LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Niels84
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2008 11:56

SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Niels84 »

Het is u wellicht bekend dat er verschillende sms-diensten actief zijn die mensen verschrikkelijk oplichten en hun met financiële en emotionele schade achterlaten. Radar heeft eerder aandacht besteed aan dit onderwerp waar, voornamelijk mannen, via reclame op tv reageren op vrouwen die op zoek zijn naar iemand om een serieuze relatie mee te beginnen. Na een aantal weken en honderden soms zelfs duizenden smsjes verder vindt de man het wel eens tijd om deze vrouw in het echt te ontmoeten. Dit zal echter nooit gebeuren omdat de afspraak om wat voor reden dan ook steeds (op het laatste moment) afgezegd wordt en ook haar telefoonnummer zal u nooit in uw bezit krijgen. Op het moment dat u er dan achter komt dat u nooit echt contact heeft gehad met de persoon die zich voordeed als een potentiële date, of misschien wel de vrouw van uw dromen, bent u honderden soms duizenden euro's armer. Het feit dat u contact heeft gehad met een gewetenloze operator (vaak een man) die terwijl hij u oplichtte bezig was tientallen andere mannen te duperen maakt het er niet makkelijker op om deze financiële maar ook zeker emotionele klap te verwerken.

Nu schijnt het oplichten van mensen via deze manier erg lucratief te zijn en kennelijk juridisch moeilijk aan te pakken. Dat geeft deze malafide bedrijven de mogelijkheid om steeds sluwere manieren te vinden om mensen te misleiden. Ook ik, jawel die was te verwachten, ben slachtoffer geworden van één van deze bedrijfjes en hun criminele praktijken. Ik wil hierbij mensen waarschuwen en behoeden voor mogelijk enorme financiële en emotionele schade.

In mijn geval is het als volgt gegaan: Ik als 24jarige jongeman met een aantal mislukte relaties achter de rug, een drukke en veeleisende baan gecombineerd met de nodige studies en hierdoor dus vrij beperkte mogelijkheden nieuwe contacten op te doen, kwam op de gedachte een profiel aan te maken op één van de inmiddels vele datingsites die ons landje rijk is. Op zich niet zo’n raar idee sinds steeds meer mensen in soortgelijke situaties verkeren en ook op het idee gekomen zijn om eens via internet een poging te wagen om aan hun ‘droom’ partner te komen. Na het aanmaken van mijn profiel en nadat ik een tijdje op de site rond gekeken had besloot ik een berichtje te sturen naar een jonge dame van 22 waarvan mij haar profiel en oproep erg aanspraak. In dat berichtje heb ik mij even kort voorgesteld en aangeven wat ik zoek in een vrouw. Ik stelde voor dat wanneer zij interesse had om ook mij beter te leren kennen ze contact met mij kon opnemen via mijn email adres of MSN (chat) welke ik in dat bericht meegestuurd had. Kort daarna kreeg ik via de site een antwoord op mijn bericht dat zij geïnteresseerd was om mij beter te leren kennen maar dat zij geen MSN had maar wel een e-mail adres met het verzoek aan mij om via dit e-mail adres contact met haar op te nemen. In de mail die ik daaropvolgend naar haar (privé) e-mail adres stuurde vroeg ik haar wat meer over haar zelf te vertellen aangezien ik dat ook had gedaan. Tevens gaf ik aan dat ik het helemaal niet erg vond om haar beter via de mail te leren kennen ook al was chatten misschien wat handiger en sneller geweest. In de mail die ik van haar terug ontving heeft zij met ongeveer anderhalve pagina tekst iets over haarzelf verteld en wist zij zichzelf te presenteren als de vrouw met de eigenschappen waar ik naar op zoek was. Tegelijkertijd gaf ze aan het eind van het bericht aan dat zij al het nodige meegemaakt heeft en daardoor voorzichtiger geworden is met betrekking tot het aangaan van nieuwe contacten. Daarom wilde ze niet gelijk haar telefoonnummer geven waarvoor ik enigszins begrip kon opbrengen. Zij stelde mij voor om elkaar eerst beter te leren kennen via een ‘anonieme’ SMS dienst. Zij kon mij hier verder niet meer over vertellen omdat een vriendin haar voor deze anonieme SMS dienst had opgegeven. Het enige wat ik volgens haar moest doen was FV gevolgd door haar naam naar 2323 te smsen. Ik gaf haar aan dat ik nog nooit van zo’n dienst gebruik gemaakt had en of het ook mogelijk was haar via de e-mail beter te leren kennen. Zij antwoordde mij hierop: ‘ik baal er alleen van dat ik geen internet tot mijn beschikking heb, ja op me werk maar dat durf ik niet goed als ik eerlijk tegen je ben, vond het al raar om je vanaf daar te mailen.’ Dit kwam erop neer dat op korte termijn het alleen via die ‘anonieme’ SMS service mogelijk was om haar beter te leren kennen. Nu kan je natuurlijk twee dingen doen; ik laat het zitten want ik vertrouw het niet zo’n anonieme dienst waarvan ik nog nooit gehoord heb óf, en daar heb ik dus voor gekozen, je denkt dat het allemaal wel in de haak is want ik heb haar van een gerenommeerde, betrouwbare datingsite, ik heb haar privé e-mail, ze stuurt mij een heel lief berichtje waarin ze precies de eigenschappen beweert te hebben die ik zoek in een vrouw, kortom wat kan mij nog gebeuren dat probeer ik gewoon een keer. Ik had mezelf voorgenomen om maximaal 2 á 3 dagen via deze anonieme manier te smsen maar toen we na 3 avondjes smsen elkaar wat beter hadden leren kennen was zij nog niet toe om haar nummer te geven. Tegenvaller, want ik wilde nu echt wel wat meer zekerheid en haar stem eens horen. Aan de andere kant wil je ook weer niet te opdringerig overkomen en haar mogelijk op die manier kwijt raken want er was echt een klik. Dilemma? Jazeker, want je wilt zo snel mogelijk haar nummer en haar stem eens horen omdat je vanaf het begin toch wel je twijfels hebt of het allemaal wel echt is. Maar ondertussen is het contact al zo gegroeid dat je bijna niet meer wilt geloven dat er een mogelijkheid bestaat dat je opgelicht wordt. Dit resulteerde in mijn geval, met mijn kennelijk ‘te’ goedgelovige karakter, in een SMS contact van bijna drie weken met iemand waarvoor je steeds meer gevoelens krijgt maar die uit eindelijk helemaal niet blijkt te bestaan. Na bijna 3 weken besluit je dan toch dat je absoluut niet meer anoniem wilt smsen, je benadrukt haar nog eens dat je alleen nog maar contact wil via je eigen nummer die ze inmiddels al weken in haar mailbox heeft maar die ze steeds maar niet kan bekijken omdat haar baas niet op haar werk is enz, enz. Kortom de bal ligt nu bij haar. Als ze nou echt zoveel om mij geeft zoals ze me de afgelopen weken heeft wijs gemaakt dan zal ze toch echt wel op korte termijn een manier vinden om haar mail te bekijken om me vervolgens op mijn mobiel te kunnen bellen. Niets is minder waar want nog geen twee dagen nadat ik besloten had om te stoppen met smsen via die Anonieme SMS dienst belde, Nb op zondagochtend, mijn telefoon provider met de vraag of ik me bewust was van het feit dat mijn bel / sms gedrag sterk afweek van mijn gebruikelijke belgedrag. Dit ging over een ‘afwijking’ van ruim €2000,-. Daar gingen dus niet alleen mijn toch al kostbare vrije avonduurtjes maar bleef ik ook nog eens zitten met een rekening van ruim €2000,- en géén droomvrouw. Dan heb ik het nog niet gehad over het beschadigde (zelf)vertrouwen dat ik hiermee opgelopen heb.

Ik weet niet hoelang deze manier van oplichterij al bestaat, maar ik weet wel dat er op de betreffende datingsite meer dan 700.000 singles actief op zoek zijn naar hun droom partner. Dit betekend voor deze malafide bedrijven dat ze ruim 700.000 potentiële slachtoffers hebben. Dit betekend voor u dat u terwijl u nietsvermoedend een leuke date wilt ontmoeten via een betrouwbare site u dus de kans loopt opgelicht te worden. Zorg er daarom voor als u via welke datingsite dan ook met mensen in contact komt u NOOIT ingaat om dat contact via een anoniem (2323) SMS nummer / dienst te laten verlopen. MSN / chatten is anoniem genoeg. Zegt deze persoon niet over eigen internet te beschikken? Jammer! Next! Wie heeft er trouwens in deze tijd geen eigen internetverbinding? Maak niet dezelfde fout die ik gemaakt heb. Bent u er net zoals ik wel op deze manier ingeluisd doe dan in ieder geval ALTIJD aangifte bij de politie, ook als het om kleine bedragen gaat. Bel uw provider, als deze u nog niet gebeld heeft, en maak melding van oplichting en laat ze de rekening van het malafide bedrijf niet betalen of anders terughalen. Vraag het rekening nummer op van het malafide bedrijf waarop uw provider het bedrag gaat overmaken en geef dit rekeningnummer door aan de politie. Nu verschuilen onze politievrienden zich vaak achter regeltjes en wetten waardoor aangifte en/of vervolging vaak moeilijk wordt en ik geef toe dat je er zelf veel achteraan moet zitten. Maar het is van wezenlijk belang dat u de rekening NIET betaald, het is echt de enige manier om de lafhartige, achterbakse, criminele activiteiten van deze malafide bedrijven een halt toe te roepen.

NB: De datingsite waar ik het over gehad heb is een gerenommeerde site die al jaren in de lucht is en ik wil duidelijk benadrukken dat ik deze site niet verantwoordelijk acht van hetgeen mij overkomen is. Wel wil ik zowel de mensen die van datingsites gebruik maken als de beheerders hiervan op de hoogte brengen van deze activiteiten en oproepen voorzichtig te zijn en waar mogelijk actie te ondernemen. Ik wil ook niet een vertekend beeld schetsen dat het ‘online daten’ op zich niet te vertrouwen is, sterker nog ik moedig het juist aan want steeds meer mensen hebben profijt van de mogelijkheid om via internet hun ideale partner te vinden. Dat maakt het des te zorgelijker dat oplichters nu ook op deze manier mensen duperen.

dominiqueS
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008 19:16

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door dominiqueS »

Beste Niels84,

Ik heb sinds kort ook een profiel op een dating site en na een paar dagen kwam er een berichtje dat iemand intresse in mij heeft. In dit bericht stond iets over haar en als ik contact met haar wil moest is FV "naam" naar 2323 sturen. Zelf had deze persoon ook een pagina op dezelfde datingsite en wat er in het berichtje stond en in haar profiel was precies hetzelfde. Ik dacht dus het zit wel goed. Tot ik haar nummer vroeg die kon ze niet geven en ze heeft ook geen internet althans ze zegt dat ze bij een vriendin van haar op internet mag omdat ze net is verhuisd en nog geen aansluiting heeft. Na een paar smsjes vroeg ik of ik haar of ze een keer naar we toe wilde komen. Dit kon alleen maar in de weekenden hier kan ik me iets bij voorstellen. Ik was een dag vroeg vrij en ik zei waar werk je dan kom ik even langs maar dit ging niet om een vage reden. Hoe heb jij het verder afgehandeld kan je er een sms naar toe sturen met STOP ofzo ov meit je neit meer reageren. Wat ik ga er nu niks meer mee doen en ik ga voortaan eerst alles checken voordat ik wat ga ondernemen.

Groetejs en sterkte Dominique S

hermessII
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2008 09:50

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hermessII »

OOk ik ben door schade en schande wijs geworden, helaas komik dar nu pas achter.

Hele tijd geleden toen ik net terug was uit het buitenland, heb ik gerageert op 2200 sms dienst, het resultat was dat ik mijn abbonnement bij Hi ben kwijt geraakt, en dat ik nu npog daar aanmoet betalen..meer dan 1000 euro. Ik niet inde gaten hebbend dat het aan die sms diensten ligt , ga ik over na een neiwu abbonenement en sluit die af bij Oragen..,niet lang daarna waneer ik ik een emotionele dip zit en weer sms met een leuk vrouw (denk ik) krijg ik een rekeing van meer dan 350 euro, ik weet niet wat mij overkomt, ookdit abbonenemt lopt fout en ook hier moet ik nu in een keer 1300 euro betalen.

Ik vind persoonlijk dat ook de providers, Orange, HI etc. ookhier een grrote verandwoordelkijkheid hebben, wij zijn klanten vast klanten die een lang jarig contract aan gaan, maar zij waarschuwen niet voor dit soort praktijken. Hun verantwoordelijkhied gaat verd. Ongewild maken ze toch del uit vanhet systeem van opichterij zij betlane nl die provider.

Door mij ontwetend heid en mijn labile houding, ben ik dus twee schulden rijker, waar ik zelf aanheb meegewerkt..nu begrijp ik door dit verhaal he dat dus komt. Ik ga wel aangifte doen.
En aangezien ik in een bistands utkering zit, duurt dat heel lang.

Nu een jaar later denk je niet dat het daar door komt, maar nu ik weer een sms heb getuurd naar eenzeker angela die eerst een keurige email schrijft, blijkt dat ook ik nu weer opgelichjt wordt, met afsrpaakjes etc. Dat komt door dit artikel, ik ben blij met dit schrijven en het gaat precies zo zals jij dat beschrijft...ik stop deze sms service ik ga daar nooirt meer mee in zee..emailen of normale smsjes anders Next

Je hebt helemaal gelijk, stop naam 2323 en daarmee is dat ten einde..

Radar zou hier meer aandacht aanoetenbesteden gedupeerden opsporen, en de oplichters...aan de scbahdppal nagelen en de providers verzoeken om de geleden schade terug te draaien, en mensen zoals ik vbeter behandelen, want zelfs als je dan bereid bent om eea te rgelen gaan ze daar niet mee akkoord, en struen gelijk een deurwarder op jeaf..Hi doet dat oa...en daar zitje danmet een uitkering van max, 480 euro en meer dan 2000 euro shuld./..vreselijk.

Dus alejblieft blijf weg van die sms kosten zijn te hoog en als je sms je krijgt kost het je ook geld...let op...

Radar kun je mij heir mee en anderen helpen??

hermantel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2008 12:56

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hermantel »

Hallo Lezers Dit is een waarschuwing wat SMS dating betreft dat het NOG erger kan!!!!!!
Ik dacht na vele hersenspoelingen van de dagelijkse brainwash tv reclames
Ach wellicht zit mijn true love toch tussen deze SMS dienst dames...dus
Ik dacht Ach heb een prepaid kaart van SIMYO....er staat 10 euro op
In het ergste geval ben ik mijn beltegoed kwijt...Dacht ik.....
Wel ik ben gaan bellen 2323 en nog wat andere nummers..Wauw wat een succes....Niets...weinig respons..Mmm..Ik ben naar bed gegaan.
Volgende dag was mijn tel nummer afgesloten...Ik keek op internet mijn account en zag tot mijn GROTE verbazing dat SIMYO IJSKOUD 340 euro
Negatief saldo staan en of ik hetr maar even wilde storten.....

Die nacht had ik een SMS aanval gehad en was er even 330 euro afgeschreven...Simyo kent geen mogelijkheid om deze functie van NIET NEGATIEF staan NIET wat ik BIJNA CRIMINEEL vind
Ook zijn ze niet bereid mijn geld terug te vorderen....
Dat maakt hun in mijn ogen medeplichtig aan criminele activiteiten.
HOEZO SIMYO GOEDKOOP...
Ze nemen hun verantwooding niet. Ik heb tevergeefs brieven geschreven, maar allemaal mijn schuld...Echt stijlloos!!!!

Wees gewaarschuwd...
RADAR Als jullie mij kunnnen helpen neem dan even contact met mij op. Ik vind dat mij echt onrecht is aangedaan!!!!
Met vriendelijke Groet Herman

hermessII
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2008 09:50

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hermessII »

Ook nu weer een reactei op deze sms dienst, en zo zijn er nog meer.

Radar, is het niet moglijk om hier wat aan te doen, natuurlijk ook wij zelf zijn vaak te goed gelovig en mischien te emotioneel. Het lijkt allemaal vreemd, maar op de een of andere manier worden veel mens ede dupe van hun naiviteit.

Ik word bijvoorbeel nadat ik een stop opdracht te hebben gestuurd, elke ochtend of avond lastig gevallen door deze bewuste sms dienst , m,et een goed morgen hab je al ontbeten zal ik je komen verwennen en waarom reageer je niet, vreselijk allemaal...men terroriseert ons.

Een maal gebruimt hebben gemaakt van zo een dinst wordt je ook nog lastig gevallen. Privacy hebben ze nooit van gehoord blijk baar.

Waarschijnlijk denken ook sommige vrouwen die van deze dienst gebruik maken, dat als zij een berichtje sturen, dat zij de ksoten betalen maar dat is niet zo, wij betalne mee. Dus hoewel je geen bericht stuurt of erop reageert.

Als ik het zo lees gaat het hier om heel veel geld, die heel veel mensen dupeerd voor honderden euro's...

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen hiervan de dupe zijn per jaar, als dit een topje van de ijsberg is, dan zou het kunnen zijn dat er heel veel slachtoffers zijn. En om heel vveel geld, wat gewoon wordt gestolen.

Wat kunne wij hier tegen doen, aangifdte bij de politie loppt vaak op niets uit, rechteloos ben je dan.

IK heb mijn lesje wel geleerd, mar er zullen er nog velen bij komen ben ik bang.

Ook de providers hebben hier een verantwoordelijkheid, ook daar moet iets aan gedan worden denk ik zo, maar hoe...

Michiel

hermantel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2008 12:56

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hermantel »

Hallo mensen,
Als je denkt hulp van radar te krijgen ivm sms oplichting moet ik jullie teleurstellen. ik heb een mail ontvangen dat ze niets kunnen/willen doen en dus deze oplichtings praktijken gewoon door laten gaan...
nog bedankt radar voor het NIETS DOEN!!!!WAY TO GO!!!!

God voor ons allen en ik voor mezelf zullen we maar zeggen!!!!

Naar mijn mening is dat als het een beetje lastig wordt, RADAR gewoon zijn vingers er vanaf trekt en ons aan ons lot overlaat!!!!

Wellicht is er teveel geld mee gemoeit en zitten er teveel criminelen met veel macht achter, of is het gewoon een te lastig onderwerp, Anders kan ik het niet verklaren...

Radar is een van de weinigen die hier wat aan zouden kunnen doen, door de KRACHT van de MEDIA en deze praktijken een HOLD toe kunnen roepen en POLITICI in Den Haag wakker kunnen schudden, die kijken immers ook TV neem ik aan???

Zoveel leed zoveel slachtoffers...Ik begrijp er HELEMAAL niets meer van dat dit in Nederland allemaal kan...Zijn we dan net zo een scammer land als Nigeria geworden?????
Dexia het beleggings lease leed verhaal, waar ik helaas zelf ook slachtoffer van ben geworden is een ander voorbeeld...Bah wat is naar mijn mening Nederland laag gezonken wat een vervelend land is het aan het worden!!!!

Maar nee..naar mijn mening DOET RADAR helemaal niets!!!! OH sorry KAN niets doen zeggen ze!!!!...Sorrie maar naar mijn mening vind ik dit walchelijk en stijlloos.
Ik ben ECHT KWAAD op deze houding van RADAR!!!!!!!

Ik begrijp onze regering ook niet...Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dag in dag uit deze oplichters praktijken worden uitgezonden op TV en dat deze modellen, want meer zijn ze meestal niet, onder de stem van een verleidelijke presentatrice, gewoon door kunnen gaan!!!!

Het lijkt allemaal net echt en Misschien dat er af en toe ook wel een eerlijke dame tussen zit, maar ik ben er nog geen tegengekomen.
Mensen denk eens na welke vrouw heeft nu geen pc in deze tijd???
Is kapot??? Dat is een van de smoesjes die ik keer op keer hoor namelijk!! YES SURE!!! en ELVIS IS STILL ALIVE!!!! Wordt wakker mensen!!!

Ben er eergisteren weer ingetrapt. maar NU BEWUST ALS TEST!!!via SMS dienst 4477..Alleen nu heb ik wel met een ECHT Orange prepaid nummer gebeld..Ik wilde het toch weer eens proberen...Als BEWIJS voor mezelf, dat het allemaal NEP is!!!!!
Alvorens ik deze mail schrijf...Wel nu 5 euro armer...En nu de SMS STOP
de dienst te hebben uitgeschakeld ben ik weer een oplichters ervaring rijker...

RADAR het gaat dus niet ALLEEN erom dat deze dienst wel of niet uit te schakelen is...Want ik heb 1 uur nodig gehad om erachter te komen hoe dat moest op internet is NIETS TE VINDEN...Telefuture het bedrijf dat verantwoordijk is voor alle ellende heb ik gebeld : 010 - 4286780

Het gaat erom waarom jullie niet gaan praten met dit soort bedrijven als TELEFUTURE en deze gewoon hun gang kunnen gaan...Zelf niet eens via GOOGLE terug te vinden zijn onder AFMELD CODES...En als ik ze erover aanspreek ze hoogst verbaasd zijn!!!! Kijk ik ben een amateur en geen journalist, maar dit soort dingen zouden JULLIE dus al lang gedaan kunnen hebben...en dit soor bedrijven aan de kaak stellen!!!!!

Hoezo WE KUNNEN ER NIETS AAN DOEN Radar?????

Jullie hadden op zijn MINST de mensen deze naam TELEFUTURE kunnen doormailen, dat de mensen bij hen moeten zijn en ze GRATIS VELE SMS diensten uit kunnen schakelen voor jou!!!!!!
Het is maar dat jullie het weten...Als RADAR niets doet, doe ik in ieder geval iets, want in tegenstelling tot RADAR zie ik het als mijn BURGERPLICHT!!!!!


Mensen, geef je geld zinnig uit, aan een goed doel bijvoorbeeld...

Radar Wordt wakker en help ons in plaats van alleen de mensen maar te vertellen dat jullie niets voor ons kunnen doenn en jullie kop in het zand te steken. Het is gewoon een SCHANDE wat er in Nederland gebeurd dag in dag uit op bijna alle TV zenders....Is iedereen in Nederland soms gehersenspoeld en blind geworden????
Dit gebeurd in geen enkel land in EUROPA...
Ik wil ook snachts gewoon TV kunnen kijken en niet de hele nacht oplichters horen...Als het echt was kon ik er mee leven, maar ik weet helaas beter.....

Radar mijn mening is dat ik het een uiterst laffe houding van jullie vind om niets te willen doen en ons allen aan ons lot over te laten !!!!

...Nog succes met jullie programma...

PS alles in deze mail is uit het hart geschreven en is MIJN MENING
Aangezien we in een VRIJ land leven zeggen ze, wilde ik dit EVEN KWIJT
En als jullie iemand willen aanklagen wel, Ik heb toch geen geld meer!!!
Dankzij een wraaklustige buitellandse ex die dankzij het goede veilige Nederlandse rechtssysteem mij als hardwerkende MAN, volledig leeggeplukt heeft!!!Wat een ander schandelijk verhaal is
Groet, Herman B vanuit een zolderkamertje van 500euro huur die ik nog net kon betalen, omdat in Nederland als je op straat komt te staan Woning urgenties afgeschaft zijn

Nogmaals Groet,, Herman B. , vanuit Lossdrecht

jprmerk28
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2008 21:31

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jprmerk28 »

hallo allemaal ik heb een vraag warom kunnen meisjes niet meer gewoon mailen nee wel een mailtje sturen met sms effe na dit nummer warom doen die meisjes dat tog 1,50 per sms plus als ze jou sturen ook 1,50 per sms ik wil op die manier ook wel geld verdienen welke baas heeft dit bedacht dat zal ik wel eens willen weten ik sms nu met een meisje na 2323 ik wacht nog tot volgende week en dan stop ik met haar als ik er nog niet gezien heb de vorige keer was ze ziek en ja zo lief smst ze je dan en als ik dan vraag je hebt me tog via een site gevonden warom kon je toen wel op internet en dan zegt zei ja ik heb geen pc en zat toen bij men vriendin op internet dus vroeg ik warom kan dat nu dan niet en toen wel ik zei mail me gewoon en nu is ze boos maar beseft z on meisje dan niet dat je zo op 500 euro zit in een week zit je all op 50 euro en dan smst zei van ja ik hoor niks van jou en ik sms jou wel en jij mij niet en je vraagt niet eens na mij ik heb nu alleen een foto van haar en ze is zo leuk op die foto maar wat heb ik er aan ik sms nu all minder omdat ik aan men geld denk nou ze zegt mei dat ik haar dan zie als ze nu afzegt sms ik echt stop groetjes jp
:wink:

opletten!
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2008 22:24

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door opletten! »

ter info:

Heb sterk het gevoel dat ik benaderd ben geweest door fictief personage met als doel mij te lokken naar anoniem sms site van www.date-mobiel.nl waarvoor 1,50 euro per sms betaald moet worden.

Waarom denk ik dat,
inmiddels 1100 euro afgetroggeld en nu met die confrontatie is contact weg....
Tevens vond ik in persoonlijke email waar gevraagd werd gebruik te maken van DM <naam> via 2323 het volgende onderschrift:

€ 1,50 perontvangen bericht max 2
zie voorwaarden date-mobiel.nl

Niet echt een onderschrift die je zou verwachten van een prive mail, toen helaas overheen gelezen, waarschijnlijk bedoelt om hun juridisch in te dekken.


Doet zich voor als <naam>, maar is waarschijnlijk gefrustreerde psych van 46 of zo, want eerlijk is eerlijk, al mijn gevoelige snaren hadden ze door.
Tevens maakt "ze" gebruik van <naam>@live.nl


Zou in elk geval handig zijn als alle dating sites duidelijk op de site waarschuwen voor dates die naar commerciele sites verwijzen onder mom van anonimiteit.


opzeggen werkt overigens alleen goed via de website aflogging, dus per email, een sms is niet genoeg met STOP heb ik ondervonden.

jprmerk28
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2008 21:31

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jprmerk28 »

nou ik zei tog dat ik nog tot mei zou wachte op dat meisje had vandaag die date en wat denk je kwam weer eens iets tussen ik ben de hellemaal klaar mee met die kanker sms centrale ben duizende euros kwijt en nou zie ik ook nog eens dat filmpje op rada kanker honden ik zou men geld terug willen ik stap ook na de politie als ik die kerel zou tegen komen sla ik zen hele kankerkop eraf kanker vent een bom gooien op dat kanker bedrijf ik zou een aanslag plegen op die kanker sms daar sorry ik ben echt boos nu en heel erg kwaad hier wort ik ****** agrasief van heb men foon kapot gesmeten kijken of ik hem nog kan maken jp :(

hermantel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2008 12:56

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hermantel »

Hallo mensen Radar onttrekt zich nogmaals ban iedere verantwoording
Ik zou het een burgerplicht vinden om hier wat aan te doen.
Naar mijn mening


De slappe houding van RADAR vindt ik SCHANDALIG
Naar mijn mening.

Ook dat ze ons totaal negeren en totaal niet geinteresseerd zijn in wat
we denken...Naar mijn mening

Een bom is wellicht wat te overdreven maar ik zou willen dat ze eens wakker geschut zouden worden...naar mijn mening

Nogmaals Radar...wordt het nu niet eens tijd om iets aan deze honder procent criminaliteit te doen...Naar mijn mening

Jullie gedragen zich als net zo een stelletje slap janussen naar mijn mening
als die lui in de regering, die het ook allemaal niets uitmaakt kennelijk naar mijn mening,

Steeds meer mensen worden het slachtoffer..Ik hoor al bedragen van 1100 euro...Dat is toch vreselijk....

Het is allemaal fake, die wijven werken gewoon als model op freelance basis, met als enige doel geld te kunnen scoren...Naar mijn mening

Echt zo schandalig dat dit LEGAAL mogelijk is in Nederland..
Naar mijn mening


Radar nogmaals...Jullie hebben de macht!!! Die er wat aan!!

Groet, Herman

Alex6
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2008 14:30

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Alex6 »

Ook een keer gedaan.
Maar via prepay dus kon er gelukkig het aantal nog redelijk onder controle houden.

Maar het is echt nep.

Eerst is ze ziek, dan familie problemen, dan haar zus geslagen door vriend, dan oma in ziekenhuis. Yeah right!!


En er staat ook dat je maximaal 2 berichten kan ontvangen per verstuurd.
Ik dit is uitttesten door niet op te waarderen.
Eerst nog gewoon die 2 berichtjes, maar daarna......
Mijn tegoed was op en toch kreeg ik een bericht!!!
Oftwel ze proberen je doormiddel van een gratis bericht gewoon weer te laten smsen!!

Heb het helemaal gehad na paar tientjes.


Wie gaat hier nu is wat aan doen!

jprmerk28
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2008 21:31

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jprmerk28 »

Hey hallo een vriendin heeft me hiervoor opgegeven omdat ik maar geen leuke jongen kan vinden die een beetje bij me past. Ik ben Mae 21 j studeer voor verpleegkundige en ben dol op o.a reizen. Ben erg sportief en hou van uitgaan. Maar ze heeft me hier nu wel voor opgegeven maar er waarschijnlijk niet aan gedacht dat ik nog thuis woon geen computer heb daar mijn ouders willen er absoluut niet aan. Zodra ik op mezelf woon komt er dat meteen dat snap je wel denk ik. Als je me ff smst kunnen we even kennismaken want mijn oog viel op je en je lijkt me leuk. Sms VLM MAE naar 2323 en dan krijg je meteen contact met me. Ik kan even niet anders moet oppassen wat ik doe hier thuis. Kan ik een smsje van je verwachten? Lijkt me leuk! Kost 1.50 p.o.b. en je krijgt max 2 sms retour p.v.b. mij is het dat wel waard tot gauw hoop ik. Groetjes Mae nou zo begon het dus ik heb nu stop gesmst en ben nu afgemelt :wink:

jprmerk28
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2008 21:31

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jprmerk28 »

Gelezen bericht Van Vlindertje81Aan Sean55Onderwerp Reactie van Vlindertje81Datum 22 januari 2008 21:31:34verwijderen Hey hallo een vriendin heeft me hiervoor opgegeven omdat ik maar geen leuke jongen kan vinden die een beetje bij me past. Ik ben Mae 21 j studeer voor verpleegkundige en ben dol op o.a reizen. Ben erg sportief en hou van uitgaan. Maar ze heeft me hier nu wel voor opgegeven maar er waarschijnlijk niet aan gedacht dat ik nog thuis woon geen computer heb daar mijn ouders willen er absoluut niet aan. Zodra ik op mezelf woon komt er dat meteen dat snap je wel denk ik. Als je me ff smst kunnen we even kennismaken want mijn oog viel op je en je lijkt me leuk. Sms VLM MAE naar 2323 en dan krijg je meteen contact met me. Ik kan even niet anders moet oppassen wat ik doe hier thuis. Kan ik een smsje van je verwachten? Lijkt me leuk! Kost 1.50 p.o.b. en je krijgt max 2 sms retour p.v.b. mij is het dat wel waard tot gauw hoop ik. Groetjes Mae let op de foto en ze zitten dus ook op dating sites :?

wk78
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2008 10:08

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door wk78 »

Dit komt mij bekend voor, ja ik ben ook opgelicht door 2323!
Het ging bij mij ongeveer dezelfde, via een dating site kreeg ik contact met een dame die eerst via anoniem sms's elkaar wil leren kennen, want zij heeft al een en andere meegemaakt en natuurlijk had ik daar wel begrip voor. Haar code was DM ROOS
Na 1 week kreeg ik het gevoel dat er iets niet klopte, het leek alsof ik met verschillende mensen aan het smsén bent, dubbele en onzinnge vragen, verschillende schrijf style en verhalen die op elkaar aansluiten.
Dus stopcode gestuurd en toch kwam er maar sms van "haar" door. Wist ook niet wanneer het afmeld proces van kracht wordt. "Zij" kon zo goed op je gevoel inspelen en ik was natuurlijk naief en stom om het weer te reageren. Ik gaf aan dat ik wil stoppen met smsén via date-mobiel, wil anders haar een keer ontmoeten. Jij kent het wel, telkens zijn er redenen om 1 en ander uit te stellen. Ik wou alleen verder contacthouden via mail of msn, maar heeft zij liefst dat ik met haar blijven smsén. Al is het maar 1 per dag of om de dag, ik heb toch in toch hand zegt zij.
Toen ik gisteren deze forum tegenkwam, wist ik het zeker dat ik een sukkel ben geweest en ook opgelicht door DM 2323 sms dienst.
Had direct stopcode weer naar date-mobiel gestuurd en mijn mobiel provider gebeld voor advies. Zij kunnen mij niet echt helpen, het is weliswaar mijn eigen wil om dat premium sms dienst te gebruiken. Ben intussen wel een paar honderd euro's kwijt. Ik kan eventueel de faktuur voor maximaal 2 weken laten blokkeren, maar uiteindelijk zal ik het toch wel moeten betalen. Uit de faktuur kon zij alleen zeggen dat 2323 gekoppeld is met nummer 0909 202 7040. Zij gaf aan dat aangifte bij politie waarschijnlijk ook geen nut heeft. Zij verwees me echter wel naar http://www.consuwijzer.nl/ en heb daar een klacht ingediend.
Niemand kan blijkbaar hier iets tegen doen, proivder niet en politie ook niet. Het komt op neer eigen schuld en stom zijn om in zoiets te geloven.
Pff...kreeg vanochtend toch weer sms's van "haar" :( zal de stopcode nogmaals versturen maar...

Alex6
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2008 14:30

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Alex6 »

Hmm STOP + naam helpt vaak.

Alex6
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2008 14:30

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Alex6 »

Er wordt zelfs geadverteerd om mensen te vragen die aan de andere kant willen zitten :s

Te gek voor woorden toch!

Gevraagd: sms operators gezocht
Prijs: €
Beschrijving: heb je minimaal 6 maanden ervaring als sms operator...



heb je geen van 9 tot 5 mentaliteit



ben je een echte teamplayer



ben je creatief en kan je profielen promoten of bereid dit te leren

je bent minimaal 15 uur per week beschikbaar



dan ben jij de sms operator die wij zoeken verdiensten 10 ct per sms bericht

elke 10e van de maand 100% uibetaling van de verdiensten er wordt geen bounche ingehouden



we hebben plaats voor een 3 tal operators er zal een selectie uit de kandidaten worden gemaakt
Foto: Geen foto
Website adres: Geen website
Geboden: € 0
Gezien:
19 keer sinds de plaatsing van de advertentie op 30-05-2008 om 12:03 uur
Klik hier voor een printbare versie van deze advertentie
Mail deze advertentie naar jezelf of een vriend(in)

Eigenaar
Naam: smsservice (Alle advertenties van smsservice)
Provincie: Utrecht
Gemeente: Houten
Woonplaats: Niet bekend
Nieuw Maak favoriet

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Lieve heren,
Als vrouw zal ik eens een reactie geven. Vanaf het allereerste begin met nacht-tv wist ik al dat er iets helemaal fout zat. Uiteindelijk, ook na een aantal reacties i.v.m. het niet doorgaan van afspraken, wordt nu vermeld: Geen fysieke afspraken mogelijk. Met andere woorden, de "dames" zoeken wel zogenaamd een leuke partner, maar ontmoeten is er niet bij. Daarnaast, als ik de site bekijk (date via telefoon) en de profielen van de "Dames" zie (ook op televisie), laten wij even heel eerlijk zijn.
Is het allemaal niet te mooi? Superknappe, halfnaakte vrouwen die op zoek zijn naar een partner omdat het niet mogelijk is op een andere wijze te daten? Kijk naar de foto's! Het zijn professionele foto's!
Maar ik ben het absoluut met jullie eens dat deze praktijken moeten stoppen, het is ordinaire oplichterij. Maar als de heren eens de hersens "boven" laten in plaats van in die andere kop? En denk goed na: alle betrouwbare vrouwen die ingeschreven staan op een datingsite: zij hebben gewoon internet.

Al met al ben ik van mening dat hier, net zoals met de oplichterij van de telefoonspelletjes, iets aan gedaan moet worden.

Ik wens jullie succes met echte liefde en dit gaat niet via SMS.

hal66
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2008 23:06

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hal66 »

Hoi allemaal,

Ook ik ben "slachtoffer". Gelukkig beperkt doordat ik prepay gebruikte.
Zelfs na commando "stop 2323" krijg ik nog smsberichten. Tegoed is bijna op en dan schaf ik maar een nieuwe kaart aan. Schade €37,50.

Maar nu komt het, ik heb de gegevens gevonden van de provider. Dus maak ze gek, val ze lastig. Stuur brieven. Eis schadevergoeding enz.
Maak de heer of mevrouw Eser het leven zuur.

Succes !

www.sms-flirt-factory.nl
[email protected]
Op www.sidn.nl kan je alle gegevens opvragen.

hal66
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2008 23:06

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hal66 »

Wat speurwerk gedaan en heb nog wat dienstverleners (oplichters) gevonden. Aanbod gebeurt via websites en bonafide marktplaatsen zoals speurderd.nl, marktplaats.nl, tweedehands.net, etc. In tegenstelling tot zoals je op tv ziet is er nooit een waarschuwing. Wel in 1 regel een kostenopgave. Al met al zien advertenties er zo nu en dan bedriegelijk echt uit.

SMS hosting provider biedt de sevice tegen betaling aan een SMSdienst. Hier volgen er een paar die ik gevonden heb. Ik heb alleen naar dating sites gekeken maar er bestaan er meer in andere categorien. Via www.sidn.nl kan je achterhalen wie er achter een dienst zit.

http://www.mobdesk.com/NL/ SMS-hosting dienst
www.sms-flirt-factory.nl
http://www.regiocontact.com
www.eroforyou.com
www.sms-liefde.com
http://www.datingbase.nl
www.sms-liefde.com
www.dates4everybody.nl
http://sms-nacht-cafe.nl/
http://www.sms-liefde.com
www.date-mobiel.nl
http://spannendedate.maakjestart.nl/
http://erotischcontact.maakjestart.nl
http://erotischevrouwen.maakjestart.nl/
http://stiekemvreemdgaan.maakjestart.nl/
www.virtualdating.nl/

Bijdrage
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2008 17:55

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Bijdrage »

Ik zal ook even mijn bijdrage leveren.
Nu ondertussen al 3 maanden terug, ontmoette ik via een andere chat dienst een 28 jarige politie agente. We raakte in sms-chat. Alles leek wel en mooi. Zij wou haar nummer niet geven tot de 1ste date. Afijn, dat kon ik me wel voorstellen. Na een maand hadden we afgesproken. Diezelfde dag, 2 uur voor onze afspraak, kreeg ik een sms van haar collega (via haar mobiele) dat zij gisteravond in elkaar geslagen was en met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Toestand was kritiek. Afijn, geen date dus. In de dagen daarna, nog sms contact gehad. Maar bij elke vraag die ik stelde over hoe het ging en wat er gebeurd was, zwijgde zij. De dokter was langs geweest maar zei niets over wanneer ze weg mocht. Afijn dit contact is snel verwaterd en afgelopen. Het enige wat dit mij opgelevert heeft, was 2 hoge telefoonrekeningen! Oplichterij dacht ik dus.

Nog geen maand later ontmoette ik echt een leuk iemand! Een match dacht ik. We hadden heel veel interessen gemeen! Ik had al aangegeven niet lang te willen smsen vanwege de hoge kosten. Via de datingsite kreeg ik een mailtje van haar met daarin haar hotmail adres waar ik heen kon mailen. Nu dus wel weer via 2323 aan de chat geraakt.
Kreeg via de mms wat foto's van haar gesmst. Toen ik haar leerde kennen, had ze net een nieuwe woning. Dus afspreken was lastig. Hadden we een weekend gepland, ging het niet meer door, want ze moest werken.
2 weken daarna hadden we afgesproken, krijg ik een half na de afgesproken tijd een sms, dat ze niet kon komen, want er was iets met haar vader en die lag in het ziekenhuis.
Weer een ziekenhuis geval dacht ik meteen. Dus ik stelde voor om langs te komen. Nee dat was nog erg vroeg en ze wilde mij nog beter leren kennen. En ze wist niet eens mijn naam meer!!
door de weeks afspreken ging niet, want was moeilijk, weinig tijd enzo enzo. Dus in het weekend kwam beter uit voor haar.

En bij elk voorstel die ik deed over het goedkoper smsen via prepaid, wou ze niet. Blijven zeuren over het willen sms via 2323.
Plus dat ze durfde te zeggen dat ze niet wist hoe prepaid werkte!?
En mailen ging niet, want ze had geen computer thuis.
Maar als logistiek medewerkster heb je op het werk toch internet?
Ik heb gezegd dat ik dat niet goed vond en mij kon bereiken via mijn prepaid nummer of email.

Al met al, weer geen date, maar wel super hoge telefoonrekeningen.
Gisteren stuurde ze mij nog een sms, met de vraag hoe het ging. Ze miste mij heel erg en het voelde alsof ze een gebroken hartje had....hmmmm...

EagleBoy

Gesloten