LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bvedwin
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2008 21:18

Slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door bvedwin »

Onlangs overgestapt van Orange naar T-Mobile. Nummerbehoud aangevraagd. Brief ontvangen van T-Mobile dat nummer portering op 9 januari 2008 zou plaatsvinden. Mededling van T-Mobile: "Start van de portering 08.30 uur en neemt enkele uren in beslag".

9 januari 's avonds om 18.30 uur nog geen actieve sim; dus klantenservice gebeld. Switch zou automatisch gebeuren om 0.00 uur. Opmerkelijk vond ik deze mededeling. Zet dan immers niet in de bevestigingsbrief dat portering enkele uren in beslag neemt.

10 januari nog geen actieve sim. Weer met de KS gebeld om 08.30 uur. Ik bleek totaal onvindbaar in het systeem en mijn oude Orangenummer bleek gekoppeld aan een ander persoon. Mijn tijdelijke T-Mobile nummer was voor de KS ook onvindbaar in het systeem. Uiteindelijk na een half uur aan telefoon met KS alle gegevens doorgegeven en portering zou opnieuw worden doorgezonden naar de betreffende afdeling.

11 januari wederom geen actieve sim. Om 09.30 uur, dus weer 24h later, gebeld met KS. Wederom was ik onvindbaar in het systeem. Uiteindelijk werd ik wel weer gevonden, maar de portering laat nog even op zich wachten. Hoewel "even" is zacht uitgedrukt. De portering zal namelijk nog minimaal een week op zich laten wachten.

Gevolg: mijn oude orangenummer werkt sinds 9 januari niet meer. Mijn T-mobile sim is inactief en wordt pas actief op het moment van porteren. Al met al dus sinds 9 januari onbereikbaar voor iedereen en ik kan dus ook niet bellen. Volgens info van T-mobile, die overigens hebben toegegeven zelf een fout gemaakt te hebben bij het intikken van de porteringsgegevens, blijf ik nog minimaal week onbereikbaar en kan ik ook een week niet bellen.

Gevraagd of in dit geval de portering niet met voorang behandeld kan worden. T-Mobile heeft tenslotte een fout gemaakt. Bureaucratisch als men is, moet "alles eerst uitgezocht worden". Meer kan (lees: wil) men niet doen.

Blijkbaar is de administratie van T-mobile een zooitje, waar onzorgvuldig gewerkt wordt. Vandaag heb ik als eerste reactie de door mij afgegeven automatische incasso ingetrokken. Als de administratie een rommeltje is, dan zullen er ook fouten met de incasso gemaakt worden. Verder een schriftelijke klacht ingediend bij T-Mobile. Afhankelijk van de reactie van T-Mobile start ik een procedure bij de Geschillencommissie Telecom om de overeenkomst te vernietigen wegens dwaling.

Vorderingen zal ik melden in dit topic.


Voor mensen die willen overstappen naar T-Mobile met nummerbehoud: Wees gewaarschuwd voor de fouten die T-Mobile maakt in haar bedrijfsvoering en wees helemaal gewaarschuwd voor het trage, bureaucratische en klantonvriendelijke herstel van fouten door T-Mobile.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door Big-V »

Voor mensen die willen overstappen naar T-Mobile met nummerbehoud: Wees gewaarschuwd voor de fouten die T-Mobile maakt in haar bedrijfsvoering en wees helemaal gewaarschuwd voor het trage, bureaucratische en klantonvriendelijke herstel van fouten door T-Mobile.
Je bevind je duidelijk in een hele vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat je hier erg gefrustreerd door raakt. Een algemene waarschuwing als hierboven vind ik zelf echter wat te ver gaan. Ik heb zelf een aantal abonnementen bij verschillende mobiele telefonieaanbieders en er is er één die overduidelijk qua klantvriendelijkheid en bereikbaarheid boven de rest uitsteekt en dat is T-Mobile. Ik denk dat het beperkte aantal klachten op dit forum dat ook wel ondersteund.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat de gang van zaken, zoals die in jouw geval is, erg vervelend is. Ik wens je dan ook veel succes. Hopelijk wordt het snel opgelost.

egm
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2008 15:11

Re: Slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door egm »

Ik deel je frustraties. Ook ik heb van de zomer via de phonehouse een abonnement bij T-mobile aangevraagd met nummerbehoud. Door een fout van T-mobile was de porteringsdatum niet 28-11 maar 26-11 geworden met als gevolg dat KPN weigerde om de portering uit te voeren. Immers het contract was nog niet afgelopen. Na veel heen en weer bellen uiteindelijk T-Mobile zover gekregen dat zij rechtstreeks contact op zouden nemen met KPN. Uiteindelijk wel gelukt om op 28-11 de portering uit te voeren.
Maar vandaag mijn eerste factuur incasso gehad. Was wel erg hoog dus meteen factuur online geraadpleegd. Bleek dat ze aansluitkosten in rekening hadden gebracht. Een belletje was voldoende om het antwoord foutje bedankt te krijgen maar op mijn vraag hoe we dit nu gaan oplossen kreeg ik als antwoord dat de volgende facturen met dit bedrag verrekend zouden worden. Het teveel geincasseerde bedrag kon niet teruggestort worden. Dus als er een paar duizend euro wordt afgeschreven kan ik naar die centen fluiten. En op mijn vraag wie dan voor de rentekosten op ging draaien kon er wel maar liefst 2 euro overgemaakt worden. Nou dan ook toch ook het hele teveel betaalde bedrag teruggestort worden maar nee dat kon echt niet. Praten als Brugman leverde niets op. Ook voor mijn dreigement van stoneren werden ze niet warm of koud. Ik heb tenslotte mezelf ermee want niet betalen is afgesloten worden.
Ik heb ze nog wel even meegedeeld dat ik het erg knap vind dat ze in nog geen 2 maanden tijd een klant zo onvriendelijk kunnen behandelen dat deze nu al heeft besloten zijn abonnement te beeindigen al duurt het nog even met een looptijd van 24 maanden. Wat een inflexibel, klant-onvriendelijk flut bedrijf.

Gesloten