Wanneer u sms verstuurd vanaf een vaste aansluiting betaald u 22 cent per sms. Een prepaid kaart zonder abonnement van KPN is 9 cent. Dus u betaald meer voor sms met abonnement dan zonder. Weet iemand dat er ook andere inbel nummers zijn voor vaste sms te versturen? Op dit moment ken ik alleen 0673 6444440 misschien zijn er ook andere aanbieders dan KPN alleen?
Info:
Zo ontvangt u een sms-bericht
Er zijn twee manieren om sms-berichten op uw telefoon thuis te ontvangen: als tekstbericht op het beeldscherm van uw telefoon of als spraakbericht. Een tekstbericht ontvangt u alleen als u al een keer een sms-bericht vanaf u vaste telefoon hebt verstuurd. Een spraakbericht wordt voorgelezen door een computer.
Zo verstuurt u een sms-bericht
Om een sms-bericht vanaf uw telefoon thuis te versturen, zet u het telefoonnummer van de sms-centrale in uw vaste telefoon: 0673 644444. Daarna kunt u direct een sms-bericht versturen. Uw telefoonnummer wordt altijd met het bericht meegezonden, ook als u een geheim nummer heeft.
De kosten
Een sms ontvangen op uw telefoon thuis is gratis
Een sms versturen vanaf uw vaste telefoon kost € 0,22 per bericht
Meer informatie
Bij de Siemens Gigaset en KPN Chicago toestellen is het nodig een extra 0 in te voeren achter het telefoonnummer van de sms-centrale. Het nummer wordt dan: 0673 6444440.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SMS vanaf vaste telefoon astronomisch duur:
-
Predicador
Re: SMS vanaf vaste telefoon astronomisch duur:
Wat is het probleem precies?
Vaste telefoons zijn niet gemaakt om SMS berichten te verzenden, daar zijn mobieltjes voor. Dat het toevallig toch kan wil niet zeggen dat het dan ook maar gratis moet.
Bovendien ken ik niemand die via zijn vaste telefoon SMS berichten verstuurt of ontvangt.
Vaste telefoons zijn niet gemaakt om SMS berichten te verzenden, daar zijn mobieltjes voor. Dat het toevallig toch kan wil niet zeggen dat het dan ook maar gratis moet.
Bovendien ken ik niemand die via zijn vaste telefoon SMS berichten verstuurt of ontvangt.
-
Rolandroland
Vanuit telefooncel is het 10 eurocent. Kijk maar op kpn.com voor dergelijke toestellen met sms functie. Er zijn ook mensen die geen mobiel willen en wel sms willen versturen.
En Dildert ik zeg ook niet dat het gratis moet. Alleen is het wel raar dat je voor abonnement van 18 euro of 9,67 méér moet betalen voor 1 smsje dan prepaid waar je maandelijks 0 euro per maand voor betaald.
En Dildert ik zeg ook niet dat het gratis moet. Alleen is het wel raar dat je voor abonnement van 18 euro of 9,67 méér moet betalen voor 1 smsje dan prepaid waar je maandelijks 0 euro per maand voor betaald.
ja.. dit is dus inderdaad niet bepaald nuttig. zo kunnen we de prijzen van de krentenbolletjes bij de bakker en het slijpen van je schaatsen bij de lokale schaatsenverhuur hier ook wel gaan posten.
-
Rolandroland
Als je goed had gelezen vraag ik dat er ook andere aanbieders zijn dan alleen kpn het bovengenoemde nummer is namelijk inlog nummer van kPN neem aan dat KPN niet alleen het alleen recht heeft. En over verschillende prijzen daarover heeft Kassa het regelmatig (super markt prijzen vergelijking) maar een discussie over nut... Daar vroeg ik niet om.
-
Predicador
voor zover ik weet is KPN de enige die sms over vast aanbiedt, dat betekent dat je sowieso via hun sms-centrale nummer moet sms-en als je per se via vast deze dienst dient te gebruiken.
In die situatie hebben ze inderdaad het alleenrecht om de prijzen te bepalen voor die dienst. Zolang de OPTA geen uitspraak doet over de prijzen voor sms van vast blijven die kosten zo
In die situatie hebben ze inderdaad het alleenrecht om de prijzen te bepalen voor die dienst. Zolang de OPTA geen uitspraak doet over de prijzen voor sms van vast blijven die kosten zo