LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Er wordt wel degelijk naar twee kanten opgelicht bij dit soort diensten. De mensen die reageren betalen veel geld voor uiteindelijk niets, en de mensen die de smsjes versturen krijgen extreem weinig uitbetaald voor de in verhouding vele uren die ze erin stoppen. Je wordt namelijk wel geacht om bijvoorbeeld 15 uur per week in te loggen, en houdt aan die 15 uur dan een bedrag van ongeveer 6 euro over. De enigen die er wel rijk van worden zijn de oprichters van zo'n "dienst", niet degenen die ervoor werken. Overigens mogen ze volgens mij wettelijk niet zeggen, dat ze niet uitbetalen onder een bepaald aantal berichtjes, laat daar eens een advocaat naar kijken. Of misschien leest hier een advocaat mee die je niet meteen veroordeelt, maar even kijkt of dit kan?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door seconds-out »

dorpsmeisje schreef:Er wordt wel degelijk naar twee kanten opgelicht bij dit soort diensten. De mensen die reageren betalen veel geld voor uiteindelijk niets, en de mensen die de smsjes versturen krijgen extreem weinig uitbetaald voor de in verhouding vele uren die ze erin stoppen. Je wordt namelijk wel geacht om bijvoorbeeld 15 uur per week in te loggen, en houdt aan die 15 uur dan een bedrag van ongeveer 6 euro over.
Een operator die te weinig betaald zou krijgen is GEEN oplichting.
Dat is ook GEEN gerechtigheid....zelfs dat niet eens :arrow: ...zulke gasten zouden ze moeten opsluiten voor een tijdje.
Iemand die willens en wetens de medemens oplicht voor geld verdient ook niet beter.

lenytet
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2011 17:10

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lenytet »

Denk toch dat je er eens van 2 kanten naar moet kijken, als iemand wat bij wil verdienen omdat je de maand nier meer rond komt en er rekeningen blijven liggen en je word verteld dat het een leuke manier is van thuiswerken zodat kinderopvang e.d geen probleem is dat lijkt het een leuke bijbaan, tot je echt ziet wat de bedoeling is, zoals in mijn geval, ik blijf het nog wel even doen zodat ik mensen kan waarschuwen van binnenuit, if you can't beat them join them, ga wel zo met mijn informatie aan de slag, het is allemaal pure misleiding en oplichting, en er gaan miljoenen in om, voor het geld hoef je geen operator te zijn, verdient geen drol, het geld gaat naar die gasten die slapend rijk worden door mensen te misleiden.

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

leuk seconds out, echt een vriendelijke geste van je. Seconds out, is dat trouwens wel je eigen naam? Ik heb al eerder aangegeven dat ik dit werk ook gedaan heb tot ik merkte, wat er echt speelde, net zoals lenytet. Ik mocht ook niet binnen 3 maanden opzeggen op straffe van een boete van 5000 euro. Vele malen meer geld dan je ooit met dit werk kunt ophalen, tenzij je zelf zo'n dienst opzet. En je zou aangifte doen van welk strafbaar feit precies? Dat iemand zijn werk doet volgens de regels van de baas? Je kunt altijd aangifte doen tegen de bedrijven, maar zolang die zich aan wettelijke regels houden, zal geen enkele agent die aangifte opnemen. Of je moet aangifte doen tegen de overheid, omdat die dit soort bedrijven toestaat te werken. Wat je precies betaald krijgt, is vaak pas duidelijk als je bent aangenomen, in de voorgesprekken, die inderdaad vaak via msn of email plaatsvinden, worden mogelijk te behalen eindbedragen per maand genoemd, en als je krap zit door wat voor rekeningen dan ook, is het erg aanlokkelijk. Vooral omdat het werk niet meer of minder oplichting is dan de "hijglijnen" en de webcamchatboxen. Want denk je nu echt, dat de vrouwen die daar zogenaamd met vingers in hun onderbroekje zitten en een natte hand laten zien zo blij van je worden? Niks hoor, die hebben een glas water staan. Een uitzondering daargelaten, die wel blij wordt van sukkels die niet in staat zijn om op een normale manier een blote vrouw te zien. Het aanvallen van mensen die op deze manier verleid zijn om "snel veel geld" te verdienen, en vervolgens vele uren voor minder dan een tientje in totaal te werken is gewoon een laffe manier om de schuld voor je eigen sufheid (dat je er zelf ingetrapt bent) weg te praten. Of verwacht je bij een hijglijn ook dat de dame in kwestie een paar dagen later bij je voor de deur staat? Dus ja, in zekere zin is het oplichting, net zoals je horoscoop per sms, moppen per sms, en al die andere smsdiensten een vorm van oplichting zijn. Je betaalt veel geld, en het plezier is van korte duur. Maar je kunt altijd stoppen, hoe, dat staat in de eerste e-mail die je krijgt als je op zo'n dienst ingaat. Daar staat trouwens ook in hoeveel je kwijt bent per sms, en ook, dat het om fictieve personen gaat. En mocht je het niet weten: fictief betekent verzonnen. Als je als operator aan de slag gaat, kun je niet zomaar stoppen, daar zitten vaak hele hoge boetes aan vast. Dus niet zomaar oordelen, wees blij, dat iemand probeert de mensen te waarschuwen. Lenytet: heel goed, maar wees voorzichtig dat ze je niet betrappen, anders is het best mogelijk dat ze je financieel hiervoor terugpakken.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door seconds-out »

Je baas zou natuurlijk ook vervolgd moeten worden.
Je bent gewoon crimineel bezig als je stelselmatig mensen oplicht. (nog afgezien van de morele bezwaren door het spelen met gevoelens van anderen)
Want je kan praten wat je wilt.. :arrow: Het is en blijft oplichting. (en dan nog met "de sukkels" zoals jij ze noemt) :twisted:

Vind je trouwens zelf nogal dom overkomen om uit te gaan leggen wat FICTIEF betekent!
Je zit hier niet met je "klantenkring" te wauwelen die van niks weet!
Walgelijk zo n belerend toontje, kan echt merken dat je GEEN enig niveau gewend bent,,, :shock:

De overheid staat daar dus helemaal niet achter, dat verzin je zelf om je eigen misddaden goed te praten.

Binnenkort wordt het ook verplicht om overal te vermelden dat het om fake gaat bij een contact

Btw... Echte naam? :lol: Waar kom jij vandaan dan,?... (bijna) niemand gebruikt hier zijn echte naam, jij wel zeker? (alsof ook het ook gewoon een "naam" is :roll: :arrow: hoe heet jij...? ik heet seconds out....)
En waarom wil jij die weten dan??
Wou je langskomen ofzo? :lol:

lenytet
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2011 17:10

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lenytet »

nou second out of hoe je dan ook mag heten, ik vind jou geen sympathiek mens, het lijkt wel of je hier alleen maar zit om je gal te spuwen zonder ook maar even na te denken, ten eerste speel ik het spel met die galbakken nog even mee zodat ik van binnenuit kan laten zien wat er gebeurd,verdien er geen cent mee, heb net een lange mail geschreven naar veel media met alle inns en outs en hoop dat er eens iemand wakker word, heb vandaag gelukkig weer 3 mensen kunnen waarschuwen met heel veel gedoe, want afspraken maken mag wel maar op het laatste moment moet je het weer afzeggen, telefoon en email worden afgeschermd dus echt met codes en gedoe lukt het om de mensen persoonlijk te bereiken.
Kijk als iemand betaald voor een hijglijn weet je dat daar geen relatie uit voort zal komen ( hoop het toch niet ) maar ok, deze sms misleiding houd mensen voor dat ze een relatie zouden kunnen krijgen en die illusie word alleen maar aangewakkert zodat ze maar blijven smsen, dat is ronduit mensen belazeren en misbruik maken van hun situatie, daar moet toch iets tegen te doen zijn.
Vraag mij af wie hier de touwtjes in handen heeft en waar al dat geld naar toe gaat??



En second, als je niets zinnigs te zeggen heb reageer dan gewoon niet maar ga ergens anders je gal spuwen, alvast bedankt

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door seconds-out »

nou lenytet ik vind jou ook geen sympathiek mens, maar dat heeft dan ook alles met je criminele praktijkjes te maken. :shock:

En waarom mag ik hier niet mijn gal spuwen? Doe je toch zellf ook met je huilie huilie verhalen over hoe slecht oplichterij eigenlijk wel verdient!
Trouwens kinderachtig om dat te typen, alleen maar omdat je ongezouten kritiek krijgt op je misdaden.
Ga anders zelf weg als je daar niet tegen kan!

Eigenlijk triest toch :arrow: jij flanst die fake-zooi inelkaar en je baasje loopt heen met de poen...wie is hier nou de sukkel?
Begrijp wel 1 ding goed :arrow: ook al verdien jij geen stuiver met die oplichting..het is en blijft net zo erg!

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

@ seconds out: ga eerst je licht eens opsteken bij iemand die iets meer van de wet weet dan jij, dan zul je erachter komen, dat dit gewoon mag. Er staat immers vermeld, dat het fictief is, dat er nooit een daadwerkelijke afspraak zal komen, en wat de kosten zijn voor deze smsdienst. Het woord fictief wordt niet door iedereen begrepen, vandaar dat ik het heb uitgelegd. Overigens heb ik niet gezegd dat JIJ dit woord niet zou begrijpen. Ook staat erbij, op welke manier je op kunt zeggen. En gezien het feit, dat over dit soort diensten al ontzettend veel gezegd, geschreven en uitgezonden is, vind ik persoonlijk dat mensen die hier nog intrappen sukkels. Als jij er ook ingetrapt bent, jammer van je geld, maar online mensen aanvallen, die proberen om iets te verdienen omdat ze krap zitten, is op zijn zacht gezegd niet netjes. En wat betreft je "Huiliehuilie" verhalen (een opmerking die eigenlijk plagiaat is, voor het eerst gemaakt door dhr. Wilders van de PVV), wat doe jij hier zelf dan behalve klagen?
Omdat je verder niets van mij weet, zal ik je opmerking over mijn vermeende niveau niet aangrijpen om je te vervolgen wegens laster, wat namelijk wel verboden is bij wet. Zoiets krijg je namelijk tijdens je studie rechten. Overigens weten mijn medevennoten van mijn bedrijfsstage bij een soortgelijke dienst.
Lenytet kan je echter wel degelijk aanklagen wegens smaad, omdat je haar crimineel noemt.

@ Lenytet: dat jouw baas nog steeds toestaat om afspraken te maken en die af te zeggen is een reden om hem aan te klagen. Dat is namelijk per 1 juni 2011 verboden, zoals ik al eerder heb aangegeven op dit forum. Ook een aanloop naar een afspraak is per die datum niet meer toegestaan. Hieronder vallen ook vragen als: hoe zou een afspraakje er volgens jou uit moeten zien? wat zou jij willen doen als wij samen op stap gaan? waar zou jij willen gaan eten met mij? Kortom: alle vragen die mogelijk zouden kunnen duiden op een mogelijke date tussen de fictieve dame en de sms'er aan de andere kant van de lijn. Dus als jouw baas dit soort dingen nog steeds toestaat, heb je met je inside gegevens genoeg bewijs om hem een flinke boete te laten betalen. Doe aangifte (dat kan anoniem gezien het feit dat je er werkt) en laat hem maar opdraaien voor de schade. Die boete kan oplopen tot 500.000 euro per nepdate.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door seconds-out »

dorpsmeisje schreef: Zoiets krijg je namelijk tijdens je studie rechten.
Lenytet kan je echter wel degelijk aanklagen wegens smaad, omdat je haar crimineel noemt.
O ja joh?? :lol: :lol: komisch ben je wel...zelf heb je er geen moeite om iedereen te bedriegen maar o wee als ze het woordje crimineel lezen...Dan hebben ze ook opeens rechten gestudeerd...
Dan ga ik jullie aanklagen voor oplichting! :mrgreen:
Mag je aan de rechter uitleggen dat je altijd hebt vermeld dat het "fictief contact" is geweest in je fake-berichten.

fictief contact :?:
http://www.leerwiki.nl/Fictieve_profiel ... t_internet
Laatst gewijzigd door seconds-out op 04 sep 2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Ik had een fictief contact met de Nuon ik ben nu een stuk lichter.

lenytet
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2011 17:10

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lenytet »

Men loopt in de val via datingsites dus natuurlijk verwacht men een contact met iemand die zij uiteindelijk zouden kunnen ontmoeten, er staat nergens dat het fictief is, je moet je als operator echt alles voor doen alsof je iemand bent die er echt voor gaat en er alles voor doen om de "klanten" zoals zij genoemd worden maar te laten smsen, dus het is pure misleiding met foto's en fake profielen, dat is toch echt tegen de wet volgens mij.

En dat ik crimineel zou zijn, mag ik even lachen, begrijp niet waar je dat vandaan haalt, ik had ook gewoon mijn hoofd kunnen omdraaien en wat anders gaan doen, nee ik probeer vanuit binnenuit die beerput open te krijgen, dorpsmeisje laat die gast maar gewoon zijn gal spuwen, niet meer op reageren, ik heb heel wat mail gestuurd naar allerlei media en journalisten, er moet toch iets tegen te doen zijn.
In wat voor een land leven we eigenlijk??

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

@ Lenytet: als operator zie jij de klanten pas op het moment, dat de leidinggevenden (of moderators) ze hebben voorbewerkt. Er wordt als de klant een interessemail stuurt eerst een mail teruggestuurd, waarin wordt uitgelegd waarom de persoon in kwestie alleen via sms contact kan of wil leggen. Onderaan die mail staat (soms in heel klein lettertype, en soms pas na zo'n 50 witregels) dat het om een smsdienst gaat met fictieve personen. Ook de kosten en hoe je moet stoppen staan hier vermeld. En hoe gek het ook klinkt: volgens de wet moet dit vermeld worden, maar er staat nergens dat je niet eerst 50 witregels mag neerzetten, of dat het in dikke duidelijke letters moet staan. Overigens mogen smsdiensten ook niet meer triggeren (het versturen van gratis smsjes aan klanten die niet terug smsen) en mogen alleen verstuurde smsjes nog beantwoord worden. Als jouw baas zich hier niet aan houdt: doe dan aangifte. Verder vind ik het heel goed dat je probeert de klanten te waarschuwen.

lenytet
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2011 17:10

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lenytet »

wat een walgelijke constructie, blijft toch een vorm van misleiding, was vanmiddag ook een man van 80 die gewoon een beetje aanspraak wou, morgen komt een journalist even met mij meekijken hoe alles werkt, hoop dat hij er ruchtbaarheid aan gaat geven, ga nu ook tros radar weer bewerken, zij doen ook nix

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Tsja, zo moest ik een autistische jongen "doen". Toen heb ik mijzelf bekendgemaakt, en zijn er dankzij mijn collega's wat balletjes gaan rollen, wetten aangescherpt enzo, vooral met betrekking tot de dates, en de verplichting vermelding in die mail.
Radar heeft hier ooit al eens aandacht aan besteed. Maar ik hoop dat je wat meer bereikt, want ik ben het met je eens, dat een dergelijke smsdienst niet echt deugt. Maar zoals ik al zei, jouw baas maakt echt hele grote fouten, en overtreedt dus echt de wet. Vertel dat ook aan die journalist. Gelukkig zijn er ook diensten die wel binnen de wet blijven, al ben ik het met je eens, dat er in die wet nog behoorlijk wat ruimte is die tot dubieuze praktijken kan leiden. Want als een klant vraagt wat jouw ideale date is, mag jij dat beantwoorden, en hem vragen naar zijn ideale date. Alleen mag je niet suggereren dat die date met jou is...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ja ja :shock: Als je maar binnen de "wet" blijft.
De wet die zegt dat je alles en iedereen mag oplichten, als er maar bijstaat dat het een fictief profiel/contact is...
Want dan is het "legaal" ....het mag dan..en dan maar hopen dat de "sukkels" niet begrijpen wat fictief is :arrow NEP VERZONNEN FAKE!
Waarschijnlijk zou het toch gauw afgelopen zijn met de "pret" als ze zeker weten dat het echt 100% bedrog is.
Maar DAT vertellen ze natuurlijk niet in hun fake-berichten...nee, schoolmeestertje spelen doen ze liever op een forum.

Of je er morele bezwaren bij zou moeten hebben is niet van belang :arrow: zaken zijn zaken...en ja..het zijn toch alleen maar "sukkels" die erin trappen, dus wat geeft het? Moet de baas ook maar beter betalen, dan zaten wij hier niet op dit forum,,, :roll:
Maar "ze" hebben WEL rechten gestudeerd :arrow: altijd handig om lastige klantjes met kritiek klein te krijgen.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 sep 2011 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

lenytet
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2011 17:10

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lenytet »

jee wat ben je toch een akelige vent, al zou ik 10 euro per sms krijgen dan zou ik het nog niet doen, lees toch eerst een keer goed voor je weer begint te spuien, get a life man.

ben net op mijn vingers getikt, mag niet meer vragen om email of telefoonnummers want dan houd men op met smsen, ja en dat levert natuurlijk geld op.
Met vodafone "klanten"cq slachtoffers is het verboden om een fake date te maken, waarom weet ik niet, maar als je het wel doet krijg je een sanctie.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door seconds-out »

lenytet schreef:jee wat ben je toch een akelige vent, al zou ik 10 euro per sms krijgen dan zou ik het nog niet doen,
:lol:
Vent? Ik ben een vrouw hoor...
Prima zelfs dat je me akelig vindt, moet er niet aan denken dat een operator mij aardig gaat vinden.
Ga jij nou maar weer fijn verder met je main-business :arrow: het inelkaar flanzen van je fake beichten voor je onwetende "klantjes"... :lol:

lenytet
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2011 17:10

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lenytet »

Man of vrouw je bent echt een akelig mens, get a life.

Vandaag asfpraak met journalist van de telegraaf, hij gaat even met mij meekijken hoe het allemaal er aan toe gaat, ik hoop dat hij en iets aan gaat doen, verder geen reactie van Radar, wacht het nog maar even af.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door seconds-out »

lenytet schreef:Man of vrouw je bent echt een akelig mens, get a life.

Vandaag asfpraak met journalist van de telegraaf, hij gaat even met mij meekijken hoe het allemaal er aan toe gaat, ik hoop dat hij en iets aan gaat doen, verder geen reactie van Radar, wacht het nog maar even af.
ja ja akelig dus... :lol:

Laat die journalist ook maar eens de berichten lezen op dit forum..
Lijkt me heel leerzaam voor hem..
Nu maar hopen dat hij WEL positief schrijft over je oplichtingszaakjes.
Anders hebben we weer een "akelige" journalist erbij. :D

Btw...niet dat ik je geloof hoor..we breien wel wel weer aan verhaaltje aan je fantasie. :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Guardian72 »

iemand die weet hoe het er aan toe gaat, en er om wat voor (drog) reden mee door gaat - is net zo schuldig als degene die zo`n dienst heeft opgezet.

just sayin.

Gesloten