LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T for Telecom & Hi slechte service

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Noisivwary

T for Telecom & Hi slechte service

Ongelezen bericht door Noisivwary »

Het verhaal:

Bij T for Telecom in Rijswijk een 2 jarig abonnement afgesloten met telefoon verzekering. Met veel mooie praatjes natuurlijk over wat allemaal kon. Telefoonlijst kon gesynchroniseerd worden bij mijn hi. Verzekering was zelfs tegen diefstal dan had (beschrijving verkoper) het gedaan bij aangifte met een knipoog.

Bijna 2 jaar later was m'n tel kapot dus ik wou een nieuwe halen via de telefoon verzekering. Daar zeiden de verkopers dat ik het zelf gedaan had en dat ik het moest toegeven. Ik wist wel beter en na het verhaal 3x uitgelegd te hebben namen ze de tel toch in. Maar ze hebben niet mijn SB kaart eruit gehaald die ik er zelfs nog bij had gekocht bij aanschaf. Ik ben overgens goed geholpen door de verzekering zelf en kreeg een nieuw toestel toegestuurd. Maar mijn foto's, gegevens enzo was ik allemaal kwijt. Bij T for Telecom boden ze ter compensatie 15% korting op hun veel te dure SB kaarten aan. Ze erkende hun fout wel en ik had zelfs nog de bonnen van alles bewaard.

Maar erger nog is de service van Hi. Halverwege het contract besloten ze opeens dat rekeningen niet meer kosteloos verstuurd werden en via mijn hi te downloaden zijn. Maar ze hebben alle gegevens van mij verkeerd op de site ingevuld. Ik sta als prepaid aangemeld waardoor ik mijn rekeningen niet online kan bezichtigen. Ook mijn telefoon die ik meekreeg met mooie praatjes: Nokia 6210 Navigator heeft geen mogelijkheid om online te synchroniseren. Verder heeft een belletje met de klantenservice en klacht via de email helemaal niks uitgehaald.

Maar wat zijn eigenlijk je rechten als consument. Heb ik niet het recht om mijn rekeningen elke maand te kunnen bekijken? Ik moet nu geld gaan betalen om mijn rekeningen via de post te ontvangen. Verder is de hele klantenservice een zooitje. Het bereik e.d. is verder prima in orde. Ik adviseer andere mensen wel 2x na te denken om iets af te sluiten bij hi. Helemaal als je georganiseerd bent of op de centen let ga je veel kopzorgen tegemoet.

stofzuigertje

Re: T for Telecom & Hi slechte service

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij inleveren defect toestel altijd een Simkaart en SD kaart eruit halen.
Deze zijn niet stuk dus hoef je ook niet te geven.

Ook geen laders en zo bijvoegen want die hebben ze zelf ook wel.

Noisivwary

Re: T for Telecom & Hi slechte service

Ongelezen bericht door Noisivwary »

Daar heb je gelijk in. Maar vergelijk de situatie eens met een auto die ter reparatie achtergelaten wordt in een garage. Haal je dan ook de autoradio, navigatie, speakers, bandenset, gereedschap uit de auto?

Het was nog niet zeker of de telefoon total loss verklaard zou worden of gewoon gerepareerd terug zou komen. Ik verwacht van T for Telecom dat ze proffesioneel goed advies geven door bijvoorbeeld een leek als mij te adviseren het SD kaartje eruit te halen. Je betaald vaak 5-7 euro meer dan via een webshop als je een abo afsluit. Dan hoor je er toch extra service voor terug te krijgen?

Gesloten