LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
destinytje
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:59

Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door destinytje »

Sinds enkele dagen kan ik niet meer fatsoenlijk sms-en. Ik krijg telkens de melding "fout bij verzenden sms". Op het forum van "HI" zijn meerdere mensen met dit zelfde probleem.
De klantenservice komt met het volgende: een verhaal over naar het Business Center gaan voor een software update. Ze zeiden dat de software van Samsung en KPN (HI dus) niet meer goed met elkaar communiceert. Die software update werkt niet!

Het enige wat ik heb kunnen uitvogelen wat mij wel heeft geholpen is je telefoon uitzetten, batterij eraf, dan je batterij er weer op en aanzetten.

Als dit zo doorgaat ben ik bang dat ik na al die jaren over ga stappen op een andere provider.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Big-V »

Is het toestel waar het om gaat een Samsung X650? Er is inderdaad een softwareconflict tussen de software van dit toestel en de die van de KPN-centrale. Voor zo ver ik weet wordt dit vanzelf opgelost en hoeft u hier niets voor te doen, maar even bellen naar het Business Center kan natuurlijk nooit kwaad.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door GHR »

Bekend probleem blijkbaar. Heb even rondgekeken op internet, maar waar het nu precies door komt is me nog onduidelijk. Dacht eerst al dat het aan mijn samsung x-480 toestel lag. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Ook ik heb dus hi prepaid van onze "vrienden"van kpn. Ook hier geldt dus dat kpn niet meer de oude kpn is.

Dimf
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2007 16:35

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Dimf »

Ook ik heb al enige weken problemen met het sms- en mms-en bij Hi met een Samsung toestel. Versturen lukt vaak niet (maar net die keer dat je naar de winkel gaat om verhaal te halen wel! :?) en vaak ontvang ik ook maar halve sms-jes. En ondertussen wel steeds beltegoed afschrijven voor die sms-jes die niet eens verstuurd worden! In de winkel zeiden ze dat ze er niks aan konden doen en dat het daar al bekend was dat de combinatie van Samsung & Hi niet goed werkte (dat ze dat ff zeggen vóórdat ze me die telefoon met Hi Prepaid verkopen)! Ik heb die telefoon nog geen 3 maanden, dus er zit nog wel garantie op, maar ik vraag me af of ze me m'n geld terug zouden geven?!
De reden dat ik hier reageer, is dat ik op het Hi Forum al heb gelezen dat er heel veel klachten over dit onderwerp zijn en ik het graag onder de aandacht wil brengen (via Radar), want ik vind dit dus echt niet kunnen! :x

Suzanne1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2007 17:37

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Suzanne1971 »

Ik heb ook al weken problemen met smsjes versturen. Ik krijg iedere keer de melding "fout bij verzenden sms". Soms moet ik het wel 10 keer opnieuw doen, wil er iets gebeuren. Ik heb dus een Hi prepaid met een Samsung X480, en ook een Samsung X600 werkt niet goed, maar heb het ook ooit gehad bij een Nokia.

Op het Hi forum had ik de tip gelezen om naar het KPN Business Center te gaan, om daar de software van beide toestellen te laten updaten. Dit heb ik laten doen (uit coulance hoefde ik niks te betalen, dus dat vond ik wel netjes). Al mijn foto's, smsjes enz. was ik kwijt, en het heeft niks geholpen :cry: . Dus contact gezocht met de klantenservice. Die wilden dat ik probeerde het nummer van de SMS centrale te wijzigen in 13 op het einde, ipv 14. Ook dat werkte niet. En toen wisten zij het ook niet meer, en moest de technische dienst het maar uitzoeken :roll: . Ze zeiden wel dat ze Samsung aangeschreven hadden, omdat dus daar het probleem ligt. Naar mijn idee dus niet, aangezien ik dus al meerdere mensen ben tegen gekomen die het probleem ook hadden met een Nokia en een Sagem.

igis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2007 18:50

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door igis »

Ik ben zo'n klant met een Nokia (1100), en ken er zelf nog een (3410).
Het standaard advies van Hi klantenservice - instellingen controleren en resetten - werkt echt niet. Een advies om software te updaten heb ik nog niet gehad, maar ik heb het vermoeden dat dat toch niet zal werken.
Gelukkig kosten mislukte verzendingen mij geen beltegoed zoals hierboven gemeld, anders zou ik subiet stoppen met sms'en.

Hi/KPN heeft een groot technisch probleem dat ze zelf nog niet hebben onderkend (of bekend?).
Nog even en ze hebben ook een commercieel probleem: dan lopen we massaal over naar Vodafone of T-mobile.

Suzanne1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2007 17:37

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Suzanne1971 »

Nou, Vodafone heeft ook problemen. Ik heb daar nl. 2 weken geleden een Samsung X 660 V gekocht. Kon ik prima mee smsen, alleen mms lukte niet. Heb ik met de klantenservice gebeld, bleek dat dus een probleem te zijn met de software van X 660V. Gelukkig kon ik de telefoon terug brengen in de Vodafone winkel, en heb ik mijn geld terug gekregen.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Mickey D »

Toch wel opvallend: softwareproblemen bij InternetPlusbellen, ligt aan Siemens (de fabrikant van de Experiabox, het IPB modem) en die wil of kan het niet oplossen. Problemen bij KPN-Digitenne, ligt aan de leverancier van de harddiskrecorder/tuner (Topfield) en die wil of kan het niet oplossen. Deze was voor mij nieuw, Samsung die een gsm probleem niet kan of wil oplossen, maar ik zie wel alleen maar de KPN en softwareproblemen als gezamenlijke factor in deze groep problemen.... Toeval?

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Saifam »

Deze was voor mij nieuw, Samsung die een gsm probleem niet kan of wil oplossen, maar ik zie wel alleen maar de KPN en softwareproblemen als gezamenlijke factor in deze groep problemen.... Toeval?
Ik weet niet wat je hiermee probeert duidelijk te maken? Dat KPN deze softwareproblemen opzettelijk veroorzaakt, om zo veel mogelijk ontevreden klanten te krijgen? Onzin natuurlijk.
Maar goed.. Er is inderdaad een softwareprobleem in de centrale van KPN. Dit probleem levert vooral moeilijkheden op bij het SMS'en met een Samsung X-serie-toestel en enkele Nokia's. Aangezien het probleem aan de kant van KPN zit en niet in de software van de toestellen, heeft een software-update dus ook geen zin.
Ik ga er van uit dat dit zeer vervelende probleem snel zal worden opgelost. U kunt als klant zelf echter niets doen.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Mickey D »

KPN heeft blijkbaar moeite om te communiceren met de software van apparaten die zij zelf bij klanten neerzetten, dat is wat ik bedoel. Is bij gsm's natuurlijk wat minder duidelijk, omdat je als klant veel keuze hebt, maar bij zowel Digitenne als IPB krijg je een door KPN uitgezocht apparaat, dat vervolgens niet goed blijkt te werken. De fabrikant krijgt daar vervolgens de schuld van en er wordt die kant op gewezen voor een oplossing. Als klant blijf je in de kou staan...

Suzanne1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2007 17:37

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Suzanne1971 »

Mij werd anders gezegd dat het probleem bij Samsung lag, en niet bij KPN. Ik denk zelf dat het bij beiden ligt, omdat Samsung met Vodafone ook problemen geeft.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Shine »

Hi prepay, met een oudere, maar prima werkende nokia, geeft sinds enkele weken bij mij inderdaad óók problemen in het verzenden van smsjes. "Kan bericht nu niet verzenden" is een veelvuldig opduikende reactie, waarnaar je het opnieuw moet proberen. Na verschillende pogingen gaat 'ie dan eindelijk de deur uit. Behoorlijk onhandig.
Ik denk niet dat het aan de mobiel (lees merk) ligt, alswel aan het netwerk van KPN of weet ik wie/wat.

mdak
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:39

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door mdak »

Het klopt inderdaad dat Hi Prepay ook problemen heeft bij een Nokia toestel; het is mij nl. de laatste weken regelmatig overkomen bij het verzenden van een sms-bericht naar m.n. een andere provider.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door KPN »

KPN IS gewoon irritant.

Zodra zij ergens met hun fikken aanzitten, of dingen veranderen, dan is het meteen verpest.

En zoals iemand al zei, altijd de schuld aan anderen geven voor HUN EIGEN slechte functioneren.

Het is een ballentent waar alleen maar sukkels werken.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door BLW »

Het ligt echt niet aan samsung of nokia of wat voor een merk aan ook. Heb hier namelijk zelf ook last van met mijn motorola toestel. Ook aan mij werd een software update aanbevolen. Toen dat niet lukte werd me te verstaan gegeven dat het dan toch echt aan mijn toestel moest liggen. Ze hadden daar bij KPN ook nog niet eerder van dit probleem gehoord. Kortom ik scheen de enige te zijn met dit soort klachten. Was al bijna beginnen te denken dat ik wel iets fout had gedaan.

Wat een ratten zeg!

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Saifam »

Wat een ratten zeg!

Kinderachtige reactie. Misschien wisten ze het op dat moment nog niet?
Maar zoals ik al zei, het is inderdaad geen probleem dat is op te lossen met een software-update voor het toestel. Het ligt aan de software in de KPN-centrale.

Helenic
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2007 13:13

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Helenic »

Mijn NEC van amper twee jaar oud gaf ontzettend veel kuren met sms-en. Vaker niet dan wel en beltegoed werd wel rapido minder. Volgens de klantenservice lag het aan het toestel en daar zat helaas geen garantie meer op. Enkele weken later werd ik benaderd door Hi met een aanbod. Ik ben ingegaan op een prepay plus aanbod van Hi. Elke maand schrijven zij automatisch € 10,- prepaid bij. Daar kreeg ik gratis Nokia 6021 bij, niet zo fijn toestel als mijn NEC van €120,- maar gratis is nou eenmaal erg goedkoop en ik ben maar een arme student. Ik had toch een toestel nodig om mijn ouders te bellen als ik met de trein reis. Dus kreeg ik een nokia 6021 en een maandelijkse afschrijving van €10,- voor prepaid. Heeft die nokia ook kuren! Had ik ook geen abonnement voor hoeven te nemen..

Klantenservice gebeld: het zou liggen aan veranderingen in het netwerk. Mijn simkaart een uurtje uit de telefoon laten zou ervoor zorgen dat deze bij opnieuw insteken automatisch de wijzigingen in het netwerk zou oppakken. Niet dus.. Geen effect in beide toestellen. Ik voel me dubbel gepakt: eerst schuiven ze mijn problemen onterecht af op mijn oude toestel en dan benaderen ze me met een mooie aanbieding met daarbij een nieuw toestelletje, die het achteraf ook niet goed doet!

Fijn, dat de KPN ook geen gratis klantenservice of uberhaupt een emailadres heeft waar je om hulp kunt vragen. Spendeer je daar je beltegoed aan, krijg je een waardeloos advies en als ik eerdere reactie lees ook heleboel regelrecht onprofessioneel advies!

Bij zo'n callcenter krijg je toch je gelijk niet, ze hebben daar toch geen bevoegdheden om iets te veranderen of toe te zeggen. Maar bij wie kun je dan klagen?? TROSradar help alstublieft! Een grote groep mobiele bellers is hier de dupe van en we hebben weinig mogelijkheden om ons beklag te kunnen doen bij KPN. Niet zonder telefoonrekeningen waar je scheel van gaat zien althans.

Met vriendelijke groet,
Helen W.

DaSanniej
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2007 12:38

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door DaSanniej »

ook ik heb er last van! ik heb een samsung E340, en er werd mij verteld dat het aan samsung zelf lag. Ze wisten bij Samsung geeneens dat het een algemeen probleem was! kortom ik moest maar een updat doen, wat ik niet gedaan heb, aangezien er kosten aan zijn verbonden, en ik al gelezen heb dat het waarschijnlijk niet gaat werken!
Het ligt niet aan HI volgens HI en ook niet aan Samsung volgens Samsung.. kan

kan hier niet een reportage over gemaakt worden? aangezien er heel veel mensen zijn met dezelfde klachten! kijk maar eens op www.hi.nl/ forum!

Groetjes Sandra

jofoko
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2007 18:39

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door jofoko »

ook ik heb een samsung e 730 en heb geen prepaid maar een abonnement en nog geen problemen met smsén gehad. Is er misschien verschil tussen prepaid of abonnement?

sonja53
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2007 19:12

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door sonja53 »

Ook ik heb problemen met sms (prepay) eerst met een Nokia 3100
daar ik dacht dat het aan mijn simkaart lag (was al 8 jaar oud) heb ik een nieuwe aangevraagd met behoud van nr.
Deze in een Samsung D500 gezet en de problemen bleven tot vandaag de dag.
Nu lees ik dit van jullie....... :evil:
wel betalen maar service.

Gesloten