LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Christinaatje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:20

SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Christinaatje »

Ik heb sinds september 2007 de Sony Ericsson S500i. Een mooi telefoontje en normaal ben ik echt een trouwe fan van Sony Ericsson, maar dat is een stuk minder geworden sinds ik dit toestel heb.

Binnen no time gingen de toetsen breken van de S500i. Ik heb hierover gemaild met Sony Ericsson support. Het toestel heb ik op eigen kosten moeten sturen naar Dynafix en ter compensatie kreeg ik een keycord en een 64mb geheugenkaartje van Sony Ericsson. Vond ik een goede service.

Bij Dynafix waren ze ook snel met de repartie en hebben ze mijn toetsenbord vervangen. Binnen een week had ik mijn toestel weer terug.

Maar helaas het probleem was dus niet opgelost want binnen een maand braken de toetsen alweer dus in februari heb ik mijn toestel weer moeten opsturen naar Dynafix, nadat ik contact heb gehad met Sony Ericsson. Het toestel had ik dit keer na 2 dagen al terug. Dit keer kreeg ik van Sony Ericsson een headset ter compensatie. Heel leuk allemaal die compensaties maar ik wil gewoon dat mijn telefoon het doet zonder mankementen.

De S500i had naar mijn idee niet op de markt mogen komen. Op internet lees ik zoveel klachten over deze telefoon. Niet alleen over het toetsenbord zoals bij mij maar ook over de lichtjes, het scherm en uitvallen van het toestel.

Wie hebben er allemaal nog meer klachten over de Sony Ericsson S500i?

Zouden jullie die hier allemaal willen verzamelen? Wie weet dat Radar er wat mee kan.

idje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door idje »

Heb sinds juli 2007 een hele mooie gsm gekocht
een Sony Ericsson S500i, prachtige gsm met veel mogelijkheden.
MAAR : is al 3 x terug geweest voor reparatie . Telkens braken de
toetsen middendoor , en elke keer de garantie dat er een nieuw toetsenbord ingezet was , en het "probleem"verholpen was.
1e keer na 5 weken , 3 weken moeten wachten tot hij terug was van reparatie, 4 weken later weer weggebracht voor reparatie, weer 2 weken moeten wachten voordat hij terug was , toen weer na 5 weken , weer retour voor reparatie, 2 weken wachten ,en afgelopen zaterdag , weer opgehaald. nee het probleem was bekend, en er zat een nieuw toetsenbord in , en zou nu niet meer mogen gebeuren. En ik ben benieuwd. Niet alleen baal ik ervan dat mijn gsm elke weer kapot gaat , conclusie , heb dus elke keer weken geen telefoon, en mijn abonnement gaat gewoon door , ook al heb ik geen gsm. Wat gaat S.E eraan doen ?? :?:

Marjolijn84
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:41

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Marjolijn84 »

In juli heb ik ook de SE S500i gekocht via internet.
Als snel na aankoop braken de toetsen. Op dit moment is mijn SE S500i voor de 4e keer ter reparatie.

De eerste twee keer heb ik hem zelf aangemeld via dynafix. De laatste twee keer heb ik het via SE zelf gedaan en heb ik een keycord en geheugenkaartje gekregen. Ik heb aangegeven dat, mochten de toetsen nu weer breken, ik verwacht dat ik een nieuwe telefoon krijg.

We wachten rustig af tot de telefoon weer terug is en de toetsen alnog breken, want ik heb er weinig vertrouwen meer in dat het probleem echt opgelost gaat worden.

ikkeee17
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2008 20:23

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door ikkeee17 »

ook ik ben de 'gelukkige' eigenaar van de S500I en ook bij mijn is er een toets gebroken. Ik moet hem nog opsturen ter reparatie, en ben erg benieuwd over hoelang de reparatie duurt. En hoe lang de toetsen het nu houden. Ik heb het toestel sinds september.

Bumperr
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2008 12:26

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Bumperr »

September 2007 heb ook ik de Sony Ericsson s500i aangeschaft. Op het eerste gezicht een prachtige telefoon, maar ik heb er tot nu toe nog weinig van kunnen genieten. Hij is namelijk nu al voor de 2e keer weer weg, wegens het breken van een toets op het toetsenbord.
Een bekend probleem bij Sony Ericsson.
De 1e keer dat er een toetsje brak was pas een aantal weken na dat ik hem had gekocht. Toen heb ik hem bij Belcompany ( waar ik hem had aangeschaft ) weer terug laten sturen. Na 2 weken kreeg ik hem terug en was hij helemaal weer goed. Helaas brak er enkele weken daarna alweer een toetsje. En sindskort is hij weer bij Sony Ericsson voor reparatie.

Zonde, het is een mooie telefoon. Maar ook na mijn idee had deze telefoon niet zo op de markt mogen komen.

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik mijn telefoon weer heb, en hoelang hij heel blijft.

moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door moontje_mona »

hallo mensen,

heb zelf in een telecom winkel gewerkt en ken het probleem. Als je hem via de winkel waar je hem hebt aangeschaft hebt laat terug sturen duurt het gemiddeld 2 weken voor je hem terug krijgt.
Wanneer hij vier keer bij dezelfde winkel word ingeleverd voor dezelfde klacht krijg je in de meeste gevallen de optie om een nieuw toestel te krijgen. (let op!!! is niet bij alle winkels het geval!!!!) maar als dit wel het geval is kun je een ander S500i krijgen en de nieuwe lading is wel goed er is namelijk iets verandert aan het toetsenbord waardoor het niet meer breekt.

Met vriendelijke groet moontje

MobileCowboys
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2008 21:33

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door MobileCowboys »

Aan iedereen:

Sony Ericsson erkent de problemen en geeft ook duidelijk aan dat alle toestellen onder garantie gerepareerd worden. Het probleem ligt echter vaak bij de retailers zoals MediaMarkt die hun personeel niet juist informeren of er een eigen policy op nahouden.
Neemt niet weg dat SE de problemen nog steeds niet definitief heeft weten op te lossen. Wij hebben regelmatig contact met SE hierover en men is er nog steeds mee bezig.

Nogmaals: SE zal de toestellen met deze problemen ALTIJD onder garantie repareren!

Ik verwacht binnen enkele dagen weer een update te onvangen van SE zelf. Check ook de andere postings hierover...

http://www.mobilecowboys.nl/reacties.php?nieuws=6681
http://www.mobilecowboys.nl/reacties.php?nieuws=6509
http://www.mobilecowboys.nl/reacties.php?nieuws=6105
http://www.mobilecowboys.nl/reacties.php?nieuws=5225

pmkemner
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2005 13:40

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door pmkemner »

Ook ik ben in het gelukkige bezit van de sony ericsson S500i. Wat een ellende met dit toestel. Het zomaar uitvallen van de telefoon. Het nu voor de tweede keer wegbrengen, wegens breken van de toetsen. Het kompleet uit elkaar vallen van de achterkant. De eerste keer 4 weken weggeweest voor reparatie. Dus nu maar weer afwachten hoelang nu weer. Altijd Sony Ericsson gehad, nooit problemen, maar nu dus wel.
Hoop dat het goed komt, maar vrees het ergste. Waarom gewoon geen nieuwe.

Margreet

Christinaatje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:20

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Christinaatje »

Tot nu toe zijn mijn toetsen na de 2de reparatie nog heel maar ja dat leek na de 1e reparatie ook zo. Toen was het binnen een maand weer raak. We wachten af.. :P

KarinaO
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2008 16:59

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door KarinaO »

Ook ik heb een S500i van Sony Ericsson. Begin december heb ik hem gekregen. In januari waren ook mijn toetsen al gebroken. Ik heb mijn telefono terug naar de winkel gebracht, Phone House. Na 2 dagen was hij al weer terug. Echter het probleem was nog niet verholpen, in februari was er weer een knopje gebroken. Ook nu ben ik weer terug gegaan naar de winkel en weer was hij binnen 2 dagen terug. Ik ben benieuwd hoelang het nu goed gaat...Bij drie keer hetzelfde probleem zou ik een nieuwe telefoon krijgen....we wachten het af..

miagt
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2008 12:23

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door miagt »

Van mijn S500i-toestel zijn ook bijna alle toetsen gebroken. Hij doet het gelukkig nog wel. Ik heb hem in Thailand gekocht en heel kinderachtig zegt Sony dat het probleem daar moet worden opgelost omdat hier de garantie niet geldt. Naar de letter van hun eigen voorwaarden hebben ze gelijk maar van klantvriendelijkheid en verantwoordelijkheid nemen voor (on)deugdelijke producten hebben ze nog nooit gehoord! E-mailen naar het Thaise e-mailadres had ook geen zin want - zoals Sony's helpdeskmedewerker mij bevestigde - de e-mails kwamen in de Nederlandse "in-bak" terecht. Er zijn volgens mij meer problemen met hun e-mailservice. Twee dagen geleden kreeg ik ineens een e-mail met de correspondentie van maanden geleden. Na het telefoongesprek met de Sony Helpdesk op 7 december zou ik nog teruggebeld worden voor een mogelijke te betalen (!!) reparatie, maar sinds dat moment wacht ik nog op het telefoontje van Sony Ericsson. Ik zal dus niemand aanraden dit toestel te kopen en gezien de service zich verre houden van Sony Ericsson-producten, hoe mooi ze er ook uitzien. Doe ook geen (impuls)aankopen in het buitenland van electronische producten! Zeker niet buiten Europa. En Sony Ericsson: Kom voor je klanten op en neem rotzooi terug en geef mensen hun geld terug!

Christinaatje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:20

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Christinaatje »

En jaja...zoals ik al dacht...Sony Ericsson maakt loze beloftes. In de mail stond duidelijk dat het toetsenprobleem was opgelost, toen ik voor de 2keer mijn toestel stuurde naar Dynafix. Nou dus niet! Een toets begint alweer te breken en de rest volgt....Ongelooflijk slecht!!! Ik ben nog nooit zooooo ontevreden geweest over een mobiele telefoon.

jhafkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2008 17:57

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door jhafkamp »

Ik heb mijn telefoon in januari 2008 gekocht. De eerste 3 maanden zijn zonder problemen, en met veel plezier verlopen. Tot vandaag. Ik kwam er achter dat bij mij de toetsen 4, 6 en # doormidden gebroken waren. Ook zit er al een scheurtje in toets 3.

Valt me erg tegen van SonyEricsson. Ik ga na de paasdagen maar eens langs bij TforTelecom, waar ik het toestel heb gekocht. Kijken wat ze daar er van zeggen. Ik hoop wel dat ik een vervangende telefoon krijg, aangezien ik niet zonder kan...

Christinaatje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:20

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Christinaatje »

Nou ik denk niet dat je op een nieuw toestel hoeft te rekenen...Dat heeft nog niemand meteen bij de eerste keer gebroken toetsen gekregen. En zelfs niet na 3 of 7 keer weet ik van anderen.. :shock:

leushuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2008 11:47

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door leushuis »

WEER een klacht over de SE S500i. Heb mijn toestel vanaf sept. 2007 en is al 3 x ter reparatie aangeboden vanwege breuken in het toetsenbord. Elke keer is mij beloofd dat er een vernieuwd toetsenbord in zou komen. Maar keer op keer braken de toetsen al na 2 weken. De laatste keer dat ik het callcenter belde is mij beloofd dat er een nieuw toestel zou komen. Toen ik daarover belde kon men zich dat niet herinneren, maar aangezien ik een casenr. had moesten ze toegeven dat het in de computer stond. Moest maar een fax sturen naar Duitsland. Kreeg vrij snel bericht terug met daarin een memory card, waar ik niets aan heb en niet om heb gevraagd. Direct een mailtje teruggestuurd maar daar wordt helemaal niet meer op gereageerd. Nu zijn de toesten weer gebroken maar WAT NU TE DOEN?? Hoop dat RADAR dit probleem eens aan de kaak wil stellen want ik neem aan dat er voldoende klachten zijn.

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Exact hetzelfde probleem hier!

Binnen een maand na het krijgen van mijn toestel braken idd 4 toetsen doormidden!

Ook contact opgenomen etc. en mijn toestel op eigen kosten opgestuurd (6 euro o.i.d.). Verder totaal geen compensaties ontvangen, dus jij hebt nog geluk :wink:

Maar goed, had binnen 2 weken mijn toestel terug in de goede hoop dat het gefixed zou zijn, maar nee, sinds deze week weer 3 toetsen doorgebroken!

Fijn toestel verder hoor, alleen van dit gezeur word ik een beetje moe! Betekent dat ik weer 2 weken mijn oude toestel moet gebruiken!

miagt
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2008 12:23

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door miagt »

Inmiddels heeft Sony Ericsson - volledig voorspelbaar overigens - gereageerd. Hiermee wordt duidelijk dat Sony Ericsson absoluut geen verantwoordelijkheid neemt voor slechte producten en alles aangrijpt om deze verantwoordelijkheid te ontlopen. Ik zie af van het "aanbod" om mijn toestel betaald te laten repareren:
1. Waarom zou ik hiervoor moeten betalen, ook al is dit product in een ander werelddeel gekocht?
2. Uit de berichtgevingen blijkt helemaal niet dat het probleem door Sony Ericsson is opgelost. Dit wordt onderstreept door de vele treurmarsen van klanten naar de zgn. "Sony Ericsson-vertegenwoordigers". Dezelfde problemen blijven zich manifesteren en het ongemak wordt alleen maar groter als je je telefoon ook nog eens voor een bepaalde tijd moet missen. De schade die je hierdoor oploopt is al hoger dan de aanschafrpijs van een nieuw toestel.
3. Ondanks de gebroken toetsen doet hij het nog (3 zijn er nog niet gebroken). De vraag is alleen voor hoe lang.

Duidelijker kan het dus niet zijn voor een ieder die überhaupt de aanschaf van dit toestel nog overweegt. Ik stop er voor de rest mee. Mocht het toestel de geest geven dan zal ik het rituele afscheid van dit toestel nog melden en indien mogelijk met een fotoreportage illustreren.

Hieronder het schandalige standaard antwoord van Sony Ericsson, zodat je kan zien hoe droevig het anno 2008 is gesteld met de zgn. "globaliseringspolitiek" van zichzelf internationaal en professioneel noemende bedrijven als Sony Ericssson.

From: [email protected] [mailto:[email protected]]
Sent: donderdag 20 maart 2008 13:32
To: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Subject: Case : 9999999999999999999999999999999999


Geachte heer/mevrouw Xxxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

Onze excuses voor het niet terugbellen. Wij kunnen u alleen mededelen dat het toestel geen garantie heeft binnen Europa. Tegen kosten zou het toestel wel gerepareerd kunnen worden. Daarvoor zouden wij u kunnen doorverwijzen naar een van onderstaande service locaties van Sony Ericsson.

Sony Ericsson Mechanical Service points: (kleine reparaties en software updates)

<****** LANGE LIJST VAN ADRESSEN VAN TELEFOONWINKELS, DEALERS ******>

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met het Sony Ericsson Call Center. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonyericsson.com/nl ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interesante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: [email protected].

Het case-id in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case.

Met vriendelijke groeten,

Xxxx Xxxxxx
Sony Ericsson Call Center Netherlands

Namens Sony Ericsson Mobile Communications AB:
Becker & Partner GmbH
Neuenhofstraße 110
D-52078 Aachen
Telefoon: +49 (0) 241 92824-10
WEEE-Reg.-Nummer: DE 15646940
Ust-ID-Nummer: xxxxxxxxxxxxxx
Amtsgericht Aachen: HRB 4396
General Managers
Xxxxxx Xxxxxx, Xxxxxxxx Xxxxxxxx, Xxxxxx Xxxxxxx

sjurtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2006 19:23

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door sjurtje »

Lieve mensen van Radar,

Met al deze reakties moet toch iets te doen zijn!! Ik heb sinds eind vorig jaar ook een SE S500i en bij mij zijn er 3 toetsjes nog NIET doorgebroken. Sony Ericsson doet er helemaal niets aan. Alle berichten van reparaties en het daarna weer breken van de toetsen zorgen ervoor dat ik het toestel niet eens laat repareren. Ik zou mijn toestel zeker 3 weken kwijt zijn en ik heb geen ander toestel wat ik kan gebruiken, dus dat lukt niet. Op de website Typhone.nl stond dat de nieuwe lichting toestellen dit probleem niet zou hebben (vanaf augustus 2007). Maar helaas... het is dus nog steeds een groot probleem. Misschien met tussenkomst van een programma als Radar wordt er wel wat aan gedaan. Als consument kom je echt geen stap verder. Ik was verliefd geworden op dit telefoontje, het is echt een hele mooie! Maar het is een grote teleurstelling geworden. Jammer dat Sony Ericsson niet zo klantvriendelijk blijkt te zijn als dat ik van ze had verwacht!!

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

volgens de Nederlandse WET is de winkelier waar je het toestel gekocht hebt verandwoordelijk om de gebreken en reperatie p te lossen.
Maar zoals gewoonlijk ontrekken die zich daaraan en zeker de grote ketens.
Diegene met een rechtsbijstand verzekering schakel die maar eens in en laat hun een briefje schrijven.
mijn is het zo gelukt

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Het is idd te triest voor woorden! Waarom zou je buiten Europa dan ineens moeten betalen voor de reparatie :? , doen ze dus idd gewoon om er onderuit te komen!

Hopelijk lossen ze dit probleem toch nog op, en met tussenkomst van Radar nog sneller!

Gesloten