LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stalking

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pedro64

stalking

Ongelezen bericht door pedro64 »

mijn dochter is maandenlang gestalkt en bedreigd. nu doet zich 1 raar feit voor. Op de gespecificeerde telefoonrekening van haar mobiel staan gesprekken die zij niet gevoerd heeft. ik weet dit omdat ik bepaalde momenten kan terugherleiden waarop ze bij mij was.De politie geeft aan dat je zonder simkaart iemands nummer niet kunt gebruiken, maar het moet toch mogelijk zijn. we worden er gek van. wie helpt ons en met name mn dochter uit deze enge droom?

pedro64

Re: stalking

kpn hi abonnement voor de mobiel. en internet van kpn. het gaat niet om de nummers die gebeld worden. dat is duidelijk. het gaat er om dat er gebruik wordt gemaakt van mn dochters nummer en deze gesprekken met bedrag 0,00 op haar telefoonrekening staan.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Misschien bluetooth in de verkeerde stand open staan, onbeveiligde modes

devious

Ongelezen bericht door devious »

meld het voorval bij de provider en vraag wat te doen.

pedro64

nee, bluetooth uit. Is echt een slimmerik die dit gedaan heeft

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

wie helpt ons en met name mn dochter uit deze enge droom?
Weet ze wie t is en kan ze m aanwijzen ?

devious

Doe eerst maar aangifte bij de provider! Die kunnen met hun driekhoeksmetingen nagaan of het via de telefoon of via een andere locatie is gebeurd.

pedro64

maar nog niemand kan verklaren hoe dit mogelijk is. zonder simkaart iemands nummer gebruiken

devious

Kan ik heel eenvoudig verklaren. Echter doe ik dat niet omdat u van kwade wil kunt zijn. Dus nogmaals: aangifte bij de politie en melden bij de provider. De politie is gerechtigd een technisch onderzoek te doen , u niet.

pedro64

das nou juist het probleem. de politie zegt dat het niet kan. waarom denkt u dat ik hier kom. het is een hulproep. u mag mij bellen hoor of een privebericht sturen. ik ben niet van kwade zin. zou het niet eens willen zijn. hier wordt een meisje van 16 kapot gemaakt door een stel kutagenten die denken dat ze het weten. het lieve kind weet nergens van. maar goed u hoeft niet te helpen, dan zoeken we gewoon verder. als u twijfelt.
[commerciële link verwijderd door de moderator]

devious

Als u naar het politiebureau gaat om aangifte te doen MOETEN de heren agentjes meewerken. Dat zijn ze namelijk verplicht. Doen ze dat niet, vraag dan heel beleefd naar hun id, want ze hebben ook id-plicht. Kunt u fijn later een aanklacht tegen ze indienen. Maar goed, we dwalen af.

De afdeling die dit soort onderzoeken doet weet heel goed hoe e.e.a. kan, en is gerechtigd de juiste gegevens op te vragen bij de provider. Dus over een "hoe en wat" hoeft u zich geen zorgen te maken. Kwaadwillenden doen toch waar ze zin in hebben. Een dergelijk onderzoek kan wat tijd in beslag nemen, maar komt wel goed. Overigens heeft het nog niets gekost zie ik, dus ik vrees dat er ook rekenschap gehouden moet worden met malware op de telefoon.
En "kapotmaken" , dat zal wel meevallen. Het gaat hier niet om iets levensbedreigend.

pedro64

het heeft wel geld gekost. maar het gaat te ver om dat hier allemaal openbaar te benoemen. als u er zoveel over weet zou u beter moeten weten

pedro64

als vriendinnen en vrienden en familie worden lastig gevallen door de stalker via het telefoonummer van mn dochter die op dat moment naast me zit, ja dan is er een probleem

pedro64

mijn dochter is ook maandenlang gestalkt en bedreigd op facebook en whatsup. en haar vrienden en familie worden gebeld door de dader. dus ja, zeker wel sprake van stalking en bedreiging

mika21

Ongelezen bericht door mika21 »

Een andere provider en een nieuw telefoonnummer nemen? En nummer niet direkt aan iedereen doorgeven?

devious

pedro64 schreef:...van mn dochters nummer en deze gesprekken met bedrag 0,00 op haar telefoonrekening staan.
pedro64 schreef:het heeft wel geld gekost. maar het gaat te ver om dat hier allemaal openbaar te benoemen. als u er zoveel over weet zou u beter moeten weten
Het heeft wel geld gekost? € 0,00 zegt u. En u haalt nu een aantal zaken aan die niets met het topicvan doen hebben. Dat het geen leuke zaak betreft begrijp ik heus, maar uw intenties worden almaar onduidelijker. Wat wilt u nu hier? En waar gaat het nou precies over? Alleen een sim-clone? Of gaat het over het lastig vallen van uw dochter?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:
pedro64 schreef:...van mn dochters nummer en deze gesprekken met bedrag 0,00 op haar telefoonrekening staan.
pedro64 schreef:het heeft wel geld gekost. maar het gaat te ver om dat hier allemaal openbaar te benoemen. als u er zoveel over weet zou u beter moeten weten
Het heeft wel geld gekost? € 0,00 zegt u. En u haalt nu een aantal zaken aan die niets met het topicvan doen hebben. Dat het geen leuke zaak betreft begrijp ik heus, maar uw intenties worden almaar onduidelijker. Wat wilt u nu hier? En waar gaat het nou precies over? Alleen een sim-clone? Of gaat het over het lastig vallen van uw dochter?
De Ts zit niet te wachten op een ondervraging van Devious lijkt me, daarvoor is het item te ernstig :mrgreen:

pedro64

mijn dochter is gestalkd en bedreigt. nu zegt de politie dat ze het mogelijk zelf gedaan heeft omdat laptop en telefoononderzoek uitwijzen dat haar laptop en telefoon zijn gebruikt. De laptop is voor ons duidelijk, daar is een RAT op geplaatst zodat de dader macht over haar computer had/heeft. De telefoon is onduidelijk. er staan gesprekken op met kennissen, familie en vrienden die zij niet gevoerd heeft, maar wel op haar rekening staan. kan ik het nog duidelijker uitleggen? het geld interesseert me helemaal niks. wel dat mijn dochter aangewezen wordt als dader terwijl dat niet zo is. Daarom kom ik hier met een hulpvraag

devious

wanneer teefoon via WiFi of 3G dingen heeft verstuurd zit daar een plaatsbepaling bij. Source is dus te herleiden. Maar de politie zegt "mogelijk" en heeft geen sluitend bewijs. Vreemd en jammer. Dit wordt een beste klus, succes

pedro64

dank je. wordt echt pittig. en de digitale recherche in nederland weten amper wat een RAT is, dus ja, dan wordt het lastig

Gesloten