LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sms spam

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
supernov

Sms spam

Ongelezen bericht door supernov »

Beste allen,

Dit hebben vast meerdere mensen opgemerkt;

Sinds vandaag krijg ik om de zoveel tijd een sms van een of andere spam-"service". Geen idee hoe, maar het lijkt er een beetje op dat of iemand mijn nummer op een verkeerde site heeft gebruikt, of iemand met een virus in zijn/haar mobiel dit nu naar mij heeft overgebracht. Ik krijg opeens CNN berichten, maar ook berichten over zielige mensen die net weduwe zijn geworden... ik hoop niet dat ik hiervoor hoef te betalen! Dat hoor je namelijk wel vaker. Weet iemand of en hoe ik dit gebeuren kan blokkeren?

Vriendelijke groet, Vincent.

Kika29

Re: Sms spam

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ga er maar vanuit dat je hier wel voor gaat betalen.

Als je het onderstaande nr. belt en je geeft de code door van waar de sms vandaan komt
bv. 4747 of 3311 dan word het meteen stopgezet.

Het nr. 076-5978278

Lees ook ff verder hiet op het forum en anders even kijken bij www.smsafzeggen.nl Wat ook kan helpen om info te verkrijgen hoe iets stop te zetten is even googlen naar de afzender.

Succes!!!

supernov

Re: Sms spam

Ongelezen bericht door supernov »

Ah, ook goed om te weten. Gelukkig geef ik mij nooit voor al die sms-onzin op, vandaar dat ik dit nogal vreemd vond.

Het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden. Hotmail heeft een mobile-alert optie, die blijkbaar gisteren opeens actief is gemaakt. Dus mochten er meer mensen "last" van hebben, dit is een mogelijke oorzaak.

Bedankt! Vincent

Gesloten