LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Ericsson G900 defect

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KevinO

Sony Ericsson G900 defect

Ongelezen bericht door KevinO »

Na altijd tevreden te zijn geweest over mn Sony Ericsson toestellen ben ik nu nog toch wel erg diep teleurgesteld in de G900 en de manier waarop er door Sony Ericsson met de klant wordt omgegaan.

In een half jaar tijd is het touch screen tweemaal kapotgegaan, beide malen waarschijnlijk door waterschade, maar dan wel door een minimale hoeveelheid. Ik vind het verbazingwekkend dat een toestel van ruim 400 euro blijkbaar niet opgenomen kan worden in normaal regenbuitje.
Als de touchscreen eenmaal kapot is, is het toestel zo goed als onbruikbaar aangezien er geen oproepen meer kunnen worden aangenomen en bepaalde andere, minder belangrijke, handelingen gewoon niet meer uitvoerbaar zijn.

De eerste keer werd mijn telefoon zonder al te veel heisa gewoon gerepareerd en had ik binnen 2 weken een weer zo goed als nieuwe telefoon. Enkele maanden later wederom mijn toestel opgestuurd, via belcompany, met dezelfde klacht. Helaas kreeg ik nu te horen dat het om waterschade gaat en dat dit uit eigen zak betaald dient te worden, indien er geen verzekering is afgesloten. Aangezien zo' n verzekering pure geldklopperij is heb ik er destijds voor gekozen om die niet te nemen. Ook wel gebasseerd op de probleemloze voorgaande jaren en de kwaliteitsverwachtingen aan de hand van de prijsklasse.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

De volgende stap die ik ga nemen is een klachtenbrief sturen naar Sony Ericsson waarin ik vermeld dat ik het onacceptabel vind dat mijn toestel door een paar druppels water onbruikbaar is geworden en dat het belachelijk is dat zo' n grote naam zulke inferieure producten levert en vervolgens de consument wil laten opdraaien voor de gebreken.

Big-V

Re: Sony Ericsson G900 defect

Ongelezen bericht door Big-V »

De volgende stap die ik ga nemen is een klachtenbrief sturen naar Sony Ericsson waarin ik vermeld dat ik het onacceptabel vind dat mijn toestel door een paar druppels water onbruikbaar is geworden en dat het belachelijk is dat zo' n grote naam zulke inferieure producten levert en vervolgens de consument wil laten opdraaien voor de gebreken.
Als je zelf al weet dat het om waterschade ging, ging het waarschijnlijk ook wel om meer dan "een paar druppeltjes" en mag je blij zijn dat je telefoon in eerste instantie nog werd gerepareerd!
Natuurlijk is een dergelijk toestel niet bestand tegen water! Met een laptop - waar je een high end toestel als de G900 wel mee kunt vergelijken - ga je ook niet door de regen lopen.
Ten slotte wil ik nog even duidelijk maken dat telefoons van Sony Ericsson over het algemeen absoluut geen inferieure producten zijn.
Je situatie is natuurlijk heel vervelend, maar je moet in dit geval toch de schuld bij jezelf zoeken en niet alles op de fabrikant af proberen te schuiven.

KevinO

Ongelezen bericht door KevinO »

Als je zelf al weet dat het om waterschade ging, ging het waarschijnlijk ook wel om meer dan "een paar druppeltjes" en mag je blij zijn dat je telefoon in eerste instantie nog werd gerepareerd!
Natuurlijk is een dergelijk toestel niet bestand tegen water! Met een laptop - waar je een high end toestel als de G900 wel mee kunt vergelijken - ga je ook niet door de regen lopen.
Ten slotte wil ik nog even duidelijk maken dat telefoons van Sony Ericsson over het algemeen absoluut geen inferieure producten zijn.
Je situatie is natuurlijk heel vervelend, maar je moet in dit geval toch de schuld bij jezelf zoeken en niet alles op de fabrikant af proberen te schuiven.
Ja ja zo lust ik er nog wel een paar!
Ik verwacht dat ik met een telefoon gewoon een kort gesprek in de regen kan voeren. Ik snap heus wel dat het een ander verhaal is als je er een glas water overheen stoot of hem in een emmer met water laat vallen, maar dat was dus geenszins het geval. Er is altijd heel voorzichtig met de telefoon omgegaan. Ik zie overigens nergens in de gebruiksaanwijzing staan dat het toestel alleen binnenshuis en/of op zonnige dagen te gebruiken is.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik denk ook niet dat dat in de handleiding van een laptop zal staan.
Negen van de tien keer kun je met een telefoon bellen in de regen zonder dat het schade oplevert, maar je kunt hier absoluut niet zonder meer van uitgaan. Het is een geavanceerd, technisch apparaat en een beetje water kan al voldoende zijn om een defect te veroorzaken.
Vervelend allemaal, maar je kunt er ècht niet van uitgaan dat je in de regen met een telefoon kunt bellen.

Gesloten