LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spookbedragen 090x nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nic1981

spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Nic1981 »

Bij onze factuur van de upc telefonie is al meerdere keren een 090x nummer afgeboekt eerst waren de bedragen nog te overzien +/- 7 euro wat zou kunnen in verband met informatielijnen, maar van onze laatste factuur is in 1 keer 225 bij op geteld aan een of andere 090x lijn die bij ons thuis niemand heeft gebeld.

wie weet hier meer van

groetjes en alvast bedankt

Nic

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

misschien via internet een inbelprogramma geinstalleerd gekregen ?

Nic1981

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Nic1981 »

dat is juist wat ik bedoel ik heb geen enkel telefoonmodem aangesloten hier in huis dus dat kan ook niet dacht ik zo het is allemaal erg vervelend ben benieuwd hoe dit kan maar ik ben er bang voor dat we het wel moeten betalen

Speed-Ray

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Speed-Ray »

Nic1981,

Mijn vraag is:
Heb je een modem, die aangesloten is op de telefoonlijn?
Er zijn namelijk internetpagina's, die de verbinding verbreken en dan inbellen via een duur 090x-nummer.
Dit kan zelfs ook als je een Chello-internetverbinding hebt.
Hier kunnen telefoonmaatschappijen niets aan doen.
Internetwizards programmeren hun internetpagina's zo en ze vragen geen toestemming om opnieuw in te bellen.
Je zou natuurlijk een blokkade kunnen nemen. Dan kan het in ieder geval niet meer gebeuren.
Mocht het dan toch gebeuren, weet je in ieder geval, dat het niet aan jullie ligt, mits er geen pincode op staat, dan sta je natuurlijk weer zwakker.
Gr.

nic1981

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door nic1981 »

er is hier in huis geen enkel modem dat loopt via de telefoolijn dus dat kan het niet zijn geweest ik weet het ook niet maar ik ben upc nu wel zo'n beetje goed zat heb er geen zin meer in om constant fouten van hun op te lossen

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, UPC doet dat express.
Om jou te pesten boeken ze heel veel 0900 erbij.

***** zeg, er ZAL heus wel gebeld zijn bij je. Misschien ben je schizofreen, dat je 2de ik die belt.

ZUCHT

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

Van UPC zal je alleen maar horen dat je moet betalen. Dat is hun standaard antwoord. Succes met de UPC ellende!!

merie

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door merie »

Vraag een specificatie aan...dan kun je alles zelf nakijken. Ik heb een hele tijd bij KPN gebeld en daar gebeurde dit ook vaak. Inderdaad, net als Speed-Ray zegt, gebeurd dit vaak via internet.

bakavla

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door bakavla »

Mijn moeder heeft nu hetzelfde. Om een gespecificeerde rekening te krijgen moeten we 13.50 betalen. Chantage!!!!

Heb jij iets van een digitale TV grati probeert. Misschien proberen ze het op die manier om hun geld terug te krijgen. Mijn moeder heeft binnen een maand digitale TV opgezegt.

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

Gaaaaaaaaaaaap!!!!

0900 nummers op de factuur en niet gebeld ,yeah right!!!!

Mensen moeten eens leren toegeven dat ze gewoon gebeld hebebn en de schaamte van zich af zetten.

Afgelopen jaar zijn de diverse telefoonaanbieders 'beschuldigd' van spooknota's inzake 0900 nummers.
Daar zijn zelf hele onderzoeksbureaus op gezet en wat blijkt.......

Niks spooknota's maar mensen die 0900 nummers belde en toen ze achteraf de nota zagen maar riepen dat het een spooknota was.
Tot de bewijzen op tafel lagen...
Dan is het ineens geen spooknota meer en egven ze mnet het schaamrood op de wangen toe dat ze het WEL gebeld hebben maar zich niet bewust waren van de hoge kosten.

Leukste is nog bij al dit soort type mensen is dat ze ,na zo'n grove ontrechte en valse beschuldiging tegen een telecom aanbieder, een betalingsregeling durven aan te vragen.

Ik zal misschien hard zijn,maar als ik op zo'n manier beschuldigd was als bedrijf dan kun je wat mij betreft een regeling ook op je buik schrijven.
Sterker nog ,laat die mensen maar eens een keer een rectificatie plaatsen of op andere wijze openbaar excuses maken.

wilmah

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door wilmah »

vanmorgen werd ik door kpn gebeld dat ik een rekening had van ruim 240 euro voor 0906 nummers. het is aan hun niet uit te leggen dat onze pc staat aangesloten op een kabel en niet op een telefoonlijn. Dan ben je niet redelijk en gooien ze de hoorn op de haak.
telefoonmaatschappijen hebben een monopolo positie en als klant sta je met je rug tegen de muur.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door trappist »

het maakt natuurlijk niet uit waar je pc op is aangesloten; het bellen naar betaalnummers heb ik al lang geleden geblokkeerd en als jij dat nog niet hebt gedaan, ja, wat voor verweer heb je dan? kijk maar daar de specificatie op kpn.com, naar de nummers en de tijden; misschien kom je daar iets verder mee, en laten blokkeren he. zelfs 0900 kan ik hier niet bellen, is ook nergens voor nodig; alle info is te vinden op het web. :)

conimus
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 aug 2004 10:37

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door conimus »

Misschien is het handig om 0900/0906 e.d. te blokkeren vanaf je telefoonlijn? Mocht je dan nog rekeningen hierover krijgen dan weet je dat er iets goed fout zit bij UPC!

nodapama

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door nodapama »

Zelfde ervaring gehad met onze laatste 2 nota's. Je wordt gewoon misselijk van de arrogantie waarmee je reactie wordt afgedaan. Schriftelijk willen ze al helemaal niet reageren en telefonisch is het enige dat je te horen krijgt: je betaalt maar anders sluiten we je af. Tevens belooft de een je schriftelijk een brief te sturen met de bevestiging met de aangevraagde 090x-blokkade en zegt de ander dat dat niet kan en dit alleen via de email bevestigd kan worden. Ongelooflijk in 2005!!!!! Hun modem (arris) opgezocht op internet maar er is geen gebruikersoordeel over te vinden. Wat dat betreft 2 waarschuwingen: ga nooit en dus nooit met UPC in zee en laat alles zwart op wit zetten. Ik heb nu jouw naam en ik probeer in mijn omgeving zo veel mogelijk bewijslast te verzamelen om collectief UPC aan te pakken.

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

UPC kan wel per brief reageren. Als je maar niet opgeeft. Ik heb elke dag ruim honderdpagina's via winfax aan upc gefaxt waartussen ongeveer 20 volledig zwarte pagina's tussen zaten. Na een week reageerde upc schriftelijk met het verzoek niet meer te faxen en ik kreeg een antwoord op mijn vraag. Het kan dus wel!!

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

WAARDEVOLLE TIPS:


Weten jullie dat een incassobureau GEEN rechtsgeldige instantie is. Heeft niets met Deurwaarders of wat dan ook te maken. Zij MOGEN ook geen deurwaarders instellen, want dat doet de rechter in Nederland. Niet een incassobureau. Dus dit riekt naar Maffiapraktijken.

Dus als je een briefje krijgt van Intrim Justitia dan kan je die zo evcen in de vuilnisbak gooien. Als dan een deurwaarder binnenkomt, die via een incassobureau is aangemeld, dan akn je hem rustig naar huis toesturen. Hij moet via een rechter komen.

Mocht hij dan je inboedel willen bekijken bij geen betaling aan jouw kant, omdat je doodleuk niet hoeft te betalen, omdat het spookrekeningen zijn, dan doe je het volgende.

Je spreekt (het liefst met een familielid) af dat je alles op een lijst zet wat je in je huis hebt staan. Je typt het daarna over in tekstverwerkingsprogramma; Word of Word Perfect oid, en zet erbij dat het een `bruikleen' overeenkomst is. Kunnen ze je niets maken. Want als ze dan de inboedel willen hebben, dan kan je die bruikleenovereenkomst aan hen geven en daar mogen ze niet aankomen. Wantr dan zouden ze de eigenaar van die spullen bestelen. Dat mag namelijk niet. Dus dan moeten ze het (zogenaamde) bedrag dat je schuldig (zou zijn) bent niet kunnen incasseren en dan is kwijtschelding het gevolg. Zet jezelf maar dan een beetje in de zogenaamde verdrukking (welke in de realiteit gezien niet is) en hoppeta; je bent uit de brand. Je stapt naar een andere aanbieder over wat telefoon en internet betreft en je bent klaar.

Dus onthou het goed. Een Incassoburau is geen rechtsgeldige instantie. Het is net zo rechtsgfeldig als een uitzendburo vast werk levert. Zo moet je het zien en ze kunnen nooit een deurwaarder inschakelen, want dat moet de rechter doen in Nederland. En zorgen dat je die inboedellijst voor elkaar hebt.

En je hebt weer vreugde in het leven.

Groet,

Neptunus.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Nodapama; you are my man. Ik heb exact hetzelfde gehad en ik ben ook bezig collectief UPC een strik omn hun scrotum te binden ( de directeur) onderste boven aan de hoogste boom op te hangen waar het zwaartepunt om zijn scrotum ligt en dan lachend toezien hoe hij met een stel gescheurde testikels naar beneden valt en voor de rest van zijn leven crepeert van de pijn. Dan weet hij tenminste wat hij een ander aandoet.

Groet,

Neptunus.

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

Als je hun rekeningen ziet, dan zie je al een spook. Er zijn automobilisten die spookrijden, maar UPC doet aan spookrekeningbellen. Het zijn oplichters. En ook van een oplichter kan je niet verwachten dat ze service verlenen, want ze willen alleen maar de ander oplichten. Dat is zo nu éénmaal met oplichters. Heel fijn toch?

Neen; wanneer ik eis om een gespecificeerde nota, dan moeten ze me die geven. En dat hebben ze me ook gedaan. Ze gaven me eerst rekeningen van 500,= of meer die ik niet gebeld had. Als ik 90% van mijn leven niet thuis ben; kan ikd at natuurlijk ook niet gebeld hebben en dat klopt ook, want dezelfde mutatie zetten ze gewoon weer in een andere tijd op een andere dag daar neer. Zo doen ze dat. Dat kan je zien aan de bedragen die er achter de mutatie staan. Ja, zeggen ze, we doen ons best. Laat me niet lachen. Ik moet nog even wachten op Tiscali Special, maar op het moment dat deze operabel is hier, dan is UPC weg. De KPN telefoonlijn ligt er al en is al operabel.

Wanneer ze me geen gespecificeerde nota wensen te geven; zal ik de nota vervolgens ook niet betalen. Wensen ze die 13,50 voor die gespecificeerde nota te hebben, dan zal ik die wanneer deze geboekt staat op de factuur, gewoon even van het eindbedrag afhalen. Heel simpel. Die krijgen ze dus gewoon niet. Maar ik neem geen genoegen meer bij hun van een valse nota van over de 500,= van twee kantjes. Daar trap ik niet in. Ze zijn daar alleen maar bezig bedragen op een stuk papier aan het zetten en het maakt hun niet uit of je dat al dan niet verbeld hebt, maar ze komen erop te staan en dat dien je dan maar te betalen. Niet dus. Ik begon met de telefo0nie op 13 februari 2005 en ik heb al twee nota's gehad van 534,72 en 672,89 met de grootste Freetime abonnement. Terwijl ik 90% van de dag niet thuis ben geweest. Ik scheen ook echt niet de enigste te zijn geweest. Nou mooi anders dus. Ik zag in de gespecificeerde nota dat er heleboel mutaties waren, die op de zelfde seconde gebeld zou zijn en dat 8 keer; dat kan technisch gezien helemaal niet. Maar dan willen ze het gewoon 8 maal van je hebben. En anders komt er een deurwaarder. Nou die wrijf ik dat meteen ook maar even onder zijn neus met mijn agenda erbij.

Dus dat gaan we dus niet betalen. Dan gaan we over naar een provider die wel eerlijk is en goedkoper. Daarom ben ik op ADSL over gegaan en daarom heb ik telefoon bij KPN genomen en daarom heb ik Tiscali Special welke is gewoojn de Tiscali Family en die kan je halen bij T for Telecom. Klaar ben je. Je betaalt daarvoor inclusief KPN abonnement 39,62 voor per maand maar dan heb je 24 uur bellen naar vaste nummers gratis.

Dus daar ga ik wel dus mee in zee. Ik ben niet meer gevoelig voor die nota;s van UPC. Die betaal ik in de eerste instantie niet!!

Neptunus.

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

Als je hun rekeningen ziet, dan zie je al een spook. Er zijn automobilisten die spookrijden, maar UPC doet aan spookrekeningbellen. Het zijn oplichters. En ook van een oplichter kan je niet verwachten dat ze service verlenen, want ze willen alleen maar de ander oplichten. Dat is zo nu éénmaal met oplichters. Heel fijn toch?

Neen; wanneer ik eis om een gespecificeerde nota, dan moeten ze me die geven. En dat hebben ze me ook gedaan. Ze gaven me eerst rekeningen van 500,= of meer die ik niet gebeld had. Als ik 90% van mijn leven niet thuis ben; kan ikd at natuurlijk ook niet gebeld hebben en dat klopt ook, want dezelfde mutatie zetten ze gewoon weer in een andere tijd op een andere dag daar neer. Zo doen ze dat. Dat kan je zien aan de bedragen die er achter de mutatie staan. Ja, zeggen ze, we doen ons best. Laat me niet lachen. Ik moet nog even wachten op Tiscali Special, maar op het moment dat deze operabel is hier, dan is UPC weg. De KPN telefoonlijn ligt er al en is al operabel.

Wanneer ze me geen gespecificeerde nota wensen te geven; zal ik de nota vervolgens ook niet betalen. Wensen ze die 13,50 voor die gespecificeerde nota te hebben, dan zal ik die wanneer deze geboekt staat op de factuur, gewoon even van het eindbedrag afhalen. Heel simpel. Die krijgen ze dus gewoon niet. Maar ik neem geen genoegen meer bij hun van een valse nota van over de 500,= van twee kantjes. Daar trap ik niet in. Ze zijn daar alleen maar bezig bedragen op een stuk papier aan het zetten en het maakt hun niet uit of je dat al dan niet verbeld hebt, maar ze komen erop te staan en dat dien je dan maar te betalen. Niet dus. Ik begon met de telefo0nie op 13 februari 2005 en ik heb al twee nota's gehad van 534,72 en 672,89 met de grootste Freetime abonnement. Terwijl ik 90% van de dag niet thuis ben geweest. Ik scheen ook echt niet de enigste te zijn geweest. Nou mooi anders dus. Ik zag in de gespecificeerde nota dat er heleboel mutaties waren, die op de zelfde seconde gebeld zou zijn en dat 8 keer; dat kan technisch gezien helemaal niet. Maar dan willen ze het gewoon 8 maal van je hebben. En anders komt er een deurwaarder. Nou die wrijf ik dat meteen ook maar even onder zijn neus met mijn agenda erbij.

Dus dat gaan we dus niet betalen. Dan gaan we over naar een provider die wel eerlijk is en goedkoper. Daarom ben ik op ADSL over gegaan en daarom heb ik telefoon bij KPN genomen en daarom heb ik Tiscali Special welke is gewoojn de Tiscali Family en die kan je halen bij T for Telecom. Klaar ben je. Je betaalt daarvoor inclusief KPN abonnement 39,62 voor per maand maar dan heb je 24 uur bellen naar vaste nummers gratis.

Dus daar ga ik wel dus mee in zee. Ik ben niet meer gevoelig voor die nota;s van UPC. Die betaal ik in de eerste instantie niet!!

Neptunus.

gast123456

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door gast123456 »

neptunes...

Ga maar naar een andere provider...

miscchien kan je ook gelijk een blokkade op 0900 nummers nemen, denk dat dat meer zin heeft!!!

Gesloten