LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smsjes naar buitenland met HI abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dani83

Smsjes naar buitenland met HI abonnement

Ongelezen bericht door dani83 »

IK heb een HI abonnement en de smsjes die ik tot vorige maand naar het buitenland stuurde zaten altijd in de belbundel. Deze maand werd ik echter met een hoge rekening werd geconfronteerd. Het schijnt dat de smsjes nu buiten de belbundel om moeten worden betaald.
Weet iemand hier iets van en is dit eventueel een reden om een abonnent tussentijds te kunnen beëindigen??

PeterRotterdam

Re: Smsjes naar buitenland met HI abonnement

Ongelezen bericht door PeterRotterdam »

Ik zocht al naar dit onderwerp, omdat ik hetzelfde heb meegemaakt.
Ik vindt het behoorlijk associaal omdat ik nog steeds in mijn 2 jaar contract zit. En gewoon gaan ze dat veranderen zonder enige berichtgeving.
Ik zag afgelopen week in de DIXONS gids dat bij T Mobile dit ook is gedaan sinds 16 Januari. Heel klein, maar bij de Hi abonnementen stond er helemaal niks vermeld, ook in de winkels vind je hier niks van terug.
Als je Hi belt 1200 dan krijg je als antwoord dat dit een fout was in het systeem, maar het heeft altijd in de bundel gezeten.
Nu ga je dus verschrikkelijk veel meer betalen ook als je tegoed nog niet op is. Een SMS naar het buitenland kost buiten de bundel 29 EUROcent.
Dus lang leve de KPN die weer honderden miljoenen meer gaan verdienen hierdoor.
Ik vind dat hier wat aan gedaan moet worden.
VOORBEELD: ik stuurde ongeveer 100 SMS naar Thailand, vanuit mijn bundel HI 30 was dit 8 EUROCENT per stuk dus EURO 8 totaal.
Ik viel altijd binnen de bundel van 30 EURO.
Nu betaal ik dus EURO 30 plus 100x 29 cent = EURO 29.....Maakit totaal dus EURO 59.
Ik vraag me af of dit zo maar kan, geen mededeling, geen brief, geen email en nog in mijn contract.
Op Hi.nl staat het nu ook vermeld, maar ik blijf het een grote nalatigheid vinden om niet te zeggen ASSOCIAAL.
GROTE DIEVEN ZIJN HET.
Ik vind het wel vreemd dat ik hier niet veel meldingen hierover zie.

MVG Peter

queenfan

Re: Smsjes naar buitenland met HI abonnement

Ongelezen bericht door queenfan »

@ PeterRotterdam en Dani83,
Let op:

vermelde tarieven zijn inclusief 19% BTW
als je een Hi toestel met abonnement aanschaft, betaal je eenmalig entreegeld à € 52,50 tenzij er een actie loopt waarbij wordt vermeld dat dat niet hoeft
voor het aangaan van een gesprek betaal je geen starttarief
het sms-tarief voor berichten buiten de Hi bundel is € 0,12
voor gesprekken buiten de Hi bundel is piek- en daltarief € 0,24
het sms'en van Nederland naar het buitenland kost € 0, 29
voor bellen en sms'en in het buitenland gelden andere tarieven
het bundeltegoed is twee maanden geldig
de vrije belminuten gelden alleen voor nationale gesprekken naar vast, mobiele toestellen van Hi of KPN, andere mobiele operators en VoiceMail. Alle overige bestemmingen vallen buiten de belminutenbundel
het vrije sms-tegoed kan alleen gebruikt worden in Nederland en alleen voor standaard sms'en. Speciale sms-diensten kunnen niet met het bundeltegoed worden afgerekend. Dat geldt ook voor dataverkeer, servicenummers, 090*-nummers en internationale gesprekken en ook WAP valt niet binnen de bundel
het piek- en daltarief is per minuut weergegeven. Je betaalt per seconde. Gesprekken die korter zijn dan één minuut, worden als één minuut in rekening gebracht
Staat op de site van HI.NL.

Gesloten