LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starheid KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MarianneP
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:03

Starheid KPN

Ongelezen bericht door MarianneP »

Tijdens verbouwing in mijn woning is de hoofdkabel telefonie te voorschijn gekomen. Deze zat voorheen weggewerkt in een vooroorlogse kast en na verwijderen van deze kast loopt de kabel nu los van de muur van vloer naar plafond. Ik heb geen aansluiting vanaf deze kabel. Niet bij KPN niet bij een andere provider. Wel voorziet deze kabel de 2 etages boven mij van een telefoonaansluiting. Ik heb KPN gevraagd deze kabel op te lengen met 1,5 meter zodat het netjes langs plafond, muur en vloer kan worden weggewerkt. Antwoord: NEE dat doen wij niet u bent geen klant bij ons. Ga maar naar aansluitingen.nl . Deze geven op hun beurt aan: dit doen wij niet, het is geen nieuwe aansluiting of verplaatsen van aansluiting. U moet bij KPN zijn.
KPN heeft hierop een afspraak gemaakt voor een service monteur die ik nooit heb gezien omdat KPN deze afspraak weer had afgezegd zonder mij te informeren. ( met kleine excuses hiervoor van hun kant )De reden hiervoor was, u bent geen klant en wij doen dit niet. Nu zit ik dus met een kabel die in de weg zit. Eigendom van KPN. Loopt door mijn eigendom en ik mag er niets mee. En KPN doet er niets mee. Ik heb KPN aangetekend gemeld dat ik eenzijdig de toestemming ophef om gebruikt te maken van mijn woning om anderen te voorzien van telefoonaansluitingen. En wil de kabel verwijderen. Wie heeft zoiets meegemaakt en wat is eruit gekomen. Graag advies.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Starheid KPN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien contact opnemen met je buren?
Jij bent een doorgeefluik, zo ik het begrijp, voor hun telefoongemak, maar hebt er nu zelf ongemak van.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Starheid KPN

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb KPN aangetekend gemeld dat ik eenzijdig de toestemming ophef om gebruikt te maken van mijn woning om anderen te voorzien van telefoonaansluitingen. En wil de kabel verwijderen
Dit zou ik maar niet doen want dan pas krijg je echt problemen.

De mensen die boven je wonen zijn die klant van KPN? zo ja vraag dat eens aan hun of ze met KPN contact opnemen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Starheid KPN

Ongelezen bericht door Jefdus »

ciske schreef:Dit zou ik maar niet doen want dan pas krijg je echt problemen.
Is dat wel zo? Op welke gronden? In hoeverre horen kabels (op den duur?) bij het onroerend goed? In hoeverre kan KPN wettelijk gezien eigendom claimen? KPN heeft geen overeenkomst met TS, dus daar kunnen ze in ieder geval weinig rechten uit ontlenen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Starheid KPN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dan krijgt TS ieg problemen met de buren lijkt me zo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Starheid KPN

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:Dan krijgt TS ieg problemen met de buren lijkt me zo.
En terecht, TS ken beter bij de buren meer info vragen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Starheid KPN

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jefdus schreef:
ciske schreef:Dit zou ik maar niet doen want dan pas krijg je echt problemen.
Is dat wel zo? Op welke gronden? In hoeverre horen kabels (op den duur?) bij het onroerend goed? In hoeverre kan KPN wettelijk gezien eigendom claimen? KPN heeft geen overeenkomst met TS, dus daar kunnen ze in ieder geval weinig rechten uit ontlenen.
Als het om het stuk kabel gaat tot aan het ISRA punt heeft KPN wel degelijk wat te zeggen. Als het daar na is, kan iedereen de kabel verlengen en aanpassen.

CarolineL
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2011 14:47

Re: Starheid KPN

Ongelezen bericht door CarolineL »

Het punt hier ligt daarin dat de kabel in het verleden niet verwijderd kon worden zonder schade aan te brengen. Daarmee is in principe sprake van natrekking en zou TS eigenaar zijn geworden van de kabel. Maar omdat het verwijderen van de kabel de bovenburen waarschijnlijk het verlies van een telefoonlijn oplevert, kan sprake zijn van een onrechtmatige daad door het weghalen van de kabel. Met andere woorden: TS zit in een lastig parket. Enerzijds is hij/zij eigenaar van het deel van de kabel dat door het appartement loopt, anderzijds brengt verwijdering schade aan anderen met zich mee.

Om grote problemen te voorkomen is het dan wellicht een idee de kabel te laten zoals het is? Verlenging is volgens mij mogelijk door een goede electriciën, maar ja dan loopt ts weer tegen het toestemmingspunt aan...
Natuurlijk kan de proef op de som worden genomen, maar het lijkt mij dan een moeilijke zaak te worden: tenzij KPN heel makkelijk een andere kabel kan leggen. Hiervoor ken ik de situatie niet, dus ik kan daar moeilijk over oordelen.

Succes!

Groet, Caroline

Gesloten