LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMSCITY - Beltegoed

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
F.M.Bemelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2008 12:49

SMSCITY - Beltegoed

Ongelezen bericht door F.M.Bemelman »

Bij smscity.nl kun je online beltegoed kopen en direct afrekenen via iDeal. Het geld is dan meteen van je rekening af. Maar de website geeft dan een melding "opwaardeercode kon niet worden opgehaald en zal in 3 dagen opgestuurd worden".

Da's lekker, als je ala minute beltegoed nodig hebt, zoals de site belooft. Dus hup op de fiets, en toch maar naar de supermarkt om een beltegoedje te scoren.

Een klacht indienen, en geld terug vragen wordt wel heel laag bij de grond opgelost door smscity. Eerst vragen ze heel sneeky naar een kopie van je bankafschrift. Die kunnen ze dan niet lezen, en vragen er nog een keer om. Daar gaan een paar dagen overheen, en dan betalen ze niet terug, maar sturen je alsnog die opwaardeercode per email. Die code zal ik niet gebruiken, want het is niet waar ik om vroeg.

Ronduit misselijk van SMSCITY!!!!

SMScity
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2006 20:57

Re: SMSCITY - Beltegoed

Ongelezen bericht door SMScity »

Dat een beltegoedcode na 3 dagen wordt toegezonden is uiteraard onzin. Deze melding staat ook nooit op de website vermeld.

Indien een klant een beltegoedcode aanvraagt wordt deze direct na betaling verzonden. Indien de bank (o.a. Ideal) de transactie niet goed verwerkt wordt de code op een later tijdstip verzonden. Dit is logisch gezien een product niet geleverd wordt voordat er daadwerkelijk betaald is. Deze storing komt echter zeer zelden voor.

SMScity B.V.

F.M.Bemelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2008 12:49

Re: SMSCITY - Beltegoed

Ongelezen bericht door F.M.Bemelman »

Melding "code kon niet worden opgehaald en zal na 3 dagen worden opgestuurd" werd wel degelijk vertoond op de website. De schuld bij iDeal neerleggen, tja, iemand zal de schuld wel hebben. Feit is dat ik op dat moment betaald had, en niet gekregen had wat ik verwachtte,
namelijk ala minute beltegoed.

Maar als SMS-city, om wat voor reden dan ook, die opwaardeercode niet ala minute kan leveren, structureel of incidenteel, waarom dan niet gewoon geld terugstorten als men daarom vraagt? Waarom dan toch, na enkele dagen, iemand die code alsnog opdringen, terwijl men duidelijk heeft aangegeven geld terug te prefereren?

SMS-city mag van mij het laatste woord hebben, maar dan moet het wel in overeenstemming met de werkelijkheid zijn. De 20 euro heb ik inmiddels van jullie terug mogen ontvangen, inclusief een dreigement dat jullie een advocaat op me afsturen als er nog een negatief bericht zou verschijnen van mijn hand. Maak het nu niet bonter dan het al is.
Mijn recht op vrije meningsuiting is onvervreemdbaar. Wat ik hier schrijf is 100% waar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: SMSCITY - Beltegoed

Ongelezen bericht door TdeHond »

. n, inclusief een dreigement dat jullie een advocaat op me afsturen als er nog een negatief bericht zou verschijnen van mijn hand.
De vraag is dan ook of dit bedrijf een Webshop keurmerk heeft:

"Veiligheid

· De aanbieder treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de overdracht van persoonlijke informatie en betalingen.

· Wanneer er sprake is van een tekortkoming van de aanbieder in bovengenoemde maatregelen, zal de aanbieder de gevolgen dragen die deze tekortkoming heeft voor de consument."

Bron: http://www.keurmerk.info/index.php?hfst_id=89

Het lijkt mij goed om op te letten of een site die diensten aanbiedt hierbij is aangesloten.
Dan kunt u een klacht indienen indien nodig.

Ik vind het vervelend als ik lees dat er gedreigd wordt met inschakeling van een advocaat als u hier een klacht uit. :cry:

tolsma1945
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:51

Re: SMSCITY - Beltegoed

Ongelezen bericht door tolsma1945 »

Een beetje lullig mischien?Maar waarom niet een abonnementje afsluiten bij SIMPEL krijg je voor 2.50 euro per maand 100 vrije bel minuten,blijf je altijd bereikbaar en hoef je niet steeds je PREPAID op te laden.Je kan het op internet afsluiten bij SIMPEL.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: SMSCITY - Beltegoed

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat klinkt goed. Daar ga ik kijken omdat ik overweeg per Januari 2009 mijn abonnement te beëindigen.

Gesloten