LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS verdubbelaar Hi aan?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
welzekers
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:48

SMS verdubbelaar Hi aan?

Ongelezen bericht door welzekers »

Hallo allemaal,

ik zag dat er al wat topics over zijn gemaakt, maar ik kon geen antwoord vinden op mijn vraag.

Het verhaal: ik heb sinds een maand of 2-3 een abonnement van Hi. Dit is 175 minuten/ smsjes, maar met sms verdubbelaar dus 350 smsjes. Ik sms meer, dus dat leek me prima. Maar, ik kon de sms verdubbelaar niet activeren.
Volgens de website van hi zou dat wel moeten kunnen. Ik heb mijn eigen nummer behouden, een nieuwe simkaart van hi gehad. Ben dus 'versbakken lid' bij hi, dus het zou ook niet automatisch aanstaan. Tenminste, niet volgens de site.

Ik ben naar de winkel gegaan. Daar zeiden ze uiteindelijk dat deze automatisch aan staat bij alle nieuwe abonnementen. Daar was hij 100% zeker van. Echter, er was geen manier om dat te checken. Dat vroeg ik namelijk nog, ik wilde toch wel zekerheid, want ik geloof het eigenlijk niet. Maar, dat moest ik maar aannemen.

Kan ik ergens uitzoeken of mijn verdubbelaar aanstaat? moet ik dan gewoon de klantenservice bellen?

Met vriendelijke groet,

welzekers

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: SMS verdubbelaar Hi aan?

Ongelezen bericht door Winster »

In feb 2009 stond deze bij mij niet automatisch aan.

Ook ik had problemen bij de aanmelding. Meld je via sms aan (zoek op hi.nl uit hoe). Bewaar het smsje wat je krijgt, van geslaagd of mislukt etc. Ga er niet vanuit als er instaat dat je reeds aangemeld bent, dat dit ook daadwerkelijk al het geval is.

Je kan het zien op je factuurspecificatie (online, Mijn KPN). Wordt er 25ct per sms berekend, dan staat ie uit, wordt er 12,5ct per sms berekend, dan staat ie aan (dit was bij mij althans het tarief, vraag het anders na bij de klantenservice of dit het juiste tarief is dat ze berekenen).

Heeft bij mij ook 3 maanden geduurd en vervolgens een aanvullende drie maanden om het geld terug te krijgen over de eerste 3 maanden.

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: SMS verdubbelaar Hi aan?

Ongelezen bericht door suz123 »

kan je dat niet inzien op de hi site als je inlogd (mischien dat je nog account moet aanmaken) Ik kan daar namelijk wel al me abonnements dingen zien

welzekers
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:48

Re: SMS verdubbelaar Hi aan?

Ongelezen bericht door welzekers »

lekker is dat. Hij staat dus zo goed als niet aan.

Als ik via de site van hi inlog, en de rekening bekijk, zie kom ik eruit dat ik 28 cent per sms betaal. beetje duur...

ga zo de klantenservice bellen en eens een boze stem laten horen. Ik ben lang niet de eerste die zo toch de pineut is, en mijn bedragen vallen dan nog wel mee ook...

lekker hoor, hi...

Als ik meer weet laat ik het horen

RABOBOX
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:12

Re: SMS verdubbelaar Hi aan?

Ongelezen bericht door RABOBOX »

mocht je de sms verdubbelaar niet via de sms kunnen aan zetten
(je krijgt dus geen bevestiging, of het kan niet volgens de sms)
dan kan je idd met de klantenservice bellen die zetten hem dan aan (met verwerkingstijd van 24 uur) en dan betaal je aan de hand van je abonnement 0.25 of 0.30 cent buiten bundel voor een bel minuut en de helft voor de sms

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: SMS verdubbelaar Hi aan?

Ongelezen bericht door areyouben »

Even voor de duidelijkheid: de sms verdubbelaar staat nooit standaard aan bij een nieuw abonnement, want dit is geen keuze-optie in het KPN aansluitsysteem. Enkel de Eindeloos SMS (=1000 sms per maand) kan wel standaard actief staan als het abonnement begint, mits je deze gekozen hebt. Dan staat hij ook op je contract.
Sms verdubbelaar dus altijd zelf (bij nummerbehoud ná de overstap naar Hi) aanzetten door de tekst dubbel aan te smsen...

Nog meer ontopic: ik zou de klantenservice even een slinger geven...

Gesloten