Orange. 7 februari j.l. wilde ik graag mijn abonnement overzetten van Free 30,- naar sim-vrij 32,50 met die nieuwe goedkope sms-bundel. Werd mij niet verteld dat dit overzetten 2 maanden duurt. Kan ik mee leven. Tot ik vandaag mijn nieuwste rekening kreeg, ook voor de maand april heb ik gewoon free 30 op mij rekening staan. Hoe dit kan. Mijn rekeningen lopen altijd van de 6de tot en met de 5de, dus mijn nieuwe abonnement gaat pas 6 mei!!!! in :twisted: . 'Kunnen wij niets aan doen' hoor je dan van de ks. Dus nog een maand 30,- betalen ipv 16,25 en 0,22 per sms ipv 0,10. Orange is zeer goed voor nieuwe klanten, maar niet voor oude, die ook goedkoper willen bellen.

nico1978

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door nico1978 »

Sinds november abbonee van Orange. Alles ging goed totdat ik begin januari overstap maakte naar het nieuwe tariefplan. Aanvraag van smsbundel werd ingevoerd maar bleek later niet geactiveerd. Bij de laatste 3 rekeningen geen gesprekskosten meer van de belbundel afhalen maar in plaats daarvan de kosten bij de bundel optellen het geen resulteerde in dubbel zo hoge rekeningen. Meerdere malen gebeld naar de klantenservice maar het enige wat ze kunnen vertellen is dat er inderdaad een fout zit in de rekening en dat er een afdeling mee bezig is. Dit hoor ik nu al 2,5 week. Op mail wordt niet fatsoenlijk gereageerd. Is dit nou het bedrijf dat 2x een prijs won voor beste klantenservice? ondertussen blijven ze wel vrolijk geld afschrijven van mijn rekening.

karin knol

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door karin knol »

Na negen jaar, eerst Dutchtone en daarna Orange, gebeld te hebben, verhuisde ik in 2001 naar Limburg, toen ik het gekwakkel met Orange eigenlijk al begonnen. Geen bereik, slecht bereik en een onbeschofte helpdesk. Bellen via het buitenland, terwijl ik toch echt vanuit Meerssen belde. Klacht ingediend en die hielp, mijn zogenaamde buitenlandse gesprekken werden vergoed. Goed al met al duurde het maar vijf maanden, maar ik dacht dat het opgelost was. Ik kreeg de verzekering, dat als mijn ontvangst in mijn nieuwe huis nog net zo slecht was, dat ik gratis mijn abonnement om kon zetten naar pre-paid en dan mijn bel tegoed mee kon nemen.
In mijn nieuwe huis bleek al snel dat ik overdag niet kon bellen, zelfs als er mensen langs liepen, viel de verbinding weg. S'avonds lukte het nog wel eens, voor het raam zitten en dan maar hopen dat er niets langs zou komen. Op mijn verzoek in maart, dat mijn ontvangst nog steeds zeer slecht was en dat ik over wou gaan tot de eerder gemaakte afspraak, werd mij smaakvol medegedeelt, dat hun van niets wisten en dat ik mijn abonnement gewoon moest laten aflopen en anders maar moest wachten tot 2006 dan werd er een zendmast in mijn omgeving geplaatst.
Dit pikte ik niet en heb de automatische incasso ingetrokken, ik heb nu een schuld van € 460,00 en een beltegoed staan van € 590,00.
Een advocaat die ze hebben ingehuurd, heeft na mijn documentatie van de zaak afgezien en waarschijnlijk raden sommige het hier al, nu zit Intrim Justitia erop.

Lang leve Orange, maar niet in het Zuiden van het land.

hyundai
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2005 14:15

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door hyundai »

Tja, Orange.

Sinds een poosje hebben mijn vrouw en ik een orange abonnement.
De kosten worden automatisch van de onze rekeningen geschreven.
Lekker makkelijk !
In maart was er even niet genoeg saldo op de rekening van mijn vrouw, zodat ik een berichtje kreeg met een accept giro voor betaling.
Deze acceptgiro heb ik, met vermelding van de referenties, braaf betaald op 16 maart j.l. echter niet via het rekeningnummer van mijn vrouw.
EN DAN BEGINT DE ELLENDE !!
twee weken terug krijgt mijn vrouw een sms van orange.
"u heeft nog niet betaald, u riskeert afsluiting" o.i.d.
Ik heb toen met orange kontakt opgenomen (10 ct. per min.met wachtmuziek enz.).
Het blijkt dat betalingen alleen matchen met het bij orange bekende girorekeningnummer, zodat het een paar dagen duurt dat de betaling wordt opgemerkt !!? (Merkwaardige boekhouding)
Maar goed, geen vuiltje aan de lucht, alles komt goed.!
Vandaag 28 april krijgt mijn vrouw een sms "wij gaan u nu afsluiten"
Direct kontakt opgenomen met orange.
Ik kreeg te horen dat de betaling nog niet alszodanig geregistreerd was.
Ik heb aan haar uitgelegd dat ik anderhalve maand geleden met een wettig betaalmiddel, en met de geldende referentienummers van de acceptgiro heb betaald, en dat ik onder geen beding wens afgesloten te worden.
De mevrouw in kwestie werd kribbig en boos,
bovendien moet ik nu gaan bewijzen dat ik betaald heb!!!!!!!.
dat moet dan met een faxbericht.
Op de vraag of ik de financiele afdeling kon spreken werd negatief gereageerd.
Ik vind dit van orange een misser van de bovenste plank
Blijkbaar zijn hun financien niet op orde, of ze zullen het systeem moeten bijwerken waarbij elke betaling waar vandaan dan ook geregistreerd wordt.
Dat zou dus betekenen dat betalingen door derden alszodanig na ca anderhalve maand na boekdatum niet opgemerkt worden.
Dit heb ik bij geen enkele transactie ooit meegemaakt.
Wij zijn dus nu wat huiverig geworden door deze wankele administratie, en weten niet of we bij orange zullen blijven.
:cry:

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Ik heb zelf ook reeds 4 jaar Orange, en ben twee keer te laat geweest met betalen wegens verkeerde afschrijving StufI :x . Gebeld met orange, uitgelegd en alles in orde. Pas weer verlengd met 2 jaar en een prachtig toestel :D .

Orange = OK! :P :P :P

Arnold1987

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door Arnold1987 »

Ik ben 2jaar orange klant, sins dat ik mijn nieuwe abo heb krijg ik belachelijke bedragen binnen. ik had voor mijn Free 60,00euro een 30euro abo en daar bleef ik altijd netjes onder, afentoe nam ik zelfs beltegoed mee naar de volgende maand maar sins ik de Free 60euro heb, krijg ik rekeningen van 340euro binnen.
bij de orange store zeggen ze dat ik veel naar het buitenland bel, maar ik ken niemand in het buitenland en bel daar nooit naar toe.
aan gprs en smsjes doe ik niet.
Ik kom er niet uit met de service van orange, ik heb gewoon geen tijd om met hun te bellen.
ik heb mijn telefoon ongeveer 2maanden trug in de doos gedaan met de simkaart van Orange er in.
ik heb dus 2maanden niet gebelt. en toch kreeg ik rekeningen van 130eur en meer. voor mijn idee zijn het gewoon oplichters...

voor mij in iedergeval geen orange, niet alleen door mijn ervaring met Orange maar ook door het kwaliteit van het bereik.

angeliques

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door angeliques »

Ik ben er ook niet blij mee. Het ergste vind ik mijn verkeerde telefoonrekening en je mag het allemaal zelf uitzoeken. Tuurlijk zeggen ze bewijs maar dat je niet anderhalf uur naar dat nummer gebeld hebt, lekker makkelijk gevraagd als ze weten dat je het niet kunt bewijzen... Daarnaast hebben ze me een stuk of vier keer lastig gevald in het buitenland voor een of ander enquete... natuurlijk met een onbekend nummer waardoor ik toch maar opgenomen heb, want je weet maar nooit, misschien was dr echt wel wat aan de hand... en al zeg je, dit kost mij geld en ik wil niet meewerken bel mij aub niet meer... bellen ze je toch nog 3 keer...

Klantenservice op zich nooit zo;n problemen mee gehad. Heb je een lompe l*&l gewoon ophangen en opnieuw bellen. Helaas geld voor alle call-centers dat de HR er nog niet zo heel veel van snapt...

Gast

Re: Slechte ervaring Orange

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien staat jouw telefoonnummer door een typefout (dit kan gebeuren bij een IMSI Change Over) ook bij een andere klant, en staan er dus twee dezelfde telefoonnummers in het systeem, waardoor de facturering zowel bij jou als bij die andere klant aangerekend wordt?

Gesloten