LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS Dienst 4477

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Michaelk

Re: SMS Dienst 4477

Ongelezen bericht door Michaelk »

Re: Hey Emma ( en tim :)
From: emma.tim tim ([email protected])
Sent: February 6, 2009 11:35:48 AM
(hier ff me mailadres weggehaald)

Zo!! ik had lekker tijd om even mijn mail te checken. Ik heb zelf door verleden jaar geen computer, (wat er precies allemaal is gebeurt dat vertel ik je liever in een iets later stadium).

Het komt er in ieder geval op neer dat ik alleen ben aangewezen met mijn kindje. Ik heb hierdoor helaas geen tijd en mogelijkheid om te werken maar ben desondanks wel druk met de opvoeding zo goed mogelijk te doen en verder andere dingen regelen.

Ik ben erg toe aan een verandering in mijn leven, iemand die me neemt zoals ik ben en het niet erg vind dat ik reeds een kindje hebt die toch veel tijd van mijn leven neemt, die ik dus niet aan een man kan besteden.

Ik wil dan ook nadrukkelijk vragen of je er wel echt goed over na wilt denken of dat iets is waar je mee kunt leven. Mocht dit zo zijn dan lijkt het me fijn als je het 1 en ander over jezelf kenbaar maakt in een berichtje door LIVE EMMA naar 4477 Te sturen. Op die manier blijven we heel even anoniem, en veiligheid is wel belangrijk met zo'n kleine, zodat ik en jij weten dat de ander het echt meent.

Mocht je toch twijfelen dan kan ik je helemaal begrijpen en weet dan ook dat ik geen hard feelings hebt over je beslissing, en hoop met heel mijn hart en ziel dat je de ware toch nog vind.

Ik hoor je snel ( hoop ik)

X Emma en knuffel Tim.

Dit is gewoon pure oplichterij dat aan het licht gebracht moet worden. Ik ben een bedrag van ruim 250 euro kwijt geweest, voor dit soort misleidende activiteiten. Ik voel me dan ook geroepen om telkens als ik weer zo'n smoesjesemail binnenkrijg dit vanaf nu hier te gaan melden. Deze cybercriminelen zijn o.a. zeer actief op "Relatieplanet.nl". Ik ben er dus een keer ingetrapt, maar niet twee keer. Als je er goed over nadenkt (in mijn geval was ik naief) is het onlogisch, en ze hebben altijd dezelfde smoesjes. Ik heb al wat emails verzameld van hun "meest gebruikelijke smoesjes". Ik geloof niet dat het de bedoeling kan zijn om misbruik van mensen te maken op deze manier. Wat joost zegt is waarschijnlijk waar. Je zit gewoon met een vent te SMSen (van die sms service) die zich helemaal rot lacht, en vervolgens
zijn centen hiermee verdient. Oh, en dit is helemaal mooi, een regel of 30 hieronder tref ik NET dit bericht aan in muiskleine letters die tevens lichter zijn :!: : Deze sms dienst heeft als kosten (1,50pobmax2berichten per keer ).U gaat geen abonnement aan en stoppen kan altijd op elk moment door stop te sms'en. Maak nooit grote bedragen over naar iemand die u niet kent. Bij grote bedragen is het ALTIJD de moeite om bij de verkoper langs te gaan en het product persoonlijk te inspecteren.)Wees voorzichtig als een koper meer biedt dan de vraagprijs, wil betalen met een cheque of woonachtig is in het buitenland. Wij adviseren u geen gebruik te maken van Western Union, BidPay en MoneyGram als u zaken doet met een onbekende en raden u af artikelen op te sturen naar het buitenland. Kijk voor nog meer tips op:

Nou ja, wel netjes toch? :!: . Oh, dit lijkt trouwens wel op de text van marktplaats of speurders. Nog was er iets vreemds. Toen ik mijn eerste email verstuurde, was hij/zij(wie het ook is) direct geen member meer van RP. Waarschijnlijk om de kans op tracering te minimaliseren. Die mensen lopen binnen, en het wordt tijd dat ze aangepakt worden. Ik vind het van principieel belang dat deze oplichters ontmaskerd en gestraft moeten worden. Ze spelen glashard met menselijke emoties.

Kan iemand hier A.U.B. iets tegen gaan doen!

M.v.g. Michael

cleootje

Ongelezen bericht door cleootje »

hallo allemaal,

ik heb hier even rond zitten lezen op het forum en dan vooral over de smsdiensten en met nog grotere belangstelling de mails die jullie in
de reakties hebben geplakt.

Wat mij opvalt is dat er nergens tarieven staan vermeld in die mails
of jullie hebben het weggehaald? als dit niet het geval is en je wilt je geld terugvorderen dan maak je daar goede kans op.

Want volgens de code of conduct voor smsdiensten moet het bedrag achter de smskode vermeld staan!!

Dus bv sms bla miep naar 4477(1,50pob)

Dit is wettelijk verplicht !!

op deze site kan je er veel over lezen http://www.smsgedragscode.nl/

vriendelijke groeten van een eerlijke chateigenaar die zich wel aan alle regels houd

kogel

Ongelezen bericht door kogel »

hallo allemaal ook ik ben lastig gevallen door 4477 maar inmiddels ben ik wat verder gegaan ik ben door een fout van de gene die dit nummer (4477) gebruikt achter zijn 06 nummer gekomen en heb hem dus even persoonlijk verteld dat hij (ja het is een man en dus niet de vrouw die je denkt te spreken)mijn telefoon nummer moet wissen. als er dus iemand geintreseerd is in zijn 06 nummer dan hoor ik dat wel.

edgerick

Ongelezen bericht door edgerick »

Hoi mensen..
Ik kreeg ook een berichtje ... met onderstaande tekst! en vertrouwde het meteen niet..... en keek op google en tikte daar 4477 in! en kwam meteen bij dit forum terecht...

beetje laag aan de grond.. want mensen die erg wanhopig zijn reageren er meteen op! :evil: geldklopperij is het! Hoge celstraf geven!
niet alleen financiele schade maar ook emotionele schade kunnen mensen hierdoor verkrijgen!!
----------------------------------------------------------------------------------
hoi erik

allereerst wil ik je bedanken voor je reactie, jij bent de tweede waarop ik nu terug reageer.
ik heb om, eerlijk te zijn afgewacht of ik meerdere reacties kreeg,
en dat was zo en daaruit heb ik jou nu gekozen om toch elkaar wat beter te leren kennen.
ik ga mijn oproepje weg halen, in de hoop met jou verder te kunnen
ik moet je wel wat bekennen ik heb me laten doorschakelen via sms om zo toch in eerste instantie een beetje anoniem elkaar beter te leren kennen.
ik heb er ook een hele goede reden voor omdat ik bij de eerste reactie die ik gaf mijn telefoonnummer had gezet
en die persoon dezelfde avond nog bij mij op de stoep stond, met een hoop narigheid voor mij want hij wilde niet vertrekken,
daar is zelfs de politie nog bij geweest om hem weg te krijgen.
vandaar dus mijn reden om voor sms te kiezen. je zal nu vast ook wel denken waarom niet via de mail, daar kan ik kort in zijn.
ik werk de hele dag al op mijn werk achter de pc en s'avonds zet ik dat ding dan echt niet meer aan, dan ben ik blij dat ik wat anders kan gaan doen.
bovendien heb je nu meteen kontakt met mij want mijn mobieltje heb ik bijna altijd bij me.
en nu hoop ik natuurlijk dat jij gaat reageren en ook echt de moeite wilt nemen om mij een sms te sturen en mij beter te leren kennen, en ik jou natuurlijk.
en dan ben jij misschien binnenkort, als het goed klikt, wel mijn favoriete bezigheid voor in mijn vrije tijd.
ik zal het even uitleggen hoe je mij dan goed kan bereiken.
dat doe je door: je sms te beginnen met
sfp sandra (dan je tekst) en dat te sturen naar nummer 4477
ik probeer je dan zo snel mogelijk een smsje terug te sturen, want ook ik wil jou graag beter leren kennen.
helaas ook een mindere kant hieraan dat is dat er kosten aan verbonden zijn, namelijk 1,50 euro per ontvangen bericht, je zit nergens aan vast en door simpel het woordje stop te sturen ben je ook weer afgemeld. bovendien kan ik je per sms die je mij stuurt maar maximaal 2 terug sturen, ik hoop dat je nu wel deze moeite voor mij wilt doen. ik ben het zeker waard, en als eenmaal het eerste kontakt is gelegd weten we snel genoeg of we wel of niet verder met elkaar willen .mocht ik je niet terug horen dan weet ik ook meteen dat je geen moeite voor mij wilt doen en wens ik je verder het beste in je zoektocht naar een andere leuke dame.
dit mailadres verwijder ik weer dit heb ik speciaal voor mijn oproepje aangemaakt en heb ik nu niet meer nodig.
mij hoor je dus hier niet meer op terug.
ik hoop je binnenkort op mijn mobieltje te mogen gaan horen en wie weet wat voor moois daar uit gaat komen.
veel liefs en een kus sandra
---------------------------------------------------------------

movi3fre4k

Ongelezen bericht door movi3fre4k »

Beste lezers

ook ik kreeg zo een leuk bericht via relatieplanet.nl

hoi wesley

allereerst wil ik je bedanken voor je reactie, jij bent de tweede waarop ik nu terug reageer.
en dat was zo en daaruit heb ik jou nu gekozen om toch elkaar wat beter te leren kennen.
ik moet je wel wat bekennen ik heb me laten doorschakelen via sms om zo toch in eerste instantie een beetje anoniem elkaar beter te leren kennen.
ik heb er ook een hele goede reden voor omdat ik bij de eerste reactie die ik gaf mijn telefoonnummer had gezet
en die persoon dezelfde avond nog bij mij op de stoep stond, met een hoop narigheid voor mij want hij wilde niet vertrekken,
vandaar dus mijn reden om voor sms te kiezen. je zal nu vast ook wel denken waarom niet via de mail, daar kan ik kort in zijn.
ik werk de hele dag al op mijn werk achter de pc en s'avonds zet ik dat ding dan echt niet meer aan, dan ben ik blij dat ik wat anders kan gaan doen.
bovendien heb je nu meteen kontakt met mij want mijn mobieltje heb ik bijna altijd bij me.
en nu hoop ik natuurlijk dat jij gaat reageren en ook echt de moeite wilt nemen om mij een sms te sturen en mij beter te leren kennen, en ik jou natuurlijk.
en dan ben jij misschien binnenkort, als het goed klikt, wel mijn favoriete bezigheid voor in mijn vrije tijd.
ik probeer je dan zo snel mogelijk een smsje terug te sturen, want ook ik wil jou graag beter leren kennen.
helaas ook een mindere kant hieraan dat is dat er kosten aan verbonden zijn, namelijk 1,50 euro per ontvangen bericht, je zit nergens aan vast en door simpel het woordje stop te sturen ben je ook weer afgemeld. bovendien kan ik je per sms die je mij stuurt maar maximaal 2 terug sturen, ik hoop dat je nu wel deze moeite voor mij wilt doen. ik ben het zeker waard, en als eenmaal het eerste kontakt is gelegd weten we snel genoeg of we wel of niet verder met elkaar willen .mocht ik je niet terug horen dan weet ik ook meteen dat je geen moeite voor mij wilt doen en wens ik je verder het beste in je zoektocht naar een andere leuke dame.
dit mailadres verwijder ik weer dit heb ik speciaal voor mijn oproepje aangemaakt en heb ik nu niet meer nodig.
ik hoop je binnenkort op mijn mobieltje te mogen gaan horen en wie weet wat voor moois daar uit gaat komen.

Heb 1keer gereageerd en erin gezet dat ze me alleen kon smsen op me eigen nummer en meteen stop gesmst
Natuurlijk heb ik hiervoor preypaid gebruikt en niet mn abbonement

movi3fre4k

ik zie net dat degen boven mij presies dezelfde mail kreeg kun je mijn miss vertellen of het ook van het zelfde adress kwam?

Re: reactie relatieplanetþ
Van: sandra ([email protected])
Verzonden: zondag 15 februari 2009 20:51:13
Aan:

en dit is van relatieplanet

hoihoi
ik heb je reactie gezien.
mail me maar voor verder contact
[email protected]
liefs sandra

Van : sandra (NL60283097)
Aan : Wesl3y21 (NL60348920)
Datum : Zondag 08 februari 2009 16:56:40

edgerick

inderdaad kwam het van dat emailadres af!--->

Van: sandra ([email protected])
Verzonden: zondag 15 februari 2009 20:39:37

:evil: :evil: :evil: :evil:

movi3fre4k

bedankt voor je snelle en eerlijke reactie ik ben blij datk snel stop heb gestuurd omdat het toch al niet vetrouwde ik hoop dat jou koste ook beperkt zijn gebleven

Wesley.

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

Als je bovenstaande twee reacties combineert, dan moet je de conclusie trekken dat dit je reinste oplichting is.....

Volgens mij zou je op basis hiervan je geld kunnen terugvorderen.....

martijn25

Ongelezen bericht door martijn25 »

hoi martijn

ik heb nu ook meteen mezelf bij relatieplanet afgemeld, in de hoop met jou verder te kunnen

Hallo ik ben martijn. Ook ik ben in deze oplichterspraktijk gevallen. Via relatieplanet kreeg ik een reactie van ene sandra. Na een paar dagen niks van haar gehoord te hebben kreeg ik als reactie bovenstaand berichtje. Ik heb 1 keer een sms gestuurd. Ik ging ook meteen kijken waar 4477 nou van was. Toen kwam ik hier op uit. Ik las gelukkig alle reacties van ook mensen die er in waren getuimd. Ik heb meteen een sms met STOP teruggestuurd. Hopelijk ben ik zo van die sms dienst.

Groeten martijn

movi3fre4k

Let dus op mensen !!!

Sandra is een schuilnaam van een oplichter zodra je 4477 ziet negeer het verwijder het bercht voor het ver in de kosten gaat lopen

edgerick

MENSEN !!!!
wederom een nieuw soort bericht! met nieuw SMS nummer!!

PAS OP PASOP!!! :!: :!: :!:

dit mailtje kreeg ik net... trap er niet in want weet wat het is !!maar misschien hebben mensen wel gereageert!

Hoi erik

Eindelijk eens even in de gelegenheid om je mailtje lezen bedankt er voor :) lijkt me heel leuk om je beter te leren kennen.

Heb het best druk met mijn werk nu en school . ik doe dus hotelmanagement en werk er ook :)

Want van alleen een studie financiering kan ik niet rondkomen ……

Ik zal wat over me zelf vertellen een beetje … ik ben dus vera kroon ik woon niet meer in bergen op zoom maar in utrecht ben nu sinds 5 dagen geleden verhuist studenten huis ging niet meer te veel zooi en ruzies daar nu heb huur ik een studio voor een prikkie , er moet nog wel het een en ander aan gebeurd worden maar dat geeft niet . ik ben nu mijn laatste spullen aan het pakken en even bij een oude mede bewoner mocht even 15 min op zijn pc vlug even kijken of je al had gemaild .

Ik vertrek zo weer ik kan dus je antwoord ook verlopig niet lezen sorry heb wel nieuw internet aangevraagd maar als goed is word dat pas half maart aangesloten :( dus op een goede idee van alex zo heet die de mede bewoner van studentenhuis heb ik een sms boxje aangemaakt zodat jij en ik in contact kunnen blijven met elkaar . mijn prive nummer wil ik nog niet geven aangezien ik niet gelijk mijn hele hebben en houwen wil prijs geven aan iemand die ik nog niet ken ben al een paar keer goed met me neusje op de feiten daar mee gevallen sorry .

Verder hoop ik natuurlijk dat wij op korte termijn een leuke afspraak kunnen maken om elkaar nader te leren kennen misschien kan je zondag al ? of is dat te snel ….

Ik hoor het wel als je echt interesse hebt mag je mij verassen door me een berichtje te sturen door ME vera naar 3839 (1.05pob) en dan snel dus afspreken ( zondag ) of een andere dag in overlag dan natuurlijk . ik hoop toch stiekem snel wat van je te horen en onze kennismaking zo te kunnen voortzetten .

Ik wens je een fijne dag toe en wie weet voel ik straks mijn mobiel wel trillen en zie ik een leuk bericht van jouw

Groetjes vera

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heel irritant, deze vorm van m.i. oplichting!

Deviline

Ongelezen bericht door Deviline »

allereerst wil ik je bedanken voor je reactie, jij bent de eerste waarop ik nu terug reageer.
en dan ben jij misschien binnenkort, als het goed klikt, wel mijn favoriete bezigheid voor in mijn vrije tijd. ik zal het even uitleggen hoe je mij dan goed kan bereiken.
gewoon even lc aileen naar 4477 sturen ik probeer je dan zo snel mogelijk een berichtje terug te sturen, want ook ik wil jou graag beter leren kennen. .mocht ik je niet terug horen dan weet ik ook meteen dat je geen moeite voor mij wilt doen en wens ik je verder het beste in je zoektocht naar een andere leuke dame.
ik hoop je binnenkort te mogen gaan horen en wie weet wat voor moois daar uit gaat komen.
veel liefs en een kus aileen

dit mailtje kreeg ik
gelukkig vertrouwde ik het niet omdat mijn vraag anders was.
en ik dus een beetje een standaard tekst terug kreeg.
ik weet zeker dat dit mailtje naar nog 80 mensen is gegaan.

Deviline

p's er stond bij mij GEEN TARIEF bij. dit heb ik ook niet weggehaald en de orginele mail heb ik nog

TdeHond

Afgezien van het feit dat er mensen m.i. opgelicht worden door dit soort mails overtreden ze ook wat is afgesproken. Volgens mij zijn ze verplicht de kosten te vermelden!
Misschien trappen er te weinig mensen in en proberen ze nu door de kosten niet te vermelden de mensen erin te luizen.

Deviline

waarschijnlijk is dat de reden.
want nu klinkt het niet zo nep zeg maar.
als er gelijk erbij zou staan 1.50 p.o.b. dan trapt er zeker niemand in
en nu lijkt het gewoon gratis zeg maar..want bij mij zei ze ook dat het maar een doorschakkelnummer is. dus komt niet echt over alsof je daarvoor zou moeten betalen.

Andreetjuh77

Ongelezen bericht door Andreetjuh77 »

Hallo allemaal.

Ik zit dit allemaal zojuist te lezen, want ook ik wordt belaagd door 4477 SMS. Elke keer een willekeurige meid die vraagt of ik misschien met haar wil daten, en of ik dan NAAM X wil sturen naar 4477. Ik ga er niet op in, maar ik krijg wekelijks twee van dat soort berichten en betaal er elke keer wel voor.
Hoe komen ze aan mijn nummer? Ik doe namelijk niet aan SMS daten of SMS boxen of hoe het ook mag heten. Ik weet namelijk dat je eerder SMSt met een Sjaak of Willem in plaats van een sexy Marloes of Mirja of zo. Ik trap er ook niet in, maar nog weten ze mijn nummer te vinden.
Ook de reactie eerder in deze forum, dat je dan STOP moet SMSen naar 4477 WERKT NIET! Het is allemaal geldklopperij! Je krijgt een bericht met een foutmelding terug. Ook 1,50 per bericht neem ik aan. Het is dus gewoon legaal iemand van zijn geld beroven als ik het zo zie. Nu kan ik snappen waarom zoveel vrienden van me steeds per jaar van telefoonnummer veranderen. In het mobiele internet tijdperk van tegenwoordig wordt je dus vroeg of laat slachtoffer van dit soort SMS sites.

Wat wel schijnt te werken is www.smsafmelden.info maar ook daar durf ik niet volledig mijn vertrouwen in te leggen. Ik heb het wel gedaan, maar ze vragen je telefoonnummer. Om het ook echt af te melden?................of door te spelen voor meer SMS sites?

Zucht...................den goeden oude tijd dat alles nog per post ging, en je verkopers gewoon nog een klap voor hun muil kon verkopen als ze je lastig vielen.

TdeHond

Meld je hier aan:

http://www.smsdienstenfilter.nl/

en

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php als u ook niet door telemarketing lastig gevallen wilt worden.

Lowermate

Ongelezen bericht door Lowermate »

Ook ik ben hier ingetuind. Herken de mooie en uitlokkende verhalen waardoor je door blijft gaan. Nu zielige verhalen of dat de dame "opeens" een ongelukt heeft gehad.

Afmelden met STOP lukt niet. "onbekend keyword". Maar ik weet het keyword niet !!

Ik ben hier ooit mee begonnen via (dat dacht ik) de site , datesandmore maar ik kan de site niet terugvinden.
Vind wel een www.datesandmore.nl maar deze site herken ik niet. Voor deze site moet je je ook aanmelden en dat heb ik nooit gedaan.

En inderdaad , het loopt nu aardig in de kosten.

HOe kan ik me nu afmelden ?

Is de enige oplossing via www.smsdienstenfiler.nl ?
Hiervoor moet ik wel mijn 06 nr. opgeven. Is dit allemaal te vertrouwen via deze site of kan ik toch afmelden via een andere manier.

Gesloten