LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS KPN-vaste net naar TELE2 mobiel en omgekeerd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
xotha

SMS KPN-vaste net naar TELE2 mobiel en omgekeerd

Ongelezen bericht door xotha »

:evil: sms-versturen per telefoon op vaste aansluiting van kpn naat mobiel van een andere provider werkt op zich goed maar....
Ik stuur vanaf mijn kpn-vaste aansluiting een sms naar een tele2 mobiele telefoon, deze komt nooit aan en je betaalt wel omdat kpn het verzonden heeft.
Ik heb met kpn gebeld via 0800-0407 en kreeg een klantenservice-meneer aan de lijn die mij bikkelhard zei dat het een zaak is van tele2 die de sms om pesterij niet doorzendt naar zijn mobiele klanten. Ik moet gewoon betalen omdat kpn het bericht heeft afgeleverd. Ik vind dit pure diefstal, ze weten dat het niet kan en kunnen op voorhand het bericht weigeren zodat er geen kosten worden berekend.Via nummerherkenning kunnen ze zo in electronische tabellen aangeven dat sms naar Tele2 vanuit het vaste net niet kan.
Ik kreeg de suggestie een klant van tele2 maar naar hun dienst te laten bellen om te klagen. Dat is ook kpn! :evil:

Kika29

Re: SMS KPN-vaste net naar TELE2 mobiel en omgekeerd

Ongelezen bericht door Kika29 »

Is het naar alle tele2 nummers of 1 specifiek nummer?

xotha

Dit is naar verschillende nummers. Ook van Tele2 naar VASTE nummers van KPN gaat niet....

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Een SMS versturen wordt altijd aangeboden door de KPN (naar vaste lijn, als die voorgelezen wordt). Ik heb eens met een Telfort gestuurd degene aan de lijn krijgt dan te horen dat het een service is van KPN! Dit was nog in de tijd dat Telfort nog niet van KPN was.

Kika29

Kpn- Telfort is de issue niet rolandroland..... Het gaat over dat er niet gecommuniceerd kan worden via sms met tele2-KPN. Ik ben bang voor topicstarter dat de KPN meneer gelijk heeft. Op het moment dat een sms verstuurd wordt en hij komt wel op de centrale aan om doorverzonden te worden, dan heeft KPN zijn werk gedaan. Dat het smsje vervolgens niet aankomt zou ik dan inderdaad bij tele2 neerleggen. Misschien is er een netwerk storing of iets dergelijks???

xotha

Kika,
Het gaat er mij om dat KPN willens en WETENS berichten naar klanten van Tele2 in rekening brengt die niet door Tele2 worden afgeleverd. Het maakt niet uit naar welke andere provider, die gaan allemaal goed. Natuurlijk heeft KPN gelijk met het stellen van laat de (niet)ontvangende partij maar bij Tele2 klagen, maar door toeval kom ik er nu achter dat ik wel steeds betaal voor een bericht dat niet doorgezonden wordt. DAT is wat mij steekt, dat KPN op de hoogte is maar de klant in het ongewisse laat.

Kika29

Het probleem ligt bij tele2 .KPN doet zij werk en levert het smsje af waar KPN het af moet leveren...Sorry zo is het nou eenmaal. In deze zou je je klachten bij tele2 neer moeten leggen...

RADonker

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik denk dat het probleem bij KPN ligt omdat het vaste netwerk is van KPN en het Telfort netwerk is van KPN. KPN verdient er aan want ze vangen het geld en hoeven niks af te dragen en Tele2 krijgt hierdoor een slechte naam. Welke reden zou Tele2 moeten hebben om een sms je niet door te laten voor hun klanten. Financieel worden ze er niet beter van en hun klanten worden boos en wie wordt er wel wijzer van KPN. Ze verdienen aan een niet geleverde dienst en je concurrent komt in een slecht daglicht. KPN heeft vaak genoeg in interviews aangegeven dat ze een hekel hebben aan prijsvechters zonder netwerk. Ik denk eerder dat het sms en via het vaste net niet altijd vlekkeloos loopt. KPN legt altijd de schuld bij andere neer dat zie je ook met internet + bellen. Daar hebben ze ook veel problemen mee en dat komt ook door iedereen behalve KPN.

Gesloten