LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Ericsson D750i weigert alle dienst

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bodejosm43

Sony Ericsson D750i weigert alle dienst

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tot vanmiddag deed mijn GSM het probleemloos.

Ik werd rond half drie nog gebeld, en het gesprek kwam zonder problemen door. Toen ik vanavond zelf wilden bellen, zag ik dat er condens in het toestel zat.

Het weigert tot nu toe iedere dienst, ook de simkaart weigert dienst (in mijn oude toestel).

Weet iemand of ik toch wel rechten heb? Want als het contract doorloopt, heb ik simpel gezegd 21 keer 21,50 euro (zeg ongeveer 450 euro) schade.

Lahan

Re: Sony Ericsson D750i weigert alle dienst

Ongelezen bericht door Lahan »

vochtschade valt niet onder de garantie, had je maar beter moeten uitkijken of een verzekering hiervoor moeten afsluiten...

je hebt helemaal geen schade van 450 euro omdat je abo doorloopt, want je kan gewoon een nieuwe simkaart aanvragen en bellen met je abo, dat jij geen toestel hebt is toch echt jouw probleem en niet die van de winkel en al helemaal niet die van de provider, simpel gezegd dan, je hebt recht op helemaal niks...

bodejosm43

Een reactie van iemand die zonder meer aanneemt dat ik niet heb uitgekeken.

Ik heb het toestel altijd in een beschermhoesje. Dus het ligt niet aan ''beter moeten uitkijken". Een speciaal voor dit type toestel ontworpen tasje, nota bene.

Er staat in de garantiebepalingen: ''vloeistof''. Dat is in zekere zin toch echt iets anders dan ''vocht''.

Onder vloeistof wordt verstaan, dat er bijvoorbeeld koffie of frisdrank overheen is gegaan. Vocht kan ontstaan door condens.

Van dat eerste is bij mij geen sprake. Dat tweede: ik sluit het niet uit.

Een verzekering afsluiten zou helemaal geen zin hebben gehad, zij dekken deze schade evenmin, en sluiten hem even hard uit als de gewone garantie. Dit is diverse keren aan de orde geweest bij Radar en Kassa.

De verkoper is weldegelijk aansprakelijk voor wat hij of zij verkoopt, in dit geval hoort het toestel (het doet er niet toe of ik het bij het abonnement heb gekregen of heb gekocht) gewoon te doen, waarvoor ik het heb: bellen plus gebeld kunnen worden.

Dit is echt een reactie van iemand die niet nadenkt.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik kan mij best jou reactie voorstellen !Heb je een mooi en goed toestel komt er vocht in. Maar toch zal ook jij moeten toegeven dat vocht ( condens ) er niet zomaar inkomt. Ik heb wel eens een oud toestel op de keukentafel laten liggen en later toen mijn vrouw gekookt had zat er vocht in en ging hij stuk. Stom zal je zeggen maar wie let daar nu op. Ik weet natuurlijk niet hoe er bij jou condens in is gekomen, maar ik weet wel dat dit nooit onder een garantie valt.

Succes Joopat :)

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

bodejosm43

Vochtschade wordt niet gedekt door welke garantie dan ook ! Als je een beetje hebt rondgekeken op verschillende fora, dan had je dit inmiddels begrepen en is in die zin je vraag een beetje onzinnig. Niet dat ik 't daar overigens altijd mee eens ben, maar dat is hoe het zit.

Dat je een schade hebt van 450 euro is natuurlijk onzin. Je abonnement loopt gewoon door en deze kun je gebruiken ( evt. zul je een nieuwe sim-kaart hiervoor moeten aanvragen ). Dat je telefoon evt. stuk is, is heel vervelend, maar dit valt onder de eigen verantwoordelijkheid ( is iets anders dan schuld ! ).

Heb je al geprobeerd om de spullen goed te laten drogen ???
De SE is moeilijk uit elkaar te halen, maar leg alle losse onderdelen zo goed mogelijk, open, op de verwarming ( accu eruit ) en laat deze geruime tijd ( een week ) goed drogen. Daarna alles weer in elkaar en hopen dat er niet al te veel kortsluiting is ontstaan. Wie weet wat er dan gebeurt.

Het gebeurt niet zo vaak, maar soms komt de mobiel weer tot leven.
Ikzelf heb laatst ( paar weken geleden ) mijn mobiel compleet kopje onder laten gaan ( hij stond aan, samsung d500 -> dus niet de stevigste van de mob. telefoons ). Na uit het water te hebben gehaald flikkerde het beeldscherm en leek het ding dus verloren. Meteen de accu eruit gehaald en alles goed laten drogen voor minimaal een week ( dit toestel is niet uit elkaar te halen, dus alleen het klepje open gezet ).
Na die week de accu er weer in en wat schetst mijn verbazing: NIETS aan het toestel te merken. Geen uitval, zelfs niet van de accu en het ding belt en smsed er weer op los.

Is er kortsluiting geweest op de printplaat, dan is het hopeloos, maar soms is er nog wat te redden. De accu kan ook evt. overleden zijn ( die kan het minst tegen water ).

Suc6 ermee.

gr. angel1978

??

Ongelezen bericht door ?? »

Dat redden is vaak trouwens maar tijdelijk. Helaas blijft er meestal wel iets aan vocht achter wat op termijn zorgt voor oxidatie en je toestel dan alsnog sloopt. Het duurt alleen wat langer.

Richting bodejosm43:
Kort samengevat heb je geen rechten. Vloeistof is vloeistof, ongeacht hoe het in je toestel is gekomen. Het valt niet onder de garantie. Het is een gebruikersfout. Het is ook heel logisch dat het niet onder de garantie valt. Het is electronica en kan dus per definitie niet tegen vocht. Op het moment dat er vocht in je toestel zit vervalt de garantie gelijk.

De meeste verzekeringen voor mobiele telefoons die je in de winkel af kunt sluiten dekken vloeistofschade juist wel. Sterker nog: daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Ikm kan er zo al twee opnoemen die vloeistofschade volledig dekken en het toestel van de klant vervangen op het moment dat er vloeistof in het toestel wordt geconstateerd. Meestal voor een gloednieuwe, trouwens. Er zwerven wel wat indianenverhalen rond, maar die zijn in 99,9% van de gevallen aantoonbaar onzin.

Qua abo: je abo loopt uiteraard gewoon door. Je hebt een contract waar je je aan moet houden. Je kunt wel je SIMkaart gewoon blijven gebruiken - desnoods in een ander toestel. Je provider heeft er overigens niets mee te maken of jij wel of geen werkend toestel hebt. Je betaalt voor de mogelijkheid om gebruik te maken van hun netwerk met daarvoor geschikte apparatuur - en die apparatuur is je eigen verantwoordelijkheid.

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

wie is er nou dom?

je hebt verschillende soorten verzekeringen, en alle mobiel verzekeringen dekken vochtschade...

het toestel is niet vanuit zichzelf nat eworden, jij hebt dat ding in je broekzak of in dat hoesje, als het dan gaat broeien ontstaat er condens en dan gaat zo'n ding kapot. het is je eigen schuld aangezien jij dat ding in je broekzak gedaan hebt...

er zijn op dit forum al genoeg onderwerpen geweest over vochtschade bij mobieltjes...

mensen zoals jij weten dit forum altijd te vinden als er iets naars is gebeurt, maar vooraf nooit...

leuk geprobeert, vette pech....

bodejosm43

Aan alle mensen, die hier op een zinnige manier op hebben gereageerd: bedankt.

Hoe er condens in komt (als het dat dus is geweest), daar kan ik niets over zeggen. Ik weet het gewoon niet, omdat ik de gsm gebruik, zoals je zo'n ding hoort te gebruiken. Als het toestel niet buiten kan worden gebruikt, zou 90 procent van deze telefoontjes onbruikbaar zijn.

Ik lees het forum. Waar mogelijk, geef ik anderen naar eer en geweten ook antwoord, al zal dat niet altijd het juiste zijn. Het zal echter wel altijd volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel zijn.

Wat kan er dan mis zijn met het vragen van raad aan anderen? Ook al zijn er verschillende topics over vochtschade geopend, het staat heus niet vast dat een fabrikant altijd hetzelfde zal reageren. En natuurlijk weet ik dat de kans op vergoeding erg klein is, maar je weet maar nooit of er iemand is die wel dat geluk heeft gehad. Ik heb het vaker meegemaakt dat een fabrikant in voorkomende gevallen afwijkt van wat in de garantiebepalingen staat. Zowel in positieve als negatieve zin.

Gesloten