LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Beste mensen
Een tijdje geleden heb ik een brief gestuurd naar Orange met de mededeling dat ik mijn abonnement op wil zeggen. Ik kreeg netjes een brief terug, dat dit zou gebeuren per 11 oktober. Dit is ook zo gebeurd.
Echter vandaag kreeg ik een rekening, waarin staat dat ik mijn gehele abonnementsgeld (40 euro) moet betalen tot en met 26 oktober!! Terwijl m'n mobiel al afgesloten is!
Ik heb gebeld naar Orange en daar wordt mij verteld, dat dat altijd zo gaat en dat m'n niets terug krijg van dat geld. Bij mijn vorige mobiel kreeg ik dit namelijk wel. Ik vertelde hem dat bij de koop niemand mij dat verteld heeft, maar daar had ik volgens hem zelf naar moeten vragen...ja ja, nog effe!
Kortom...NOOIT meer een abonnement bij Orange..
lekkere service..NOT!
Is er iemand die weet wat ik kan doen? Of heeft iemand hier ervaring mee? Het geld wordt geind via een automatische incasso, die stop zetten misschien, maar ja, betalen moet ik waarschijnlijk toch, wie heeft advies?
Bedankt!
Annemarie
Een tijdje geleden heb ik een brief gestuurd naar Orange met de mededeling dat ik mijn abonnement op wil zeggen. Ik kreeg netjes een brief terug, dat dit zou gebeuren per 11 oktober. Dit is ook zo gebeurd.
Echter vandaag kreeg ik een rekening, waarin staat dat ik mijn gehele abonnementsgeld (40 euro) moet betalen tot en met 26 oktober!! Terwijl m'n mobiel al afgesloten is!
Ik heb gebeld naar Orange en daar wordt mij verteld, dat dat altijd zo gaat en dat m'n niets terug krijg van dat geld. Bij mijn vorige mobiel kreeg ik dit namelijk wel. Ik vertelde hem dat bij de koop niemand mij dat verteld heeft, maar daar had ik volgens hem zelf naar moeten vragen...ja ja, nog effe!
Kortom...NOOIT meer een abonnement bij Orange..
lekkere service..NOT!
Is er iemand die weet wat ik kan doen? Of heeft iemand hier ervaring mee? Het geld wordt geind via een automatische incasso, die stop zetten misschien, maar ja, betalen moet ik waarschijnlijk toch, wie heeft advies?
Bedankt!
Annemarie
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Ik neem aan dat je officiele abonnement loopt tot 26 oktober? Wanneer je deze eerder stop zet, moet je altijd je standaard abonnementsgeld door betalen tot de werkelijk einddatum van je cotract.
Dus Orange zit in dat geval dus niet fout.
Dus Orange zit in dat geval dus niet fout.
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Klopt Annemarie. Ik had hetzelfde als jou in Februari jl. Heb ook gewoon € 20 ( Free) moeten betalen voor de hele maand.
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
ja tuurlijk, maar het is dan toch aan jou om die (in jouw geval gast 12:03) 20 euro op te maken? ik heb hetzelfde gehad, dan maak ik toch gewoon snel die (in mijn geval) 30 euro op? lukt me echt wel... geef wel toe dat het niet helemaal klopt
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Natuurlijk heb ik dat ook gedaan Miranda. Maar mijn abonnement liep 11 februari af en heb wel gewoon voor de hele maand moeten betalen. Verder geen enkele problemen meer gehad. Ben nu weer bij Telfort, maar die terzijde.
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
als je nou voortaan gewoon eerst vraagt wanneer je abonnement eindigd bv 12 mei , zeg dan altijd per de 12e op ,als je dit niet doet ,betaal je altijd de resterende dagen.
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
hhhhmmmmm vreemd ik heb dit probleem niet gehad bij Orange sterker nog toen ik mijn abo had opgezegd kreeg ik heel netjes een brief dat ik zelfs ruim 40 euro terug kreeg .......
maar ja wat jij vertelt klopt dus echt niet ....mag orange dit doen ????
lijkt me niet !!!! volgens mij hebben ze geen poot om op te staan als je dit aanvecht !!!
maar ja wat jij vertelt klopt dus echt niet ....mag orange dit doen ????
lijkt me niet !!!! volgens mij hebben ze geen poot om op te staan als je dit aanvecht !!!
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
gewoon de contractsvoorwaarden lezen.... is heel simpel..
als je een contract hebt tot een bepaalde datum is er een clausule dat je de resterende maanden van die contractsduur moet afbetalen in geval van vervroegde afzegging... heel simpel... daar zijn dus ook contracten voor...
als je een contract hebt tot een bepaalde datum is er een clausule dat je de resterende maanden van die contractsduur moet afbetalen in geval van vervroegde afzegging... heel simpel... daar zijn dus ook contracten voor...
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Mijn jaarcontract was inmiddels al verstreken. Ik heb toen opgezegd, maar ik ga er wel vanuit dat als ze me tot de 26e laten betalen, ik ook tot de 26e kan bellen, dat snappen ze toch zelf ook wel?!
Ik heb ze nog een keer gebeld en dit keer zeiden ze dat dit altijd zo gaat en dat ze het vroeger wel deden, dus je laten bellen tot de datum tot waaraan je betaald hebt. Maar daar schenen ze veel klachten over gehad te hebben omdat veel mensen, volgens Orange, direct na die 2 maanden wilden stoppen met bellen. Ik had het wel zelf aan kunnen geven, werd mij gezegd, maar waar kan ik dat lezen??? Nergens! Daar had men ook geen antwoord op..
Ik kon wel een klachtenbrief schrijven, op mijn antwoord wat ik daarmee zou opschieten, zei men, dan is het in ieder geval bij ons bekend, kortom..daar schiet ik dus nog geen drol mee op. Ik moet dus een klachtenbrief schrijven voor al die anderen, die ook tegen deze 'service' aan zullen lopen, terwijl ik er zelf toch NOOIT meer een abonnement neem!
De eerste keer een abonnement bij Orange/Dutchtone was al een drama, doordat er zeer slecht bereik was/is, want ik had het nu nog steeds niet overal.
De tweede en inmiddels dus laatste keer is ook rot geeindigd door geldklopperij en GEEN service!
Bedankt, Orange!
Ik heb ze nog een keer gebeld en dit keer zeiden ze dat dit altijd zo gaat en dat ze het vroeger wel deden, dus je laten bellen tot de datum tot waaraan je betaald hebt. Maar daar schenen ze veel klachten over gehad te hebben omdat veel mensen, volgens Orange, direct na die 2 maanden wilden stoppen met bellen. Ik had het wel zelf aan kunnen geven, werd mij gezegd, maar waar kan ik dat lezen??? Nergens! Daar had men ook geen antwoord op..
Ik kon wel een klachtenbrief schrijven, op mijn antwoord wat ik daarmee zou opschieten, zei men, dan is het in ieder geval bij ons bekend, kortom..daar schiet ik dus nog geen drol mee op. Ik moet dus een klachtenbrief schrijven voor al die anderen, die ook tegen deze 'service' aan zullen lopen, terwijl ik er zelf toch NOOIT meer een abonnement neem!
De eerste keer een abonnement bij Orange/Dutchtone was al een drama, doordat er zeer slecht bereik was/is, want ik had het nu nog steeds niet overal.
De tweede en inmiddels dus laatste keer is ook rot geeindigd door geldklopperij en GEEN service!
Bedankt, Orange!
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Heb net gebeld met Orange wij hadden namelijk precies het zelfde.Ons abonnement is omgezet in Pre-paid dus is het misschien wel iets anders want het geld is volgens hun wel in de bundel terecht gekomen en kan je tot 26 oktober zo wie zo gebruiken. ik vind dit wel vreemd want wat als je naar een andere provider gaat wat gebeurt er dan met het bedrag??
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Dan is het heel jammer, maar dan ben je dus je geld kwijt.. Ik heb er van geleerd in ieder geval.
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Niet dus. Dit is de omgekeerde wereld. Ze heffen op per de datum die de klant aangeeft ongeacht de factuurperiode. Per welke datum heb je opgezegd? 11 oktober? of heb je geen datum opgegeven? Dan heffen ze zo spoedig mogelijk op.Mijn jaarcontract was inmiddels al verstreken. Ik heb toen opgezegd, maar ik ga er wel vanuit dat als ze me tot de 26e laten betalen, ik ook tot de 26e kan bellen, dat snappen ze toch zelf ook wel?!
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Zal ik dit dan even duidelijk uitleggen? Wel even opletten, kijkbuiskindertjes...
Bij Orange betaal je niet per maand, maar koop je 'belbundels' in. Je koopt die bundel altijd op een bepaalde dag van de maand, in jouw geval de 27ste. Op de 27ste september heb je dus een bundel gekocht voor de periode tot en met de 26ste oktober. Dat jij halverwege de maand je contract hebt opgezegd is dus beetje dom van jezelf. Je had per de 26ste op moeten zeggen, dan had je de volledige maand gehad om je bundel op te maken. Maar dat maakt geen verschil voor de bundel die je hebt ingekocht.
Duidelijk?
Bij Orange betaal je niet per maand, maar koop je 'belbundels' in. Je koopt die bundel altijd op een bepaalde dag van de maand, in jouw geval de 27ste. Op de 27ste september heb je dus een bundel gekocht voor de periode tot en met de 26ste oktober. Dat jij halverwege de maand je contract hebt opgezegd is dus beetje dom van jezelf. Je had per de 26ste op moeten zeggen, dan had je de volledige maand gehad om je bundel op te maken. Maar dat maakt geen verschil voor de bundel die je hebt ingekocht.
Duidelijk?
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
maar wat als je contract afgelopen is op 10 oktober. dan lijkt het me niet meer als normaal dat je geld terug krijgt want wat als ik geen abonnement meer wilt of geen mobiele telefoon dan steekt orange wel het resterende bedrag + misschien wat je nog had staan van je belbundel wat je niet gebruikt hebt in eigen zak. lijkt me niet helemaal de bedoeling. In ons geval gaan we over op pre-paid van orange dus maken wij het geld wel op.en dan kunnen ze wel zeggen dat je tot 26 oktober gebruik kan maken van het geld maar in het geval van Annemarie die is al afgesloten klopt volgens mij niet met wat ze zeggen toch?
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Je verhaal komt bekend voor annemarie27.
Het enige verschil..... ik zat bij T-mobile.
Netjes brief gestuurd voor opzeggen contract juiste datum etc. ingevuld.
Ik had het oude contract waarbij nog de 1 maand opzeggings termijn gold
( Ja JA ).
Wat doen die sneaky T-mobile mensen......
"Oh sorry uw brief is niet voldoende want u maakt gebruikt van nummer portabillity dan eindigt uw abonnement 1 maand na de ontvangst van het verzoek van uw nieuwe aanbieder voor het overzetten van uw nummer"
GRRRRRRR komen zij toch aan hun 2 maanden opzeg termijn.
Zij weten dat je voor dat geld niet naar de rechter gaat, en jij weet dat ook. Wat doe je dan behalve met zo'n gezicht nog die tweede maand betalen.
Wat ik me dan afvraag? Doen Vodafone en KPN ook aan dat soort
kl te streken. Of alleen de kleintjes
Het enige verschil..... ik zat bij T-mobile.
Netjes brief gestuurd voor opzeggen contract juiste datum etc. ingevuld.
Ik had het oude contract waarbij nog de 1 maand opzeggings termijn gold
( Ja JA ).
Wat doen die sneaky T-mobile mensen......
"Oh sorry uw brief is niet voldoende want u maakt gebruikt van nummer portabillity dan eindigt uw abonnement 1 maand na de ontvangst van het verzoek van uw nieuwe aanbieder voor het overzetten van uw nummer"
GRRRRRRR komen zij toch aan hun 2 maanden opzeg termijn.
Zij weten dat je voor dat geld niet naar de rechter gaat, en jij weet dat ook. Wat doe je dan behalve met zo'n gezicht nog die tweede maand betalen.
Wat ik me dan afvraag? Doen Vodafone en KPN ook aan dat soort
kl te streken. Of alleen de kleintjes
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Ook wij hebben een dergelijk geval meegemaakt bij Orange:
Mijn vrouw en ik hadden beiden een Orange-abo en hebben dat in augustus telefonisch omgezet naar pre-paid, omdat bij het steunpunt werd gemeld dat dat de enig emanier was om een abo te veranderen of om te wijzigen.
een vriendelijke dame vertelde mij door de telefoon dat er een opzegtermijn op zat van 2 maanden, wat dus inhield dat de pre-paid aansluiting in november tot stand zou komen. Aansluitend heb ik OOK nog via de email de wijziging door gegeven. Wij hebben dus het abogeld voor september betaald, alsmede voor oktober. November werd niet betaald uiteraard, en ook de standaardrekening bleef weg. Eind goed, al goed, en wij zeiden tegen elkaar dat het wel erg makkelijk was gegaan. Klasse voor Orange!
Maar ho! In februari was ineens de stekker eruit! Geen verbinding meer te krijgen. Niet met familie en ook niet met Orange. Via een vaste telefoon geprobeerd te bellen met de service-desk, maar die was steeds in gesprek en het aantal wachtenden varieerde van 5 tot 20.
Dan dus maar naar het steunpunt gegaan, waar mijn vrouw te horen kreeg uit de mond van een zeer onvriendelijke student-achtige pipo werd medegedeeld dat inderdaad onze aansluitingen op 'non-aktief' waren gezet (zoals ze dat zeiden) en dat er eerst maar eens fijn betaald moest worden (€ 240,-), dat dan de aansluiting hersteld zou worden. Mijn vrouw heeft het verhaal verteld, en daarop werd geantwoord dat er een bevestiging had moeten komen op de email, omdat Orange dat altijd doet. Echter, toen wij de abo's overnamen van een goede vriend van ons, hebben nog wij, nog die vriend een bericht gekregen van Orange. Wij wisten het doordat we ineens de rekening kregen, en dus stuurt Orange NIET altijd een bevestiging. Met dit verhaal ben ik na het weekend terug gegaan naar de arrogante medewerker. Deze liet me eerst al een uur wachten, omdat hij aan het verkopen was (iets wat ik met mijn opmerkingen probeerde te verhinderen), en toen ik aan de beurt was werd mij lacherig verteld dat ze niets konden doen. En ook nog dat we eerst moesten betalen en we daarna eventueel via bezwaarschriften ons recht konden halen. Echter werd ons ook medegedeeld dat schrijven geen zin had omdat bvrieven nooit aankomen. Toen knapte er iets bij mij en heb ik de studentikoze pipo bij zijn afgrijselijke stropdas gepakt, hem de hoorn van de telefoon in zijn knuistje geduwd en hem nadrukkelijk verteld dat hij eens even mocht bellen. Na wat geaarzel werd mijn wens ingelost, en toen bleek dat er in de computer wel een melding was gemaakt van mijn email, maar dat deze aanvraag op de een of andere manier niet was doorgevoerd. Ik heb toen op zeer agressieve toon verteld dat ik dit niet zou pikken en heb er werk van gemaakt bij de consumentenorganisaties, en heb gedreigd met de media.
Echter kon Orange niets doen, ik moest gewoon de achterstand betalen + opnieuw de 2 maanden opzegtermijn. Ik zal de taferelen ter plaatse niet beschrijven, maar het vreemde is dat de volgende dag de aansluitingen herstelt waren en dat de aansluitingen ook nog eens pre-paid waren geworden, zoals afgesproken. Orange heeft daarna nog 2x geprobeerd alsnog de 6 maanden geld te krijgen, maar hebben dit na een aangetekende dreigbrief toch laten rusten.
En dan adverteren ze nu op tv met de leus: ...we willen uiteraard dat u klant wordt bij Orange, maar nog liever dat u klant blijft!.....
Dat kan moeilijk anders als je er niet vanaf kunt komen.
Mijn vrouw en ik hadden beiden een Orange-abo en hebben dat in augustus telefonisch omgezet naar pre-paid, omdat bij het steunpunt werd gemeld dat dat de enig emanier was om een abo te veranderen of om te wijzigen.
een vriendelijke dame vertelde mij door de telefoon dat er een opzegtermijn op zat van 2 maanden, wat dus inhield dat de pre-paid aansluiting in november tot stand zou komen. Aansluitend heb ik OOK nog via de email de wijziging door gegeven. Wij hebben dus het abogeld voor september betaald, alsmede voor oktober. November werd niet betaald uiteraard, en ook de standaardrekening bleef weg. Eind goed, al goed, en wij zeiden tegen elkaar dat het wel erg makkelijk was gegaan. Klasse voor Orange!
Maar ho! In februari was ineens de stekker eruit! Geen verbinding meer te krijgen. Niet met familie en ook niet met Orange. Via een vaste telefoon geprobeerd te bellen met de service-desk, maar die was steeds in gesprek en het aantal wachtenden varieerde van 5 tot 20.
Dan dus maar naar het steunpunt gegaan, waar mijn vrouw te horen kreeg uit de mond van een zeer onvriendelijke student-achtige pipo werd medegedeeld dat inderdaad onze aansluitingen op 'non-aktief' waren gezet (zoals ze dat zeiden) en dat er eerst maar eens fijn betaald moest worden (€ 240,-), dat dan de aansluiting hersteld zou worden. Mijn vrouw heeft het verhaal verteld, en daarop werd geantwoord dat er een bevestiging had moeten komen op de email, omdat Orange dat altijd doet. Echter, toen wij de abo's overnamen van een goede vriend van ons, hebben nog wij, nog die vriend een bericht gekregen van Orange. Wij wisten het doordat we ineens de rekening kregen, en dus stuurt Orange NIET altijd een bevestiging. Met dit verhaal ben ik na het weekend terug gegaan naar de arrogante medewerker. Deze liet me eerst al een uur wachten, omdat hij aan het verkopen was (iets wat ik met mijn opmerkingen probeerde te verhinderen), en toen ik aan de beurt was werd mij lacherig verteld dat ze niets konden doen. En ook nog dat we eerst moesten betalen en we daarna eventueel via bezwaarschriften ons recht konden halen. Echter werd ons ook medegedeeld dat schrijven geen zin had omdat bvrieven nooit aankomen. Toen knapte er iets bij mij en heb ik de studentikoze pipo bij zijn afgrijselijke stropdas gepakt, hem de hoorn van de telefoon in zijn knuistje geduwd en hem nadrukkelijk verteld dat hij eens even mocht bellen. Na wat geaarzel werd mijn wens ingelost, en toen bleek dat er in de computer wel een melding was gemaakt van mijn email, maar dat deze aanvraag op de een of andere manier niet was doorgevoerd. Ik heb toen op zeer agressieve toon verteld dat ik dit niet zou pikken en heb er werk van gemaakt bij de consumentenorganisaties, en heb gedreigd met de media.
Echter kon Orange niets doen, ik moest gewoon de achterstand betalen + opnieuw de 2 maanden opzegtermijn. Ik zal de taferelen ter plaatse niet beschrijven, maar het vreemde is dat de volgende dag de aansluitingen herstelt waren en dat de aansluitingen ook nog eens pre-paid waren geworden, zoals afgesproken. Orange heeft daarna nog 2x geprobeerd alsnog de 6 maanden geld te krijgen, maar hebben dit na een aangetekende dreigbrief toch laten rusten.
En dan adverteren ze nu op tv met de leus: ...we willen uiteraard dat u klant wordt bij Orange, maar nog liever dat u klant blijft!.....
Dat kan moeilijk anders als je er niet vanaf kunt komen.
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Het is zo simpel : Algemene voorwaarden goed lezen, contract uiteraard ook en eventueel provider bellen hoe de opzegprocedure is.
Ieder volwassen mens moet toch weten dat , als je een contract tekent, je je aan de contractdatum moet houden waarvoor je hebt getekend, daar zijn contracten nl. voor
Ieder volwassen mens moet toch weten dat , als je een contract tekent, je je aan de contractdatum moet houden waarvoor je hebt getekend, daar zijn contracten nl. voor
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Ook ik heb een abonnement telefonisch om laten zetten naar prepaid, maar heb daar nooit een bevestiging van gekregen van Orange. Die jongemaan aan de lijn zei mij ook, dat dat niet altijd zo is, dat ze die sturen.
Ik ben sinds Febr. j.l niet meer abonnee, maar wel prepaid klant. Heb verder nooit iets van ze vernomen.
Ik ben sinds Febr. j.l niet meer abonnee, maar wel prepaid klant. Heb verder nooit iets van ze vernomen.
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
als je het abonnement bok Orange opzegd per
verval datum betaal je ook tot die datum, alleen de betaling loopt altijd door
laat de laatste betaling terug boeken en laat een kreditfatuur sturen voor het teveel op de laatste factuur en vereken dan het verschil
Ook hebben ze de service en dat is heel mooi, het tegoed van je belbundel kan je laten overzetten naar een PREPAID kaart wat dan onbeperkt geldig blijft[/b]
verval datum betaal je ook tot die datum, alleen de betaling loopt altijd door
laat de laatste betaling terug boeken en laat een kreditfatuur sturen voor het teveel op de laatste factuur en vereken dan het verschil
Ook hebben ze de service en dat is heel mooi, het tegoed van je belbundel kan je laten overzetten naar een PREPAID kaart wat dan onbeperkt geldig blijft[/b]
Re: Stoppen van Orange-abonnement...drama dus!
Dan ben ik zeker een uitzondering. Ik heb mijn abonnement Orange free 30 eerst omgezet naar free 20 (wat eenmalig na een half jaar mogelijk is. maar omdat het bereik rond apeldoorn erg slecht is heb ik nu alvast mijn abonnement met ingang van febr a.s. opgezegd met als reden dat ik geen bereik had, maar verder wel tevreden was, met name omdat je je belbundel onbeperkt mee kunt nemen. tot mijn verbazing kreeg ik een brief dat ze blij waren dat ik klant wilde blijven. toen ik met de klantenservice belde, vertelde ze dat per februari mijn overgebleven beltegoed omgezet wordt naar prepaid. dus niet weg=pech. Ik vond dit een hele nette service.
Mijn advies is altijd iets positiefs over het bedrijf in een brief te schrijven, ook al wil je het contract met hen beëindigen. stemt ze meestal tevreden zo is mijn ervaring.
helaas liep het bij jou iets anders.
Mijn advies is altijd iets positiefs over het bedrijf in een brief te schrijven, ook al wil je het contract met hen beëindigen. stemt ze meestal tevreden zo is mijn ervaring.
helaas liep het bij jou iets anders.