LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Ericsson V 800 Waterschade???????/

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
telefoon

Sony Ericsson V 800 Waterschade???????/

Ongelezen bericht door telefoon »

Hallo,
Ik heb half maart 2005 een nieuwe telefoon en abonnement gekocht omdat dit een moie aanbieding was.
Nou viel het toestel vanaf het begin af en toe al uit. 17 mei heb ik mijn telefoon gewoon in mijn tas en ga naar een afspraak ik haal hem er na een uur uit om te zien of ik berichten heb en is het toestel warm er brandt een rood lichtje en hij doet niks meer. naar het citypoint gebracht, deze hebben het opgestuurd en werd gisteren gebeld.. waterschade er zat corosie op...Nou heb je ooit. Ik heb een eigen telefoonservicebedrijf en gebruikt mijn toestel inpandig en neem het mee als ik naar ene afspraak ga en het komt en is nog nooit in aanraking gekomen met water....
Feit is dat ze nu zeggen da er geen garantie op zit ( waterschade??) en helaas pindakaas moet kosten betalen van 38,00 euro toestel kwijt en abonnement nog bijna 2 jaar door betalen...
Met de hand op mijn hart er is geen water bijgekomen.... maar het blijkt dat je dusgewoon niks en dan ook niks kunt.. heb testrapport opgevraagd bij degene die het gerrpareert heet in opdracht van Vodavone ( dynafix in Maarssen) en krijg dit zo via mail toegestuurd..
alle van mij de vraag wat kan je in dit geval doen.. het is zo onterecht wat hier gebeurt....
Ik ben overgestapt van KPN naar Vodavone maar had ik het maar nooit gedaan...slechte service en totaal bereikbaar voor een woord van de consument...
Ik ben boos!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil

Predicador

Re: Sony Ericsson V 800 Waterschade???????/

Ongelezen bericht door Predicador »

begrijpelijk dat je hier boos over bent, maar ook begrijpelijk dat je de melding krijgt dat er waterschade aan het toestel is ontstaan.

Deze klacht is al meerdere malen hier op het forum behandeld, en elke keer wordt hetzelfde gezegd. Water- of vochtschade kan op veel verschillende manieren ontstaan, sommige toestellen zijn daar nu eenmaal gevoeliger voor dan andere. Als je bewijs opvraagt van de geconstateerde waterschade, ontvang je een set foto's van de printplaat in je toestel. Daarop zal te zien zijn dat een aantal contactpunten gecorrodeerd zijn.

Vochtschade kan helaas al toeslaan als je last van zweethanden hebt, of een keer in een regenbui met het toestel hebt rondgelopen. Een slechte afdichting en je gaat letterlijk nat.

kris25

Ongelezen bericht door kris25 »

... ben het helemaal eens met mijn voorspreker ... voor dit soort zaken wordt er dan ook altijd een verzekering aangeboden ... maar goed dat is eigen keuze ...

.. daarnaast heeft dit niets te maken met kpn of vodafone, dynafix = een onafhankelijk reparatiecentrum ...

... ikmoet wel zeggen dat het me heel vervelend lijkt als je niet weet waarom je toestel kapot is gegaan, zelf heb ik nog nooit waterschade gehad aan een van mijn (vele) toestellen ... dus het blijft raar dat de een er eerder last van heeft dan de ander ...

...als je het er echt niet mee eens bent (eerst rapport van Dynafix afwachten) kan je altijd om een second opion vragen, ze moeten het toestel naar een andere reparateur sturen ...

Predicador

Ik vind het zo vreemd dat mensen hun toestel zien als onderdeel van de service die ze bij een provider afnemen... Je neemt een abonnement, daarbij krijg je van de provider een nieuwe telefoon kado. De provider heeft dat toestel niet gemaakt, en is dus niet verantwoordelijk voor enige schade (hoe die dan ook ontstaat) aan het toestel.

Wat verwacht je als klant van een gsm provider? Dat zij je toestel zonder problemen of kosten komen vervangen? Alleen als je daarvoor verzekerd bent, hoor. Je toestel is niet je abonnement!

Dynafix is in dit geval het bedrijf dat de reparatie uitvoert, zij zijn inderdaad onafhankelijk en een erkend reparatiebedrijf voor alle in Nederland op de markt zijnde toestellen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De provider heeft dat toestel niet gemaakt, en is dus niet verantwoordelijk voor enige schade (hoe die dan ook ontstaat) aan het toestel.
Dat weet ik zo net nog niet. Hangt er van af hoe je aan het toestel komt.

Indien je een kant-en-klaar pakket koopt met toestel en sim-kaart is de provider toch echt de leverancier. Zeker als je dit rechtstreeks via de provider aanschaft.

In alle andere gevallen is het vaak zo dat de provider een fiks bedrag aan de telefoonwinkel betaalt waardoor zij jou een toestel kado kunnen doen. Zeg maar subsidie.

In dat laatste geval is en blijft de telefoonwinkel de leverancier en dienen zij de garantie af te handelen.

Predicador

Garantie is een afspraak tussen fabrikant en klant. De leverancier, via dealer of provider, kan het toestel alleen doorsturen naar een erkend reparatiebedrijf.

Als het toestel in pakket (bijv. prepaid) gekocht is, dan heeft de fabrikant in opdracht van de provider dat pakket samengesteld (andere doos eromheen en klaar).

Provider levert netwerk, fabrikant/dealer leveren toestel. Verantwoordelijkheden liggen dus ook gescheiden.

henkgiezen

Ongelezen bericht door henkgiezen »

beste wil

omdat je het probleem al vanaf het begin hebt en dat dit binnen 6 maanden na aanschaf het toestel niet goed functioneerd,is het zo volgens het consumentenrecht ,dat het defect direct bij aanschaf al aanwezig was en moet de winkel jouw een nieuwe vergoeden,wellicht in samenspraak met de fabrikant. feit is dat je echt wel iets kan beginnen tegen dit verhaal !

??

Ongelezen bericht door ?? »

Beste Henk,

De wet veronderstelt dat het probleem al bij aanschaf aanwezig geweest zou moeten zijn, tenzij de fabrikant / leverancier anders aantoont. Dat is gebeurt; de klachten worden veroorzaakt door vochtschade. Toestellen verlaten de fabriek zonder in contact te zijn gekomen met vocht. Waarmee de logische gevolgtrekking is dat het vocht later in het toestel terecht is gekomen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Garantie is een afspraak tussen fabrikant en klant. De leverancier, via dealer of provider, kan het toestel alleen doorsturen naar een erkend reparatiebedrijf.
Nou nee.

De verkopende partij is de partij die de garantie moet geven. Dat is dus meestal de winkel.

Soms, bij bijvoorbeeld Orange en T-Mobile, kun je ook rechtstreeks bij de provider een toestel kopen. Bijvoorbeeld via de website. In dat geval is de provider dus de leverancier van het toestel en verantwoordelijk voor de garantie.

Wat de leverancier vervolgens doet met het toestel (terugsturen naar de fabrikant bijvoorbeeld) is aan hen, maar met klachten moet je altijd terecht kunnen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Een winkel kan je niet doorsturen naar de fabrikant, hoe graag sommige winkels dat ook zouden willen.

Ook is de leverancier verantwoordelijk voor het leveren van een werkend product aan een consument, niet de fabrikant. De fabrikant heeft alleen een verplichting jegens de detailhandel, niet naar consumenten.

debroekies

Ongelezen bericht door debroekies »

:x heb precies hetzelfde gehad met mijn motorola V600, na 6 mnd gebruik zou er waterschade zijn, wordt dus niet vergoed, valt niet onder garantie ookal heb je een verzekering, deze dekt geen waterschade. het is wel een heel gemakkelijk excuus om zo niet te hoeven vergoeden, bij mijn telefoon kwamen ze er pas achter na drie keer opsturen en repareren, vreemde zaken. Ook ik ben zeer zorgvuldig omgegaan met mijn telefoon, is tenslotte een duur apparaat en ben me niet bewust van enige vorm van vocht dan ook waarmee het toestel in aanraking is geweest, volgens mij is het altijd een goede smoes om het toestel niet te hoeven vergoeden, het is ronduit schandalig

manita

Ongelezen bericht door manita »

Dag allemaal,
Ook wij hebben een Sony-Ericsson toestel met waterschade. Na heel veel correspondentie heen en weer kregen we uitleg van Sony Ericsson waarin stond hoe waterschade veroorzaakt kon worden. Behalve door onjuist gebruik (bv. nat laten worden door regen of ander direct contact met water) kan het toestel ook vochtschade oplopen door condens. Condens kan onder vochtige weersomstandigheden bij normaal gebruik binnen of buiten huis al ontstaan aldus Sony Ericsson. Ons toestel vertoonde één maand na ontvangst al gebreken:
1. Wie garandeert mij dat die condensvorming niet al bij Sony Ericsson is opgetreden?
2. Mag Sony Ericsson een apparaat verkopen/leveren dat bij NORMAAL GEBRUIK (zoals bij ons het geval was) binnen de garantieperiode reeds gebreken kan vertonen. Sony Ericsson levert duidelijk niet binnen wat redelijkerwijs verwacht mag worden van een toestel nl. dat het bij normaal gebruik de garantieperiode van één jaar overleeft Dit lijkt me een duidelijk geval dus van onrechtmatige daad door Sony Ericsson
3. Mag Sony Ericsson in bovenstaand geval (nl. het leveren van een kwalitatief inadequaat toestel) weigeren binnen de garantietermijn om de geleden schade niet te herstellen danwel voor een vervangend product te zorgen.
Graag jullie reactie

marcel36

Ongelezen bericht door marcel36 »

Wie verteld mij dat de toestelen niet in een vochtige ruimte hebben gestaan bij de provider.
Als ze service verlenen is dat netjes, maar helaas verschuilen ze zich vaak achter de fabrikant.
Als ieta binnen de garantie is vervang gewoon en doe niet moeilijk.
Als het toestel in het water is gevallen ok, maar regendruppels????
Het is een verzelering kwestie en als ze dan moeten betalen geven ze niet thuis.
1 ding blijkt maar weer in de zaak ben je klant zodra je buiten staat ben je een nummer en zullen ze ook niet zo hard voor je lopen.

lola

Ongelezen bericht door lola »

het blijft een wat lastig spanningsvlak, je koopt het toestel bij een citypoint, en dat is ook jou contactpunt, aldaar kunnen ze het ter reparatie aanbieden. Het citypoint moet daartoe in gelegenheid gesteld worden alvorens je kunt spreken over een ondeugdelijk product. Gaat het om een ondeugdelijk product gaat dienen ze je een alternatief aan te bieden, en moeten zij het uitvechten met de fabrikant. Welnu, waterschade is een lastig probleem, zoals al eerder in deze topic vermeld staat. Het is namelijk lastig, vrijwel niet, aan te tonen hoe die waterschade ontstaat (overigens, 90% van de waterschade ontstaat doordat mobieltjes wel eens in de toiletpot vallen.... is ooit een onderzoek naar gedaan, met open vragen aan de personen die het toestel ter reparatie aanbieden) Je kunt dus niet stellen dat bij waterschade het gaat om een ondeugdelijk product (ivm slechte afdichting o.i.d.) Wat je het beste kunt doen, is toch die verzekering afsluiten bij aanschaf van een dergelijk product. Want waterschade... tja dat ligt tussen wal en schip, en sinds kort valt het in elk geval onder de vodafone garant verzekering

Gesloten