LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookafschrijving KPN?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
M070

Spookafschrijving KPN?

Ongelezen bericht door M070 »

Mede forum gebruikers,

Allereerst wil ik even mededelen dat ik hier nieuw ben, dus probeer me alstublieft op normale manier op mijn foutjes te wijzen :p

Dan nu mijn klacht. Ik heb ruim twee jaar bij KPN een mobiel abonnement gehad, en besloten deze op te zeggen nadat ik een aantrekkelijker abonnement gevonden had. Mijn opzegtermijn liep tot 17 maart en toen kreeg ik de eindafrekening, wat een schokkende 90 euro was (mijn maandelijke abo kosten waren zo'n 25 euro) Maar goed ik besloot het hierbij te laten, dit zal wel kloppen omdat alles duurder is in je opzegtermijn, al vind ik het nog overdreven.

Maar vandaag kwam ik erachter dat KPN nog eens 70 euro heeft afgeschreven? ! Ik heb dit dan ook meteen teruggeboekt. Maar wat kan ik nu doen om dit recht te zetten, ik heb hier erg weinig ervaring in.

Alvast bedankt voor de reacties!

stofzuigertje

Re: Spookafschrijving KPN?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je het opzegt kan het zijn dat ze de lopende en soms volgende maand nog rekenen als je te laat op zegde.
Dus was je tijdig met opzeggen of op laatste contractdag?

Verder moet je altijd narekenen of zij niet teveel afschreven dus altijd de factuur bekijken die ze verplicht moeten leveren.
Tot 6 weken na afschrijven kun je terug boeken dus controleer elke maand je bank op dit soort spook overschrijvingen.

Dirkie

Re: Spookafschrijving KPN?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Tip 1: Als je ook maar het vermoeden hebt dat een afschrijving niet klopt moet je het er nooit bij laten, maar altijd controleren. Het is jouw geld en als je niets doet ben je het kwijt.
Tip 2: Nooit een bedrag 'zo maar' terug boeken omdat je denkt dat het niet goed is. Vooral telecom bedrijven geven vorderingen heel snel uit handen en dan heb je nog meer overlast
Tip 3: Als er iets afschreven is, heb je ook een (digitale) rekening. Controleer deze en als je denkt dat het niet klopt, bel dan.
Tip 4: Als de KPN een fout maakt (en dat gebeurt best wel eens), dan wordt het de maand daarop gecorrigeerd. Het lijkt lang te duren, maar door in het 'proces' te blijven gaat het sneller dan terugboeken en afwachten.
Tip 5: Bel dus meteen de klantenservice, leg je probleem uit en vertel ook dat je een incasso teruggeboekt hebt. Misschien kunnen ze nog iets voor je doen.
Tip 6: Laat even weten hoe het afgelopen is.

Gesloten