Ik ben al een tijdje aan het kijken-orienteren naar een nieuwe smartphone, bij voorkeur een samsung, met een 2 jarig abo.
Door de bomen zie ik het bos niet meer, opvallend is :
Telefoon/gsm minuten zijn tussen de 200- 500.
Internet voor een gemiddelde gebruiker zo,n 300 mb zit bijna overal boven de 1 gb, waarom ?.
Vodafone is de laatste 2 jaar zo,n 200 % in prijs gestegen voor nieuwe abo,s , is pray pais aantrekkelijker voor een provider.
Hun acties via oa ANWB zijn beeindigd.
Nummerbehoud bij Vodafone is vlg hun K S niet mogelijk.
Gezien bovenstaande kom je vanzelf na prijsvergelijking uit bij Hollandsenieuwe (wat een naam ), op dit forum wordt niet erg lovend geschreven over deze provider oa weinig bereik, adm rompsslomp,matige service etc etc.
Ik kan geen site vinden, welke alle providers op basis van een abo, vergeleken heeft.??????? thanks
Met vodafone heb ik het wel gehad na jaren trouble en geemmer
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Smartphone abo
Re: Smartphone abo
Op tweakers.net kan je een telefoon naar keuze uitzoeken, en vervolgens kijken wat deze kost bij abonnement X, van provider Y, en met opties/bundels Z.Har06 schreef:Ik ben al een tijdje aan het kijken-orienteren naar een nieuwe smartphone, bij voorkeur een samsung, met een 2 jarig abo.
Internet voor een gemiddelde gebruiker zo,n 300 mb zit bijna overal boven de 1 gb, waarom ?.
Vodafone is de laatste 2 jaar zo,n 200 % in prijs gestegen voor nieuwe abo,s , is pray pais aantrekkelijker voor een provider.
Gezien bovenstaande kom je vanzelf na prijsvergelijking uit bij Hollandsenieuwe (wat een naam ), op dit forum wordt niet erg lovend geschreven over deze provider oa weinig bereik, adm rompsslomp,matige service etc etc.
Ik kan geen site vinden, welke alle providers op basis van een abo, vergeleken heeft.??????? thanks
Zo kwam ik er achter dan mijn gewenste telefoon + abonnement combinatie, over 2 jaar gemeten, goedkoper was als ik het toestel los zelf kocht, en er een sim-only abonnement bij af zou sluiten.
En wat betreft data-bundels, je wilt toch een zekere marge, dus vandaar die stappen in 500Mb per keer. vaak is het ook nog zo dat je bij grotere bundels, ook een snellere internetverbinding hebt. Bij T-mobile betekende de stap van 500Mb naar 1Gb ook een sprong in snelheid van 3,2 mbs naar 14,4mbs.
-
Ik ben al bijna een jaar klant bij Hollands Nieuwe en heb vrijwel nooit problemen. Besef dat je hier vooral de negatieve verhalen hoort. Ik denk niet dat andere providers nou echt zoveel beter zijn..Har06 schreef: Gezien bovenstaande kom je vanzelf na prijsvergelijking uit bij Hollandsenieuwe (wat een naam ), op dit forum wordt niet erg lovend geschreven over deze provider oa weinig bereik, adm rompsslomp,matige service etc etc.
Er zijn genoeg sites waarop je de eigenschappen van de diverse aanbieders en de prijzen van de abonnementen kunt bekijken en kunt vergelijken met jouw wensen.
Volgens mij is vooral van belang van welk netwerk de aanbieder gebruik maakt en wat de snelheid van je abonnement (en het netwerk) is. Op elk netwerk zijn verschillende aanbieders actief, dus als je weet welk netwerk je wilt (of niet wil...), dan heb je al meteen een eerste selectie van aanbieders.
Volgens mij is vooral van belang van welk netwerk de aanbieder gebruik maakt en wat de snelheid van je abonnement (en het netwerk) is. Op elk netwerk zijn verschillende aanbieders actief, dus als je weet welk netwerk je wilt (of niet wil...), dan heb je al meteen een eerste selectie van aanbieders.
Aanschaf losse telefoon met sim only abbo is vaak goedkoper. Bij Tmobile kun je zelf belminuten, smsjes en databundel samenstellen.Har06 schreef:Ik ben al een tijdje aan het kijken-orienteren naar een nieuwe smartphone, bij voorkeur een samsung, met een 2 jarig abo.
een handige website, puzzelen moet je toch zelf doenpreston88 schreef:http://www.bellen.com/?gclid=CPXm1pu_5rkCFY7HtAodOCAAhA
blijf ik een handige site vinden incl forum